Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristiansen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 1332

    Opprinnelig skrevet av nob
    mine meninger som 'utenforstående' av kfl er ikke ønsket på møter, da jeg ikke er medlem.
    Neivel, da kan du vel egentelig bare skylde på deg selv å.

    Kommentar

    • Rosapanter
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jan 2007
      • 40

      Opprinnelig skrevet av nob
      å ja!! så hvis jeg syns kristin halvorsen sier en hel masse dritt, så skal jeg bli medlem av SV og ordne opp???
      uff, du må sitte mye alene for og kunne komme med så mye tull,nei kom deg ut og bli engaskjert som Kfl medlem, noen ganger og for noen er ikke data bra

      Kommentar

      • nob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2007
        • 137

        Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
        Obskur sammenligning, synes nå jeg da.

        !
        hehe, selvfølgelig enig der!! var for og bringe inn litt humor samt og sette det på spissen.
        "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

        Kommentar

        • Fugla- patriot83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2005
          • 1241

          Opprinnelig skrevet av nob
          mine meninger som 'utenforstående' av kfl er ikke ønsket på møter, da jeg ikke er medlem.
          Synes du har en sånn snodig sutreretorikk, men nok om det.

          Det har seg slik at verdens enkleste ting i verden er å stå utafor og kritisere alt annet. Er jo bare å se på detta landet vi bor i som tror vi er så mye bedre enn alle andre...

          UTFORDRINGA ville jo vært å prøve å utføre noe som en gruppe.

          Kjære Nob, kjære kompis, kjære medkanarifugl - prøv et år som medlem. Tråkk opp på årsmøtet, still opp på tribunemøter, implementer planer på tribunen, gjør handlinger ut av ord.

          2009 - bare gjør det!
          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
            Kjære Nob, kjære kompis, kjære medkanarifugl - prøv et år som medlem. Tråkk opp på årsmøtet, still opp på tribunemøter, implementer planer på tribunen, gjør handlinger ut av ord.
            Du kommer ikke til å angre!
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • Rosapanter
              Medlem
              Hoffnarr
              • Jan 2007
              • 40

              Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
              Synes du har en sånn snodig sutreretorikk, men nok om det.

              Det har seg slik at verdens enkleste ting i verden er å stå utafor og kritisere alt annet. Er jo bare å se på detta landet vi bor i som tror vi er så mye bedre enn alle andre...

              UTFORDRINGA ville jo vært å prøve å utføre noe som en gruppe.

              Kjære Nob, kjære kompis, kjære medkanarifugl - prøv et år som medlem. Tråkk opp på årsmøtet, still opp på tribunemøter, implementer planer på tribunen, gjør handlinger ut av ord.

              2009 - bare gjør det!
              Ja det var de orda jeg ikke fikk frem, må få lov til og stille meg bak disse kloke ord

              Kommentar

              • nob
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2007
                • 137

                Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                Synes du har en sånn snodig sutreretorikk, men nok om det.

                Det har seg slik at verdens enkleste ting i verden er å stå utafor og kritisere alt annet. Er jo bare å se på detta landet vi bor i som tror vi er så mye bedre enn alle andre...

                UTFORDRINGA ville jo vært å prøve å utføre noe som en gruppe.

                Kjære Nob, kjære kompis, kjære medkanarifugl - prøv et år som medlem. Tråkk opp på årsmøtet, still opp på tribunemøter, implementer planer på tribunen, gjør handlinger ut av ord.

                2009 - bare gjør det!
                ja, jeg overrasker meg selv stadig for hvor hardt jeg har gått i bresjen for ultras gutta siste dagene. det bare er noe som skurrer for meg, er noe som ikke stemmer her.
                men når vi står på åråsen til neste år er sikkert mye glemt og vi koser oss med og synge 'linjemann er ræva', sammen for lsk.
                "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                Kommentar

                • Fugla- patriot83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2005
                  • 1241

                  Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                  Obskur sammenligning, synes nå jeg da.

                  Hehe.. Jeg ville heller formulert det slik at hvis du synes fagforeninga di ikke gjør en go' nok jobb så får'u tråkke opp og gjøre en innsats.

                  KFL er jo en interesseorganisasjon for LSK-supportere - som bl.a. å kjempe for ståfelt. KFL kjemper for supporternes interesser.

                  Røssla!!

                  Er vel første gang jeg quoter meg sjæl her, men jeg synes det virker som om mange av de som har sterkest reaksjoner på dette er folk som ikke er medlem av KFL. Egentlig naturlig nok...

