Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9537

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
    Ta å skjerp deg a??? Jeg fikk telefon fra en i styret, hvorpå han leste opp hele oppropet for meg. jeg fikk komme med de innspillene og meningene jeg hadde om saken og sa meg enig i at det er sånn organisasjonen burde drives... Det er ganske mørkt i toppetasjen din hvis du virkelig trur dette er noe styret har gjort uten annerkjennelse fra medlemmene

John Henrik Espmarker
    Siden du fikk opplest alt, så er det vel sånn da... Sier vel her bare hva som skjedde meg og inntrykket jeg da fikk.

Og seff har styret annerkjennelse. De er jo tross alt valgt av medlemmene med den tilliten det gir.

Kommentar

• sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

Spør av ren nysjerrighet: Er medlemmer av UFC/MB nå kastet ut av KFLs medlemsregister?

Petter

Kommentar

• Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

Opprinnelig skrevet av petter
        Spør av ren nysjerrighet: Er medlemmer av UFC/MB nå kastet ut av KFLs medlemsregister?

Petter
        Nei, ikke per idag. 100% nyskjerriget eller kommer det oppfølgingspørsmål?
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
          Nei, ikke per idag. 100% nyskjerriget eller kommer det oppfølgingspørsmål?
          Nei, det var bare det, var bare nysjerrig på om de vr kastet ut.

Petter

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Jeg er veldig glad for at vi slipper et forum som er gjennomsyret av så dårlige holdninger som man finner hos f.eks. Kjernen:

Totalt idiotisk å akseptere brukere som kaller seg a.c.a.b. og har et avatar med bilde av det fascistsvinet. Mitt inntrykk er dessverre at ultras synes det er veldig tøft å være i opposisjon mot vakter og politi, og da mener jeg at de gjør det veldig vanskelig for seg selv!
            Aksepterer man dette fullt ut vil det også påvirke andre, og det vil få en grobunn som man til slutt mister kontrollen på.
            Jeg har personlig etterlyst litt mer røffe takter fra KFL, og håper ikke vi blir for snille. Men å lefle med voldskultur og å hate politiet er rett og slett bare tåpelig.

Er det noen fra MB/UL/UFC som kan komme med synspunkter på hva de vil gjøre neste år? Skal dere stå med KFL? Prøve å danne en gruppe på kortsiden kamuflert som "vanlige" fans? Bytte klubb?

Håper dere kan stå med KFL og fortsette å bidra på en bra måte slik som før!

Kommentar

• Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

Siden nå alle undergrupper blir nektet inngang, da sier vi vel farvel til blant annet råholt kanaris, baris-kanaris og tåpelige hodeplagg også?

Kommentar

• Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                Siden nå alle undergrupper blir nektet inngang, da sier vi vel farvel til blant annet råholt kanaris, baris-kanaris og tåpelige hodeplagg også?
                Opprinnelig skrevet av KFL
                Innenfor KFL er det ikke rom for ultrasfraksjoner eller ultrasrelaterte fraksjoner. Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer.
                Tror ikke Tåpelig Hodeplaggkanaris faller inn under noen av disse kategoriene gitt.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

Tror det er ment sånn: Grupper som jobber for og med kanari-fansen er velkommene. Grupper som jobber aktivt i mot kfl er ikke velkomne.
                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Tror ikke Tåpelig Hodeplaggkanaris faller inn under noen av disse kategoriene gitt.
                    Jeg ventet med spørsmålet til i dag, fordi RB skrev i dag at "Alle undergrupper vil bli nektet inngang på Åråsen" eller noe i den duren.

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Jeg ventet med spørsmålet til i dag, fordi RB skrev i dag at "Alle undergrupper vil bli nektet inngang på Åråsen" eller noe i den duren.
                      Ser at RB formulerte det slik, men tror vi trygt kan forholde oss til KFL og ikke media. Alle vi som har fulgt med på denne debatten vet godt hvilke grupperinger reglene er rettet mot.

