Sesongen 2009 starter nå
Collapse
X
-
Spør av ren nysjerrighet: Er medlemmer av UFC/MB nå kastet ut av KFLs medlemsregister?
PetterKommentar
-
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg er veldig glad for at vi slipper et forum som er gjennomsyret av så dårlige holdninger som man finner hos f.eks. Kjernen:
Totalt idiotisk å akseptere brukere som kaller seg a.c.a.b. og har et avatar med bilde av det fascistsvinet. Mitt inntrykk er dessverre at ultras synes det er veldig tøft å være i opposisjon mot vakter og politi, og da mener jeg at de gjør det veldig vanskelig for seg selv!
Aksepterer man dette fullt ut vil det også påvirke andre, og det vil få en grobunn som man til slutt mister kontrollen på.
Jeg har personlig etterlyst litt mer røffe takter fra KFL, og håper ikke vi blir for snille. Men å lefle med voldskultur og å hate politiet er rett og slett bare tåpelig.
Er det noen fra MB/UL/UFC som kan komme med synspunkter på hva de vil gjøre neste år? Skal dere stå med KFL? Prøve å danne en gruppe på kortsiden kamuflert som "vanlige" fans? Bytte klubb?
Håper dere kan stå med KFL og fortsette å bidra på en bra måte slik som før!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av KFLInnenfor KFL er det ikke rom for ultrasfraksjoner eller ultrasrelaterte fraksjoner. Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Tror det er ment sånn: Grupper som jobber for og med kanari-fansen er velkommene. Grupper som jobber aktivt i mot kfl er ikke velkomne.Daukjøtt Felt CKommentar
-
Kommentar
-
Forøvrig (dette er ikke rettet til deg Trondeo) synes jeg denne debatten viser med all tydelighet at styret i KFL har en enorm støtte. For selve innholdet er det vel ingen(!) som har kritisert?Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Forskjellen ligger vel i det at UL er en undergruppe som tar avstand fra alt kfl gjør og sier, mens THK er aktive kfl medlemmer som har valgt en litt (etter min mening) "spesiell" bekledning på kamper... Ikke et vondt ord om THK da disse gutta (og jentene) får latteren til å sitte løst på en ellers ganske så kjedelig og hard busstur til f.eks. molde og ålesund..***Større baller enn vett***Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg ser egentlig ikke hva det er å diskutere. Går ikke alle på Åråsen for å støtte LSK? Når klubben legger retningslinjer på hvordan man vil ha det i sitt "hjem" må man bare respektere det.
Når folk kommer hjem til meg er det også noen retningslinjer man må følge, og det er generell folkeskikk.Kommentar
-
Det er ikke snakk om 5 mennesker som har gjort denne jobben. JEg har delvis vært involvert og såvidt meg bekjent er det ett minimum av 30 stykker utenfor syret som har jobbet på. Det er mulig de som sitter dypere i prosessen kan oppdatere dette tallet om ønskelig. Spør Per Arne.
Jeg utfordrer deg til å stille på Martins på tirsdag og tale din sak.
Så folkens: Vi jobber sammen og inn mot KFL, ta valget, still opp på allmøtet i morgen! I rest my case.
Mvh
Anders EllefsenWenche MyhreKommentar
-
sånn jeg har forstått det så må de ta et aktivt valg nå (i nær fremtid), om de vil være med i KFL eller ikke. Hvis de ikke vil det, så får de ikke være medlemmer i KFL, men de kan da stå andre steder på åråsen, bare de legger fra seg ultras symbolikken utenfor (som i LSK sitt "nye" reglement). Selv håper jeg de gjør som mange andre av de har gjort og joiner resten av oss i Kanarifansen.Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Gratulerer med et manifest verdig en gjennomgang av Lund-kommisjonen!
De siste årene har det alternative supportermiljøet i Norge vokst formidabelt, og de etablerte supporterklubbene har utviklet seg mot mer kontinentale tradisjoner, ikke så rent lite som et resultat av den forbilledlige utviklingen UL har fått til i KFL. Som vanlig har vi her på berget brukt noen år ekstra på å løfte blikket og ta inn over oss at ting faktisk ikke behøver å være dypt fundamentert i lusekofte, Kvikklunsj og termos med toddy for å være bra.
"Det er typisk norsk å være god" ble det påstått fra en ikke-ubetydelig sosialdemokrat noen år tilbake. "Det er typisk norsk å være trygg og middelmådig" er vel en riktigere innfallsvinkel, med nevnte sosialdemokrati som den beste sikkerheten for nettopp det.