                  ... Men tenker ikke folk over at KFL faktisk er interesseorganisasjonen til LSK's supportere.

                  HVIS DU ER SÅ JÆVLIG GEGEN DEN MODERNE FOTBALLEN - HVORFOR IKKE VÆRE MEDLEM AV EN ORGANISASJON SOM FAKTISK HAR EN SLAGKRAFTIG MAKTPOSISJON!?

                  ..SOM KAN TRÅKKE OPP PÅ LSK'S KONTOR OG SLÅ HÅNDA I BORDET OG HAR FEM TUSEN MEDLEMMER SOM FORHANDLINGSKORT?

                  Jeg vil gjerne ha et motsvar på dette. Uten KFL ville det f.eks vært sitteplasser på felt A og B, for å nevne noe. Du som står på KFL-feltet nyter altså av dette utsøkte arbeidet.

                  Som Dropkick Murphy's sier: Stand up and fight and I'll stand up with you (eller noe )

                  mvh
                  fugla-faen som tråkker ned felt C's og Ullevåls seter nok som det er i reint engasjement... Så de som skylder på Mykle kan heller skylde på meg og kompisa mine.
                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                  En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83

                    HVIS DU ER SÅ JÆVLIG GEGEN DEN MODERNE FOTBALLEN - HVORFOR IKKE VÆRE MEDLEM AV EN ORGANISASJON SOM FAKTISK HAR EN SLAGKRAFTIG MAKTPOSISJON!?

                    ..SOM KAN TRÅKKE OPP PÅ LSK'S KONTOR OG SLÅ HÅNDA I BORDET OG HAR FEM TUSEN MEDLEMMER SOM FORHANDLINGSKORT?
                    Ståplasser ja. Griseviktig og veldig bra!

                    Men, dessverre så er det mange saker vi ikke har hatt sjanse i helvete på, jeg nevner:
                    -Logoskifte
                    -Bergdølmo-saken
                    -Pål Strand-saken
                    -sponsorfarger på drakter
                    -blå bortedrakt
                    -Cupfinale-pakkene i 2005


                    Spenna rår, og etter det jeg opplevde i min tid i KFLs styre er det for mange som ikke gidder å bry seg om oss i LSKs administrasjon. De tenker KUN profitt, og bruker oss deretter.

                    Du overvurderer KFLs posisjon big time. Dessverre.
                    LSKs årsmøte er det eneste som gjelder. Det er der makta er hvis man vil komme den moderne fotballen til livs.

                    Petter

                    Kommentar

                    • Fugla- patriot83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2005
                      • 1241

                      Opprinnelig skrevet av petter
                      Ståplasser ja. Griseviktig og veldig bra!

                      Men, dessverre så er det mange saker vi ikke har hatt sjanse i helvete på, jeg nevner:
                      -Logoskifte
                      -Bergdølmo-saken
                      -Pål Strand-saken
                      -sponsorfarger på drakter
                      -blå bortedrakt
                      -Cupfinale-pakkene i 2005


                      Spenna rår, og etter det jeg opplevde i min tid i KFLs styre er det for mange som ikke gidder å bry seg om oss i LSKs administrasjon. De tenker KUN profitt, og bruker oss deretter.

                      Du overvurderer KFLs posisjon big time. Dessverre.
                      LSKs årsmøte er det eneste som gjelder. Det er der makta er hvis man vil komme den moderne fotballen til livs.

                      Petter

                      Takk for godt svar, Petter! Du har jo sitti noen år som leder for vår organisasjon og kjenner dette bedre enn noen andre.

                      Nå går jeg over på en helt annen sak - men tar meg den frihet å spørre Petter, KFL'ere og de som ikke melder seg inn:

                      Hvordan kan vi gjøre KFL mer slagkraftig? Hvordan få mer gjennomslag for våre meninger? Er det mangel på handlingskultur fra vår side eller virker situasjonen håpløs?

                      Uansett så man står i hvert fall sterkere enn om man står aleine som LSK-supporter. Det kan vi slå fast. Til hvilken grad er en annen diskusjon - men som ville vært interessant.
                      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                      En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                      Kommentar

                      • Fugla for alltid
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Feb 2005
                        • 37

                        Forventer at anliggende punkter i manifestet som medlemsplikt blir bearbeidet, så praktiske løsninger blir anvendt. Det fikk jeg også fornemmelse om, etter å ha lest referatet fra allmøte og innspillene der.

