Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    Opprinnelig skrevet av artois
    Så den drittslengingen dere kommer med her på forumet mot enkeltpersoner og styret i KFL generellt, den tørr dere ikke stå ansikt til ansikt med selv?
    Egentlig ser jeg ikke helt når denne drittslengingen skal ha forekommet heller. Jeg var på Martins fra ti over seks, jeg var ikke vitne til noe av det du beskriver. Men det skjedde kanskje lengre opp i Storgata? Et stykke unna Martins?




    Det du i klar tekst skriver her er at et samlet KFL styret har kommet med drapstrusler til dine medlemmer? På meg virker det litt rart at et styre i en organisasjon samler seg rundt og utsteder drapstrusler.
    Gleder meg til å se dokumentasjonen hvor et samlet KFL styre utsteder drapstrusler.
    En politianmeldelse i seg selv er ingen dokumentasjon, det er en påstand fra en side av en sak.
    En person ble kjeftet ned da han møtte opp på Martins, sånn er det.

    At et samlet styre i KFL har kommet med drapstrusler er selvfølgelig feil, beklager hvis noen tolket det slik.

    Et styremedlem drapstruet flere folk utenfor pubene i Sandvika, dette har vi på film.

    Sånn, nå får ikke dere mer ut av meg.

    PS: Er enig at det er for dumt med rykter, det er derfor vi har valgt å uttale oss minimalt om tingene som har skjedd for å komme med en konkret sak hva vi mener har skjedd snart.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • synøve
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 425

      Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
      Jeg personlig har ikke gjort det, men har hørt at andre har kritisert folk i styret....

      kanskje greit å høre og se selv litt før du går ut å kritiserer noe du ikke har førstehåndskunnskap på!!

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        mye interessant lesing i denne tråden, men kan ikke unngå å legge merke til at det dukker opp mange nye kontoer her med sterke meninger og mye info. folk som har slike sterke meninger er ikke dem som har sittet på gjerdet helt til nå før dem sier noe, blir mye forumtroll i en slik debatt.
        Anonym debattering er en uting.
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Er det ikke snart nok av dette "jeg har hørt at en har sagt" eller "tanta til mora mi mener at"... Har noen noe å klage på så kom med det. Fortell om disse episodene og hvem som var involvert eller hold fred. Helvetes ryktespredning.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            Opprinnelig skrevet av Simeone
            En person ble kjeftet ned da han møtte opp på Martins, sånn er det.
            Dette er såpass tåkelagt at jeg sier: Si hva som skjedde, eller si ingenting.


            Opprinnelig skrevet av Simeone
            Et styremedlem drapstruet flere folk utenfor pubene i Sandvika, dette har vi på film.
            Igjen, tilkjennegi din identitet når du retter beskyldninger mot enkeltpersoner. Dessuten, hvorfor kommer dette opp akkurat nå? Dette har du hatt et halvt år på å fortelle, også blir det brukt nå!

            Kommentar

            • Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1453

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Jeg har i utgangspunktet vært positiv til at "noe" måtte gjøres, men er ikke 100% enig dette manifestet eller reglene fra LSK. Spesielt dette manifestet inngir en meget ubehagelig følelse av totalitarisme når man leser det grundig.
              Veldig enig i det BennyLem skriver her. Jeg synes det er fint at KFL tar tak i problemene og har forståelse for virkemidlene, men prinsipielt er jeg uenig i særlig ett punkt (egen utheving):
              KFL skal framover stå fram som en enhet. Innenfor KFL er det ikke rom for ultrasfraksjoner eller ultrasrelaterte fraksjoner. Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer. Å være medlem eller tilhøre denne typen fraksjoner er å betrakte som en aktiv utmeldelse av KFL, og vil dermed være eksklusjonsgrunn.
              Litt usikker på hvordan dette skal tolkes. Å forby fraksjoner synes jeg blir feil, å forby fraksjoner som ser på seg selv som alternativer til KFL og aktivt motarbeider KFL er greit.