Den behandlingen UL har måttet tåle helt fra starten er et glimrende eksempel på det norske samfunnet, og nå topper det seg altså med krav om å betale i dyre dommer for å profilere kommersielle aktører på heselige supportereffekter, om å ikke assosiere seg med noen annen supporterkultur enn den styret i KFL til enhver tid ser på som riktig, og om å for all del ikke organisere seg om man mener noe annet. I tillegg ser det nevnte styret ut til å være imot utviklingen i alle land som i dag definerer den særpregne og smakfulle europeiske supporterkulturen, og heller å ønske seg amerikanske tilstander med klappehatt og familiebursdager etterfulgt av barbeque med motstanderlagets supportere.
Fotball er ikke teater. Fotball er ikke opera. Fotball er ikke kino. Fotball er identitet, ære og stolthet, med røtter i klasseskiller og rivalisering. Å redusere noe slikt til 90 tanketomme minutter med underholdning, og samtidig patentfeste eldgamle begreper og forøvrig løpe NFFs ærend mot bluss og banestorming men for sponsorer og VIPer, er ikke bare trist, det er historieløst og provoserende!
Få øynene opp for hva som har skjedd i England og tenk dere om en gang til!Simao ***!
Odd - 1894 - SkienKommentar
-
Fotball er ikke teater. Fotball er ikke opera. Fotball er ikke kino. Fotball er identitet, ære og stolthet, med røtter i klasseskiller og rivalisering. Å redusere noe slikt til 90 tanketomme minutter med underholdning, og samtidig patentfeste eldgamle begreper og forøvrig løpe NFFs ærend mot bluss og banestorming men for sponsorer og VIPer, er ikke bare trist, det er historieløst og provoserende!
Fotball er ikke teater eller opera, det er helt riktig. Men fotball er heller ikke:
- I Fredrikstad 13/7: Personer i gruppa markerte seg svært negativt ved bl.a. hærverk, slåssing, angrep på KFL-sikkerhet som resulterte i at denne vakten fikk sparket løs ei nyre.
- Bilder av KFL-vakter i provoserende settinger, legges ut på sine egne nettsider.
- KFL-sikkerhet har gjentatte ganger opplevd trusler.
- Fredrikstad-kampen hjemme 5/10: Personer fra gruppa er involvert i avtalt slåsskamp ved Lillestrøm stasjon, som medfører enda mer negativ omtale av LSK, og KFL.
Trosser LSK med å bruke Ultras-effekter på stadion.
- KFL-sikkerhet blir trua på det groveste utenfor Ullevål stadion mandag 20/10. Etter kampen trues et styremedlem i KFL.
- RBK-kampen hjemme 26/11: En i UL som etter FFK borte blei utestengt resten av sesongen, lurer til seg fotograf-akkreditering og skal inn for å provosere foran bortefeltet.
- Flere medlemmer av KFL, utenfor styret, mottar trusler verbalt og fysisk for sine meninger på forumet.
------------------------------------------------------------
Ditt innlegg blir bare et hjernedødt oppgulp i en slags protest mot tyranner som krever likhet og null individualitet, selv om jeg tror at selv ikke en Odd-supporter kan være så ensporet og utstyrt med skylapper som du gir inntrykk av.- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
Fotball er identitet, ære og stolthet, med røtter i klasseskiller og rivalisering. Å redusere noe slikt til 90 tanketomme minutter med underholdning, og samtidig patentfeste eldgamle begreper og forøvrig løpe NFFs ærend mot bluss og banestorming men for sponsorer og VIPer, er ikke bare trist, det er historieløst og provoserende!
Jeg håper du husker at du skreiv dette innlegget etter våre to møter neste sesong, for du utfordres hermed til å gjøre en direkte sammenligning av stemninga skapt av Kanari-Fansen og de supporterne Odd har skrapa sammen for å finne ut hvem som har fremstått som mest tanketomme og bakstreverske.Vidar Evje
Kommentar
-
I tillegg ser det nevnte styret ut til å være imot utviklingen i alle land som i dag definerer den særpregne og smakfulle europeiske supporterkulturen, og heller å ønske seg amerikanske tilstander med klappehatt og familiebursdager etterfulgt av barbeque med motstanderlagets supportere.
Alle vet at årets sesong alt i alt har vært meget bra tribunemessig sett opp mot det totalt bedritne spillet som er blitt vist frem fra Sportsklubbens spillere. Og de som har dratt tribunelivet i år er ikke UL. De har vel vært alt fra 4 til 30 stk. på matcher, de bidrar meget bra, men det gjør også et par tusen andre Kanaris. Mange med en mentalitet som pisser på alt av hva andre supporterklubber klarer å fremvise på tribunen.
Få øynene opp for hva som har skjedd i England og tenk dere om en gang til!Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
Kommentar