                        Forøvrig: helt på sin plass med nødvendige prinsipp-punkter etter en sesong av dette kaliberet.

                        Synes imidlertid punktet som omhandler "ikke rom for ultrasrelaterte fraksjoner", fortjener en bedre utgreiing. Som tidligere nevnt, finnes det atskillige avdelinger innad i KFL, som kan touche begrepet "ultrasrelaterte fraksjoner". Det bør derimot komme tydligere fram at fraksjoner som jobber under huden på KFL, og som arbeider i overensstemmelse med dens verdier, er inderlig ønsket. Både for mangfoldet og feltets beste. Derfor kan bruk av ordet "ultrasrelatert" i denne sammenhengen også være temmelig misvisende.

                        En sterk og enhetlig supporterklubb er viktig for tribunelivet og utvikligen her i gården. Samtidig må man være forsiktig med sette begrensinger for mangfoldet, så lenge det holdes innenfor KFLs rammer.

                        Når det er sagt har ikke dette vært tilfellet fra feltets, i utgangspunktet, svært positive tilslag denne sesongen. Det kan UL i stor grad skylle seg selv for. Synd, for det så lovende ut lenge. Når man så bryter ned sitt eget fundament, sitter man igjen som tapere. Det har skjedd her og nå. Og det kom ikke overraskende på.

                        Forøvrig ligger det ann til rekordoppmøte på årsmøte. Positivt for organisasjonen om folk engasjerer seg for å forme KFL best mulig på alle mulige fronter.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          Opprinnelig skrevet av eLSKer fugla
                          Skotten:


                          Jeg sender deg navnet hans på PM. Kanskje lurt å sjekke om det er mange flere navn på den lista som ikke skal være der! Ville bare poengtere at det har blitt gjort en feil.
                          Jasså, var det bare en nå? Du skrev vitterlig ordrett: Jeg har snakket med noen som aldri har fått en telefon fra kfl styret, og de skjønner ikke hvorfor navnet deres står på den lista.

                          Vil bare presisere/klargjøre noen få ting:

                          1. Jeg har fortsatt ikke fått noen PM.
                          2. Det var ikke KFL-styret som gjennomførte ringerundene, selv om enkelte fra styret også har deltatt. Det store flertallet oppringninger har blitt gjort av vanlige medlemmer.
                          3. Skulle du sende meg noe navn på PM, kommer ikke jeg til å gjøre noe mer med det enn å sende navnet videre til listefører. Tro ikke at jeg kan benyttes som detektiv eller nyttig idiot. Påstanden er din, og bevisbyrden ligger på deg.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                            Takk for godt svar, Petter! Du har jo sitti noen år som leder for vår organisasjon og kjenner dette bedre enn noen andre.

                            Nå går jeg over på en helt annen sak - men tar meg den frihet å spørre Petter, KFL'ere og de som ikke melder seg inn:

                            Hvordan kan vi gjøre KFL mer slagkraftig? Hvordan få mer gjennomslag for våre meninger? Er det mangel på handlingskultur fra vår side eller virker situasjonen håpløs?

                            Uansett så man står i hvert fall sterkere enn om man står aleine som LSK-supporter. Det kan vi slå fast. Til hvilken grad er en annen diskusjon - men som ville vært interessant.

                            Skal man komme noen veg, så må man organisere seg før årsmøtet til LSK. Skal man bekjempe den moderne fotballen må dette gjøres på årsmøtet til LSK.

                            Skal man ha bedre komfort på borteturer eller rimeligere borteturer, så gjøres det på årsmøtet til KFL.

                            Jeg føler uansett, selv i min tid, at vi ikke var flinke nok til å ta de rette kampene. Jeg skulle mer enn gjerne ha kjørt en krig på pakkene til cupfinalepakkene i 2005, men vi valgte husfred og overlot krigen fullstendig til NSA. Akkurat det angrer jeg stort på. Det var en typisk arena hvor en organisasjon som KFL burde ha kjørt grisehardt på.

                            Selv om vi også oppnådde gode ting, som fordeling av cupfinalebilletter feks.

                            Petter

                            Kommentar

                            • Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

                              Opprinnelig skrevet av nob
                              fordi til neste år så MÅ jeg være medlem for og stå der jeg har stått i alle år!!