              Videre liker jeg ikke at Ultras som begrep blir demonisert. Jeg er ingen motstander av Ultras generelt og interessant nok ser jeg at f.eks Skotten i en tidligere tråd skriver følgende:
              Opprinnelig skrevet av skotten
              [...]jeg har aldri aldri kritisert Ultraskulturen. Jeg er tvert i mot svoren tilhenger av Ultraskulturen på tribunene, men prøver å bidra med innspill som gjør at denne kulturen kan være levedyktig også i fremtiden. Blant annet gjennom å ha meninger om å skille mellom positive og negative sider, slik den fremstår i andre land.
              Hvordan kan du som svoren tilhenger av Ultraskulturen gå inn for å forby Ultras for all fremtid på Åråsen?

              Jeg er selv medlem i KFL og fornøyd med det, men allikevel blir det for meg feil at alle mulige alternativer forbys. Støtter meg til Lars sin argumentasjon i en tidligere tråd om samme emne:
              Opprinnelig skrevet av Lars
              "- Uoffisielle grupper vil aldri komme inn igjen."

              Om det skjer noe lignende det jeg skisserte i kommentaren til forrige punkt, altså at jeg ikke lengre ønsker å være medlem i KFL, og derfor ønsker å starte f.eks. "Flisbyen Fanaticos" og stå på Felt A, er det helt dust at min gruppe skal utestenges på livstid fordi vi ikke er en offisiell KFL-gruppe. JA, de som gjør noe galt i forbindelse med LSK-kamper bør straffes av politiet og utestenges av LSK, men det å være uoffisiell i seg selv kan umulig være noe problem.
              Som jeg skrev over forstår jeg at det kom en reaksjon etter en sesong preget av mye konflikter og uheldige enkeltepisoder, men hvorfor skal "Flisbyen Fanaticos" straffes for dette?

              For å spikke litt flis kunne manifestet med fordel vært litt mindre ladet også. Hva menes egentlig med "- Vi kan ikke få i pose og sekk!"?

              Beklager hvis disse spørsmålene ble oppklart på møtet. Jeg hadde ikke anledning til å komme.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Hvordan kan du som svoren tilhenger av Ultraskulturen gå inn for å forby Ultras for all fremtid på Åråsen?
                Med tilhenger av "ultraskulturen", mener jeg tilhenger av å være punche på tribunen, galskap, flagging, veiving - you name it. Alt dette er kjernepunkter i Ultraskulturen - som i mitt syn KFL var pioneerer i Norge til å introdusere - dog uten noen alternative fraksjoner.

                Jeg vil ikke forby det jeg legger i Ultras på bakgrunn av hva jeg skrev i avsnittet over. Jeg ønsker ikke fraksjoner som ser på seg selv som uavhengige likestilte alternativer til KFL, uavhengig om det er snakk om Ultrasfraksjoner, strikkefraksjoner eller kakelotterifaksjoner. Men man kan fint være punch, synge som faen og veive med flagg også innenfor KFL-paraplyen. Det vi ikke kan, er å få i pose og sekk.

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  Det med at UFC og MB er utesteng fra åråsen ser jeg på som helt urimelig! UFC/MB har gjort masse bra i kfl og de lager masse liv på tribunen. Hvorfor skal vi ikke ha de der da? Vi trenger en sånn gruppe mennesker på åråsen.
                  Ingen enkeltpersoner i UFC og MB er utestengt fra Åråsen i 2009. Alle disse kan melde seg inn i KFL eller fornye medlemsskapet for 2009 så lenge de er villige til å stille seg bak det styret i Kanari-Fansen har vedtatt, som over 300 navngitte medlemmer har stilt seg bak og som er tatt opp på diskusjon på medlemsmøtet, hvor det ikke kom noen protester mot innholdet.

                  LSK har derimot erklært UFC og MB uønsket som grupper i 2009.

