Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
    Jeg kjøper den med Arild. Skjønner godt at mange vil ha han i styret. Noe jeg syntes er greit, for han er en ressurs sterk person. Men jeg skjønner ikke at han for lov til å sitte i styret etter mange forskjellige episoder.

Det med at 300 personer står bak de nye vedtektene er bare tull...!

Jeg har snakket med noen som aldri har fått en telefon fra kfl styret, og de skjønner ikke hvorfor navnet deres står på den lista.

Det som har skjedd på årsmøte kan jeg ikke stille meg 100% bak siden det ikke var jeg selv som opplevde det.

Og jeg er ikke med i noen ultras gruppe. Jeg bare syntes at de burde være velkommen på åråsen. Vi må ha en gruppe med folk som tørr å si ifra til klubben når de gjør så mye dumt. F.eks bannere med tekst til klubben osv. Kan ikke huske at kfl har gjort så mye av det.

Jeg må jo bare svelge en stor kamel for å fortsette å være en stående, syngene og hoppene supporter. Jeg stiller meg ikke bak de nye vedtektene til kfl så da får jeg vel ikke være medlem der heller?? Og da får jeg heller ikke komme inn på kfl feltet.
    Selvfølgelig er det feil at 300 stk står bak de nye vedtektene,tipper at tallet kommer opp i ca 5000 etter hvert.
    Last edited by tullebukk; 19.11.2008, 16:23.

Kommentar

• frodekippe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 480

Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
      Nå har jeg sittet på sidelinjen og lest hva som blir sagt på forumet om diverse saker, og syntes det er på tide og si litt om hva jeg mener.

Det med at UFC og MB er utesteng fra åråsen ser jeg på som helt urimelig! UFC/MB har gjort masse bra i kfl og de lager masse liv på tribunen. Hvorfor skal vi ikke ha de der da? Vi trenger en sånn gruppe mennesker på åråsen.

Jeg ser den at folk reagerer på de 2 episodene som har skjedd i år(nadderud og fredrikstad), og at de som lagde bråk der må ta sin straff. OG DET HAR DE GJORT OGSÅ.

Det jeg lurer på er hvorfor Arild Myklebust alltid skal få en ny sjanse? Han har da lagd mye mere kvalme og bråk gjennom tidene enn hele UFC/MB har gjort siden 2005! Greit nok at han også tok sin straff i år, men jeg mener at en som er forbilde til den yngre generasjon og som har et slikt verv ikke skal oppføre seg på den måten...

Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret! :???:

For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser. Har man ikke samme meninger som flertallet så blir man ikke hørt. I et styret i en så stor organisasjon som kfl må det være rom for å ha forskjellige meninger....

All ære for alt det det bra Arild har gjort for KFL og LSK

Håper jeg ser UFC/MB på tribunen i 2009 Blir ikke det samme på feltet uten det livet de lager.
      Synes det er trist at slike uttaslelser bare kommer frem i fora hvor det er enkelt å gjemme seg bort bak pseydonymer og skjult ansikt.

HVORFOR KAN IKKE SLIKE TING TAES OPP NÅR MAN SETTER OPP ET MØTE FOR SLIKE TING?

DET LURER JEG PÅ
      FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• FC Lillestrøm
        I karantene
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 198

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
        I referatet jeg har sendt fra meg har jeg ikke skrevet mye om Arild Myklebusts monolog på starten av møtet i går, hvor han fortalte svært detaljert om tiden etter bråket på Nadderud.

Han har fått mange og grove trusler i etterkant, og leste opp en stygg SMS som eksempel. I referatet la jeg vekt på det han sa til slutt, at alle er velkommen i Kanari-Fansen, også de som har kommet med injurier.

Det han sa om straffen han fikk var at den hadde blitt skjerpet (til utestengelse fra 7 hjemmekamper) både fordi han er KFL-styremedlem, og burde gå foran med et godt eksempel, og fordi han har vært utestengt tidligere. LSK hadde også gjort det veldig klart at neste utestengelse vil være for alltid.

Regner med at han da også fortalte om sin egen hets, trusler og forfølgelser av personer i i de ulike undergruppene.
        Var selv tilstedet på puben i sandvika og det finnes mange vitner på at mr. kanarifansen gikk til fysisk angrep på en person i en av undergruppene, dette var til og med før det mye omtalte bråket startet.

Kommentar

• eLSKer fugla
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Nov 2008
          • 7

Skotten:

Jeg sender deg navnet hans på PM. Kanskje lurt å sjekke om det er mange flere navn på den lista som ikke skal være der! Ville bare poengtere at det har blitt gjort en feil.

Kommentar

• ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2509

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
            Regner med at han da også fortalte om sin egen hets, trusler og forfølgelser av personer i i de ulike undergruppene.
            Nei, det fikk jeg ikke med meg at han nevnte.

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av Trondeo
              Jeg blir ikke bare skremt av hvordan holdningene til ultrasfolket er, men også mange av holdningene til de som "holder" med KFL. Den ene og den andre sier at ultrasfolket er så opptatt å fremme seg selv som gruppe, på samme måte gjør dere akkurat det samme med KFL.
              Som jeg så på Allmøtet i går, det er viktig at man unngår å demonisere folka i UFC. Vi trenger ikke å skape skyttergravkonflikter her, men å jobbe frem mot en felles plattform som alle kan tilpasse seg.

