Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Christa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 326

I mangel av tomler må jeg først si at Macho-Mortens innlegg er helt i tråd med den opplevelsen jeg også hadde i denne gruppa.

Kanari-fansen er en levende og demokratisk organsisasjon, som i aller høyeste grad tar medlemmenes signaler på alvor.

Jeg synes dette manifestet gi en klar og entydig retning for Kanari-fansen foran kommende sesong, og jeg håper alle kan stille
    seg bak dette og gå inn i sesongen samlet som en enhet.

Oppfordrer alle til å møte på allmøtet på martins på tirsdag for å si sin mening om dette manifestet.

Dette handler om Kanarifansens fremtid.

Kommentar

• artois
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 176

Opprinnelig skrevet av T.Pennant
      Man er nye, denne personen tar godt vare på deg, gir deg viktige oppgaver og bruker deg som ressursperson. Så fort du er uenig er det ut, og nye som hører på han kommer inn.
      Dog er det uansett feil at en så stor organisasjon i praksis styres av en person.

Dette kan jeg overhodet ikke kjenne meg igjen i.
      Personen du sikter til i begge innleggene dine (hvorfor du ikke tørr skrive navn skjønner jeg ikke, du gir jo allikevel nok informasjon til å identifisere vedkommende) har jeg selv vært uenig med, mer enn en gang. Jeg har aldri opplevd det du her beskriver, tvert i mot. Når KFL i sin tid første gang ønsket å utvide feltet, ved å fremme ett (etter mitt synspunkt) lite gjennomtenkt forslag på Årsmøtet i LSK, stemte jeg i mot forslaget.
      Som alle som var tilstede, og sikkert de som leste om det i ettertid, husker ble det et haraball nesten uten sidestykke. Ja, det ble heftig diskusjon og sagt en del som ikke burdte vært sagt. Kort tid etterpå fikk jeg en personlig unnskyldning fra personen selv, og KFL sitt styre den gangen.

I stede for å bli kastet ut og vekk som du beskriver, har jeg i ettertid nytt enda større respekt både fra personen selv, og i KFL kretser for at jeg stod fast på mine synspunkter. Den gang da, og også den dag i dag.
      Så det er fullt ut mulig å være uenig og få respekt for sine meninger, for så å siden bli tatt med på råd for å få en sak belyst fra et annet synspunkt.
      At man holder argumentasjonen sin på et saklig nivå og unngår skittkasting er nok en medvirkende årsak til å få en slik posisjon.

Og en person kan i praksis aldri styre en så stor organisasjon alene, det sier seg selv. Dersom en person går på tvers av det som er ønskelig fra flertallet av enten resten av styret eller medlemmene, er det bare en naturlig gang at denne personen blir fjernet.
      Mortus vivis praecipant
      ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• nob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2007
        • 137

Det med at det kun skal være medlemer på feltet og at det skal foretas sjekker er vel noe vi har hørt hver eneste vinter siste årene, men kun blitt foretatt to-tre sjekker totalt. Så dette trur jeg ikke noe på før jeg får se det. Er også nysgjerrig på hvordan det er tenkt gjennomført.
        "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• dennis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 872

Opprinnelig skrevet av nob
          Det med at det kun skal være medlemer på feltet og at det skal foretas sjekker er vel noe vi har hørt hver eneste vinter siste årene, men kun blitt foretatt to-tre sjekker totalt. Så dette trur jeg ikke noe på før jeg får se det. Er også nysgjerrig på hvordan det er tenkt gjennomført.
          Det første de vil sjekke er vel ett visakort lignende kort som heter medlemskort 2009!!!