                              og da blir jeg brått litt engasjert i det jeg plutselig skal være medlem av.
                              Jaggu på tide, kompis!
                              Forståelig nok ser ikke gud og hvermansen nødvendigheten av å punge ut 200,- bare for å gjøre det man "alltid" har gjort - komme på kamp, stå med den syngende delen av fansen, synge/hoppe/sleppe alle følelser løs, kjøpe ei pølse i pausen før man drar hjem fornøyd eller misfornøyd over Lillestrøms prestasjon. Sjøl vært der.

                              Det virker kanskje helt natturlig det, og at jeg nå plutselig må betale medlemskapskontigent for å stå der blir en urettferdig inngripen i lommeboka mi. Jeg kommer jo bare for å støtte fugla og hate enga.

                              Likefullt:

                              Kampen for ståplasser er det desidert viktigste for KFL. Vi har et fantastisk ståfelt i Kanari-Feltet, som vi har jobba knallhardt for, og som vi gir vårt liv for.
                              Det geniale ståfeltet vi har på Åråsen i dag kom ikke rekandes på ei fjøl. Mange på forumet her kan beskrive bedre enn meg hvordan KFL-feltet blei til (for pokker, opprett en egen tråd om dette, sykkelmann og dere andre - opplys oss nå!).
                              Dette var i ei tid da all-seaters blei tredd ned over huet på klubber og oss fans over hele Europa, godt hjulpet av hooliganisme og UEFA.

                              KFL skal være aktive på tribunen. Vi vil stå for en folkelig, positiv galskap der sang, hopping og visuelle virkemidler er svært viktige.
                              Jeg banner på at du ikke har tenkt på dette:

                              Trommene vi har kosta penger å kjøpe. Skinn og klubber koster penger. Spesielt klubber går det en del av. Og for å ta'n helt ut: Stemmenøkkel. Den koster ikke mer enn en drøy hundrings, men borte blir'n i blant.

                              Poenget mitt er at det er flere ting som ligger til bunn for at feltet skal koke, og sjøl om eksemplet med tromma ikke pådrar oss de største utgiftene er det en av de mange bekker små.. så som forsangerstola, løpesedler, bøtter til tifoinnsamling (nå snakker vi tribuneliv-økonomi på nano-nivå), storflaggstenger.. ja, og istedenfor å ramse opp alt innen tifo - og i samme slengen takker jeg deg for bidraga dine - kan jeg love deg at penger fra bøsser og loddsalg ikke holder til å tilfredsstille alle tiforunkeres ønske om å lage/se bilder og video av de mange tifoene vi kan vise til, og skryte av, i år. I alle år har da også penger fra medlemskontigenten og div. turer blitt satt av til, og vært en forutsetning for mye godt tifoarbeid.

                              Penger har det også kosta å renovere og fornye lokalet vårt (97% ferdig). Et lokale som FuglaTifo har jobba enormt med å få i stand, og lagt ned enormt mange timer tifoarbeid og planlegging i. Dette er kengurupungen hvor KFLs ene hjertebarn tifogruppa koser seg.
                              Men vi er bestemte på at også denne siden av oss skal være åpen - asså lokalet såvel som FT. Det er bl.a hva det betyr å være en folkelig og åpen organisasjon. Med dette har vi et unikt utgangspunkt for å drive supporterkulturen videre.
                              Som en liten tilleggsnote, gir klubben oss gratis tilhold i disse lokalene.

                              NIRLBRE - Not in real life but real enough - har vi denne nettsida du sitter og glor på nå. For å gå ned på makro-nivå her au, skal også moderatora ha belønning for sin innsats for å holde nivået et par hakk over vgd.
                              Som mange andre som legger ned ufattelig mange timer på dugnadsarbeid for resten av oss sin skyld, skal de ha sin velfortjente gratistur i året.

                              Og Buggen skal vi heller ikke glømme. Enda en arena for dem med skrivekløe og skriveblokk (helt inn til fristen) til å spre eder og galle til alle som støtter oss. Buggen er tradisjon.

                              Nå er vi et stykke borte fra sjølve feltet, men som medlem så støtter du oppunder alle småting, og all aktiviteten som ligger bak en sydende kampdag på feltet. Du støtter alle som gjør en jobb for at nettopp du skal nyte godt av en ståtribune som langt fra er en selvfølge hverken i dagens fotball overalt, eller på et framtidig Åråsen, med mindre vi jobber positivt opp mot klubben - og er i stand til å både gi og ta. Du støtter en åpen organisasjon som inkluderer og drar med folk på fuglakamp, såvel som i besluttende organer. Du støtter at vi tilrettelegger for dem som vil delta mer. Ikke alle er megapønsj på tribunen hele tida, men de kan gjøre en essensiell tifojobb, skrive inngående reisebrev fra kamper i Europa, tenke fellesskapets beste, og sågar drive tribunelivet videre for en stor bråta ihuga Lillestrøm-fans.

