Fremtidens supportere!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Christa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 326

Dette dreier seg ikke kun om Nadderud episoden. Men om flere episoder i etterkant av den også.

Det er viktig at folk forstår hvilke ringvirkninger det vil få for KFL's satsinger på turer, tifo etc. om man mister alle sponsorer pga sånne episoder.
    I tillegg kan det være fare for å miste mange av familiemedlemskapene , noe man i endel år har satset tungt på å få til.
    Vet desverre om mange barn som ikke har fått være med på kamp i år fordi foreldre har vært redde for å ta de med, pga bråk på diverse turer.
    Det er enkelt å legge all skyld på at media hauser opp enkeltepisoder.

Alltid lettest å skylde på media eller politi eller noe annet.
    Vi får gå i oss selv og se hva VI kan gjøre for at ikke denne sesongen gjentar seg..

Kommentar

• FC Lillestrøm
      I karantene
      Forumonanist
      • Aug 2006
      • 198

Det er for faen meg ikke farlig å gå på kamp!
      Kan heller ikke fatte hvordan folk har fått for seg dette.
      Men jeg mistenker at det er sånne idiotiske tråder som dette, samt vanlige folks begrensa evne til å skille mellom virkelighet og mye av det sprøytet som blir blåst opp i media.

Når man sluker medias skandaleoppslag og i tillegg går rundt å snakker med folk om denne unyanserte oppfatningen så begynner jo resten av de uvitende etterhvert å tro på dette.
      Dessuten er jo dette en jævla god unskylding for familie/medgangssupportere til å velge sofaen fremfor kamp.

Syntes folk heller kan begynne å opplyse andre om at det er helt ufarlig på kamp i stedet for å hive seg på hylekoret til tv2 og resten av de forskremte fjøsnissene.

Kommentar

• skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
        Syntes folk heller kan begynne å opplyse andre om at det er helt ufarlig på kamp i stedet for å hive seg på hylekoret til tv2 og resten av de forskremte fjøsnissene.
        Så det er med andre ord andre supporteres jobb å bruke timer og dagers energi på å ufarliggjøre oppførsel som ikke høres noen steds hjemme. Den var god...

Kommentar

• UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

Opprinnelig skrevet av skotten
          Så det er med andre ord andre supporteres jobb å bruke timer og dagers energi på å ufarliggjøre oppførsel som ikke høres noen steds hjemme. Den var god...
          Hva slags oppførsel er det da? Må bare spørre assa, er det slossing 15 min unna byen, eller flagging og spontan glede og overivrige supportere?
          Ikke for å erte, skape irritasjon men ett rent spørsmål.
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

Opprinnelig skrevet av UltraFo
            Hva slags oppførsel er det da? Må bare spørre assa, er det slossing 15 min unna byen, eller flagging og spontan glede og overivrige supportere?
            Flagging, spontan glede (uten stolherping vel og merke) og overiver er tipp topp!

Vold, trusler og alt mulig annet som medfører at Sportsklubben havner i dårlig lys og/eller får store bøter er hva jeg legger i uakseptabel oppførsel.

Kommentar

• synøve
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 425

[quote=FC Lillestrøm;302839]Det er for faen meg ikke farlig å gå på kamp!

Når våre egne vakter sitter igjen med alvorlige skader etter å ha mått stoppe bråk så ville jeg vel kalle det farlig!

Kommentar

• FC Lillestrøm
                I karantene
                Forumonanist
                • Aug 2006
                • 198

Er jo ikke akkurat det som er tanken her nei.
                Det jeg mener er at de som er så jævelig redde for å gå på kamp bør krabbe ut av mediebobla, vende tilbake til virkeligheten og innse at åråsen er et trygt sted. De timene og dagene med energien de bruker på å uroe seg selv og andre kan de sikkert heller bruke til noe fornuftig.
                Kanskje overbevise andre også om at det er trygt å gå på åråsen?

Jeg kan sikkert følge deg, noen du kjenner eller andre forskremte sjeler på første hjemmekamp neste år. Så skal dere se at vi kan få det rikitg så koselig!

