Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

    Opprinnelig skrevet av vedkasse
    Demokrati ja. Det var det de påstod de hadde i Deutsche Demokratische Republik, bedre kjent som DDR eller Øst-Tyskland. I dette demokratiske landet var det kontinuerlig overvåkning, sensurering over en lav sko og et regime som hadde full kontroll over alt som skjedde.
    Ærligtalt. Jeg orker ikke bruke kalorier på folk som har bestemt seg for å være vrang bare for å være det. I all beskjedenhet tror jeg at mine kunnskaper om både KFL og DDR går deg en høy rang.

    Hvorfor gidder du i det hele tatt å delta her? Forelslår at du fortsetter sutringa på forumet til menigheden eller VG.

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      Opprinnelig skrevet av vedkasse
      Nå er det kanskje ikke akkurat slik dere har det her i KFL, men jeg lurer på hvordan det demokratisk valgte styret egentlig fikk sine stillinger. Det var ikke akkurat 5000 stemmer hvor minst 2500 gikk i favør det nåværende styret. Jada, kom med at "det er ens egen oppgave å komme på møtet", men det holder ikke.
      Styret ble vel valgt på årsmøtet og det holder selvfølgelig i massevis.

      Opprinnelig skrevet av vedkasse
      Jeg har ingenting å gjøre på Martins da jeg verken er medlem i KFL eller er Lillestrøm-supporter.
      Lurer på hvordan du kan si deg enig i at det er 20 personer som styrer KFL da. Så god oversikt har ikke jeg når det kommer til Menigheden.

      Opprinnelig skrevet av vedkasse
      Jeg har heller ingenting å si på at KFL er en frivillig organisasjon man melder seg inn i, men jeg trodde agendaen til en supporterklubb var å støtte laget best mulig, og da er det jo en morsom beslutning å eliminere mennesker som synger og skaper stemning på hver kamp.
      Les og lær: http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=380 Ingen har blitt utestengt fordi de lager stemning.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7080

        Fantastisk tiltak av Kanarifansens styre. Jeg har visst om dette en stund, og er lettet og glad for at man endelig har gått til handling.

        Alle vet hva jeg mener om Ultras-fenomenet fra før, så det skal jeg ikke gjenta, men jeg håper dette er slutten på en altfor lang periode med splid, fraksjonsvirksomhet og torpedering av det flotte miljøet jeg og mange andre av oss over 30 var del av på hele nittitallet.

        All respekt og heder til styret for å på glimrende måte ha vist handlekraft når det trengtes. Strålende!
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          Opprinnelig skrevet av vedkasse
          Du mener jeg skal la være å bry meg om ting som urettferdighet? Du mener at du ikke skal bry deg om barna i Afrika siden det ikke direkte angår deg? Du mener at all aktivitet utenfor den lille luftboblen du lever i ikke angår deg på noen som helst måte? Du er et ganske smart menneske.
          Ahhh, urettferdig-kortet. Godt spilt!

          Si meg, trur du dette oppropet er en aksjon eller en reaksjon? Kan det tenkes at de menneskene du mener opplever en urettferdig behandling, selv har oppført seg urettferdig mot folk i KFL?
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Max Cavalera
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Nov 2008
            • 6

            Opprinnelig skrevet av vedkasse
            Demokrati ja. Det var det de påstod de hadde i Deutsche Demokratische Republik, bedre kjent som DDR eller Øst-Tyskland. I dette demokratiske landet var det kontinuerlig overvåkning, sensurering over en lav sko og et regime som hadde full kontroll over alt som skjedde. Nå er det kanskje ikke akkurat slik dere har det her i KFL, men jeg lurer på hvordan det demokratisk valgte styret egentlig fikk sine stillinger. Det var ikke akkurat 5000 stemmer hvor minst 2500 gikk i favør det nåværende styret. Jada, kom med at "det er ens egen oppgave å komme på møtet", men det holder ikke.

            Jeg har ingenting å gjøre på Martins da jeg verken er medlem i KFL eller er Lillestrøm-supporter. Jeg har heller ingenting å si på at KFL er en frivillig organisasjon man melder seg inn i, men jeg trodde agendaen til en supporterklubb var å støtte laget best mulig, og da er det jo en morsom beslutning å eliminere mennesker som synger og skaper stemning på hver kamp.

