Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lille
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 88

    #81
    Opprinnelig skrevet av vedkasse
    Ok, har jeg forstått det riktig at noen av KFL-toppene satt seg ned foran telefonen sin og leste opp et opprop på 2 A4-sider over telefon? I så fall er det ikke rart at folk skriver under. Hvis du føler du har valget mellom å høre 1000 ord bli lest opp via telefon eller å si at du støtter saken deres er valget enkelt.
    Skjønner hva du hinter til her. det gjør meg ingenting å høre en person lese opp 2 A4-sider, iogmed at det omhandlet et tema som jeg bryr meg mye om!
    Jeg synes det gikk helt fint, fikk opplest alt sammen, synes det hørtes flott ut, så jeg var villig til å sette navnet mitt under det!

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      #82
      Uansett om folk er for eller mot dette så er det alfa omega å møte opp på Martins til tirsdag klokken 1900. Håper det møter opp hel haug av folk, håper også det kommer representanter fra UFC og MB som snakker for sin sak.

      Den som tier samtykker er det noen som heter.
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • RuneK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 861

        #83
        Opprinnelig skrevet av vedkasse
        Påberope seg å være utestengt ja. Det høres jo ekstremt vanlig ut. "Nei, vet du hva? Jeg påberoper meg å være utestengt. Jeg vet at ingen vil utestenge meg, men jeg påberoper meg det likevel!"



        Jeg begynner å lure litt på hva som gikk galt med enkelte mennesker under oppveksten. Ble de bundet fast til en stol og tvunget til å se på tolv irske dverger steppe samtidig som syv orangutanger hang opp ned i taket og fortalte dem at deres misjon med livet er å aldri ha det gøy og plage andre mennesker. I så fall kan man sette seg inn i disse personenes hjerne og forstå hvorfor spakene deres er feilvendte. Og bare så det skal være sagt så mener jeg ikke UL, UFC, SKF, MB eller noen andre underfraksjoner som får så mye verbal juling som ikke engang er George W. Bush verdig. Jeg mener selvsagt de som hardnakket skal tvinge folk til å kjøpe klær fra LSK-shopen og andre ville røyskatter som har forvillet seg inn på et minelagt gjorde.

        Vi lever altså i en verden hvor det ikke lenger skal være tillatt å lage egne klær? Dere vil sikkert si at "ja, men lizm på KFL-feltet skal det være bla bla". Ti still! Hvorfor skal folk måtte gå i klær kjøpt på LSK-shopen? Ønsker KFL å være en av pionérene på kjøpepress? Først får man pes for å gå kledd i merkeklær som dere mindre intelligente mennesker automatisk tolker til at man da må være en bråkmaker, casual, psykopat, voldtektsmann etc. Det er i hvert fall no go. Når man så går sammen om å lage egne supporterartikler så får man ikke lov til å bære dette heller? Jeg skjønte allerede i vår at det satt noen irrasjonelle mennesker på toppen av dette hierarkiet og styrte med jernhånd på samme måte vi har sett flere ganger i historien, som for eksempel i Sovietunionen med Josef Stalin som beste eksempel, Tysklands Adolf Hitler, Iraks Saddam Hussein og også Kim Jong-il som selv i dag sitter på toppen av regimet i Nord-Korea. Jeg skjønner at den siste setningen kanskje er litt kontroversiell for mange, men i stedet for å ty til de samme metodene som de nevnte lederen gjorde ved å sensurere kan dere heller svare for dere. Fordi det som faktisk skjer er at dere ekskluderer mennesker, sensurerer og nekter å ta til dere innbyggerne i Kanariland sine ønsker. Og for å hindre deg i å komme med at flertallet vil ditt og datt så skal man legge til rette forholdene for ALLE medlemmene i KFL.

        Så kan du svare meg på et lite spørsmål: Hvorfor skal man bli tvunget til å kjøpe en LSK-drakt/genser/etc når man kan gå flere sammen og lage egne supportereffekter mye billigere?

        Jeg håper forresten ikke at LSK blir en trendsetter med de nye håpløse reglene sine. Jeg ser fort for meg at Berthelsen i Kristiansand kan finne på å ødelegge fotballen for mange supportere på samme måte.

