Fremtidens supportere!
Collapse
X
-
Det skader garantert KFL også siden Kanari-Fansen er det begrepet som ofte brukes på alle som holder med LSK. Jeg har flere ganger blitt spurt av familie, kollegaer og andre folk om jeg er med på å lage bøll. De vet jo at jeg er aktiv i KFL, og når de trekker den konklusjonen så er det beviset på at det skader KFL. Jeg vet at flere også har vært i samme situasjon flere ganger.
Du har rett i at det er ett lite problem i forhold til andre klubber i landet, men de starta i det små.. Det gjelder å ta tak i problemet før det blir ett stort problem.Kommentar
-
Det har sikkert vært grunner til det; kanskje har noen tenkt at det blir for privat.
Jeg tror at det er riktig at ting kommer fram i lyset, sånn at alvorlighetsgraden av enkeltes flørting med casual-miljøet avdekkes.
Alle i Kanari-Fansen burde kunne skrive under på at det er særdeles beklaglig at en av våre egne vakter har blitt alvorlig skada i forbindelse med oppdrag for LSK og KFL. Det kan ikke forsvares!Vidar Evje
Kommentar
-
De gjør en bra og viktig jobb så tror alle ville gjort det. Mye bedre med KFL vakter enn politi og vektere som ikke eier peiling og heller ikke lytter. I tillegg har jeg inntrykket av at sammarbeidet KFL vakter - supportere funger veldig bra.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
vel det er slik at dette er broren min og han er en av våre vakter. KOm med alle fornærmelser du vil,det viser heller hvor lite forståelse du har til at ting har vært alvorlig, (er det det du ønsker?) men nei ikke brudd, en nyre som ble sparket løs! flott at du fleiper om slike ting. Synes vel det er greit med slike episoder da el? skjønner heller ikke hvorfor du tar dette personlig,hadde du noe med det å gjøre?
hvis ikke burde du som alle normale mennesker ta avstand fra dette!
Kjipt med broren din men jeg visste faktisk ikke at noen fikk ei løs nyre på den turen, derfor blei det litt vanskelig å bedømme om det var alvorlig. Tror det er du som tok det litt personlig her, jeg var ikke engang tilstedet i fredrikstad. Men beklager hvis du blei såret.
Alle syntes selvfølgelig sånn episoder er kjipt, men er bare lei av at de blir hausa opp noe så sinnsykt (så folk uforståelig nok blir redde for å gå på match).Kommentar
-
Kjipt med broren din men jeg visste faktisk ikke at noen fikk ei løs nyre på den turen, derfor blei det litt vanskelig å bedømme om det var alvorlig. Tror det er du som tok det litt personlig her, jeg var ikke engang tilstedet i fredrikstad. Men beklager hvis du blei såret.
Alle syntes selvfølgelig sånn episoder er kjipt, men er bare lei av at de blir hausa opp noe så sinnsykt (så folk uforståelig nok blir redde for å gå på match).Kommentar
-
Kommentar
-
Disse episodene er skapt av elementer i fansen, ikke av mediene. Disse elementene må enten skjønne at oppførselen er til stor skade for Lillestrøm Sportsklubb i alle henseender, og korrigere atferden, eller finne seg i at de ikke er velkomne på Lillestrøm Sportsklubb sine arrangementer før de har tatt et oppgjør med seg selv.
Tror dessverre/heldigvis at det kun er vi supportere selv som kan få bukt med all slik uønsket oppførsel, og ikke minst de som gjennom sin opptreden flørter med en casualkultur. I alle fall på og i umiddelbar nærhet av arenaene - herunder f eks puber vi samles på før kampene.
Det ingen utenfra, ingen "myndighet" som kan komme ordne opp for oss.
Vi må sørge for å skape et annet og positivt inntrykk av LSK.
Vi må ha som mål at det skal være moro på tribunen i hver eneste kamp.
Vi må sørge for at rekrutteringen til uønskede miljøer ikke skjer fra KFLs medlemsmasse.
Vi må få mer fokus på internjustis.
Vi må ha krystallklare holdninger og kjøreregler for hvordan folk som følger Fugla skal oppføre seg.
Vi må offsielt ta sterk avstand fra alt som har med casualkultur å gjøre.
Vi må ikke gjøre som visse andre klubber å la de få være delvis inne i varmen. Da taper vi - bare se til Sverige.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Kommentar
-
Løsningen ligger godt skissert av Gammer'n ovenfor. Et samlet KFL som går i en og samme retning, med takhøyde - men uten fraksjoner som ikke samarbeider. Noen utestengelser kan kanskje bli påkrevd, men det er selvsagt også særdeles viktig at ingen får døra smelt i ansiktet for godt.
Virkemiddelet har knapt nok vært prøvd. De eneste som pr i dag er utestengt er medlemmer av SKF, i tillegg til et eller to enkeltindivider etter Fredrikstadepisoden. Så får resten velge, vold eller fotball.Kommentar
-
Det er viktig å selge et skille mellom oss forumdeltakere og andre overinteresserte LSK-supportere kontra de som heier på LSK og tar med unga på kamp fordi de synes fotball er gøy. Vi som sitter på forumet er genuint opptatte av LSK, vi følger med på alt som rører seg i klubben, vi deltar i debatter om casuals og får innblikk i dette på en helt annen måte enn hva en familiefar fra Nittedal som bare tenker på LSK 3 timer annenhver uke gjør. Disse tar det media skriver for god fisk, og selv om vi vet at det ikke er farlig på å gå på Åråsen, er det fortsatt mange som ikke sitter med den samme oppfatningen. Jeg tror derfor ikke det er forumbrukerne som må overbevises om at det er ufarlig å gå på Åråsen, vi vet jo at det er helt ufarlig. Det er mannen i gata som tar alt avisa skriver for god fisk som frykter for bråk på stadion, og det er disse som må overbevises med at dette ikke stemmer overens med virkeligheten.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Det er rom for mye tilgivelse om dagenKommentar
-
Kommentar
-
Jeg har bare lest de førte innleene men. Åråsen er et 100% trygt sted og være. Jeg har reist alene på hver kamp hele sesongen, ingen episoder som en 14 år gammel gutt blir redd for, eller foreldrene burde bli redde for. Media tar hver ensete lille bagatel og lagger forside oppslag om alt mulig rart.
Åråsen er 100% sikkert. Ikke oppplevd noe farlig,skummelt eller uhyggelig der. Kom igjen vi trenger flere der og det er ikke farlig.
Ullevål også er et utrolig rolig og fint sted og reise. Kom igjen reis på kamp og få baller av stål.KnutHSolbergKommentar
-
Ser helt klart den.
Men dette har jo uansett egentlig ikke noe å gjøre med hva som skjer på åråsen. Er jo her kjernen i saken ligger, selv om noen denger løs på hverandre på lillestrøm syd så er det fortsatt trygt å gå på åråsen.
Det er tydelig at folk ikke skjønner dette.
Jeg har selv vært noe usikker før enkelte kamper i år. Min vurdering er at ting kan skje på Åråsen, og at feltet ikke er 100 % trygt.
Uniformering i form av hette og skjerf foran ansiktet er meget egnet til å spre frykt. Dette er noe man bør få slutt på foran neste sesong. Slik uniformering, samt blussing skader KFL og LSK omdømme.
Brannfakkel: Slik uniformering som jo har til hensikt og gi enkelte assiossasjoner og å skape frykt, gjør Grønlunds famøse kommentar ikke så urimelig likevel (da i en overført betydning).Kommentar
-
Kommentar
Kommentar