Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • artois
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2004
    • 176

    Opprinnelig skrevet av C.J
    Få øynene opp for hva som har skjedd i England og tenk dere om en gang til!
    Hvis vi er i nærheten av å få samme liv og røre, samt gode atmosfære før og etter matcher som man har i Championship og nedover i systemet skal vi være heldige

    Premier League er disco!
    Championship er rock 'n' roll!
    Mortus vivis praecipant
    ¤ Brigate Giallo ¤

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Opprinnelig skrevet av C.J
      ...... med krav om å betale i dyre dommer for å profilere kommersielle aktører på heselige supportereffekter, om å ikke assosiere seg med noen annen supporterkultur enn den styret i KFL til enhver tid ser på som riktig, og om å for all del ikke organisere seg om man mener noe annet. I tillegg ser det nevnte styret ut til å være imot utviklingen i alle land som i dag definerer den særpregne og smakfulle europeiske supporterkulturen, og heller å ønske seg amerikanske tilstander med klappehatt og familiebursdager etterfulgt av barbeque med motstanderlagets supportere.
      Hvis du har lest litt i tråden og sett på forsida så er det utrolig mange flere navn enn styret som er enige i den retninga man nå har valgt å gå.

      At man er imot det negative som skjer rundt fotballen i andre land i europa skulle bare mangle!!
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1820

        Uten at jeg har orket å lese grundig gjennom alle postene i tråden, så hvis jeg ikke tar helt feil så får ikke UL (ufc-mb etc.), casuals og ikke-medlemmer av lsk og kfl være på kfl feltet. Kan det ikke bli problematisk hvis alle disse etterhvert møter opp og setter seg et annen sted og lager liv å røre? Er vel ikke så vanskelig å komme 1 og 1 eller 2 og 2 og møtes inne på stadion?

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
          Uten at jeg har orket å lese grundig gjennom alle postene i tråden, så hvis jeg ikke tar helt feil så får ikke UL (ufc-mb etc.), casuals og ikke-medlemmer av lsk og kfl være på kfl feltet. Kan det ikke bli problematisk hvis alle disse etterhvert møter opp og setter seg et annen sted og lager liv å røre? Er vel ikke så vanskelig å komme 1 og 1 eller 2 og 2 og møtes inne på stadion?
          Dersom UL (eller andre grupperinger) ønsker å stå samlet på RB er det helt greit for meg. Såvidt jeg kan se er det ikke problematisk da de ikke skjuler seg under KFL-paraplyen og må forholde seg direkte til LSK.

          Om UL tar opp dialogen med LSK for å få sitt eget felt på Åråsen ønsker jeg de lykke til med det.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            Uten at jeg har orket å lese grundig gjennom alle postene i tråden, så hvis jeg ikke tar helt feil så får ikke UL (ufc-mb etc.), casuals og ikke-medlemmer av lsk og kfl være på kfl feltet. Kan det ikke bli problematisk hvis alle disse etterhvert møter opp og setter seg et annen sted og lager liv å røre? Er vel ikke så vanskelig å komme 1 og 1 eller 2 og 2 og møtes inne på stadion?
            Finnes ikke problematisk for KFL at andre, som aktivt velger å stå utenfor Kanari-Fansen, går på LSK-kamper. Hvorfor skulle det være det? Det er da slik i dag: RB-tribuna, SS-tribuna og Notar-tribuna utenom feltet.

            Derimot kan det være problematisk for disse 1 og 1 og 2 og 2 hvis de etterpå samler seg som en organisert gjeng i forhold til § 4 i Lillestrøms nye tribunereglement.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1820

              Opprinnelig skrevet av KFL109
              Finnes ikke problematisk for KFL at andre, som aktivt velger å stå utenfor Kanari-Fansen, går på LSK-kamper. Hvorfor skulle det være det? Det er da slik i dag: RB-tribuna, SS-tribuna og Notar-tribuna utenom feltet.

              Derimot kan det være problematisk for disse 1 og 1 og 2 og 2 hvis de etterpå samler seg som en organisert gjeng i forhold til § 4 i Lillestrøms nye tribunereglement.
              ok. Misforstod litt jeg

              Kommentar

              • frodekippe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 480

                Opprinnelig skrevet av skotten
                Regner med du også forstår forskjellen på hjemmestrikka, og distribusjon/salg - og rettighetslovene for kommersiell virksomhet.

                Bra Skotten...

                Det var i grunn noe slikt jeg holdt på å svare han, men så fikk jeg se at du hadde vært ute før meg, og i god tid, før meg...