Dog må det påpekes at medlemmene av KFL kun er medlemmer av KFL og således bør vært opptatt av å fremme seg selv kontra de som er medlemmer av både KFL og ULs to organisasjoner.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Litt usikker på hvordan dette skal tolkes. Å forby fraksjoner synes jeg blir feil, å forby fraksjoner som ser på seg selv som alternativer til KFL og aktivt motarbeider KFL er greit.

Videre liker jeg ikke at Ultras som begrep blir demonisert.
                Med manifestet så er det ingen tvil om at dette ønskes rettet mot de to fraksjonene som er i KFL i dag og som LSK ikke vil ha uniformert på Åråsen. At Ultras som begrep blir demonisert kan jeg være enig i og det kan jo tenkes at det burde vært brukt mer generelle termer, men pr. nå så er det de to selverklærte Ultrasgruppene som man ikke ønsker innad i KFL.

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Som jeg skrev over forstår jeg at det kom en reaksjon etter en sesong preget av mye konflikter og uheldige enkeltepisoder, men hvorfor skal "Flisbyen Fanaticos" straffes for dette?
                Flisbyen Fanaticos straffes ikke med dette manifestet. Det er i dag flere kompisgjenger i KFL, så som Brasseberget, Team Scooter, Råholt Kanaris, LKT osv. som ikke berøres av dette. Dette er da heller ikke grupper som jobber mot KFL, men i stedet med KFL. Gruppene har heller ikke hatt noen episoder som har satt KFL eller LSK i dårlig lys.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• nob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2007
                  • 137

Hva er det ul/ufc har gjort for og motarbeide kfl? (nysgjerrig)
                  "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

Nysgjerrig eller ignorant!? (evt kverulant)

Kommentar

• nob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2007
                      • 137

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                      Nysgjerrig eller ignorant!? (evt kverulant)
                      nei jeg lurer på det, siden jeg kan ikke huske og se at det står skrevet noe hva/hvordan ul/ufc har motarbeidet kfl. og det må det jo nesten være endel eksempler på, siden det blir nevnt stadig. så da hadde det vært flott om det ble skrevet her, slik at jeg kanskje kan sette meg mer inn i kfl sin side i denne saken.
                      "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

Å trekke seg ut av alt som har med KFL å gjøre er vel ikke akkurat å samarbeide?

Kommentar

• nob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2007
                          • 137

Er det eneste grunn?

Jeg står på kanarifeltet hver eneste kamp, i mange år, og er ikke medlem.
                          motarbeider jeg kfl da?

Kommentar

• ChriZza
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 4265

Nei, men du snylter.

Det e rnok ikke eneste grunn, men en av flere.

Kommentar

• nob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2007
                              • 137

Nei, men du snylter.

hva snylter jeg på?

da ser jeg frem til de 'flere grunnene'.

du trenger forsåvidt ikke svare på denne da jeg gir meg med og diskutere på dette forumet. gutteklubben grei!

Kommentar

• tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

Opprinnelig skrevet av nob
                                Er det eneste grunn?

Jeg står på kanarifeltet hver eneste kamp, i mange år, og er ikke medlem.
                                motarbeider jeg kfl da?
                                Kan jeg spørre hvorfor du ikke er medlem, :???:

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Opprinnelig skrevet av nob
                                  hva snylter jeg på?

da ser jeg frem til de 'flere grunnene'.

du trenger forsåvidt ikke svare på denne da jeg gir meg med og diskutere på dette forumet. gutteklubben grei!
                                  Jepp trekk deg ut du det er helt greit....Men jeg tipper at du er tilbake med et nytt nick rimelig fort. Gjør oss en tjeneste,ikke gjør det.:twisted:

Kommentar

• Felt C
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 776

Nei, men du snylter.

Ikke hvis han er medlem i LSK....

Kommentar

• nob
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2007
                                      • 137

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Kan jeg spørre hvorfor du ikke er medlem, :???:
                                      Såklart du kan!
                                      Jeg er på åråsen for og se på og støtte lillestrøm sk.
                                      Har alltid sett på ståfeltet som nettopp det, ståfelt, eller 'kanari-feltet', ikke 'være-medlem-av-kfl-feltet'. Da jeg mener det er mye surr og rot i kfl (hvertfall det inntrykket jeg får) så føler jeg ikke at og være medlem der er riktig for meg (selv om helt sikkert alle er genuint interessert i og gagne klubben).

jeg kjører også egen bil til bortekamper, så bruker forsåvidt ikke noen 'goder' kfl jobber for. Betaler også 'ikke-medlempris' på sportshuset. tifo-gruppen sponser jeg med penger til bøsser.

Kommentar

• ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

Nei,d et er sant, var litt kjapp der, om han er medlem i LSK tar jeg dte tilbake.
                                        Men skjønner ikke hvorfor man skal være så opptatt av hvordan KFL planlegger fremtiden sin om man ikke er interessert i å være en del av den.

Kommentar

• sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

Opprinnelig skrevet av Felt C
                                          Ikke hvis han er medlem i LSK....
                                          Eller betaler full pris

Petter

Kommentar

Working...