        Takk for meg, så får vi se hvor lenge dette innlegget blir stående på dette forumet.
        Ingen er tvungen til å kjøpe supporter klær. At LSK/shoppen har enerett til logoen er selvklart, alle med litt sans for butikk og selvrespekt har dette.
        Shoppen har også midlertidig rettighet til KFL logoen, dvs at om noen andre skulle lage egne klær med KFL / LSK logoen på er dette ulovlig.
        Når det gjelder å lage seg klær i gult og sort er dette fullstendig rettmessig for iniativtaker(e). Hverken LSK/ Shoppen eller KFL har enerett på gult og sort.

        Poenget for Shoppen og den avtalen som ligger til grunne er at det ville vært rene vanviddet å få produsert supporter klær i millionklassen hvis det står kunkurenter på alle hjørner. Tross alt er det ikke mye penger å tjene på dette hvis en ikke er alene om rettighetene.
        Støtt FuglaTifo
        Kontonr: 6201 05 41919

        Kommentar

        • vedkasse
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Jan 2007
          • 11

          #84
          Opprinnelig skrevet av Lille
          Skjønner hva du hinter til her. det gjør meg ingenting å høre en person lese opp 2 A4-sider, iogmed at det omhandlet et tema som jeg bryr meg mye om!
          Jeg synes det gikk helt fint, fikk opplest alt sammen, synes det hørtes flott ut, så jeg var villig til å sette navnet mitt under det!
          5 stk har med andre ord ringt til nærmere 500 mennesker? Greit nok at det i seg selv er en handling som insinuerer lite fritid, men på hvilken måte kan telefon-samtaler være avgjørende på om medlemsmassen er enig med styret?

          For meg virker det hvertfall helt feil.
          Idrettsklubben Start

          Kommentar

          • RuneK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 861

            #85
            Opprinnelig skrevet av RuneK
            Ingen er tvungen til å kjøpe supporter klær. At LSK/shoppen har enerett til logoen er selvklart, alle med litt sans for butikk og selvrespekt har dette.
            Shoppen har også midlertidig rettighet til KFL logoen, dvs at om noen andre skulle lage egne klær med KFL / LSK logoen på er dette ulovlig.
            Når det gjelder å lage seg klær i gult og sort er dette fullstendig rettmessig for iniativtaker(e). Hverken LSK/ Shoppen eller KFL har enerett på gult og sort.

            Poenget for Shoppen og den avtalen som ligger til grunne er at det ville vært rene vanviddet å få produsert supporter klær i millionklassen hvis det står kunkurenter på alle hjørner. Tross alt er det ikke mye penger å tjene på dette hvis en ikke er alene om rettighetene.
            Legger til at det ville være lurt å sjekke ut hva som er beskyttede merkevarer før noe lages
            Feks Forza fugla m.m. kan være beskyttet og rettighet tilhørende Shoppen.
            Støtt FuglaTifo
            Kontonr: 6201 05 41919

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              #86
              Opprinnelig skrevet av vedkasse
              Fordi det som faktisk skjer er at dere ekskluderer mennesker, sensurerer og nekter å ta til dere innbyggerne i Kanariland sine ønsker. Og for å hindre deg i å komme med at flertallet vil ditt og datt så skal man legge til rette forholdene for ALLE medlemmene i KFL.
              Kjære vene. Har du hørt om demokrati? KFL er en organisasjon som man frivillig melder seg inn i. Det impliserer at man følger vedtatte kjøreregler. Har du noe på hjertet er det bare å flagge det på Martins.


              Hvilken agenda har dere som ikke støtter manifestet?

              Kommentar

              • robbie
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2006
                • 168

                #87
                Opprinnelig skrevet av vedkasse
                5 stk har med andre ord ringt til nærmere 500 mennesker? Greit nok at det i seg selv er en handling som insinuerer lite fritid, men på hvilken måte kan telefon-samtaler være avgjørende på om medlemsmassen er enig med styret?