                  Jeg veit om mange personer i Ultrasfraksjonene jeg setter stor pris på og respekterer. Jeg er enig at disse kan tilføre Kanari-Fansen svært mye positivt. Spørsmålet er om de er villige til å være ressurspersoner i KFL.

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  Jeg personlig skjønner ikke at Arild har sittet så lenge i styret og fått full tilitt i styret!
                  Arild Myklebust har sitti så lenge i styret fordi han på hvert eneste årsmøte i Kanari-Fansen har sagt seg villig til å ta gjenvalg og for at de medlemmene som er tilstede har stemt på ham. I enhver demokratisk organisasjon er det på årsmøtet mulig å stille motkandidater til ethvert styremedlem, men det er flertallet som bestemmer hvem som blir valgt.

                  Arild Myklebust har alltid vært foreslått som styremedlem av valgkomitéen i Kanari-Fansen. På de årsmøtene jeg har vært tilstede på har det aldri vært noen motkandidat til Arild, og jeg har heller aldri opplevd at noen har uttrykt noen form for mistillit til hans kandidatur.

                  Styret består av de personene som er valgt av årsmøtet. Så lenge et styremedlem forholder seg til de vedtektene som gjelder for supporterklubben og følger opp de arbeidsoppgavene som styret pålegger vedkommende i løpet av året er det ingen grunn for noen av de andre i styret å vise noen form for mistillit.

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  For meg så virker det som styret i kfl er en gjeng med kompiser.
                  Det håper jeg da inderlig at de er. For at et styre skal fungere er man avhengig av at alle gjør de jobbene de er satt til og at de trekker i samme retning.

                  (Det kunne være interessant å få et lite innblikk i hvordan demokratiet fungerer i Ultrasfraksjonene for øvrig. Er det nedsatt et demokratisk valgt styre eller opererer de med sterke lederpersonligheter det er vanskelig å si imot? Får alle si sin mening? Hvordan blir et mindretall ivaretatt?)

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  Selv om man er styremedlem i kfl eller er en ultras, så skal det være samme kjøre regler....
                  Det er det. Alle må stille seg bak de nye retningslinjene.

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  Men har man kritisert en person på årsmøtet blir man sett stygt på og bannelyst fra kfl...
                  Er dette virkelig en faktaopplysning? Har dette virkelig skjedd på et årsmøte i KFL?

                  Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                  Selv skjønner jeg ikke hvem som har valgt inn det styret som er i dag. De er for all del snille og greie folk, men de må ikke ha samme meninger som en person har. De må tørre å si hva de mener om forskjellige saker.
                  Det er de medlemmene i Kanari-Fansen som møter opp på årsmøtet som har valgt inn det styret som er i dag. Dessverre har noen trekt seg i løpet av perioden, så styret har supplert seg med noen nye navn. Disse har blitt presentert på et medlemsmøte på Martins, og ingen hadde noen innsigelser til dette.

                  Jeg hadde blitt svært skuffa hvis KFL har valgt inn personer i styret som ikke tør å si hva de mener om forskjellige saker og lar seg diktere av en person. Jeg er trygg på at dette ikke er tilfelle.

                  Jeg har forsøkt å ta deg på alvor, eLSKer fugla, fordi jeg opplever at du og mange andre som tilhører ultrasmiljøet egentlig ikke har full oversikt over hvordan en så stor organisasjon som Kanari-Fansen fungerer. Jeg håper jeg har klart å vise litt av hvordan demokratiet virker.

                  Til slutt håper jeg at du fornyer medlemsskapet ditt i Kanari-Fansen, stiller deg bak det et overveldende flertall av medlemmene ønsker og krever, og blir en positiv tribunefaktor sammen med resten av den ihuga medlemsmassen som i 2009 skal støtte Lillestrøm Sportsklubb med sanger, hopping, flagging og andre visuelle virkemidler. Utviklinga av KFL kan du være med å påvirke gjennom å komme på årsmøtet og medlemsmøter.

