Fremtidens supportere!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • T.Pennant
    I karantene
    Forumsadist
    • Jul 2008
    • 121

Opprinnelig skrevet av skotten
    Det finnes enda noen gråsonefolk og sympatisører som ikke er utestengt fra Martins. Har selv vært i diskusjon med gråsonefolk der i sommer, dog uten å bli rettet trusler mot.
    Ok. Så om en som stemmer OBAMA truer deg, så er det Obama sin skyld?

Mitt poeng er; Trusler er en ganske grov ting å komme med, så om man skal gå ut om slikt bør man være sikker på hvem dette er.

Kommentar

• heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2131

Finnes det ikke et par hundre tràder om ultras/casual-debatten allerede??

I mine òyne er det viktigste med fremtidens supportere at de er sinte, og har lov til à vaere det. At de viser sin frustrasjon nàr klubben de elsker ansetter drittsekker. At de reagerer nàr gamle helter fàr avskjed pà gràtt papir. At de tòr à mene noe, i stedet for à sluke alt klubben gjòr ràtt fordi de er redde for hva TV2 kommer til à skrive om dem.

Og forresten: Trues med bank for tommelbruk?? Jammen tòffe, disse SKF-jentene!
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

Opprinnelig skrevet av T.Pennant
        Ok. Så om en som stemmer OBAMA truer deg, så er det Obama sin skyld?

Mitt poeng er; Trusler er en ganske grov ting å komme med, så om man skal gå ut om slikt bør man være sikker på hvem dette er.
        Kan ikke se at jeg fordeler noe skyld, eller legger noe skyld på SKF. Jeg reagerer på at du på MEGET tynt grunnlag beskylder Macho-Morten for å fare med løgn.

Kommentar

• Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

Du snur saken på hodet. Det alvorlige her er selve truslene, ikke at noen forteller om dem.

Kommentar

• T.Pennant
            I karantene
            Forumsadist
            • Jul 2008
            • 121

Opprinnelig skrevet av Torolf
            Du snur saken på hodet. Det alvorlige her er selve truslene, ikke at noen forteller om dem.
            Selvfølgelig. Og etter det så er det at dere faktisk legger skylda på, noen dere ikke vet hvem egentlig er.

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Selvfølgelig. Og etter det så er det at dere faktisk legger skylda på, noen dere ikke vet hvem egentlig er.
              Hvis MB, UFC og SKF legger ut medlemslistene sine, slipper vi eventuelle misforståelser i fremtiden.

Kommentar

• T.Pennant
                I karantene
                Forumsadist
                • Jul 2008
                • 121

Hvis MB, UFC og SKF legger ut medlemslistene sine, slipper vi eventuelle misforståelser i fremtiden.
                Haha. Du vrir på hele greia. SKF er utestengt fra Martins. Dermed kan det heller ikke være noen av de som anser seg som SKF som har gjort dette.

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Haha. Du vrir på hele greia. SKF er utestengt fra Martins. Dermed kan det heller ikke være noen av de som anser seg som SKF som har gjort dette.
                  Med mindre de som har utestengt dem, ikke har fullstendig oversikt over miljøet. Eller har de SKF-stempel i panna?

Kommentar

• Arild_E
                    I karantene
                    Bøffel
                    • Aug 2008
                    • 32

Fant denne komiske posten på: http://tribunekultur.com/viewtopic.php?f=1&t=477
                    Jeg må si jeg blir skremt av at enkelte virkelig kan ha slike ekstreme meninger. Men dette viser vel hvordan de alternative supporterne tenker.

Det kommer neppe noe nytt fra KFL/LSK. Der Führer KFL og resten av lakeiene hans i KFL styret hadde Lørdag enda ett møte med LSK. Skal ikke mye fantasi til for å skjønne hva som var dagsorden.

KFL krevde at utestengelsen av SKF opprettholdes også neste år. Dette er basert på en persons paranoide vrangforestillinger om trusler og vold mot KFL's styremedlemmer. En håndfull Fugla kategori C gutter er angivelig i ferd med å ødelegge all supporter kultur på Åråsen.

Men det viktigste på gårsdagens agenda var nok forsøk på å sette spikeren i kista på Ultras Lillestøm en gang for alle. Dette gjøres ved å vise til at KFL's medlemmer (ett par titalls forumronkere på kfl.no) er kraftig lei av undergrupper og vold. Det snakkes om kryssningspunkter mellom UL og SKF, og det brukes for alt det er verdt at Ultras Lillestrøm er sett sammen med SKF på kampdag. Dette har forøvrig skjedd en gang i år; Stabæk away. At casuals "kuppa" Fuglatoget før rbk hjemme er løgn, SKF var opptatt utenfor Klimt noe Ultras Nidaros sikkert kan bekrefte.

På samme måte som journalister misvisende bruker casualbegrepet for å skape tabloide overskrifter, fordi det skremmer folk og selger aviser. Prøver Der Führer bevist å sette likhetstegn mellom casuals og Ultras Lillestrøm for å skremme styret i LSK til å nekte Ultras adgang til Åråsen og for å sette det øvrige kanarimiljøet opp mot UL.

Glansbildet av KFL mangfoldet, der "fylliken fra Enebakk og baben fra Kurland drikker og synger Fugla sanger sammen", er helt åpenbart en illusjon. Sanheten er at KFL gradvis blir mer og mer ensrettet, strømlinjeformet og underlagt ett styremedlems makt.