Kommentar

• FC Lillestrøm
                  I karantene
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 198

[quote=synøve;302851]
                  Det er for faen meg ikke farlig å gå på kamp!

Når våre egne vakter sitter igjen med alvorlige skader etter å ha mått stoppe bråk så ville jeg vel kalle det farlig!

Å ja?
                  fortell?

Kommentar

• UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

Flagging, spontan glede (uten stolherping vel og merke) og overiver er tipp topp!

Vold, trusler og alt mulig annet som medfører at Sportsklubben havner i dårlig lys og/eller får store bøter er hva jeg legger i uakseptabel oppførsel.
                    Stolene kan ryke ved diverse anledninger hvor ikke nødvendigvis vi unggutta er innblandet (cupfinalen). Det er spontan glede som ikke alltid kan styres.

Helt enig i at vold osv i sammenheng rundt en fotball kamp er bare dumt, om folk vil sloss unna alle oss andre gidder jeg ikke blande meg oppi. Det får bli dems sak om de vil gi og få juling.

Blussing er jeg for, i riktige annledninger vell og merke. Hadde det ikke vært for NFF's koselige brev hadde jeg ment også sånne ting kunne vært oftere.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

Flagging og spontan glede er bare deilig, det er vel de fleste enige om. Men slossing 15 min unna byen er ikke deilig. Det er dårlig reklame og uansett hvordan man vender og vrir på det så vil det bli assosiert med LSK/KFL.. Det er ikke bra. Vi fikk masse negative oppslag etter FFK away og stabæk away. Dette i kombinasjon med at det er ett stort fokus på kobling mellom fotball og vold i mediene gjør naturlig nok at folk kvier seg for å sende unga sine på kamp..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Helt enig i at vold osv i sammenheng rundt en fotball kamp er bare dumt, om folk vil sloss unna alle oss andre gidder jeg ikke blande meg oppi. Det får bli dems sak og de vil gi og få juling.
                        Det er det som er problemet, uansett hvor langt unna man er, om man sloss under ei bru, i en skolegård eller i skogen så vil ett oppgjør mellom to grrupperinger bli assosiert med klubbene disse grupperingene følger. Sånn er det bare.. Dette vil LSK tape på i fremtiden.

Kommentar

• synøve
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 425

fortell?? så du har faktisk ikke fått med deg alt som har skjedd?? ville nå si at det er på borte turene i år det har skjedd mest.. Den episoden jeg siktet til tidligere skjedde i fredrikstad, når folk var på vei over brua til stadion! Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal kverulere på at slike ting ikke skal forekommer, for det gjør de!

Kommentar

• UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

Opprinnelig skrevet av xeR
                            Flagging og spontan glede er bare deilig, det er vel de fleste enige om. Men slossing 15 min unna byen er ikke deilig. Det er dårlig reklame og uansett hvordan man vender og vrir på det så vil det bli assosiert med LSK/KFL.. Det er ikke bra. Vi fikk masse negative oppslag etter FFK away og stabæk away. Dette i kombinasjon med at det er ett stort fokus på kobling mellom fotball og vold i mediene gjør naturlig nok at folk kvier seg for å sende unga sine på kamp..
                            Vil ikke si det skader KFL men kanskje LSK på en måte, de blir sett på som "LSK supportere"
                            Heldigvis har ikke vi så mange store oppslag og media dekning (søppla og Brann tar seg av det.) Folk har jo forskjellig oppfattning og meninger ang det. Jeg kunne selv ikke brydd meg mindre fordi jeg ikke føler det verken går utover meg. At det kanskje blir nevnt som LSK fans ser jeg på som ett fett, de fleste har hørt om cææsjuals og de fleste lag har det nå så tror ikke det er noen stor krise evt. enda. Så lenge de holder seg unna oss andre.
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• FC Lillestrøm
                              I karantene
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 198

Opprinnelig skrevet av synøve
                              fortell?? så du har faktisk ikke fått med deg alt som har skjedd?? ville nå si at det er på borte turene i år det har skjedd mest.. Den episoden jeg siktet til tidligere skjedde i fredrikstad, når folk var på vei over brua til stadion! Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal kverulere på at slike ting ikke skal forekommer, for det gjør de!