                  Håper du får med deg svært mange andre også. Sammen for Lillestrøm Sportsklubb!
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    Opprinnelig skrevet av Simeone
                    En person ble kjeftet ned da han møtte opp på Martins, sånn er det.
                    Hvis dette har skjedd er det noen som har misforstått kraftig! Alle i UL er velkomne som enkeltindivider i KFL! Så lenge disse som møtte opp er medlemmer i KFL burde de fått lov til å møte opp uten å bli kjefta ned. Jeg gjentar hvis det har skjedd, for vi var flere som stod utenfor martins en stund fra halv sju og fikk ikke med oss dette.
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • eLSKer fugla
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Nov 2008
                      • 7

                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Ingen enkeltpersoner i UFC og MB er utestengt fra Åråsen i 2009. Alle disse kan melde seg inn i KFL eller fornye medlemsskapet for 2009 så lenge de er villige til å stille seg bak det styret i Kanari-Fansen har vedtatt, som over 300 navngitte medlemmer har stilt seg bak og som er tatt opp på diskusjon på medlemsmøtet, hvor det ikke kom noen protester mot innholdet.

                      LSK har derimot erklært UFC og MB uønsket som grupper i 2009.

                      Jeg veit om mange personer i Ultrasfraksjonene jeg setter stor pris på og respekterer. Jeg er enig at disse kan tilføre Kanari-Fansen svært mye positivt. Spørsmålet er om de er villige til å være ressurspersoner i KFL.



                      Arild Myklebust har sitti så lenge i styret fordi han på hvert eneste årsmøte i Kanari-Fansen har sagt seg villig til å ta gjenvalg og for at de medlemmene som er tilstede har stemt på ham. I enhver demokratisk organisasjon er det på årsmøtet mulig å stille motkandidater til ethvert styremedlem, men det er flertallet som bestemmer hvem som blir valgt.

                      Arild Myklebust har alltid vært foreslått som styremedlem av valgkomitéen i Kanari-Fansen. På de årsmøtene jeg har vært tilstede på har det aldri vært noen motkandidat til Arild, og jeg har heller aldri opplevd at noen har uttrykt noen form for mistillit til hans kandidatur.

                      Styret består av de personene som er valgt av årsmøtet. Så lenge et styremedlem forholder seg til de vedtektene som gjelder for supporterklubben og følger opp de arbeidsoppgavene som styret pålegger vedkommende i løpet av året er det ingen grunn for noen av de andre i styret å vise noen form for mistillit.



                      Det håper jeg da inderlig at de er. For at et styre skal fungere er man avhengig av at alle gjør de jobbene de er satt til og at de trekker i samme retning.

                      (Det kunne være interessant å få et lite innblikk i hvordan demokratiet fungerer i Ultrasfraksjonene for øvrig. Er det nedsatt et demokratisk valgt styre eller opererer de med sterke lederpersonligheter det er vanskelig å si imot? Får alle si sin mening? Hvordan blir et mindretall ivaretatt?)



                      Det er det. Alle må stille seg bak de nye retningslinjene.



                      Er dette virkelig en faktaopplysning? Har dette virkelig skjedd på et årsmøte i KFL?



                      Det er de medlemmene i Kanari-Fansen som møter opp på årsmøtet som har valgt inn det styret som er i dag. Dessverre har noen trekt seg i løpet av perioden, så styret har supplert seg med noen nye navn. Disse har blitt presentert på et medlemsmøte på Martins, og ingen hadde noen innsigelser til dette.

                      Jeg hadde blitt svært skuffa hvis KFL har valgt inn personer i styret som ikke tør å si hva de mener om forskjellige saker og lar seg diktere av en person. Jeg er trygg på at dette ikke er tilfelle.

