Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    Hold dere unne personanklagelser! Har dere problemer med noen, ta det med de det gjelder og dropp svertinga på forumet.

    Kommentar

    • Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

      For å prøve å være litt nøytral i denne saken;

      Jeg blir ikke bare skremt av hvordan holdningene til ultrasfolket er, men også mange av holdningene til de som "holder" med KFL. Den ene og den andre sier at ultrasfolket er så opptatt å fremme seg selv som gruppe, på samme måte gjør dere akkurat det samme med KFL. Ja, jeg er fullstendig klar over at KFL er den store og forsøksmessig den eneste supportergruppen til Lillestrøm, men jeg syntes det blir tåpelig når fokuseringen på hvilken gruppe du ligger under veier så sykt mye om hvordan du er.

      Virker som om flere her er mer opptatt med å fremme KFL som en enerådende gruppe enn å gi support til Lillestrøm. For min del er det litt skremmende. Mindre selvopptatthet takk!

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        At du fortsetter, og fortsatt ikke tikjennegir din identitet, er nå det mest forferdelige...
        Last edited by chrissp; 19.11.2008, 11:33. Begrunnelse: Fjernet personanklagelser som sto i quote.

        Kommentar

        • artois
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 176

          Opprinnelig skrevet av Simeone
          Det var flere fra både UFC og MB på møte ikveld. Noen ble møtt med drittslenging da de kom og valgte å bruke kvelden sin på andre ting.
          Så den drittslengingen dere kommer med her på forumet mot enkeltpersoner og styret i KFL generellt, den tørr dere ikke stå ansikt til ansikt med selv?
          Egentlig ser jeg ikke helt når denne drittslengingen skal ha forekommet heller. Jeg var på Martins fra ti over seks, jeg var ikke vitne til noe av det du beskriver. Men det skjedde kanskje lengre opp i Storgata? Et stykke unna Martins?


          Opprinnelig skrevet av Simeone
          I tillegg er det et faktum at drapstrusler, lovbrudd og trakkasering har kommet fra KFL styret mot flere av våre medlemmer.
          Det du i klar tekst skriver her er at et samlet KFL styret har kommet med drapstrusler til dine medlemmer? På meg virker det litt rart at et styre i en organisasjon samler seg rundt og utsteder drapstrusler.
          Gleder meg til å se dokumentasjonen hvor et samlet KFL styre utsteder drapstrusler.
          En politianmeldelse i seg selv er ingen dokumentasjon, det er en påstand fra en side av en sak.
          Mortus vivis praecipant
          ¤ Brigate Giallo ¤

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            Opprinnelig skrevet av Trondeo
            For å prøve å være litt nøytral i denne saken;
            Etter å ha hurtigbrowsa dine tidligere innlegg, er det ikke mye som ser nøytralt ut i ultrasdiskusjonen. Dog skal jeg ikke si det er noe som tyder på at du er en av dem som er med, og hevder de står på utsiden.

            Opprinnelig skrevet av Trondeo
            Ja, jeg er fullstendig klar over at KFL er den store og forsøksmessig den eneste supportergruppen til Lillestrøm, men jeg syntes det blir tåpelig når fokuseringen på hvilken gruppe du ligger under veier så sykt mye om hvordan du er.
            Det er akkurat dette du enten misforstår eller ikke vil forstå. Gruppetilhørighet til undergrupper sier ingenting om hvordan du er som menneske eller supporter. De aller, aller fleste i UL er flotte mennesker og meget gode supportere av LSK under kamp. Alle i UL er hjertelig velkomne til å være med videre.

            Når de ikke kan være med videre innenfor undergruppene skyldes dette at dette er grupper som aktivt motarbeider og tar avstand fra KFL. De fungerer ikke som undergrupper, men som reelle konkurrerende alternativ i praksis. Samtidig har ikke disse gruppene noen betenkeligheter med å benytte seg av godene KFL har forhandlet frem.