Kommentar

• T.Pennant
            I karantene
            Forumsadist
            • Jul 2008
            • 121

Opprinnelig skrevet av artois
            Dette kan jeg overhodet ikke kjenne meg igjen i.
            Personen du sikter til i begge innleggene dine (hvorfor du ikke tørr skrive navn skjønner jeg ikke, du gir jo allikevel nok informasjon til å identifisere vedkommende) har jeg selv vært uenig med, mer enn en gang. Jeg har aldri opplevd det du her beskriver, tvert i mot. Når KFL i sin tid første gang ønsket å utvide feltet, ved å fremme ett (etter mitt synspunkt) lite gjennomtenkt forslag på Årsmøtet i LSK, stemte jeg i mot forslaget.
            Som alle som var tilstede, og sikkert de som leste om det i ettertid, husker ble det et haraball nesten uten sidestykke. Ja, det ble heftig diskusjon og sagt en del som ikke burdte vært sagt. Kort tid etterpå fikk jeg en personlig unnskyldning fra personen selv, og KFL sitt styre den gangen.

I stede for å bli kastet ut og vekk som du beskriver, har jeg i ettertid nytt enda større respekt både fra personen selv, og i KFL kretser for at jeg stod fast på mine synspunkter. Den gang da, og også den dag i dag.
            Så det er fullt ut mulig å være uenig og få respekt for sine meninger, for så å siden bli tatt med på råd for å få en sak belyst fra et annet synspunkt.
            At man holder argumentasjonen sin på et saklig nivå og unngår skittkasting er nok en medvirkende årsak til å få en slik posisjon.

Og en person kan i praksis aldri styre en så stor organisasjon alene, det sier seg selv. Dersom en person går på tvers av det som er ønskelig fra flertallet av enten resten av styret eller medlemmene, er det bare en naturlig gang at denne personen blir fjernet.
            Godt innlegg, men samtidig er du langt ifra nøytral i denne saken da du er i meget nær familie til en av denne personens største hjelpere.

Kommentar

• Kvittre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 265

Godt innlegg, men samtidig er du langt ifra nøytral i denne saken da du er i meget nær familie til en av denne personens største hjelpere.
              Tror det er få som er nøytrale i denne saken.. man har valgt en side, tatt et standpunkt.. Og familietilknyttninger betyr ikke at man automatisk stopper å tenke sjøl!
              Dessuten får du dette til å høres ut som den reneste mafiafamilie. Tror 99,9% av de som har undertegnet, inkludert meg selv, klarer å tenke sjøl.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Som "Der Führer"s nyttige idiot aka Komiske Ali, så kjente jeg selvfølgelig til dette arbeidet. "Der Führer" er selvfølgelig ingen diktator, de som har vært involvert i denne prosessen veit bedre enn å la seg styre av en impulsiv rasstapp fra Kjenn

Jeg må si at jeg er meget fornøyd med hele prosessen og resultatet som nå er fremlagt, det var deilig å se engasjementet fra grasrota i KFL. Junior Kanaris, Senior Kanaris, Tåpelig Hodeplagg Kanaris, Ultras Paranoia, Fugla Tifo, Husmor Kanaris, Råholt Kanaris, Team Scooter you name it, det var et bredt utvalg som sammen med styret i KFL jobbet frem dette vi nå debatterer.

Det jeg er spent på er hvordan dette blir oppfattet og mottatt blant medlemmene i UFC og MB. Det er ingen hemmelighet at undertegnede har vært en av de som i størst grad har etterlyst en eller annen form for selvinnsikt fra dem med hensyn til hvordan de blir oppfattet og tatt i mot blant resten av medlemmene i KFL. Nå kom svaret og da blir spørsmålet hvordan man velger å forholde seg til det.

Jeg håper virkelig at dere fortsetter å gi gass for Fugla på tribunen. Dere står for en tribunementalitet jeg virkelig kan digge, om ikke alt, så i hvert fall det aller meste. Pre UFC og MB var vi sammen på puben, sammen på bussen og sammen på tribunen, det må da være mulig å komme tilbake til det?