                              Som den tidligere redaktøren av Buggen, Fritz Bratz, skreiv med sitt skeive blikk: "Lillestrøm er det minste stedet i eliteserien, men har den nest største supporterskaren." Hvis det ikke er en prestasjon å være fra et "lite sted på prærien" (for å sitere et velkjent styremedlem med briller på gårsdagens medlemsmøte) og synge ut den største klubben i Norges hovedstad og Norges største supportermasse, så veit faen meg ikke jeg en dritt.

                              Og man kan til evig tid diskutere kvalitet mot kvantitet. Ja, taper vi mot søpla så ligger vi tynt an tribunemessig, og noen og enhver kunne vel da ønske seg 200 blodfans å stå tett sammen med så illusjonen om at vi trøkka til som faen kunne leve videre. Men det beste med Kanari-Fansen er at fellesskapet er grenseløst, og at alle får sjansen til å bidra på sin måte for klubben man er glad i.

                              Vi har alle svelga kameler og tatt et valg for å komme dit vi er i dag. Bøffelberget måtte ta et valg. KFL har måttet ta mange valg. Men av en eller annen grunn driver dette oss framover og gjør oss ustoppelige på tribunen.
                              Kanskje fordi vi bryr oss om klubbens beste, og setter den øverst, samtidig som vi balanserer dette opp mot supporternes interesse av, og instinkt til å ville realisere seg sjøl - hvor i noen saker vil et mindretall få vilja si. I andre et flertall.

                              Nei nå fortsetter jeg og fortsetter jeg verre enn Fugla-patriot. Jeg må nesten sitere deg igjen for å komme tilbake til det du lurte på..

                              Opprinnelig skrevet av nob
                              fordi til neste år så MÅ jeg være medlem for og stå der jeg har stått i alle år!!

                              og da blir jeg brått litt engasjert i det jeg plutselig skal være medlem av.
                              Håper du har fått en større forståelse av hva du nå plutselig skal bli medlem av. For det første betaler du tilbake litt av det du har snylta på i mange år, høhø, og for det andre bidrar du til at ultradedikerte, ihuga Lillestrøm-fans (som deg sjøl, kanskje) har en sjanse også i framtida.

                              Per Arne
                              Last edited by Per Arne; 20.11.2008, 02:05.
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                              Kommentar

                              • nob
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2007
                                • 137

                                Opprinnelig skrevet av gulost
                                Jaggu på tide, kompis!
                                Forståelig nok ser ikke gud og hvermansen nødvendigheten av å punge ut 200,- bare for å gjøre det man "alltid" har gjort - komme på kamp, stå med den syngende delen av fansen, synge/hoppe/sleppe alle følelser løs, kjøpe ei pølse i pausen før man drar hjem fornøyd eller misfornøyd over Lillestrøms prestasjon. Sjøl vært der.

                                Det virker kanskje helt natturlig det, og at jeg nå plutselig må betale medlemskapskontigent for å stå der blir en urettferdig inngripen i lommeboka mi. Jeg kommer jo bare for å støtte fugla og hate enga.

                                Likefullt:



                                Det geniale ståfeltet vi har på Åråsen i dag kom ikke rekandes på ei fjøl. Mange på forumet her kan beskrive bedre enn meg hvordan KFL-feltet blei til (for pokker, opprett en egen tråd om dette, sykkelmann og dere andre - opplys oss nå!).
                                Dette var i ei tid da all-seaters blei tredd ned over huet på klubber og oss fans over hele Europa, godt hjulpet av hooliganisme og UEFA.



                                Jeg banner på at du ikke har tenkt på dette:

                                Trommene vi har kosta penger å kjøpe. Skinn og klubber koster penger. Spesielt klubber går det en del av. Og for å ta'n helt ut: Stemmenøkkel. Den koster ikke mer enn en drøy hundrings, men borte blir'n i blant.