                For meg virker det hvertfall helt feil.
                Nei det er ikke de fem i styret som har ringt. Det er mange som har jobba med denne saken en stund. Men det er nå en gang sånn at vi har et demokratisk valgt styre som er dem som må gå ut med det. Men dette er et ønske som har kommet fra andre enn dem som sitter i styre.
                LengeLeveLsk

                Kommentar

                • Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av RuneK
                  Legger til at det ville være lurt å sjekke ut hva som er beskyttede merkevarer før noe lages
                  Feks Forza fugla m.m. kan være beskyttet og rettighet tilhørende Shoppen.
                  Vil bare bemerke at UFC aldri har brukt LSK, Lillestrøm Sportsklubb, KFL, KFLs logo eller LSKs logo på noe av det som er produsert av oss.
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

                  Kommentar

                  • Felt C
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 776

                    #89
                    Hva med Ultras Paranoia?

                    Kommentar

                    • RuneK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 861

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Vil bare bemerke at UFC aldri har brukt LSK, Lillestrøm Sportsklubb, KFL, KFLs logo eller LSKs logo på noe av det som er produsert av oss.
                      ...riktig det, Flisbyens Krigere er noe som er brukt på skjerfene deres, er dette sjekket?
                      Støtt FuglaTifo
                      Kontonr: 6201 05 41919

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Felt C
                        Hva med Ultras Paranoia?
                        Tror Ultras Paranoia bare har det i kjeften

                        Kommentar

                        • Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av RuneK
                          ...riktig det, Flisbyens Krigere er noe som er brukt på skjerfene deres, er dette sjekket?
                          Tror det er greit for Flisbyen BK......

                          Kommentar

                          • T.Pennant
                            I karantene
                            Forumsadist
                            • Jul 2008
                            • 121

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av RuneK
                            ...riktig det, Flisbyens Krigere er noe som er brukt på skjerfene deres, er dette sjekket?
                            Verken LSK eller LSK shoppen kan vel såvidt jeg vet ta patent på "flisbyens krigere". Dette fordi Flisbyen er noe som blir brukt som et felles begrep rundt Lillestrøm som by.

                            Kommentar

                            • Lille
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2008
                              • 88

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av vedkasse
                              5 stk har med andre ord ringt til nærmere 500 mennesker? Greit nok at det i seg selv er en handling som insinuerer lite fritid, men på hvilken måte kan telefon-samtaler være avgjørende på om medlemsmassen er enig med styret?

                              For meg virker det hvertfall helt feil.
                              slik jeg har forstått det og som det er blitt presisert flere ganger tidligere i denne tråden, så er det ikke 5 stk som har ringt, men en hel del flere.

                              Kommentar

                              • vedkasse
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jan 2007
                                • 11

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av scages
                                Kjære vene. Har du hørt om demokrati? KFL er en organisasjon som man frivillig melder seg inn i. Det impliserer at man følger vedtatte kjøreregler. Har du noe på hjertet er det bare å flagge det på Martins.

                                Hvilken agenda har dere som ikke støtter manifestet?
                                Demokrati ja. Det var det de påstod de hadde i Deutsche Demokratische Republik, bedre kjent som DDR eller Øst-Tyskland. I dette demokratiske landet var det kontinuerlig overvåkning, sensurering over en lav sko og et regime som hadde full kontroll over alt som skjedde. Nå er det kanskje ikke akkurat slik dere har det her i KFL, men jeg lurer på hvordan det demokratisk valgte styret egentlig fikk sine stillinger. Det var ikke akkurat 5000 stemmer hvor minst 2500 gikk i favør det nåværende styret. Jada, kom med at "det er ens egen oppgave å komme på møtet", men det holder ikke.

                                Jeg har ingenting å gjøre på Martins da jeg verken er medlem i KFL eller er Lillestrøm-supporter. Jeg har heller ingenting å si på at KFL er en frivillig organisasjon man melder seg inn i, men jeg trodde agendaen til en supporterklubb var å støtte laget best mulig, og da er det jo en morsom beslutning å eliminere mennesker som synger og skaper stemning på hver kamp.

                                Hva slags agenda vi har som ikke støtter manifestet? Nå vet jeg ikke hvem du sikter til med "dere", men jeg antar at vi har en helt syk agenda siden du kom med det betimelige spørsmålet.
                                Idrettsklubben Start

                                Kommentar

                                • RuneK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 861

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                  Verken LSK eller LSK shoppen kan vel såvidt jeg vet ta patent på "flisbyens krigere". Dette fordi Flisbyen er noe som blir brukt som et felles begrep rundt Lillestrøm som by.
                                  ....såvidt du vet ja. Tru kan du gjøre i kjerke, ikkesant !!