            Hva slags agenda vi har som ikke støtter manifestet? Nå vet jeg ikke hvem du sikter til med "dere", men jeg antar at vi har en helt syk agenda siden du kom med det betimelige spørsmålet.
            Hvis du ser denne debatten fra utsiden, kan jeg skjønne hvordan du ikke oppfatter alvoret her. Men dette ER alvor. Det er nettopp i undergrupper casualsrelaterte miljøer får lov å vokse. Trenger ikke å lete lenger enn Danmark eller Sverige. Der er det nettopp i undergrupperinger casualsmiljøer som nå teller hundrevis, har fått vokse. Dette ser vi begynnelsen av i Lillestrøm, og prøver å stoppe ved begynnelsen. Ingen enkeltpersoner bes ha seg vekk. Tvert imot ønskes ALLE velkommen videre. De fleste i ultrasmiljøet på Åråsen er flotte, engasjerte folk vi alle vil ha med videre. Men det skal være under FELLESKAPETS fane.

            Kommentar

            • KickassKlemp
              Medlem
              Møteplager
              • May 2005
              • 88

              Sammen i samma retning

              Bra iniativ!

              Jeg har vært medlem av KFL i endel år nå, leser forumet jevnlig, men har vært lite aktiv. Nå derimot er det på tide å åpne kjeften.

              Jeg stille rmeg 100% bak oppropet og styret i denna saken. Styret i KFL er valgt demokratisk av medlemmene, og det her handler hverken om å sensurere noens meninger eller kjøre et sololøp fra styret. Jeg registrerer at nesten samtlige tomler og innlegg her støtter oppropet, og blir godt oppgitt når jeg oppdager at et par av de som kverulerer, sutrer og kommer med usaklige protester ikke engang er LSK-supportere! Jeg har sett at de som roper høyest her på forumet ikke er representativ for medlemsMASSEN i KFL, men de som bruker masse tid på å kverulere på nettet.

              Saken er egentlig svært enkel, her må vi dra i samma retning! Jeg håper og tror at hver eneste oppegående sjel skjønner at vold og trusler ikke er noe vi vil at skal forbindes med LSK, KFL eller fotball som sport.

              De som nå er uenige i detta manifestet eller andre ting som blir diskutert her, så møt opp på allmøtet, der blir alle hørt. Tilslutt håper jeg at de som er uenige ikke sitter hjemme for å fortsette som før i "undergruppene" eller står å sutrer i en krok på puben, speak up! Til dere som krangler uten å engang støtte klubben vår, hold kjeft, detta er ikke deres sak.

              Vi har alle samma mål, å støtte klubben. Nå må vi dra sammen for å få klubben og KFL til å være norges beste fotballag og Norges beste supporterklubb!


              Øystein B. Klemp
              Klempern. Translation german-english: Hammer
              Hammer: To defeat (a person, a team) resoundingly

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Opprinnelig skrevet av vedkasse
                Nå er det kanskje ikke akkurat slik dere har det her i KFL, men jeg lurer på hvordan det demokratisk valgte styret egentlig fikk sine stillinger. Det var ikke akkurat 5000 stemmer hvor minst 2500 gikk i favør det nåværende styret. Jada, kom med at "det er ens egen oppgave å komme på møtet", men det holder ikke.
                Joda, det holder i massevis. Meg bekjent er det slik i alle demokratiske organisasjoner. I tillegg til være medlem av KFL og LSK, er jeg f.eks. medlem i en hundeklubb; det er svært sjelden at jeg har anledning til å møte på årsmøter osv. - men som medlem har jeg har mulighet og rett til å delta, tale og stemme - og bruker jeg ikke den muligheten nytter det ikke å komme i ettertid å klage over at ting ikke ble som jeg ønsker. KFLs styre er demokratisk valgt, derom er det ingen tvil.