Har jo seff fått med meg at det skjedd en del på brua der.
                              Men kan fortsatt ikke huske at noen ble alvorlig skadet??
                              Snakker vi beinbrudd, rullestol, hjerneskade?

Eller er du også medlem av hylekoret som hauser opp hendelser (som alle er einge om at er kjipe) til å høres ut som store skandaler og tragedier??

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Vil ikke si det skader KFL men kanskje LSK på en måte, de blir sett på som "LSK supportere"
                                Heldigvis har ikke vi så mange store oppslag og media dekning (søppla og Brann tar seg av det.) Folk har jo forskjellig oppfattning og meninger ang det. Jeg kunne selv ikke brydd meg mindre fordi jeg ikke føler det verken går utover meg. At det kanskje blir nevnt som LSK fans ser jeg på som ett fett, de fleste har hørt om cææsjuals og de fleste lag har det nå så tror ikke det er noen stor krise evt. enda. Så lenge de holder seg unna oss andre.
                                Det skader garantert KFL også siden Kanari-Fansen er det begrepet som ofte brukes på alle som holder med LSK. Jeg har flere ganger blitt spurt av familie, kollegaer og andre folk om jeg er med på å lage bøll. De vet jo at jeg er aktiv i KFL, og når de trekker den konklusjonen så er det beviset på at det skader KFL. Jeg vet at flere også har vært i samme situasjon flere ganger.
                                Du har rett i at det er ett lite problem i forhold til andre klubber i landet, men de starta i det små.. Det gjelder å ta tak i problemet før det blir ett stort problem.

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Jeg har hele tiden forsvart ultras og forsøkt å bagatellisere casualsproblemet rundt LSK når jeg snakker med folk, men denne sesongen er det blitt stadig vanskeligere å gjøre det, spesielt etter Fredrikstad og episoden i Lillestrøm syd.

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                    I karantene
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 198

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Jeg har hele tiden forsvart ultras og forsøkt å bagatellisere casualsproblemet rundt LSK når jeg snakker med folk, men denne sesongen er det blitt stadig vanskeligere å gjøre det, spesielt etter Fredrikstad episoden i Lillestrøm syd.

Ser helt klart den.
                                    Men dette har jo uansett egentlig ikke noe å gjøre med hva som skjer på åråsen. Er jo her kjernen i saken ligger, selv om noen denger løs på hverandre på lillestrøm syd så er det fortsatt trygt å gå på åråsen.
                                    Det er tydelig at folk ikke skjønner dette.

Kommentar

• synøve
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 425

, rullestol, hjerneskade?

Eller er du også medlem av hylekoret som hauser opp hendelser (som alle er einge om at er kjipe) til å høres ut som store skandaler og tragedier??[/quote]

vel det er slik at dette er broren min og han er en av våre vakter. KOm med alle fornærmelser du vil,det viser heller hvor lite forståelse du har til at ting har vært alvorlig, (er det det du ønsker?) men nei ikke brudd, en nyre som ble sparket løs! flott at du fleiper om slike ting. Synes vel det er greit med slike episoder da el? skjønner heller ikke hvorfor du tar dette personlig,hadde du noe med det å gjøre?
                                      hvis ikke burde du som alle normale mennesker ta avstand fra dette!

Kommentar

• synøve
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 425

og nei, blåser ikke opp ting til å bli større enn det de er,og det er fordi jeg er endel av kanarifansen og synes det er flaut og bli assosiert med slikt, om ikke annet ville jeg nok heller prøvd å dysse det ned!

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

Ser helt klart den.
                                          Men dette har jo uansett egentlig ikke noe å gjøre med hva som skjer på åråsen. Er jo her kjernen i saken ligger, selv om noen denger løs på hverandre på lillestrøm syd så er det fortsatt trygt å gå på åråsen.
                                          Det er tydelig at folk ikke skjønner dette.
                                          Jeg mener overhodet ikke at det er utrygt å gå på Åråsen, men det er et problem i seg selv at mange tror det er utrygt fordi de leser om casualsbråk knyttet til Sportsklubben.

Kommentar

Working...