Forøvrig (dette er ikke rettet til deg Trondeo) synes jeg denne debatten viser med all tydelighet at styret i KFL har en enorm støtte. For selve innholdet er det vel ingen(!) som har kritisert?
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

Forskjellen ligger vel i det at UL er en undergruppe som tar avstand fra alt kfl gjør og sier, mens THK er aktive kfl medlemmer som har valgt en litt (etter min mening) "spesiell" bekledning på kamper... Ikke et vondt ord om THK da disse gutta (og jentene) får latteren til å sitte løst på en ellers ganske så kjedelig og hard busstur til f.eks. molde og ålesund..
                        ***Større baller enn vett***

Kommentar

• T.Pennant
                          I karantene
                          Forumsadist
                          • Jul 2008
                          • 121

Opprinnelig skrevet av petter
                          Nei, det var bare det, var bare nysjerrig på om de vr kastet ut.

Petter
                          Men slik jeg har forstått det vil de altså bli nektet adgang om de kommer "samlet, og opptrer som ultras" ?

Kommentar

• christoffer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2004
                            • 326

Jeg ser egentlig ikke hva det er å diskutere. Går ikke alle på Åråsen for å støtte LSK? Når klubben legger retningslinjer på hvordan man vil ha det i sitt "hjem" må man bare respektere det.

Når folk kommer hjem til meg er det også noen retningslinjer man må følge, og det er generell folkeskikk.

Kommentar

• Ellef
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Feb 2006
                              • 112

Opprinnelig skrevet av skotten
                              Siden tommelkvota er brukt opp, spikeren på hodet!
                              Hehe, det er visst min også. Kunne ikke vært mer enig.

Mvh
                              Anders Ellefsen
                              Wenche Myhre

Kommentar

• Ellef
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Feb 2006
                                • 112

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Det er ikke snakk om 5 mennesker som har gjort denne jobben. JEg har delvis vært involvert og såvidt meg bekjent er det ett minimum av 30 stykker utenfor syret som har jobbet på. Det er mulig de som sitter dypere i prosessen kan oppdatere dette tallet om ønskelig. Spør Per Arne.

Jeg utfordrer deg til å stille på Martins på tirsdag og tale din sak.
                                Jeg har også vært innvolvert, med MANGE andre. Det er slik en demokratisk organisasjon fungerer. Og nøkkelen folkens: Er du medlem kan du være enig/uenig i ulike saker. Uansett er det JÆVLIG viktig å jobbe inn i organisasjonen, ikke jobbe "mot" eller "paralellt" fordi du er uenig. Jobber du inn i organisasjonen minsker dette naturligvis mengde brønnpissing og antall fragmentasjoner, og løsningen blir som regel utrolig mye bedre for alle parter. Det er dette oppropet et tydelig tegn på.

Så folkens: Vi jobber sammen og inn mot KFL, ta valget, still opp på allmøtet i morgen! I rest my case.

Mvh
                                Anders Ellefsen
                                Wenche Myhre

Kommentar

• FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                  Men slik jeg har forstått det vil de altså bli nektet adgang om de kommer "samlet, og opptrer som ultras" ?
                                  sånn jeg har forstått det så må de ta et aktivt valg nå (i nær fremtid), om de vil være med i KFL eller ikke. Hvis de ikke vil det, så får de ikke være medlemmer i KFL, men de kan da stå andre steder på åråsen, bare de legger fra seg ultras symbolikken utenfor (som i LSK sitt "nye" reglement). Selv håper jeg de gjør som mange andre av de har gjort og joiner resten av oss i Kanarifansen.
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

Kommentar

• C.J
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Nov 2007
                                    • 1

Gratulerer med et manifest verdig en gjennomgang av Lund-kommisjonen!

De siste årene har det alternative supportermiljøet i Norge vokst formidabelt, og de etablerte supporterklubbene har utviklet seg mot mer kontinentale tradisjoner, ikke så rent lite som et resultat av den forbilledlige utviklingen UL har fått til i KFL. Som vanlig har vi her på berget brukt noen år ekstra på å løfte blikket og ta inn over oss at ting faktisk ikke behøver å være dypt fundamentert i lusekofte, Kvikklunsj og termos med toddy for å være bra.