                                Poenget mitt er at det er flere ting som ligger til bunn for at feltet skal koke, og sjøl om eksemplet med tromma ikke pådrar oss de største utgiftene er det en av de mange bekker små.. så som forsangerstola, løpesedler, bøtter til tifoinnsamling (nå snakker vi tribuneliv-økonomi på nano-nivå), storflaggstenger.. ja, og istedenfor å ramse opp alt innen tifo - og i samme slengen takker jeg deg for bidraga dine - kan jeg love deg at penger fra bøsser og loddsalg ikke holder til å tilfredsstille alle tiforunkeres ønske om å lage/se bilder og video av de mange tifoene vi kan vise til, og skryte av, i år. I alle år har da også penger fra medlemskontigenten og div. turer blitt satt av til, og vært en forutsetning for mye godt tifoarbeid.

                                Penger har det også kosta å renovere og fornye lokalet vårt (97% ferdig). Et lokale som FuglaTifo har jobba enormt med å få i stand, og lagt ned enormt mange timer tifoarbeid og planlegging i. Dette er kengurupungen hvor KFLs ene hjertebarn tifogruppa koser seg.
                                Men vi er bestemte på at også denne siden av oss skal være åpen - asså lokalet såvel som FT. Det er bl.a hva det betyr å være en folkelig og åpen organisasjon. Med dette har vi et unikt utgangspunkt for å drive supporterkulturen videre.
                                Som en liten tilleggsnote, gir klubben oss gratis tilhold i disse lokalene.

                                NIRLBRE - Not in real life but real enough - har vi denne nettsida du sitter og glor på nå. For å gå ned på makro-nivå her au, skal også moderatora ha belønning for sin innsats for å holde nivået et par hakk over vgd.
                                Som mange andre som legger ned ufattelig mange timer på dugnadsarbeid for resten av oss sin skyld, skal de ha sin velfortjente gratistur i året.

                                Og Buggen skal vi heller ikke glømme. Enda en arena for dem med skrivekløe og skriveblokk (helt inn til fristen) til å spre eder og galle til alle som støtter oss. Buggen er tradisjon.

                                Nå er vi et stykke borte fra sjølve feltet, men som medlem så støtter du oppunder alle småting, og all aktiviteten som ligger bak en sydende kampdag på feltet. Du støtter alle som gjør en jobb for at nettopp du skal nyte godt av en ståtribune som langt fra er en selvfølge hverken i dagens fotball overalt, eller på et framtidig Åråsen, med mindre vi jobber positivt opp mot klubben - og er i stand til å både gi og ta. Du støtter en åpen organisasjon som inkluderer og drar med folk på fuglakamp, såvel som i besluttende organer. Du støtter at vi tilrettelegger for dem som vil delta mer. Ikke alle er megapønsj på tribunen hele tida, men de kan gjøre en essensiell tifojobb, skrive inngående reisebrev fra kamper i Europa, tenke fellesskapets beste, og sågar drive tribunelivet videre for en stor bråta ihuga Lillestrøm-fans.

                                Som den tidligere redaktøren av Buggen, Fritz Bratz, skreiv med sitt skeive blikk: "Lillestrøm er det minste stedet i eliteserien, men har den nest største supporterskaren." Hvis det ikke er en prestasjon å være fra et "lite sted på prærien" (for å sitere et velkjent styremedlem med briller på gårsdagens medlemsmøte) og synge ut den største klubben i Norges hovedstad og Norges største supportermasse, så veit faen meg ikke jeg en dritt.

                                Og man kan til evig tid diskutere kvalitet mot kvantitet. Ja, taper vi mot søpla så ligger vi tynt an tribunemessig, og noen og enhver kunne vel da ønske seg 200 blodfans å stå tett sammen med så illusjonen om at vi trøkka til som faen kunne leve videre. Men det beste med Kanari-Fansen er at fellesskapet er grenseløst, og at alle får sjansen til å bidra på sin måte for klubben man er glad i.

                                Vi har alle svelga kameler og tatt et valg for å komme dit vi er i dag. Bøffelberget måtte ta et valg. KFL har måttet ta mange valg. Men av en eller annen grunn driver dette oss framover og gjør oss ustoppelige på tribunen.
                                Kanskje fordi vi bryr oss om klubbens beste, og setter den øverst, samtidig som vi balanserer dette opp mot supporternes interesse av, og instinkt til å ville realisere seg sjøl - hvor i noen saker vil et mindretall få vilja si. I andre et flertall.

                                Nei nå fortsetter jeg og fortsetter jeg verre enn Fugla-patriot. Jeg må nesten sitere deg igjen for å komme tilbake til det du lurte på..



