Fremtidens supportere!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

100% trygt å gå på match på åråsen.

Det som faktisk er skremmende er at politiet kan finne på å gå fysisk til verks inn i en gruppe supportere, sånn som mot trøndera. Kan tenke meg det må ha vært ganske ekkelt for de små barna som sto rundt "hendelsen"
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

Kommentar

• Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

Opprinnelig skrevet av Ytre
      Det som faktisk er skremmende er at politiet kan finne på å gå fysisk til verks inn i en gruppe supportere, sånn som mot trøndera. Kan tenke meg det må ha vært ganske ekkelt for de små barna som sto rundt "hendelsen"
      Det er mer skremmende at man begynner å slåss mot ordensmakten som kommer for å hente noen, enn at ordensmakten faktisk henter noen spør du meg da...
      Last edited by Henrik; 07.11.2008, 22:40. Begrunnelse: spelling

Kommentar

• CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

Opprinnelig skrevet av VK
        Jeg er drit redd for å dra på kamp! Gjelder både hjemme og borte.
        Det er godt du trosser redselen og drar på kamper Vi trenger personer som er vant med å se døden i hvitøyet.
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

Jeg skjønner at foreldre kan være skeptiske, men jeg vil si det er mye tryggere å gå på kamp nå enn det var i bøffelberg tiden. Var med på busstur til stabæk som 14-15 åring(?) og hvor folk storma ut av bussen for å sloss, jeg har opplevd at en buss full av klansaper kom mot russebilen vår for pepre den med ølflakser på parkeringa på Åråsen. Bråk foran forberget under bua. Supportere har egentlig blitt "snillere" gjennom årene, og etter at gjerdene forsvant.

Som Fugl1120 sier, det er ikke vi som må overbevises om at det er trygt på kamp, det er mannen i gata.

Kommentar

• skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

Opprinnelig skrevet av Serbern
            Som Fugl1120 sier, det er ikke vi som må overbevises om at det er trygt på kamp, det er mannen i gata.
            Sant nok. Men middelet for å få dette til er å få slutt på episoder som skader Sportsklubben, og da hjelper det svært lite å dreie dette til å bli en diskusjon om det egentlig er trygt å gå på Åråsen.

Kommentar

• King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Jeg har hørt noe om ca 20 seter som blei knust.
              Har også hørt det samme, men folk fra KFL styret gikk over bortefeltet både før og etter kampen uten å finne et eneste ødelagt sete. Så det virker litt snodig.
              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

Først vil jeg si at vi aldri kan aldri se bort i fra medias påvirking på slike saker. Det er naturlig å få en reaksjon når du leser/hører/ser nyheter av en slik natur vi diskuterer nå. Får du ingen reaksjon er du følelsesløs. Som tidligere nevnt, vil slike oppslag påvirke de som ikke er forumgeeks mer. Forstår godt at supportere som ikke bruker all sin tid her inne danner seg sine egne meninger gjennom sine kanaler. Men som de på markedsføringsfaget lærer bort, så inneholder budskapet skapt av media, masse "støy". Bildet media skaper er for å trekke lesere/lyttere/seerer og da er et objektiv syn på saker, sjeldent foretrukket.

Jeg mener hele tråden bærer preg av "etter sesongen" vennligst gi oss noe å diskutere.
                Dette vil ikke føre frem ved bare forumskriving. Etter det året forumet har hatt, ved villigheten til å diskutere ømme temaer til det fulle, blir det håpløst av trådstarter og sette i gang igjen på ny nå. Hvorfor?

Ta ikke mine ord nå, for at jeg undervurderer et alvorlig problem. For problemet er av den natur som tilsier at vi ikke bare kan rydde opp, vi må også holde det ryddig!

Men jeg mener at forumprat bare har en effekt til et viss punkt. Forumet bevisstgjør oss på problemet, men skal dette bedres må vi ta det som voksne dannede mennesker og møtes til konstruktiv diskusjon om både fremtid, fortid og endringer som må gjøres enten det er til høyre eller venstre.

Jeg synes at etter bråket i starten av sesongen tok KFL de grepene de kunne ta. Debatten har vært så som så, noe konstruktivt, noe stillingskrig! Men vi fikk dempet antall alvorlige og potensielle problemer betraktlig sett opp mot starten av sesongen da vi åpnet "tribunebåk" kontoen i et tempo vi hadde hatt vanskeligheter med å etterfølge. På denne måten har vi endt året på pluss.