                Kommentar

                • RuneK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 861

                  Opprinnelig skrevet av vedkasse
                  Jeg lurer på hva slags tankeløse prosesser som skjedde inni hjernen din mens pølsefingrene dine skånsomt hvilte på tastaturet ditt og fikk presset ut det du skrev.

                  Du mener jeg skal la være å bry meg om ting som urettferdighet? Du mener at du ikke skal bry deg om barna i Afrika siden det ikke direkte angår deg? Du mener at all aktivitet utenfor den lille luftboblen du lever i ikke angår deg på noen som helst måte? Du er et ganske smart menneske.
                  Beskriv deg selv med et ord !! Eller vent, la meg hjelpe deg.

                  Kverulant!!
                  Støtt FuglaTifo
                  Kontonr: 6201 05 41919

                  Kommentar

                  • tHuLu
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 730

                    Først må jeg si at om denne saken har jeg lest mye og skrevet lite. Grunnen til det er at jeg er enig i veldig mye som blir skrevet og uenig i veldig mye annet. Å klare å argumentere for alt frem og tilbake ørten ganger bør ikke være nødvendig.

                    Hvorfor må enkelte kverulere hver gang man får et vanskelig spørsmål, hvorfor kan man velge å svare på de letteste spørsmålene for så å lure seg unna de vanskelige ved hjelp av nevnte kverulering.

                    Nå hører jeg til blant de som har sagt ja til å stå på underskriftslista, og det er jeg stolt av. Jeg kan aldri tenke meg at styret hadde klart å utforme et så velformulert stykke arbeid som det manifestet er ved hjelp av en persons diktering. Dette nekter jeg å tro på. Til det er manifestet så godt skrevet, så godt forklart, så detaljert og så gjennomtenkt at det aldri kunne gått uten diskusjoner og uenighet, velger jeg å tro.

                    At man klarer å være uenig forstår jeg, og det har man lov til. Men enkelte klarer å pirke seg bort i alle småting man føler seg truffet av og lage saker på dette enda en gang!?! Det har jeg vanskeligheter med å forstå. Her gis alle i KFL en gyllen mulighet til å være medlem i det som kommer til å bli Norges stolteste og beste supportergruppe og allikevel kommer sutringa. Jeg gir meg ende over!

                    Vær så snill folkens, ta det rette valget eller hold kjeft.

                    Og om noen føler seg truffet av det jeg skriver her, så værsågo!

                    Med vennlig hilsen

                    Morten Kyvik
                    For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                    Kommentar

                    • Max Cavalera
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Nov 2008
                      • 6

                      Opprinnelig skrevet av KickassKlemp
                      Bra iniativ!

                      Jeg har vært medlem av KFL i endel år nå, leser forumet jevnlig, men har vært lite aktiv. Nå derimot er det på tide å åpne kjeften.

                      Jeg stille rmeg 100% bak oppropet og styret i denna saken. Styret i KFL er valgt demokratisk av medlemmene, og det her handler hverken om å sensurere noens meninger eller kjøre et sololøp fra styret. Jeg registrerer at nesten samtlige tomler og innlegg her støtter oppropet, og blir godt oppgitt når jeg oppdager at et par av de som kverulerer, sutrer og kommer med usaklige protester ikke engang er LSK-supportere! Jeg har sett at de som roper høyest her på forumet ikke er representativ for medlemsMASSEN i KFL, men de som bruker masse tid på å kverulere på nettet.

                      Saken er egentlig svært enkel, her må vi dra i samma retning! Jeg håper og tror at hver eneste oppegående sjel skjønner at vold og trusler ikke er noe vi vil at skal forbindes med LSK, KFL eller fotball som sport.

                      De som nå er uenige i detta manifestet eller andre ting som blir diskutert her, så møt opp på allmøtet, der blir alle hørt. Tilslutt håper jeg at de som er uenige ikke sitter hjemme for å fortsette som før i "undergruppene" eller står å sutrer i en krok på puben, speak up! Til dere som krangler uten å engang støtte klubben vår, hold kjeft, detta er ikke deres sak.

                      Vi har alle samma mål, å støtte klubben. Nå må vi dra sammen for å få klubben og KFL til å være norges beste fotballag og Norges beste supporterklubb!