                Sees snart, min venn
                FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                Bjørn Lindahl

                Kommentar

                • frodekippe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 480

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  300 har talt, og alle er ikke medlemmer engang. Dette representerer jo ikke Kanarifansen hvis vi er 5000. Representer styret med venner, som det virker har brukt kompisteknikk til å få folk på lista, uten å gi all informasjon fra oppropet.
                  Vær så snill....Dette du driver og sagumenterer med er ikke verdt å bruke spalteplass på, Knut...

                  Det er vedtatt et manifest, uavhengig av om det er 300 eller 4500 eller 5000 personer...

                  Som Gamle-Perta og Skotten, så riktig skriver...dette er et viktig manifest for LSK og for KFL...

                  Du kan si hva du vil...

                  Jeg stiller meg 100 % bak dette maifestet sammen med mange andre...
                  FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                  Bjørn Lindahl

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9460

                    Opprinnelig skrevet av frodekippe
                    Vær så snill....Dette du driver og sagumenterer med er ikke verdt å bruke spalteplass på, Knut...
                    Hm... Men allikavæl:
                    Opprinnelig skrevet av frodekippe
                    Du kan si hva du vil...
                    Takk. Velkommen til internet til deg og.

                    Tar med hele sullamitten fra meg vs din bestevenn, Skotten, så det blir en slags helhet.

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Det største problemet til KFL er at det ikke er rom for andre meninger enn styrets meninger.
                    Opprinnelig skrevet av Skotten
                    Herlig! La mytene komme til meg...

                    Tror jeg kan svare enkelt og greit at hvis du tror det brede flertallet på 5000 medlemmer er hjernevasket/diktert av styret i dette spørsmålet, så benytter de metoder jeg gjerne vil lære meg...

                    Dette er MEDLEMMENE som har talt!
                    Opprinnelig skrevet av knut
                    300 har talt, og alle er ikke medlemmer engang. Dette representerer jo ikke Kanarifansen hvis vi er 5000. Representer styret med venner, som det virker har brukt kompisteknikk til å få folk på lista, uten å gi all informasjon fra oppropet.
                    Ser at jeg har lest av Skotten feil. Trodde det stod Det er MEDLEMMENE som har talt.

                    Som du sier er det et viktig manifest for KFL og du er ikke alene med å stille deg bak.

                    Men slutt å spam. Går ann å putte flere quotes i samme post. Klarte den nesten fint her nå jeg.

                    Kommentar

                    • Fugla- patriot83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2005
                      • 1241

                      Må skrive en post og få ut litt her:

                      1) Når det nå blir slik at man må være med i KFL for å stå på KFL-feltet, så vil jeg bare ytre min mening om at jeg håper at gutta UFC/UL blir med videre og være med å bidra til at KFL fortsetter å lage slikt liv som dere gjør!

                      De av dere jeg kjenner fra UFC er kjempeålreite, alltid hyggelig de gangene jeg prata med dere. Vil bl.a. nevne at i 2006 hadde jeg og ingen av kamerata mine sesongkort. Treige som vi var fikk vi da ikke billetter på KFL-feltet det året i oppgjøret mellom Lillestrøm og VIF. Da fiksa Vestfold Kanaris (Jeg bruker kallenavnet) seks billetter til meg og gutta mine så vi fikk stå med dem på RB. Dette blei en jævlig bra kamp, det var moro å stå blant dere og dere kan se meg og en av kompisa mine holde på å tryne etter 2-0-målet til Koren. (Ca: 53 sek ut i klippet - meg og en av kompisa mine med LSK-drakter som holder på å tryne der vi balanserer oppå setene = http://www.youtube.com/watch?v=JcElwRXerHw)

                      Når jeg foran 2007-sesongen kom ut med en egenkomponert Lillestrøm-sang så var jeg spent på tilbakemeldingene på denne sangen. Den første jeg fikk sms-melding fra var King Raymond - hvor han skrøt veldig av sangen jeg hadde laga og at han og en kompis satt på 'Lia og sangen runga. Det var jævlig godt og moro å høre for en sangdebuttant.

                      Og du, forsangeren fra UFC, deg som jeg kom i prat med på Dropkick Murphys's-konserten på Sentrum Scene sist. Veit ikke hva du heter, men kaller deg i hvert fall "Dropkick" når jeg møter deg. Dere er hyggelige og ålreite folk!

                      UFC er jo jævlig ressurssterke, tenker bl.a. på "to toast og en juice" som dere har fått ut tre ganger bare i år. Det er jo to flere enn Buggen i år.

                      Håper jeg får frem budskapet mitt og at dette ikke tolkes feil, men dere er som sagt jævlig ålreite folk og håper at dere blir med videre.

                      Jeg håper dere blir med videre og bidrar til at KFL blir en supporterorganisasjon som kjemper for at fotballkulturen skal bestå med sjel og engasjement!!