                                Håper du har fått en større forståelse av hva du nå plutselig skal bli medlem av. For det første betaler du tilbake litt av det du har snylta på i mange år, høhø, og for det andre bidrar du til at ultradedikerte, ihuga Lillestrøm-fans (som deg sjøl, kanskje) har en sjanse også i framtida.

                                Per Arne
                                meget bra og fyldig svar!
                                Med den har jeg et større innblikk i hvorfor man burde betale for og være medlem, selv om jeg ikke er enig i beslutninger som har blitt tatt siste dager.
                                "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                Kommentar

                                • artois
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2004
                                  • 176

                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  En person ble kjeftet ned da han møtte opp på Martins, sånn er det.
                                  Hvis en person ble dette så er det jo bare beklagelig, dog er det flere som var der allerede fra rett etter seks som ikke har fått det med seg. Ser at du også har rettet, eller moderert deg selv fra første innlegg;

                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  Det var flere fra både UFC og MB på møte ikveld. Noen ble møtt med drittslenging da de kom og valgte å bruke kvelden sin på andre ting.
                                  Noen er for meg et flertallsord....


                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  At et samlet styre i KFL har kommet med drapstrusler er selvfølgelig feil, beklager hvis noen tolket det slik.
                                  Flott at du er villig til å rette opp og klargjøre, men budskapet i første innlegg er, slik jeg leser det, ikke spesielt åpent for feiltolkning. Jeg siterer på nytt;

                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  I tillegg er det et faktum at drapstrusler, lovbrudd og trakkasering har kommet fra KFL styret mot flere av våre medlemmer.
                                  Her står det ganske klart rett fram at drapstrusler, lovbrudd og trakkasering har kommet fra KFL styret. Det er ikke snakk om enkeltpersoner med plass i KFL styre, her nevner du KFL sitt styre som en enhet.
                                  Når du ønsker å nå fram med deres budskap og synspunkter kan det være greit å se igjennom og lese hva man faktisk skriver og legger ut. Du ønsker selv å påpeke feil fra tid til annen, da bør du unngå såpass alvorlige feil som dette.


                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  Et styremedlem drapstruet flere folk utenfor pubene i Sandvika, dette har vi på film.
                                  Da regner jeg med at dette er tatt i de rette fora de skal, og det for en god stund siden.


                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  PS: Er enig at det er for dumt med rykter, det er derfor vi har valgt å uttale oss minimalt om tingene som har skjedd for å komme med en konkret sak hva vi mener har skjedd snart.
                                  Ikke så dumt det.
                                  Mortus vivis praecipant
                                  ¤ Brigate Giallo ¤

                                  Kommentar

                                  • Fugla for alltid
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Feb 2005
                                    • 37

                                    Det er helt klart ting som "ligger bak" etter det som har skjedd i år, og jeg synes det virker å være liten evne og vilje til samarbeid og å tilpasse seg et større fellesskap i miljøene. Akkurat som enkeltspillere går foran klubben bør supporterklubben gå foran fraksjonene i utgangspunktet. "Ultraskulturen" er ikke et problem som casualsmiljøene, men det mange ikke forstår at ultraskulturen i seg selv kan være og er tiltrekkende på folk med personlige problemer.

                                    Det er ingen tvil om at det ofte er snakk om ganske unge personer som er søker cred fra likesinnede "ungdomsopprørere", og personer som ofte synes det er kult. Mange kan endelig føle at de er "verdt" noe i en gruppe, og er med på grunn av fellesskapsfølelsen og at "her kommer vi"-stilen, snarere en den genuine LSK-interessen. For det er absolutt ikke både usannsynlig og uinnvidd at ENKELTE som forsøker å identifisere seg med ultra egentlig ikke er så veldig interessert i fotball, men pga. andre faktorer, som også er med på å bidra til at utenforstående får vanskeligheter med å skille mellom causuls og ultras. Inngangsporten inn til grupper som casulas MÅ man være oppmerksom på. Dette er et krysningspunkt som skotten beskrev meget bra i et tidligere innlegg.

                                    Poenget er at det er både navnet, "logo" og profileringen som "tiltrekker" ofte mer "easily swayed" personer, snarere enn det er fraksjonen i seg selv som er et problem. I THK osv. er selvsagt ikke dette et problem, selv om alle disse som så mange andre KFL-medlemmer er "ultras" på tribunen. En annen ting er jo naturligvis at UL selv har gjort feiltrinn så det ikke nå er akkurat overraskene at reglene blir sånn. Noe måtte gjøres, verken mer eller mindre.