            Opprinnelig skrevet av Trondeo
            Virker som om flere her er mer opptatt med å fremme KFL som en enerådende gruppe enn å gi support til Lillestrøm. For min del er det litt skremmende. Mindre selvopptatthet takk!
            På noen kjerneområder må KFL være enerådende, JA! Det er KFL som er det demokratiske valgte organ for alle medlemmer. UFC, MB eller SKF er meg bekjent ikke demokratiske organer, men stiller seg på siden og motarbeider KFL. I stedet burde de ha vært på innsiden og aktivt jobbet innad i organisasjonen, for å gjøre organisasjonen mer spiselig i egne øyne.

            Kommentar

            • eLSKer fugla
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Nov 2008
              • 7

              Hvorfor blir ikke styre medlemer behandlet på lik linje med andre!

              Nå har jeg sittet på sidelinjen og lest hva som blir sagt på forumet om diverse saker, og syntes det er på tide og si litt om hva jeg mener.

              Det med at UFC og MB er utesteng fra åråsen ser jeg på som helt urimelig! UFC/MB har gjort masse bra i kfl og de lager masse liv på tribunen. Hvorfor skal vi ikke ha de der da? Vi trenger en sånn gruppe mennesker på åråsen.


              Jeg ser den at folk reagerer på de 2 episodene som har skjedd i år(nadderud og fredrikstad), og at de som lagde bråk der må ta sin straff. OG DET HAR DE GJORT OGSÅ.

              Det jeg lurer på er hvorfor Arild Myklebust alltid skal få en ny sjanse? Han har da lagd mye mere kvalme og bråk gjennom tidene enn hele UFC/MB har gjort siden 2005! Greit nok at han også tok sin straff i år, men jeg mener at en som er forbilde til den yngre generasjon og som har et slikt verv ikke skal oppføre seg på den måten...


              Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret! :???:


              For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser. Har man ikke samme meninger som flertallet så blir man ikke hørt. I et styret i en så stor organisasjon som kfl må det være rom for å ha forskjellige meninger....


              All ære for alt det det bra Arild har gjort for KFL og LSK


              Håper jeg ser UFC/MB på tribunen i 2009 Blir ikke det samme på feltet uten det livet de lager.

              Kommentar

              • artois
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2004
                • 176

                Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                Det jeg lurer på er hvorfor Arild Myklebust alltid skal få en ny sjanse?
                Du var tydeligvis ikke på møtet på Martins i går kan jeg lese.
                LSK som klubb har i klartekst annonsert overfor Myklebust, og dette ble gjentatt på møtet i går, at det er ingen neste gang etter episoden ute på Nadderud.
                Så at han alltid får en ny sjanse er sannhet med visse modifikasjoner.
                Mortus vivis praecipant
                ¤ Brigate Giallo ¤

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  Nå har jeg sittet på sidelinjen og lest hva som blir sagt på forumet om diverse saker, og syntes det er på tide og si litt om hva jeg mener.

                  Det med at UFC og MB er utesteng fra åråsen ser jeg på som helt urimelig! UFC/MB har gjort masse bra i kfl og de lager masse liv på tribunen. Hvorfor skal vi ikke ha de der da? Vi trenger en sånn gruppe mennesker på åråsen.


                  Jeg ser den at folk reagerer på de 2 episodene som har skjedd i år(nadderud og fredrikstad), og at de som lagde bråk der må ta sin straff. OG DET HAR DE GJORT OGSÅ.

                  Det jeg lurer på er hvorfor Arild Myklebust alltid skal få en ny sjanse? Han har da lagd mye mere kvalme og bråk gjennom tidene enn hele UFC/MB har gjort siden 2005! Greit nok at han også tok sin straff i år, men jeg mener at en som er forbilde til den yngre generasjon og som har et slikt verv ikke skal oppføre seg på den måten...


                  Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret! :???:


                  For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser. Har man ikke samme meninger som flertallet så blir man ikke hørt. I et styret i en så stor organisasjon som kfl må det være rom for å ha forskjellige meninger....