                      Øystein B. Klemp
                      Dette er selve essensen, herr Klemp! ALLE MÅ DRA I SAMME RETNING! Nettopp! Ingen nevnt, ingen glemt.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                        Ja. "sammen er vi sterke". Er nettopp "sammen" kfl ikke er nå. KFL blir styrt av en gruppe på rundt 20 personer i praksis.
                        LEs listen med navn i bunnen av dokumentet på nytt. Tell de.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • toten
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Aug 2005
                          • 91

                          Hei mitt navn er Frode Småstu og skreiv stolt under på lista.
                          Er det noen som hater meg for det så er det dems problem.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Opprinnelig skrevet av tHuLu
                            Først må jeg si at om denne saken har jeg lest mye og skrevet lite. Grunnen til det er at jeg er enig i veldig mye som blir skrevet og uenig i veldig mye annet. Å klare å argumentere for alt frem og tilbake ørten ganger bør ikke være nødvendig.

                            Hvorfor må enkelte kverulere hver gang man får et vanskelig spørsmål, hvorfor kan man velge å svare på de letteste spørsmålene for så å lure seg unna de vanskelige ved hjelp av nevnte kverulering.

                            Nå hører jeg til blant de som har sagt ja til å stå på underskriftslista, og det er jeg stolt av. Jeg kan aldri tenke meg at styret hadde klart å utforme et så velformulert stykke arbeid som det manifestet er ved hjelp av en persons diktering. Dette nekter jeg å tro på. Til det er manifestet så godt skrevet, så godt forklart, så detaljert og så gjennomtenkt at det aldri kunne gått uten diskusjoner og uenighet, velger jeg å tro.

                            At man klarer å være uenig forstår jeg, og det har man lov til. Men enkelte klarer å pirke seg bort i alle småting man føler seg truffet av og lage saker på dette enda en gang!?! Det har jeg vanskeligheter med å forstå. Her gis alle i KFL en gyllen mulighet til å være medlem i det som kommer til å bli Norges stolteste og beste supportergruppe og allikevel kommer sutringa. Jeg gir meg ende over!

                            Vær så snill folkens, ta det rette valget eller hold kjeft.

                            Og om noen føler seg truffet av det jeg skriver her, så værsågo!

                            Med vennlig hilsen

                            Morten Kyvik
                            Siden tommelkvota er brukt opp, spikeren på hodet!

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Så når tanta mi gir meg hjemmestrikka LSK-lue til jul, så er det over og ut?
                              Faen for no vås.

                              Uansett, lenge leve homogene masser...
                              Dette er totalt usaklig kritikk. Det er åpenbart at det pekes på produksjon av supporterutstyr for salg, ikke de hjemmestrikkede sokkene jeg får av mutter i vakkert gult og svart.

                              Eller lua tanta di strikker for den del.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Det største problemet til KFL er at det ikke er rom for andre meninger enn styrets meninger.
                                Det er feil fra ende til annen. Jeg er absolutt ikke enig med styret i alt - og styret er ikke enig med meg i alt. Jeg er alikevel fornøyd medlem i KFL og KFL er fornøyd med meg som medlem.

                                Om du mener skrivet som åpner denne tråden er ene og alene styrets verk bør du lese tråden en gang til. Om du gjør det med åpne øyne ser du at den jevne supporter er drittlei av bråk rundt KFL og LSK og stiller seg rakrygget bak ett krav om opprydding i egne rekker.

                                Jeg har fremmet dette kravet (som mange andre) både på forumet, Martins og på Åråsen - at dette er styrets verk og styrets meninger er ikke riktig.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av vedkasse
                                  5 stk har med andre ord ringt til nærmere 500 mennesker? Greit nok at det i seg selv er en handling som insinuerer lite fritid, men på hvilken måte kan telefon-samtaler være avgjørende på om medlemsmassen er enig med styret?

                                  For meg virker det hvertfall helt feil.
                                  Det er ikke snakk om 5 mennesker som har gjort denne jobben. JEg har delvis vært involvert og såvidt meg bekjent er det ett minimum av 30 stykker utenfor syret som har jobbet på. Det er mulig de som sitter dypere i prosessen kan oppdatere dette tallet om ønskelig. Spør Per Arne.