La sesongen ebbe ut, gi oss for faen en sjanse til i kommende sesong til å bevise at det vi startet på i år vil holde frem. Ikke tro at dette er en kort prosess. Men la tvilen gå oss til gode.

Skulle denne debatten fortsette, ber jeg alle om å se forskjell på supporterproblemer i forbindelse med KFL/store grupper av fansen og enkelt personer. Når målet til LSK er 9000 tilskuere i gjennomsnitt, så sier det seg selv at det alltid vil være idioter til stede. I den frie verden er dette er problem over alt, vi er mennesker og noen av oss vil gjennom arv og miljø ikke ha de samme forutsetningene til å skille smart/dumt, godt/ondt, rett/galt osv.

Dette er ikke ensbetydende at vi som organiserte er bråkmakere.

Mitt siste punkt er at skulle debatten utvikle seg til en god gammeldags Ultras Vs "de andre" så er ikke Ultras = casual. To vidt forskjellige ting! Mulig engasjementet og lidenskapen til et få tall i undergruppene tok litt overhånd en periode. Dette gjør ikke alle som sverger til "ubentinget støtte" til sorte får. Vi husker vel alle følelsen da Frank "vandrende gås" Grønlund kalte oss nazister og skulle legge ned KFL. Unyansert kritikk og bemerkninger svir like mye selv om den ikke er rettet mot deg.
                Last edited by general; 08.11.2008, 16:34. Begrunnelse: skrivefeil
                Seriegull 2016!!!

Kommentar

• heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2131

Fremtidens supportere er tydeligvis en gjeng nikkedukker som skal ta alt klubbledelsen sier og gjòr for god fisk, og som ikke skal vàge à heve stemmen. Eller tar jeg feil?
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

Opprinnelig skrevet av heidar
                    Fremtidens supportere er tydeligvis en gjeng nikkedukker som skal ta alt klubbledelsen sier og gjòr for god fisk, og som ikke skal vàge à heve stemmen. Eller tar jeg feil?
                    NFF sin våte drøm er trolig håndballens venner. Høflig klapping og kontrollert bruk av kubjeller mens en sitter helt rolig på sin tildelte plass. Er de uenige i dommerens avgjørelse så skriver de ned dette på en sinna post-it lapp, som de så krøller i lommen før de går hjem og tenker at, "jaja, han hadde sikkert rett. Han er jo dommer og kan jobben sin bedre enn meg." Etter kamp går alle hjem i fin forsoning med motstanderen sine supportere og alle får en klem før de går hver til sitt. Til middag spiser de selvsagt minst 5 sorter økologiske grønnsaker. Uten å prompe, for det er ikke bra for miljøet.
                    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Fremtidens supportere er tydeligvis en gjeng nikkedukker som skal ta alt klubbledelsen sier og gjòr for god fisk, og som ikke skal vàge à heve stemmen.
                      Ja, dersom "nikkedukker" er folk som ikke går inn i slagsmål med andre supportere, ikke blusser ulovlig og ikke ødelegger andres tribuner, så har du helt rett.
                      Men heve stemmen skal vi - på tribunen.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2131

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Ja, dersom "nikkedukker" er folk som ikke går inn i slagsmål med andre supportere, ikke blusser ulovlig og ikke ødelegger andres tribuner, så har du helt rett.
                        Men heve stemmen skal vi - på tribunen.
                        Slagsmàl med andre lags supportere, er ikke supportere, dette er kun tragiske mennesker som bruker fotballen som en unnskyldning for noe helt annet. Ulovlig blussing er jeg i utgangspunktet ikke for, men hvis Lillestròm en gang skulle vinne serien hadde saken stilt seg noe annerledes. At jeg har sparket i stykker stolseter pà Ullevaal i frustrasjon over filming skal jeg ikke utelukke, men dette er jo ikke bevisst haerverk, men engasjement??