                  All ære for alt det det bra Arild har gjort for KFL og LSK


                  Håper jeg ser UFC/MB på tribunen i 2009 Blir ikke det samme på feltet uten det livet de lager.
                  Alt du spør om er allerede besvart, både her på forumet og på gårsdagens medlemsmøte. Referat fra møtet kommer, din stemme var ikke hørbar hos de som var tilstede på møtet.

                  Forøvrig inneholder innlegget ditt personkritikk, og da tilsier all kotyme at man tilkjennegir sitt navn. Skjerpende for dette standpunktet er at dette er ett nytt innlegg fra en ny bruker (medlem siden 19.11.2008), som hevder å ha fulgt med på debatten en stund. Jada, jeg vet at gjestebrukere kan lese hovedforumet, men jeg får meg likevel ikke til å ta det du skriver seriøst.
                  Last edited by skotten; 27.04.2015, 22:58.

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                    Nå har jeg sittet på sidelinjen og lest hva som blir sagt på forumet om diverse saker, og syntes det er på tide og si litt om hva jeg mener.

                    Det med at UFC og MB er utesteng fra åråsen ser jeg på som helt urimelig! UFC/MB har gjort masse bra i kfl og de lager masse liv på tribunen. Hvorfor skal vi ikke ha de der da? Vi trenger en sånn gruppe mennesker på åråsen.


                    Jeg ser den at folk reagerer på de 2 episodene som har skjedd i år(nadderud og fredrikstad), og at de som lagde bråk der må ta sin straff. OG DET HAR DE GJORT OGSÅ.

                    Det jeg lurer på er hvorfor Arild Myklebust alltid skal få en ny sjanse? Han har da lagd mye mere kvalme og bråk gjennom tidene enn hele UFC/MB har gjort siden 2005! Greit nok at han også tok sin straff i år, men jeg mener at en som er forbilde til den yngre generasjon og som har et slikt verv ikke skal oppføre seg på den måten...


                    Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret! :???:


                    For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser. Har man ikke samme meninger som flertallet så blir man ikke hørt. I et styret i en så stor organisasjon som kfl må det være rom for å ha forskjellige meninger....


                    All ære for alt det det bra Arild har gjort for KFL og LSK


                    Håper jeg ser UFC/MB på tribunen i 2009 Blir ikke det samme på feltet uten det livet de lager.
                    Måtte lage en ny Konto for å skrive dette? eller er det bare en tilfeldighet at dette var din første post på forumet?
                    troll
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      Etter å ha hurtigbrowsa dine tidligere innlegg, er det ikke mye som ser nøytralt ut i ultrasdiskusjonen. Dog skal jeg ikke si det er noe som tyder på at du er en av dem som er med, og hevder de står på utsiden.
                      Jeg sier ikke noe annet enn akkurat det jeg sier. Føler meg veldig nøytral i denne saken ettersom at jeg ikke har noe imot eller for ultrasfolket, samt er jeg både negativ og positiv til ting som gjøres i KFL. Blir kanskje feil å si at jeg er nøytral, men jeg er i alle fall ikke like enøyd som mange av dere er, du faller nok innenfor den enøyde kategorien du også skotten.


                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      Det er akkurat dette du enten misforstår eller ikke vil forstå. Gruppetilhørighet til undergrupper sier ingenting om hvordan du er som menneske eller supporter. De aller, aller fleste i UL er flotte mennesker og meget gode supportere av LSK under kamp. Alle i UL er hjertelig velkomne til å være med videre.

                      Når de ikke kan være med videre innenfor undergruppene skyldes dette at dette er grupper som aktivt motarbeider og tar avstand fra KFL. De fungerer ikke som undergrupper, men som reelle konkurrerende alternativ i praksis. Samtidig har ikke disse gruppene noen betenkeligheter med å benytte seg av godene KFL har forhandlet frem.
                      Snakker du imot deg selv eller er det bare jeg som missforstår deg nå?