                                    At etter hvert forholdet blir mer som forholdet mellom en hammer og spiker mellom UL og KFL, bare bidrar til mer samhold og forsterka gruppefølelse, hvilket IKKE kan sies å være positivt for noen. Det er heller ikke positivt dersom og når enkeltpersoner mister normale sperrer når de påvirkes av gruppementalitet og således får mer utagerende framtoning. Vær ultras så mye du orker, men ikke legg igjen normal folkeskikk hjemme og ha en mer arrogant framheving. Gjør din greie uten å la det gå ut over andre, er vel det viktigste.

                                    Alle som leser dette er her på grunn av LSK, ikke noe annet. Støtten og kjærligheten til Sportsklubben. For bidragene på tribunen handler bare to en ting: ren lyst og interesse - uavhengig av alt annet.
                                    Last edited by Fugla for alltid; 20.11.2008, 17:12.

                                    Kommentar

                                    • 007

                                      Opprinnelig skrevet av Fugla for alltid
                                      Akkurat som enkeltspillere går foran klubben bør supporterklubben gå foran fraksjonene i utgangspunktet.
                                      Du mener vel: "Akkurat som KLUBBEN går foran enkeltspillere..."??

                                      Kommentar

                                      • Jan Jensen
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jun 2004
                                        • 43

                                        Info fra styret i KFL

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla for alltid
                                        Det er helt klart ting som "ligger bak" etter det som har skjedd i år, og jeg synes det virker å være liten evne og vilje til samarbeid og å tilpasse seg et større fellesskap i miljøene. Akkurat som enkeltspillere går foran klubben bør supporterklubben gå foran fraksjonene i utgangspunktet. "Ultraskulturen" er ikke et problem som casualsmiljøene, men det mange ikke forstår at ultraskulturen i seg selv kan være og er tiltrekkende på folk med personlige problemer.
                                        Styret i KFL og noen av de som var med i UL i 2008 har avtalt et møte neste uke. Det nye tribuneopplegget for 2009 blir selvsagt stående som det er. Men det kan være ok og møtes ansikt til ansikt for å løse opp i eventuelle floker/misforståelser og ting man lurer på. Kanari-Fansen oppfordrer nå alle medlemmer til å se fremover mot neste sesong. Da skal vi støtte Sportsklubben bedre enn noen gang.
                                        Sammen for FUGLA
                                        Jan Jensen
                                        Last edited by Lars; 21.11.2008, 15:18. Begrunnelse: rettet opp siteringa

                                        Kommentar

                                        • Simeone
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 761

                                          Sesongen starter tidligere enn jeg trodde, flere medlemmer av både UFC, MB og andre folk som jeg såvidt har sett på 3-4 matcher i år fikk dette brevet hjem i postkassa fra LSK:

                                          "Sesongen 2009 er nå i gang ned treningskamper og oppkjøring til Tippeligaen 2009. På bakgrunn av din utestengelse eller deltagelse i undergrupper sesongen 2008 sender vi deg stadionreglementet for 2009. Dette gjelder både i LSK-Hallen og på Åråsen.

                                          Vi ber deg gå igjennom reglementet som er gjengitt nedenfor, samtidig ber vi deg gjøre deg opp en mening om ditt forhold til LSK, Kanarifansen og frittstående grupperinger som har sitt opphold påp LSKs kamper.

                                          Vi ber deg melde tilbake til om du ønsker å følge det reglementet LSKs styre har satt opp for LSKs arrangementer til lsk@lsk.no."

                                          At man skal følge reglementet er jo rett og rimelig, det skal nok gå bra. Jeg og alle er innstilt på å se kamper i år og ikke så veldig mye annet enn det.
                                          Men at man innfører meldeplikt er ganske drøyt. Sånn som jeg tolker brevet så kommer man ikke inn hvis man svarer feil på disse spørsmålene de skal ha svar på.

                                          Det burde faktisk holde at vi følger de samme regler som andre, meldeplikt ser man i fengsel, militæret og andre mindre demokratiske land.

                                          PS: Har ikke fått brevet og siterer fra et annet noen andre har fått. Regner dog med at det dukker opp i løpet av dagen.
                                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                          para gritarle a la FIFA:
                                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                          Kommentar

                                          Working...