Dere kjenner meg og veit at jeg vil ha dere med videre. Jeg har kjøpt lefsa til UFC til 20,- hver gang og lest den (dog ikke enig i alt der heller), meldt meg på mentalitetstur til Stavanger (som jeg måtte trekke meg fra) og stått sammen med dere på matcher. Jeg har til og med til deres ære ikledd meg et Tåpelig Hodeplagg!

La fortid være fortid, sammen er vi sterke for Fugla.
                Som en enhet.
                Som Kanari-Fansen Lillestrøm!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Armando
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jul 2008
                  • 88

Opprinnelig skrevet av vedkasse
                  Demokrati ja. Det var det de påstod de hadde i Deutsche Demokratische Republik, bedre kjent som DDR eller Øst-Tyskland. I dette demokratiske landet var det kontinuerlig overvåkning, sensurering over en lav sko og et regime som hadde full kontroll over alt som skjedde. Nå er det kanskje ikke akkurat slik dere har det her i KFL, men jeg lurer på hvordan det demokratisk valgte styret egentlig fikk sine stillinger. Det var ikke akkurat 5000 stemmer hvor minst 2500 gikk i favør det nåværende styret. Jada, kom med at "det er ens egen oppgave å komme på møtet", men det holder ikke.

Jeg har ingenting å gjøre på Martins da jeg verken er medlem i KFL eller er Lillestrøm-supporter. Jeg har heller ingenting å si på at KFL er en frivillig organisasjon man melder seg inn i, men jeg trodde agendaen til en supporterklubb var å støtte laget best mulig, og da er det jo en morsom beslutning å eliminere mennesker som synger og skaper stemning på hver kamp.
                  En jævla idiot, det er dèt du er! Du har et sykt bildet i hodet av hvordan du mener ting skal være. Og du greier faen ikke å se realiteten i øynene. Det er ikke èn manns arbeid det her vettu, er flere som er like engasjerte eller kanskje mer engasjerte enn styret selv er.

Hvis du sitter her og mener at vi eliminerer mennesker som synger og skaper stemning hver kamp så har du sannsynligvis ikke sett lenger enn lemmet ditt rekker. Det har vært faenskap i flere kamper, du har kanskje ikke hørt om episoden på brua i Fredrikstad hvor det var flere som ble banket opp rett før kampen?

Dere kan umulig gå på kamp for å støtte klubben. Dere er på kamper for oppmerksomhet og hvis det går dundas så skal dere lage protestaksjoner og faenskap og hvem vet ikke hva.
                  Husker en episode i fjor når et medlem av en av de minoritetsgruppene deres skrev på forumet at vi skulle gå på flyplassen og protestere etter Kaerjeng tapet. Hvordan i helvete kunne det hjelpe laget?

Du syns at livet er urettferdig? Kanskje? Kanskje ikke? Kanskje hold kjeft?

Er heller ikke en bombe at hver gang en fra de gruppene skriver noe på forumet så er det bare ufc som gir tomler opp og når noen andre skriver så er det tommel ned fra dere igjen uten å engang se hva dem har skrevet.

Skjerp dere.
                  Last edited by Torolf; 16.11.2008, 22:57.

Kommentar

• artois
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 176

Så familiær tilknyttning er ensbetydende med at man er på samme side i en sak uansett? Vil i så fall si at det er en utrolig forutinntatt holdning som ingen er tjent med. Er ikke alltid jeg er enig med min familiære tilknyttning i alle saker som angår KFL heller, og i denne saken har jeg også henvist til en spesifik hendelse hvor denne personen ikke kjente min familiære tilknyttning i det hele tatt.
                    Argumentet ditt faller litt for mye på sin egen urimelighet.
                    Mortus vivis praecipant
                    ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

Så et styremedlem er altså en "hjelper", få andre som har vært innom styret som kan støtte din beskrivelse...

Hvis du mener det er en forutsetning for å ta del i denne debatten at man er nøytral - Hvorfor tar du del i den da, T.Pennant?