                      Jeg har forsøkt å ta deg på alvor, eLSKer fugla, fordi jeg opplever at du og mange andre som tilhører ultrasmiljøet egentlig ikke har full oversikt over hvordan en så stor organisasjon som Kanari-Fansen fungerer. Jeg håper jeg har klart å vise litt av hvordan demokratiet virker.

                      Til slutt håper jeg at du fornyer medlemsskapet ditt i Kanari-Fansen, stiller deg bak det et overveldende flertall av medlemmene ønsker og krever, og blir en positiv tribunefaktor sammen med resten av den ihuga medlemsmassen som i 2009 skal støtte Lillestrøm Sportsklubb med sanger, hopping, flagging og andre visuelle virkemidler. Utviklinga av KFL kan du være med å påvirke gjennom å komme på årsmøtet og medlemsmøter.

                      Håper du får med deg svært mange andre også. Sammen for Lillestrøm Sportsklubb!

                      Jeg kjøper den med Arild. Skjønner godt at mange vil ha han i styret. Noe jeg syntes er greit, for han er en ressurs sterk person. Men jeg skjønner ikke at han for lov til å sitte i styret etter mange forskjellige episoder.

                      Det med at 300 personer står bak de nye vedtektene er bare tull...!

                      Jeg har snakket med noen som aldri har fått en telefon fra kfl styret, og de skjønner ikke hvorfor navnet deres står på den lista.


                      Det som har skjedd på årsmøte kan jeg ikke stille meg 100% bak siden det ikke var jeg selv som opplevde det.

                      Og jeg er ikke med i noen ultras gruppe. Jeg bare syntes at de burde være velkommen på åråsen. Vi må ha en gruppe med folk som tørr å si ifra til klubben når de gjør så mye dumt. F.eks bannere med tekst til klubben osv. Kan ikke huske at kfl har gjort så mye av det.


                      Jeg må jo bare svelge en stor kamel for å fortsette å være en stående, syngene og hoppene supporter. Jeg stiller meg ikke bak de nye vedtektene til kfl så da får jeg vel ikke være medlem der heller?? Og da får jeg heller ikke komme inn på kfl feltet.

                      Kommentar

                      • ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

                        Interessant at du mener det står navn på listen som mener de ikke har godkjent det.
                        Be de kontakte oss så fjerner vi dem, men har vanskelig for å tro du snakker sant.

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                          Det med at 300 personer står bak de nye vedtektene er bare tull...!
                          Nei!

                          Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                          Jeg har snakket med noen som aldri har fått en telefon fra kfl styret, og de skjønner ikke hvorfor navnet deres står på den lista.
                          Noen? Flere enn én altså?
                          Hadde regna med å se et par svært indignerte innlegg fra de det gjelder hvis dette stemmer.

                          Her er det nok du som har ansvaret for å sannsynliggjøre at påstanden din er sann. Jeg må innrømme at jeg har svært vanskelig for å tro på det du sier.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2127

                            Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                            Vi må ha en gruppe med folk som tørr å si ifra til klubben når de gjør så mye dumt. F.eks bannere med tekst til klubben osv. Kan ikke huske at kfl har gjort så mye av det.
                            En interessant problemstilling, men det er vel fortsatt sànn at enkeltindivider kan uttrykke sin misnòye mot klubbens (og andres) handlinger og disposisjoner. Hvis alle meninger som ytres fra KFL-tribunen skal vaere godkjent av KFL, noe som igjen betyr at de skal vaere akseptert av klubben, da sliter vi!
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                              Jeg kjøper den med Arild. Skjønner godt at mange vil ha han i styret. Noe jeg syntes er greit, for han er en ressurs sterk person. Men jeg skjønner ikke at han for lov til å sitte i styret etter mange forskjellige episoder.
                              Du kan tydeligvis opprettholde kritikken mot en navngitt person, uten å oppgi ditt eget navn. Kvalmt!