"Det er typisk norsk å være god" ble det påstått fra en ikke-ubetydelig sosialdemokrat noen år tilbake. "Det er typisk norsk å være trygg og middelmådig" er vel en riktigere innfallsvinkel, med nevnte sosialdemokrati som den beste sikkerheten for nettopp det.

Den behandlingen UL har måttet tåle helt fra starten er et glimrende eksempel på det norske samfunnet, og nå topper det seg altså med krav om å betale i dyre dommer for å profilere kommersielle aktører på heselige supportereffekter, om å ikke assosiere seg med noen annen supporterkultur enn den styret i KFL til enhver tid ser på som riktig, og om å for all del ikke organisere seg om man mener noe annet. I tillegg ser det nevnte styret ut til å være imot utviklingen i alle land som i dag definerer den særpregne og smakfulle europeiske supporterkulturen, og heller å ønske seg amerikanske tilstander med klappehatt og familiebursdager etterfulgt av barbeque med motstanderlagets supportere.

Fotball er ikke teater. Fotball er ikke opera. Fotball er ikke kino. Fotball er identitet, ære og stolthet, med røtter i klasseskiller og rivalisering. Å redusere noe slikt til 90 tanketomme minutter med underholdning, og samtidig patentfeste eldgamle begreper og forøvrig løpe NFFs ærend mot bluss og banestorming men for sponsorer og VIPer, er ikke bare trist, det er historieløst og provoserende!

Få øynene opp for hva som har skjedd i England og tenk dere om en gang til!
                                    Simao ***!

Odd - 1894 - Skien

Kommentar

• Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

Opprinnelig skrevet av C.J

Fotball er ikke teater. Fotball er ikke opera. Fotball er ikke kino. Fotball er identitet, ære og stolthet, med røtter i klasseskiller og rivalisering. Å redusere noe slikt til 90 tanketomme minutter med underholdning, og samtidig patentfeste eldgamle begreper og forøvrig løpe NFFs ærend mot bluss og banestorming men for sponsorer og VIPer, er ikke bare trist, det er historieløst og provoserende!
                                      Har du i det hele tatt satt deg inn i bakgrunnen for hvorfor det ikke er ønskelig med f. eks ultrasgrupperinger på Åråsen, eller følte du bare for å snekre sammen et tilsynelatende velformulert (men lite gjennomtenkt) innlegg fordi du hadde en enorm skrivekløe?

Fotball er ikke teater eller opera, det er helt riktig. Men fotball er heller ikke:

- I Fredrikstad 13/7: Personer i gruppa markerte seg svært negativt ved bl.a. hærverk, slåssing, angrep på KFL-sikkerhet som resulterte i at denne vakten fikk sparket løs ei nyre.

- Bilder av KFL-vakter i provoserende settinger, legges ut på sine egne nettsider.

- KFL-sikkerhet har gjentatte ganger opplevd trusler.

- Fredrikstad-kampen hjemme 5/10: Personer fra gruppa er involvert i avtalt slåsskamp ved Lillestrøm stasjon, som medfører enda mer negativ omtale av LSK, og KFL.
                                      Trosser LSK med å bruke Ultras-effekter på stadion.

- KFL-sikkerhet blir trua på det groveste utenfor Ullevål stadion mandag 20/10. Etter kampen trues et styremedlem i KFL.

- RBK-kampen hjemme 26/11: En i UL som etter FFK borte blei utestengt resten av sesongen, lurer til seg fotograf-akkreditering og skal inn for å provosere foran bortefeltet.

- Flere medlemmer av KFL, utenfor styret, mottar trusler verbalt og fysisk for sine meninger på forumet.
                                      ------------------------------------------------------------

Ditt innlegg blir bare et hjernedødt oppgulp i en slags protest mot tyranner som krever likhet og null individualitet, selv om jeg tror at selv ikke en Odd-supporter kan være så ensporet og utstyrt med skylapper som du gir inntrykk av.
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

Fotball er identitet, ære og stolthet, med røtter i klasseskiller og rivalisering. Å redusere noe slikt til 90 tanketomme minutter med underholdning, og samtidig patentfeste eldgamle begreper og forøvrig løpe NFFs ærend mot bluss og banestorming men for sponsorer og VIPer, er ikke bare trist, det er historieløst og provoserende!
                                        Jeg skal unnskylde deg siden du har fulgt Adecco-ligaen i år, men vil gjerne opplyse om at tribunelivet i Kanari-Fansen har vært helt utmerket i en, for vår del, svært begredelig sesong i 2008. Det til tross for at det i mange kamper har stått 40 UL-tilhørige klumpa sammen nede i det ene hjørnet av ståfeltet vårt.