Kommentar

• Röshbærj
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Sep 2004
                        • 57

KFL-styret har min fulle støtte;
                        Sett navnet mitt på lista ASAP!

mvh

John Røberg

Kommentar

• Kristiansen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 1332

KFL-styret har min støtte definitivt!

UL har lagt opp til dette selv, og da får de skylde på seg selv.

Kommentar

• skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

De har også min fulle tilitt, til tross for at penger blir borte osv, uten at medlemmer får høre om det.

Arne Mathisen
                            Takk til deg, "Arne Mathisen"...

Kommentar

• Bjornardo
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jul 2008
                              • 56

stryk.
                              Last edited by Bjornardo; 16.11.2008, 23:19.
                              En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• MoBee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 958

Har lest i gjennom hele tråden nå og må si at jeg syns det er veldig morsomt at motargumentet for dette er at "de som er for er idioter som lar seg snurre rundt lillefingeren til EN mann". Det er faen meg helt utrolig. Jeg er sikker på at hvis ALLE medlemmer i KFL hadde fått lese og blitt enig i dette, så hadde fremdeles denne komplette idiotien fortsatt vært hovedargument.
                                Mentaliteten "så lenge vi ikke får helt fritt spillerom og gjøre som vi vil så er KFL-styret og alle deres medlemmer uvitende, forelda kjøtthuer" begynner å gå meg så jævlig på nervene.:evil:

Kommentar

• Torsi
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Apr 2007
                                  • 80

Er helt på styret sin side på denne saken! Trenger ikke Ultras for å lage liv... gleder meg til 09 sesongen allerede! orden i klubben, og orden på feltet... blir bra.. supert tiltak!!!!
                                  Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
                                    IKKE JEG SOM HAR SKREVET DETTE! BARE PASTER HER PGA DET ER MEGET RELEVANT!
                                    Du glemte PSet i det innlegget:
                                    p.s Skulle helst skrevet dette lange innlegget på KFL forumet men all erfaring tilsier at slike kritiske innlegg desverre blir sensurert/slettet.
                                    En av de mest benyttede løgnene fra SKF. Antall innlegg som blir sensurert eller slettet fra den gjengen er svært liten. Brukeren "Stanley" opplevde at jeg modererte vekk namedropping fra ett av hans innlegg, dermed er det blitt en opplest og vedtatt sannhet at de ikke fikk ytret seg...

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
                                    At casuals "kuppa" Fuglatoget før rbk hjemme er løgn, SKF var opptatt utenfor Klimt noe Ultras Nidaros sikkert kan bekrefte.
                                    Kuppe er vel ikke ordet jeg ville valgt, men jeg gikk i toget og så hvem som hang seg på sammen med UL.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• detvarvondtdet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 398

Arild for president
                                      "Dere kan sitere meg på dette:
                                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                      Fjøra

Kommentar

• morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Kuppe er vel ikke ordet jeg ville valgt, men jeg gikk i toget og så hvem som hang seg på sammen med UL.
                                        En blanding av ultras og JK som du sa Det toget der manglet kflmangfoldet!
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

Opprinnelig skrevet av knut
                                          300 har talt, og alle er ikke medlemmer engang. Dette representerer jo ikke Kanarifansen hvis vi er 5000. Representer styret med venner, som det virker har brukt kompisteknikk til å få folk på lista, uten å gi all informasjon fra oppropet.

Ta å skjerp deg a??? Jeg fikk telefon fra en i styret, hvorpå han leste opp hele oppropet for meg. jeg fikk komme med de innspillene og meningene jeg hadde om saken og sa meg enig i at det er sånn organisasjonen burde drives... Det er ganske mørkt i toppetasjen din hvis du virkelig trur dette er noe styret har gjort uten annerkjennelse fra medlemmene

John Henrik Espmarker
                                          Last edited by HolterKanaris; 17.11.2008, 08:05.
                                          ***Større baller enn vett***

Kommentar

Working...