                              Jeg skal dog yte deg en rettferdighet du ikke fortjener, ved å kommentere det du skriver. At det har vært episoder legger ikke Arild skjul på, og la heller ikke skjul på på gårsdagens møte. All den tid du ikke var på noe møte i går, ber jeg deg avvente med referatet før ytterligere skyts rettes. Oppropet manifesterer hvordan tilstandene skal være i 2009, uten hensyn til 2008 eller tidligere års eventuelle feilsteg. Arild har ikke noe fritak fra dette, ei heller du og jeg eller UFC'ere og MB'ere.

                              Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                              Det med at 300 personer står bak de nye vedtektene er bare tull...!

                              Jeg har snakket med noen som aldri har fått en telefon fra kfl styret, og de skjønner ikke hvorfor navnet deres står på den lista.
                              Flere udokumenterte påstander under falskt/anonymt flagg. Undermåler har vært nevnt, brønnpisser har vær nevnt... Hvis det er noen som feilaktig mener seg ført opp på lista, er det ingen sak å få navnet sitt fjernet.


                              Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                              Det som har skjedd på årsmøte kan jeg ikke stille meg 100% bak siden det ikke var jeg selv som opplevde det.
                              Men gjengi det i skråsikre vendinger på forumet kan du?

                              Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                              Og jeg er ikke med i noen ultras gruppe. Jeg bare syntes at de burde være velkommen på åråsen. Vi må ha en gruppe med folk som tørr å si ifra til klubben når de gjør så mye dumt. F.eks bannere med tekst til klubben osv. Kan ikke huske at kfl har gjort så mye av det.
                              Ønsker du flere slike bannere, kan du f.eks. prøve å jobbe demokratisk for dette innad i KFL. Gjennomslag eller ikke avhenger av hvor mange støttespillere du samler, og at spilleregler blir fulgt. Jeg tror et hvert oppegående menneske ser hvilke deler av organisasjonen som har baller og tør stå for sine meninger i disse dager. Og da sikter jeg ikke til anonyme brønnpissere på forumet.


                              Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                              Jeg må jo bare svelge en stor kamel for å fortsette å være en stående, syngene og hoppene supporter. Jeg stiller meg ikke bak de nye vedtektene til kfl så da får jeg vel ikke være medlem der heller?? Og da får jeg heller ikke komme inn på kfl feltet.
                              Som overalt ellers i samfunnet er det et fritt valg om du vil være med under de vedtektene som gjelder, eller velge å stå utenfor. Om du velger det siste, får du ikke være på ståfeltet. Dette er ingenting å klage sin nød over. Uten KFL hadde det ikke vært noe ståfelt der i utgangspunktet, og slipper KFL inn folk på feltet som LSK ikke ønsker - mister vi hele feltet.

                              Sindre Valsgård
                              Last edited by skotten; 19.11.2008, 14:45. Begrunnelse: La til navnet mitt

                              Kommentar

                              • Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

                                Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                                Og jeg er ikke med i noen ultras gruppe. Jeg bare syntes at de burde være velkommen på åråsen. Vi må ha en gruppe med folk som tørr å si ifra til klubben når de gjør så mye dumt. F.eks bannere med tekst til klubben osv. Kan ikke huske at kfl har gjort så mye av det.
                                Så ta initiativ til å gjøre det selv da. Er du medlem i KFL så foreslår jeg du endrer til "Kan ikke huske at vi i kfl har gjort så mye av det". Vi må alle ta ansvar for å få ting til å skje på tribunen. Møt opp på tribunemøte neste gang og stå opp for det du mener, engasjer deg innad i KFL etc.. Man trenger ikke være med i en annen fraksjon for å være punch på tribunen. Det trenger verken ufc-medlemmer, du, jeg eller noen andre. Spør deg selv heller:
                                Hva har jeg gjort for å si ifra når klubben gjør noe dumt?
                                Hva kan jeg bidra med for å få KFL til å bli best mulig i 2009?
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2505

                                  Opprinnelig skrevet av skotten
                                  At det har vært episoder legger ikke Arild skjul på, og la heller ikke skjul på på gårsdagens møte. All den tid du ikke var på noe møte i går, ber jeg deg avvente med referatet før ytterligere skyts rettes.
                                  I referatet jeg har sendt fra meg har jeg ikke skrevet mye om Arild Myklebusts monolog på starten av møtet i går, hvor han fortalte svært detaljert om tiden etter bråket på Nadderud.