Jeg håper du husker at du skreiv dette innlegget etter våre to møter neste sesong, for du utfordres hermed til å gjøre en direkte sammenligning av stemninga skapt av Kanari-Fansen og de supporterne Odd har skrapa sammen for å finne ut hvem som har fremstått som mest tanketomme og bakstreverske.
                                        Vidar Evje

Kommentar

• Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

De siste årene har det alternative supportermiljøet i Norge vokst formidabelt, og de etablerte supporterklubbene har utviklet seg mot mer kontinentale tradisjoner, ikke så rent lite som et resultat av den forbilledlige utviklingen UL har fått til i KFL.
                                          Dette er selvfølgelig vanvittig feil. UL (UFC og MB) har IKKE vært toneangivende med å fronte KFLs dragning mot en supporterkultur vi finner nedover i europa. De har vært med og bidratt, men å påstå at UL har fått til denne utviklingen KFL er så galt at jeg er nødt til å gi deg gult kort basert på inkompetanse. Dette har du absolutt ikke noe peiling på, så gå i skammekroken og gjør hjemmeleksa di til neste gang du stikker trynet ditt inn hit.

Den behandlingen UL har måttet tåle helt fra starten er et glimrende eksempel på det norske samfunnet
                                          Feil. UFC og MB var kjæledeggene til styret i KFL i lang tid. Irriterende for en stor del av oss andre med måten alt ble lagt opp for å tilfredsstille de to gruppene.

, og nå topper det seg altså med krav om å betale i dyre dommer for å profilere kommersielle aktører på heselige supportereffekter,
                                          Ingen som krever det, advarsel på grunn av juging er på vei.

om å ikke assosiere seg med noen annen supporterkultur enn den styret i KFL til enhver tid ser på som riktig, og om å for all del ikke organisere seg om man mener noe annet.
                                          Om man er så uenige med styret i KFL at man trenger å egen organisasjon fremfor å jobbe for endringer i KFL, så skulle en tro at det å være medlem strengt tatt ikke er så attraktivt. Det er fritt frem for å organisere seg i en konkurrerende organisasjon, men da ikke under KFLs paraply og beskyttelse.

I tillegg ser det nevnte styret ut til å være imot utviklingen i alle land som i dag definerer den særpregne og smakfulle europeiske supporterkulturen, og heller å ønske seg amerikanske tilstander med klappehatt og familiebursdager etterfulgt av barbeque med motstanderlagets supportere.
                                          Dette tenderer til noe av det mer latterlige i denne debatten. Til og med gutta fra SKF holder høyere klasse enn dette og dét sier en hel del.

Alle vet at årets sesong alt i alt har vært meget bra tribunemessig sett opp mot det totalt bedritne spillet som er blitt vist frem fra Sportsklubbens spillere. Og de som har dratt tribunelivet i år er ikke UL. De har vel vært alt fra 4 til 30 stk. på matcher, de bidrar meget bra, men det gjør også et par tusen andre Kanaris. Mange med en mentalitet som pisser på alt av hva andre supporterklubber klarer å fremvise på tribunen.

Fantastisk! Jo mer pepper vi får fra andre supporterklubber, spesielt de alternative, jo bedre. Herlig at du blir provosert, det gjør dagen min enda bedre.

Få øynene opp for hva som har skjedd i England og tenk dere om en gang til!
                                          Vi skal vise alle skeptikere at KFL skal bli enda bedre neste år. Enda mer mentale, mer visuelle, mer høylydte, flere sanger og ikke minst med langt flere Tåpelig Hodeplagg!!!
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

Working...