                      Jeg skrev at jeg syntes det er skremmende å se all den opptattheten rundt KFL, om at alle SKAL være under en paraply. Du skriver at de må være med under KFL, sånn syntes jeg det blir helt feil å gjøre. Det at man må bli presset inn i en gruppe for å tilføre support til en annen gruppe(LSK) blir jo helt absurd.


                      Så Jeg skrev ikke innlegget for å på noen slags grunnlag for å gå imot KFL-tilhengerne og med ultrasfolket, men for å få opp mange av øynene til dere som "VET" at alle MÅ være under KFL for at det i det hele tatt skal gå bra på tribunen.

                      Kommentar

                      • Highlander
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Apr 2008
                        • 60

                        Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                        Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret!





                        For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser. Har man ikke samme meninger som flertallet så blir man ikke hørt. I et styret i en så stor organisasjon som kfl må det være rom for å ha forskjellige meninger....

                        I Norge og i de fleste andre land i verden så lever vi etter demokratiske spilleregler.
                        Det vil med andre ord si, at hvis man mener att noen i styret i kfl gjør en dårlig jobb, så er det bare å møte opp på årsmøte å fremme mot kandidater til sittende styret.
                        Og slik som demokrati fungerer, så vil den kandidaten med flest stemmer bli valgt inn i styret.
                        Vil man ikke følge spillereglene, så kan jeg nevne ett land som Iran, som det sikkert er mulig og få visum til.
                        Last edited by Highlander; 19.11.2008, 18:17. Begrunnelse: Siterte;
                        From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          Jeg sier ikke noe annet enn akkurat det jeg sier. Føler meg veldig nøytral i denne saken ettersom at jeg ikke har noe imot eller for ultrasfolket, samt er jeg både negativ og positiv til ting som gjøres i KFL. Blir kanskje feil å si at jeg er nøytral, men jeg er i alle fall ikke like enøyd som mange av dere er, du faller nok innenfor den enøyde kategorien du også skotten.
                          Poenget var at jeg ikke klarte å finne noe positivt om KFL i det du har skrevet tidligere*, men hvis du hevder du også kan si mye positivt velger jeg å tro på deg.

                          *Dog med forbehold om at jeg ikke har finlest.

                          Ingen er nøytrale, ikke jeg heller. Om jeg ser med et eller to øyne anser jeg som mindre vesentlig enn at jeg vil det beste for alle supportere av LSK, uansett kjønn, alder, bakgrunn og stedstilhørighet. Mens gruppene som her debatteres i mine, og heldigvis ikke bare i mine, øyne meler egen kake.

                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          Jeg skrev at jeg syntes det er skremmende å se all den opptattheten rundt KFL, om at alle SKAL være under en paraply. Du skriver at de må være med under KFL, sånn syntes jeg det blir helt feil å gjøre. Det at man må bli presset inn i en gruppe for å tilføre support til en annen gruppe(LSK) blir jo helt absurd.
                          Jeg er uenig, men meningen din er helt legitim. Dog merkelig at denne meningen kun står på forumet, og ikke kommer frem i offisielle fora. Det er bedre at alle er samlet under en paraply med takhøyde, enn at vi spilttes under seks-sju paraplyer med hver sine elitistiske holdninger og lave takhøyder innad i gruppa. Studer utviklinga i land som Sverige, Danmark, Italia og Øst-Europa, så vil du forstå hva jeg mener. Du trenger ikke være enig med meg, men du kan respektere mitt synspunkt uten å å karakterisere meg som enøyd.
                          Last edited by skotten; 27.04.2015, 22:57.

                          Kommentar

                          • eLSKer fugla
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Nov 2008
                            • 7

                            Opprinnelig skrevet av artois
                            Du var tydeligvis ikke på møtet på Martins i går kan jeg lese.
                            LSK som klubb har i klartekst annonsert overfor Myklebust, og dette ble gjentatt på møtet i går, at det er ingen neste gang etter episoden ute på Nadderud.
                            Så at han alltid får en ny sjanse er sannhet med visse modifikasjoner.
                            Nei jeg var ikke på møtet i går.... For meg virker det som at det nye "regel" verket til kfl er et endelig standpunk, så da var det ingen vits i å si hva man mener.