                                  Han har fått mange og grove trusler i etterkant, og leste opp en stygg SMS som eksempel. I referatet la jeg vekt på det han sa til slutt, at alle er velkommen i Kanari-Fansen, også de som har kommet med injurier.

                                  Det han sa om straffen han fikk var at den hadde blitt skjerpet (til utestengelse fra 7 hjemmekamper) både fordi han er KFL-styremedlem, og burde gå foran med et godt eksempel, og fordi han har vært utestengt tidligere. LSK hadde også gjort det veldig klart at neste utestengelse vil være for alltid.

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    En interessant problemstilling, men det er vel fortsatt sànn at enkeltindivider kan uttrykke sin misnòye mot klubbens (og andres) handlinger og disposisjoner. Hvis alle meninger som ytres fra KFL-tribunen skal vaere godkjent av KFL, noe som igjen betyr at de skal vaere akseptert av klubben, da sliter vi!
                                    Kan ikke se at tribunereglene, hvis det er de du sikter til, legger noen restriksjoner i forhold til å ytre meninger. De legger dog restriksjoner på måten meningene fremføres på. Noen av restriksjonene er jeg enig i, andre er jeg uenige i.

                                    Kommentar

                                    • Phil
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2008
                                      • 66

                                      Opprinnelig skrevet av skotten
                                      Kan ikke se at tribunereglene, hvis det er de du sikter til, legger noen restriksjoner i forhold til å ytre meninger. De legger dog restriksjoner på måten meningene fremføres på. Noen av restriksjonene er jeg enig i, andre er jeg uenige i.
                                      Usaklig hets kan jo være så mangt. Håper bl.a at dommer'n fortsatt får høre at han er et "jævla rasshøl" og (hvis han ikke hadde lagt opp) Rushfeldt får høre at han er en same. For det er jo faktisk usaklig at "dama til rush har joikabollemus". Men sånn jeg ser det, så man faktisk tåle såpass. (Det finnes en grense). Fra en som håper på en del usaklig hets fra lillestrøm supportere/KFL sesongen 2009.

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        Opprinnelig skrevet av Fingutt
                                        Usaklig hets kan jo være så mangt. Håper bl.a at dommer'n fortsatt får høre at han er et "jævla rasshøl" og (hvis han ikke hadde lagt opp) Rushfeldt får høre at han er en same. For det er jo faktisk usaklig at "dama til rush har joikabollemus". Men sånn jeg ser det, så man faktisk tåle såpass. (Det finnes en grense). Fra en som håper på en del usaklig hets fra lillestrøm supportere/KFL sesongen 2009.
                                        Jeg vil anta at restriksjonene er et resultat av acab-hetsen, og at joikabollemus, dommerjævel ol vil bli akkurat like mye/lite som før reagert overfor.
                                        Last edited by skotten; 19.11.2008, 15:55. Begrunnelse: Skriveleif, trur jeg tar meg en pause fra forumronkinga ;-)

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Opprinnelig skrevet av Fingutt
                                          Fra en som håper på en del usaklig hets fra lillestrøm supportere/KFL sesongen 2009.
                                          Usakligheter, ja. Hetsing, nei.
                                          Det går an å ha det veldig moro på motstandere og dommeres bekostning uten at man må ty til hetsing. Men det er selvfølgelig mye vanskeligere enn å bruke billig og vulgære virkemidler...
                                          Sanger/rop om en spillers kjæreste, kone eller øvrig familie blir veldig fort hetsing som jeg mener ikke hører hjemme på feltet.
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...