                                  Jeg utfordrer deg til å stille på Martins på tirsdag og tale din sak.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • wænk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 2244

                                    Opprinnelig skrevet av vedkasse
                                    5 stk har med andre ord ringt til nærmere 500 mennesker? Greit nok at det i seg selv er en handling som insinuerer lite fritid, men på hvilken måte kan telefon-samtaler være avgjørende på om medlemsmassen er enig med styret?

                                    For meg virker det hvertfall helt feil.
                                    Snarere engasjement, enn lite fritid. Men du har vel kanskje ikke hørt om det.
                                    Kred til de som ringte.
                                    If you're not living on the edge, you take up too much room!

                                    Kommentar

                                    • Max Cavalera
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Nov 2008
                                      • 6

                                      Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                      Ja. "sammen er vi sterke". Er nettopp "sammen" kfl ikke er nå. KFL blir styrt av en gruppe på rundt 20 personer i praksis.
                                      Hvis KFL i praksis styres av 20 mann, må vel det ikke være en stor sak å få valgt inn et annet? Allerede på allmøtet etter Nadderud var enigheten overveldende rundt de tiltaka som i dag står i manifestet. Og der var alle med. Ultras og andre. Men de var sterkt i undertall. Møt gjerne opp på tirsdag, så får du se om de "20" du snakker om, har blitt fler eller ikke. Dette er nemlig et folkeopprør, intet mindre. Og jeg håper inderlig alle POSITIVE supportere, ultras inkludert, blir med videre! SAMMEN!

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        Opprinnelig skrevet av tHuLu
                                        Nå hører jeg til blant de som har sagt ja til å stå på underskriftslista, og det er jeg stolt av. Jeg kan aldri tenke meg at styret hadde klart å utforme et så velformulert stykke arbeid som det manifestet er ved hjelp av en persons diktering. Dette nekter jeg å tro på. Til det er manifestet så godt skrevet, så godt forklart, så detaljert og så gjennomtenkt at det aldri kunne gått uten diskusjoner og uenighet, velger jeg å tro.
                                        Først og fremst - tommel opp for et strålende innlegg!

                                        Jeg har selv vært tilstede under utarbeidelsen av dette oppropet, og kan skrive under (heh) på at dette er noe mange mennesker har jobba med i lang tid. Innhold og ordlyd har blitt behørig diskutert og endra for at det skal være minimalt med rom for misforståelser og kverulering. Dette har gått gjennom mange runder med forskjellige folk tilstede fra gang til gang.

                                        "Dette ene styremedlemmet" som visstnok skal ha pressa gjennom dette på egenhånd (hvilket selvfølgelig bare kan beskrives som pisspreik), har holdt en lav profil i denne prosessen og latt medlemmene som har vært tilstede komme med sine endringer, spørsmål, tilføyelser osv. Dette er ikke noe styret har laget, det er noe som har blitt pressa fram av et mangfoldig utvalg av vanlige KFL-medlemmer.

                                        Selv har jeg aldri vært i nærheten av å sitte i KFL-styret, og det at jeg og så mange andre i min situasjon har fått muligheten til å styre hvor VÅR organisasjon skal gå videre, vitner om alt annet enn et skrekkregime à la DDR. På tirsdag er det altså allmøte, og der er ALLE medlemmer av Kanari-Fansen hjertelig velkomne til å si SIN mening. Er man uenig, kan man komme på allmøtet og si hva man er uenig i og hvorfor. Gjør man ikke det, kan man takke seg selv.

                                        Hvordan Kanari-Fansen skal fremstå starter med deg.

                                        Kommentar

                                        • Rosapanter
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jan 2007
                                          • 40

                                          Må bare henge meg på,vi var mange som var på møte om 2009 og regler, det ble tatt opp for og mot og vordan man skulle sette opp legge ut slik at det ikke skulle misforståes i etterkant, nå ha vi alle mulighet for og stake ny god kurs

                                          Kommentar

                                          Working...