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                              Nei jeg var ikke på møtet i går.... For meg virker det som at det nye "regel" verket til kfl er et endelig standpunk, så da var det ingen vits i å si hva man mener.
                              Med den holdningen er det heller ikke vits i å si meningen din her.
                              Last edited by skotten; 26.04.2015, 22:28.

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Jeg er uenig, men meningen din er helt legitim. Dog merkelig at denne meningen kun står på forumet, og ikke kommer frem i offisielle fora.
                                Vi har forskjellige meninger, respekterer det.

                                Jeg har ikke ytret det i det offentlige fora, fordi denne saken egentlig ikke har stort å si for meg, da jeg ikke føler meg mye rammet, det eneste jeg vil er å få folk til å se ting litt fra begge sider av saken. Jeg hadde egentlig tenkt til å bare være en stille forumleser i denne saken, men det ble nå ikke sånn når mange ikke klarer å se ting fra forskjellige vinkler.

                                Jeg har forresten vært medlem i KFL i mange år.

                                Kommentar

                                • eLSKer fugla
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Nov 2008
                                  • 7

                                  Opprinnelig skrevet av skotten
                                  Med den holdningen er det heller ikke vits i å si meningen din her.

                                  mvh

                                  Sindre Valsgård
                                  Det må da være lov å få si meningen sin, så lenge det er hold i det man skriver.... Jeg er selv medlem av kfl, men har ikke like meninger som kfl styret for det! Holdningen min er at det alltid er 2 sider av en sak, og alle skal behandles likt. Noe som ikke har skjedd i den saken med UFC/MB.

                                  Selv om man er styremedlem i kfl eller er en ultras, så skal det være samme kjøre regler....

                                  Kommentar

                                  • eLSKer fugla
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Nov 2008
                                    • 7

                                    Opprinnelig skrevet av Highlander
                                    Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret! :???:


                                    For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser. Har man ikke samme meninger som flertallet så blir man ikke hørt. I et styret i en så stor organisasjon som kfl må det være rom for å ha forskjellige meninger....



                                    I Norge og i de fleste andre land i verden så lever vi etter demokratiske spilleregler.
                                    Det vil med andre ord si, at hvis man mener att noen i styret i kfl gjør en dårlig jobb, så er det bare å møte opp på årsmøte å fremme mot kandidater til sittende styret.
                                    Og slik som demokrati fungerer, så vil den kandidaten med flest stemmer bli valgt inn i styret.
                                    Vil man ikke følge spillereglene, så kan jeg nevne ett land som Iran, som det sikkert er mulig og få visum til.
                                    Mye rett i det du skriver... Men har man kritisert en person på årsmøtet blir man sett stygt på og bannelyst fra kfl... Selv skjønner jeg ikke hvem som har valgt inn det styret som er i dag. De er for all del snille og greie folk, men de må ikke ha samme meninger som en person har. De må tørre å si hva de mener om forskjellige saker.

                                    Kommentar

                                    • ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

                                      Jaha, har du prøvd kanskje?

                                      Kommentar

                                      • eLSKer fugla
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Nov 2008
                                        • 7

                                        Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                        Jaha, har du prøvd kanskje?
                                        Jeg personlig har ikke gjort det, men har hørt at andre har kritisert folk i styret....

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                                          Mye rett i det du skriver... Men har man kritisert en person på årsmøtet blir man sett stygt på og bannelyst fra kfl... Selv skjønner jeg ikke hvem som har valgt inn det styret som er i dag. De er for all del snille og greie folk, men de må ikke ha samme meninger som en person har. De må tørre å si hva de mener om forskjellige saker.
                                          Dette er selvfølgelig feil fra ende til annen. Jeg har personlig flagget meninger som har gått på tvers av styrets (og "en persons") ved flere anledninger. Jeg er langt i fra bannlyst av den grunn.

                                          Kom med saklige påstander og meninger, så blir du hørt.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...