                                  Noenganger kan det være greit å være sikker. Vil bare si at vi skal være fornøyde med den jobben Shoppen gjør. Bortsett fra salg av supporterklær, hjelper de også KFL med salg av billetter til bussturer med mer. Dette er en service vi er avhengig av for at medlemmene enkelt skal kunne komme seg på tur, kjøpe kampbilletter osv. For bare 6-7 år siden hadde vi ikke en dritt som lignet skikkelig supporter butikk og med misunnelse se mot klanen for hva de hadde.

                                  Nok om klær of logoer, tilbake til tråden.
                                  Støtt FuglaTifo
                                  Kontonr: 6201 05 41919

                                  Kommentar

                                  • gutt94
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2007
                                    • 3272

                                    #97
                                    Meget enig i alt som skrives.
                                    Det eneste jeg lurer på er dette : - Flere medlemmer av KFL, utenfor styret, mottar trusler verbalt og fysisk for sine meninger på forumet.

                                    Mulig og få litt mere info om dette?
                                    KnutHSolberg

                                    Kommentar

                                    • T.Pennant
                                      I karantene
                                      Forumsadist
                                      • Jul 2008
                                      • 121

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av RuneK
                                      ....såvidt du vet ja. Tru kan du gjøre i kjerke, ikkesant !!

                                      Noenganger kan det være greit å være sikker. Vil bare si at vi skal være fornøyde med den jobben Shoppen gjør. Bortsett fra salg av supporterklær, hjelper de også KFL med salg av billetter til bussturer med mer. Dette er en service vi er avhengig av for at medlemmene enkelt skal kunne komme seg på tur, kjøpe kampbilletter osv. For bare 6-7 år siden hadde vi ikke en dritt som lignet skikkelig supporter butikk og med misunnelse se mot klanen for hva de hadde.

                                      Nok om klær of logoer, tilbake til tråden.
                                      Går ann å svare ordentlig uten at noen er enig med deg gjør det ikke?

                                      Kommentar

                                      • RuneK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 861

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av gutt94
                                        Meget enig i alt som skrives.
                                        Det eneste jeg lurer på er dette : - Flere medlemmer av KFL, utenfor styret, mottar trusler verbalt og fysisk for sine meninger på forumet.

                                        Mulig og få litt mere info om dette?

                                        Det er ikke verdt å nevne engang. Enkelte har bare vondt for å se det store i saken, og velger ut enkelt personer som skyldnere til hva flertallet mener.
                                        Støtt FuglaTifo
                                        Kontonr: 6201 05 41919

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          Opprinnelig skrevet av vedkasse
                                          Demokrati ja. Det var det de påstod de hadde i Deutsche Demokratische Republik, bedre kjent som DDR eller Øst-Tyskland. I dette demokratiske landet var det kontinuerlig overvåkning, sensurering over en lav sko og et regime som hadde full kontroll over alt som skjedde. Nå er det kanskje ikke akkurat slik dere har det her i KFL, men jeg lurer på hvordan det demokratisk valgte styret egentlig fikk sine stillinger. Det var ikke akkurat 5000 stemmer hvor minst 2500 gikk i favør det nåværende styret. Jada, kom med at "det er ens egen oppgave å komme på møtet", men det holder ikke.

                                          Jeg har ingenting å gjøre på Martins da jeg verken er medlem i KFL eller er Lillestrøm-supporter. Jeg har heller ingenting å si på at KFL er en frivillig organisasjon man melder seg inn i, men jeg trodde agendaen til en supporterklubb var å støtte laget best mulig, og da er det jo en morsom beslutning å eliminere mennesker som synger og skaper stemning på hver kamp.

                                          Hva slags agenda vi har som ikke støtter manifestet? Nå vet jeg ikke hvem du sikter til med "dere", men jeg antar at vi har en helt syk agenda siden du kom med det betimelige spørsmålet.
                                          Gratulerer. Du bekreftet nettopp alle fordommer jeg har mot sørlendinger...
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...