Forsøket på nådestøtet mot all alternativ tribunekultur som nå kommer fra KFL/LSK er ett meget godt eksempel på dette.

p.s Skulle helst skrevet dette lange innlegget på KFL forumet men all erfaring tilsier at slike kritiske innlegg desverre blir sensurert/slettet..

Kommentar

• T.Pennant
                      I karantene
                      Forumsadist
                      • Jul 2008
                      • 121

Da kanskje kfl burde gjøre det også, så man ser hvor mange som faktisk er medlem kontra penger som er i kassa. Er vel noe som har skjedd med et styremedlem som plutselig ble borte for en stund siden...noe som kanskje burde komme frem for KFLs medlemer, og ikke bli hysjet ned blandt et titall av folk.

Kommentar

• KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                        I kveld ble han faktisk truet av en SKF-representant/sympatisør på Martins, ettersom han hadde gitt tomler opp på casualfiendtlige innlegg her i det siste. Han fikk beskjed om å "passe seg", og det som hører med.
                        SKF er utestengt fra Martins. Dermed kan det heller ikke være noen av de som anser seg som SKF som har gjort dette.
                        Hvis du, T.Pennant, har så god oversikt over SKF-medlemmer at du kan garantere at ingen av dem var på Martins i går så er vi sikkert mange som vil ta det til etterretning.

Allikevel vil det bekymre svært mange at KFL-medlemmer opplever trusler for å støtte casualfiendtlige innlegg, sjøl om det ikke skulle komme fra en av SKF-medlemmene. Det betyr at det er noen sympatisører der ute som det er all grunn til å tro ønsker seg inn i miljøet.

I mine øyne er dermed all propaganda fra slåssmiljøet om at det kun danses med likesinnede og at vi som foraktfullt omtales som juletrær ikke har noen grunn til å frykte casuals-grupperinger enda enn gang tilbakevist.

Det begynner å bli ubehagelig mange rapporter om trusler, noe som gjør at behovet for at alle som ikke lefler med miljøet tydelig tar avstand fra alt som har med casuals å gjøre - uavhengig om gårsdagens trussel kom fra en person med medlemsskapet i SKF i orden eller ei.
                        Vidar Evje

Kommentar

• Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

Kan jo poengtere et par ting nå som jeg er edru.

1) Fyren har tatt kontakt med meg idag og overbrakt en unnskyldning.
                          2) Han har ingen tilknytning til LSKs ultrasgrupper (MB/UFC), og er heller ikke medlem av SKF. Men begrepet jeg brukte i forrige innlegg, nemlig sympatisør, er i høyeste grad passende.

T.Pennants synspunkter trenger jeg ikke kommentere etter skotten og Torolfs glimrende svar til ham. Jeg stiller meg bak disse.
                          Last edited by Macho-Morten; 16.11.2008, 16:23.

Kommentar

• CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

jaja. Dette kom det jo mye godt ut av.

Kommentar

• bertelsen
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jun 2008
                              • 29

Det er sikkert flere enn meg som husker rabalderet etter stabæk- away, da Grønlund dreit seg ut ved å hevde at flere i casualsmiljøet/ ultrasmiljøet hadde nazisympatier.
                              Sånn jeg husker det var styret i KFL raskt ute med å markere avstand fra dette, og også med å få Grønlund til å offentlig trekke uttalelsene tilbake. Når jeg da ser at visse personer på tribunekultur.com sidene refererer til KFL (enten dette er ment å være ett styremedlem eller flere) som "Der Führer", synes jeg dette er så langt bak mål at ikke engang Scheie hadde hatt ord for det.
                              Eller har kanskje den som skrev dette snorka gjennom for mange historietimer på barne- og ungdomsskolen til å vite at Nazisten med stor N, Hitler, nettopp ble kalt "Der Führer"? :???:

Kommentar

• Per Arne
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2347

Ser ut som Grønlund henger på tribunekultur.com!
                                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Åpent for kritikk av NFF på Åråsen?

Jeg noterer meg reviderte tribuneregler. Hentet fra nyhetstråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...4&postcount=92

Legg spesielt merke til setningen:
                                  "Følgende effekter er forbudt å ha med seg inn på Åråsen:
                                  [Masse. Klipp-klipp]
                                  - usaklig hets mot politiet, NFF eller andre myndigheter. "

Slik jeg tolker dette åpnes det dermed for saklig kritikk av NFF. Ettersom NFF gjennom sine elendige disposisjoner gjør seg konstant fortjent til kritikk, så bør det derfor være duket for flere bannere fremover?
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

Har vi noen gang hetset NFF på en usaklig måte?
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Skinke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2007
                                      • 3914

"- oppfordringer til vold eller hat"
                                      Er det ikke lov å slenge litt med leppa til spillere eller hate enga?
                                      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                        "- oppfordringer til vold eller hat"
                                        Er det ikke lov å slenge litt med leppa til spillere eller hate enga?
                                        Vi kan rope LOL i stedet

Tror ikke vi trenger å fortolke noe vanskeligere enn det er.

Kommentar

• Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

Eksempler på usaklig hets av politiet og/eller NFF kan være:
                                          - skjerf med teksten "fuck NFF"
                                          - skjerf, banner, t-skjorter osv. med teksten "ACAB"

Reaksjoner på Kippes uforholdsmessige antall kort, og andre saker som omhandler fotballforbundet versus Fugla, kan defineres som saklig kritikk.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

Working...