                      2) Til alle forumbrukere og generelt: Dropp den irrasjonelle hetsinga mot styremedlemmet fra Kjenn! Denne personen har brukt tusenvis av timer på KFL opp gjennom flere år!! Mye mer enn hva andre her har gjort!!

                      Kom gjerne med kritikk mot styret, oppropet, KFL eller hva faen, men gjør det konstruktivt!
                      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                      En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                        De av dere jeg kjenner fra UFC er kjempeålreite, alltid hyggelig de gangene jeg prata med dere.

                        UFC er jo jævlig ressurssterke, tenker bl.a. på "to toast og en juice" som dere har fått ut tre ganger bare i år. Det er jo to flere enn Buggen i år.

                        Håper jeg får frem budskapet mitt og at dette ikke tolkes feil, men dere er som sagt jævlig ålreite folk og håper at dere blir med videre.
                        Her er jeg veldig enig med deg! Håper at alle ser på det å støtte LSK som det viktigste nå og for evig tid.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • ach
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2008
                          • 229

                          Jeg har skrevet om Montana de 7 fjell, om plusjenko og om brennmaneter.
                          Men samme hva jeg skriver, samma om jeg lengter etter suksess, oppmerksomhet eller lengselen etter det hellige. Jeg sier bare min sak om lillestrøm og min tro.

                          Vi kan ikke få en splittelse i Lillestrøm. Splitter dere lillestrøm, splitter dere deres eget ego, eller super ego'et som Sigmund Freud ville kalt det.
                          Hvorfor lage en stor sak ut av to kulturer som har samme syn og samme drøm.
                          Det er ikke en splittelse, før vi sier at det er en splittelse, og går imot hverandre.

                          Bare tenk:

                          Tippeligaen består av ett X antall lag.
                          Men det er jo ingen splittelse av norsk fotball selv om disse ikke er ETT lag. Det er flere lag, akuratt som at vi har flere undergrupper. Det fører til at både nivået og kreativiteten øker.
                          Lagene gjør jo det samme, de spiller fotball.
                          Supportergruppene gjør det samme, synger.

                          Det som gjør dette så sårt i Lillestrøm er at KF har såpass mye mer makt enn de mindre gruppene. I tippeligaen så er det jo ingen lag som har såpass mye makt.

                          Tenk hvis for eksempel Stabæk sier i en pressemelding:

                          "Nå skal det være forbudt å spille på alle andre lag.
                          Alle skal spille på Stabæk."

                          Følger det:
                          Ytringsfriheten: ja!
                          Menneskerettighetene: Nei!

                          Hvor mye sjel er det i en klubb der supporterne ikke har frihet..
                          Hvor mye sjel er det i en klubb der supporterne ikke har blitt hørt hvis de sier imot.

                          Uansett hvor mye jeg elsker Lillestrøm,
                          så har jeg alltid elsket fotballklubben Lillestrøm.
                          Fedrelandets Lillestrøm.
                          Ikke Organisasjonen Lillestrøm.
                          Lenge leve Fedrelandets LSK..!

                          Wehrman= den blødende..

                          Kommentar

                          • maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 637

                            Nå nekter man vel ikke andre grupper å stille seg på andre tribuner på Åråsen. Problemet er at KFL kan ikke lenger akseptere at en gruppe, som benytter KFL-feltet, går sine egne veier. De lager Judas-bannere, de sloss i Fredrikstad, raserer stoler osv osv. Kfl og LSK har ikke råd til å la dette utarte seg lenger enn det nå er gått, og det synes jeg er bra. KFL er til for å STØTTE sportsklubben, ikke for å sverte den. Håper at Per Mathisen neste år kan få konsentrere seg om det han skal, nemlig drive klubben, fremfor å måtte møte på Martins å forsvare utestengelser, bråk o.l.
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                            Kommentar

                            • Jan Banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 809

                              Opprinnelig skrevet av ach
                              Det som gjør dette så sårt i Lillestrøm er at KF har såpass mye mer makt enn de mindre gruppene. I tippeligaen så er det jo ingen lag som har såpass mye makt.

                              Tenk hvis for eksempel Stabæk sier i en pressemelding:

                              "Nå skal det være forbudt å spille på alle andre lag.
                              Alle skal spille på Stabæk."
                              Håpløs sammenligning. Ingen klubber av oppstått på grunn av eller ut av Stabæk.

                              Derfor sklir du helt ut av fokus når du ikke anerkjenner at disse ultrasgrupperingene sannsynligvis ikke hadde eksistert i det hele tatt dersom de ikke hadde hatt KFL som samlingspunkt til å begynne med.