Jeg tenker fòrst og remst pà at man ikke tòr à si klubbledelsen i mot pà noentinglenger. At sparkingen av Pàl Strand, og ansettelsen av Judas kun skal aksepteres; Og hvis noen det hele tatt tenker pà à protestere pù dette fra tribuneplass, er man plutselig en dàrligere supporter. Er man en bedre supporter fordi man skal svelge blindt hva klubbledelsen driver med?? Skal det ikke vaere lov à si ifra nàr man er uenig???

heidar- som ikke liker à bli tillagt meninger han ikke har
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

Jeg kan ikke med beste hensikt, ut fra trådtittel og tidligere innlegg i tråden, fatte og begripe hva du vil med dette innlegget. Det kan du gjerne forklare nærmere...

Kommentar

• gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

heidar- som ikke liker à bli tillagt meninger han ikke har
                            Bare for å rette opp evt misforståelser: Jeg har aldri tillagt deg noen meninger. Jeg skrev tvert i mot at "dersom du mener nikkedukker" osv....
                            Sorry om dette ble feiltolket.
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• ach
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2008
                              • 229

Jeg ser broderfolket, det ansemterte-folk brøler på andre siden av banen.
                              De brøler av frustrasjon, evig håp om nattverd. De ser ikke oss på denne siden, de ser fotballen, vi ser fotballen. Men når de står på en side av banen kan du umulig se mere enn den halvdelen av fotballen som peker mot dem, vi ser den halvdelen som peker mot oss..But together we make the football complete. We make the football complete..
                              Ikke alene.. Men sammen skaper to supportergrupper en fullkommen fotballkamp. Fra hvert sitt ståsted, fra hvert sitt håp og fra hvert sitt hjerte.
                              Lenge leve Fedrelandets LSK..!

Wehrman= den blødende..

Kommentar

• Highlander
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2008
                                • 60

Hvem er vi?

Vi er mennesker fra alle lag i samfunnet, vi er pensjonister, direktører, arbeidere, skoleelever, jenter og gutter.
                                Vi ler og er glade sammen når sportsklubben vinner, vi gråter sammen når det går i motbakke for sportsklubben
                                Vi reiser rundt i hele landet for å støtte sportsklubben, vi er ambassadører for en levende og god supporter kultur.
                                Vi har alle ett felles mål, målet er å støtte klubben i våre hjerter.
                                Vi er 99,9 % av medlemmene i kanarifansen.

Da har vi igjen 0,1 % av dagens medlemmer, 2008 har vist at noen få mennesker i kanarifansen, setter seg selv og sin egen agenda høyre, en det å støtte sportsklubben.Det har vært flere episoder med vold og trusler hjemme og borte. Jeg har skrevet før, om det at noen føler seg utrygge på åråsen det er ikke tull, og det er dere 0,1 % som skaper den utryggheten.
                                Dere er i ferd med å ødelegge gleden for alle oss andre, som elsker Lillestrøm sportsklubb og fornuftig galskap både på tribunen og utenfor.

Nå må dere våkne opp!

JP
                                From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

Kommentar

• maurakanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 641

Fremtidens supportere er èn enhet, KANARI-FANSEN. Kutt ut all fremheving av undergrupper på skjerf, flagg o.l, og konsentrer dere om KLUBBEN.
                                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Bauer U2
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Jun 2006
                                    • 24

Fremtiden tilhører Kanarifansen. Etter oss kommer syndefloden.
                                    Veien til helvete er brolagt med de beste hensikter.

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                      I karantene
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 198

Halleluja!!!!

Hva slags rett har dere til å hevde at kanrai- fansen har enerett på tribunekultur og at kfl er den eneste måten å støtte lsk på??

Det er da fullt mulig å være en minst like god supporter av lsk uten å være medlem i kfl.

Kommentar

• KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                        Det er da fullt mulig å være en minst like god supporter av lsk uten å være medlem i kfl.
                                        De aller fleste er vel enig i dette?

Ingen ting er som et sydende Åråsen, som i siste hjemmekamp mot Rosenborg, med 3,5 tribuneseksjoner som heia gutta fram til seier!
                                        Vidar Evje

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                          I karantene
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 198

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                          De aller fleste er vel enig i dette?

Ingen ting er som et sydende Åråsen, som i siste hjemmekamp mot Rosenborg, med 3,5 tribuneseksjoner som heia gutta fram til seier!

Tja, maurakanaris sitt inlegg og påfølgende ørten tomler opp kan vel tolkes i en annen retning.

Kommentar

Working...