                              Det som har skjedd senere er at disse grupperingene har tøyd regelverket / ignorert det, og samtidig har skullet skumme fløten for alle fordeler KFL har opparbeidet seg gjennom MANGE år!

                              Nå er det slutt på at KFLs uekte barn UL raser rundt på lekeplassen uten tilsyn, og det er på tide at de innser at LSK er det som samler oss alle.
                              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                              Stuart Baxter har forstått det.

                              Kommentar

                              • ach
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2008
                                • 229

                                Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                Håpløs sammenligning. Ingen klubber av oppstått på grunn av eller ut av Stabæk. .
                                Er vel du som er håpløs til å forstå. Stabæk var et eksempel og klubbene har oppstått pga Norskfotball.
                                Lenge leve Fedrelandets LSK..!

                                Wehrman= den blødende..

                                Kommentar

                                • rulfi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 982

                                  Opprinnelig skrevet av ach
                                  Er vel du som er håpløs til å forstå. Stabæk var et eksempel og klubbene har oppstått pga Norskfotball.
                                  Ja, og alle norske klubber følger norsk toppfotball, eller gjør de akkurat som de vil?

                                  Klubbene har vel et reglement å følge fra NFF, akkurat som UL må følge et reglement fra KFL, eller?

                                  Kommentar

                                  • nob
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2007
                                    • 137

                                    Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                    Nå nekter man vel ikke andre grupper å stille seg på andre tribuner på Åråsen. Problemet er at KFL kan ikke lenger akseptere at en gruppe, som benytter KFL-feltet, går sine egne veier. De lager Judas-bannere, de sloss i Fredrikstad, raserer stoler osv osv. Kfl og LSK har ikke råd til å la dette utarte seg lenger enn det nå er gått, og det synes jeg er bra. KFL er til for å STØTTE sportsklubben, ikke for å sverte den. Håper at Per Mathisen neste år kan få konsentrere seg om det han skal, nemlig drive klubben, fremfor å måtte møte på Martins å forsvare utestengelser, bråk o.l.
                                    Så hvis ultras effekter på åråsen hadde vært forbudt i år så hadde det ikke blitt slossing i fredrikstad, eller ødelegging av stoler på f.eks ullevaal? Det er for meg en utrolig påstand. Jeg veit om en kar med briller som er driting hver eneste kamp og står og hopper på stoler og ødelegger de flere ganger, og kunne ikke se noen tilknytning til ultras der.

                                    men nå er ultras = tribunestemning både med lyd og visuelle ting.
                                    mens det er casuals lsk/kfl vil bli kvitt, noe helt annet.
                                    og nei, jeg har ingen tilknytning til ul eller ufc, bare sier min mening.
                                    "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                    Kommentar

                                    • maurakanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 637

                                      Opprinnelig skrevet av nob
                                      Så hvis ultras effekter på åråsen hadde vært forbudt i år så hadde det ikke blitt slossing i fredrikstad, eller ødelegging av stoler på f.eks ullevaal? Det er for meg en utrolig påstand. Jeg veit om en kar med briller som er driting hver eneste kamp og står og hopper på stoler og ødelegger de flere ganger, og kunne ikke se noen tilknytning til ultras der.

                                      men nå er ultras = tribunestemning både med lyd og visuelle ting.
                                      mens det er casuals lsk/kfl vil bli kvitt, noe helt annet.
                                      og nei, jeg har ingen tilknytning til ul eller ufc, bare sier min mening.
                                      Hvis ultras som gruppe ikke hadde eksistert i utgangspunktet, så hadde nok en del av disse episodene ikke skjedd. Men med lsk/kfl sitt nye reglement håper jeg det blir slått hardt ned på slike ting i fremtiden, uavhengig om det er tidligere medlemmer av ultras, eller mannen i gata som står for det, i form av utestengelser fra Åråsen.

                                      Normal folkeskikk, respekt for andre, og andres eiendeler, da kommer man et stykke på vei.
                                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        Opprinnelig skrevet av nob
                                        Jeg veit om en kar med briller som er driting hver eneste kamp og står og hopper på stoler og ødelegger de flere ganger, og kunne ikke se noen tilknytning til ultras der.
                                        Så hvorfor sier du ikke fra til han at sånn oppførsel er uakseptabel?
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        • nob
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2007
                                          • 137

                                          Opprinnelig skrevet av okb
                                          Så hvorfor sier du ikke fra til han at sånn oppførsel er uakseptabel?
                                          jeg har ikke ryggrad til og fortelle at en av lederne (eller i det minste frontfigur) som er kanakas dritings at han må oppføre seg. de gutta der har alltid 10 'soldater' rundt seg som støtter opp og tar alle slike innspill som et angrep på person.
                                          "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                          Kommentar

                                          Working...