Krever granskning av KFLs økonomi

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #21
    Opprinnelig skrevet av RuneK
    Godt forslag, kan du ta dette opp på årsmøtet?
    Om jeg kommer meg på det så?Om ikke er vel du der?
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • Shrap
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2005
      • 95

      #22
      Underslag i Kanari-Fansen?

      Fra forsida:
      Vi inviterer til allmøte førstkommende tirsdag (18. november) kl 1900 på Martins.



      Kanari-Fansen presenterer sitt opplegg for 2009


      Da vil det vel også være mulighet for å ta opp det som andre har sagt her på forumet også, ang ryktene om at penger er forsvunnet ifra kassen.. Jeg vet ingenting om dette, men blei litt nysjerrig når jeg leste om det i en annen tråd, for de ryktene har jo vært omkring en stund...
      Last edited by Shrap; 17.11.2008, 16:29. Begrunnelse: skriveleif
      Bergdølmo - VÅR mann!!!

      Kommentar

      • FC Lillestrøm
        I karantene
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 198

        #23
        Hjelper vel ikke å ta opp dette når de som sitter med, eller har mulighet til å finne vanntett bevis, enten er skyldige eller beskytter de skyldige.

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #24
          Opprinnelig skrevet av Shrap
          Fra forsida:
          Vi inviterer til allmøte førstkommende tirsdag (18. november) kl 1900 på Martins.



          Kanari-Fansen presenterer sitt opplegg for 2009


          Da vil det vel også være mulighet for å ta opp det som andre har sagt her på forumet også, ang ryktene om at penger er forsvunnet ifra kassen.. Jeg vet ingenting om dette, men blei litt nysjerrig når jeg leste om det i en annen tråd, for de ryktene har jo vært omkring en stund...
          Spør i vei, du! Siste halmstrådet til de som har sverting av KFL-styret som agenda for å delta i debatten, men velkommen til å spørre er du uansett.

          Kommentar

          • Nr.10
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 597

            #25
            Sverting av kfl-styret? Enten er du naiv, eller så er du en av mange i styret som fører ann i et skittent spill selv. Dette er til å bli kvalm av!
            Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

            RÅGG 19116

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              #26
              Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
              Sverting av kfl-styret? Enten er du naiv, eller så er du en av mange i styret som fører ann i et skittent spill selv. Dette er til å bli kvalm av!
              Kjære Harry...

              Naiv? Å tro at folk ikke skjønner at du har en helt annen agenda ved å trekke frem tåkelagte og udokumenterte beskyldniner om underslag i en tråd som handler om tribunereglene på Åråsen, det er NAIVT.

              Kommentar

              • Nr.10
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 597

                #27
                Opprinnelig skrevet av skotten
                Kjære Harry...

                Naiv? Å tro at folk ikke skjønner at du har en helt annen agenda ved å trekke frem tåkelagte og udokumenterte beskyldniner om underslag i en tråd som handler om tribunereglene på Åråsen, det er NAIVT.
                Jeg skjønner at det er mange som ikke tør ytre sine meninger lenger, for i Plankehaugen2 så skæres alle over samme kam. At du prøver bagatelisere og avdramatisere visse hendelser, viser jo bare hvor du står hen.
                Og selvfølgelig vil man et sted med dette. Man vil ha et styre man kan stole på. Et styre som ikke styrer med blikk kun for egen vinning.
                Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                RÅGG 19116

                Kommentar

                • Jan Jensen
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Jun 2004
                  • 43

                  #28
                  Penger fra kassen

                  Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
                  Sverting av kfl-styret? Enten er du naiv, eller så er du en av mange i styret som fører ann i et skittent spill selv. Dette er til å bli kvalm av!
                  Som økonomiansvarlig i KFL velger jeg å blande meg inn i debatten, som oppsto igår da en slang ut en udokementert påstand om at det var underslått/lurt unna penger fra KFL. Selvom det ble påpekt at det ikke gjaldt meg kan jeg kort fortelle hvordan det fungerer. Kontantstrømmen i KFL er de senere år redusert til det minimale ved hjelp av bankterminal, betaling via nettbank og fakturering av f.eks LSK-shopen for salg av turer og medlemskap. Det finnes ikke et eneste beløp som ikke er dokumentert. Regnskap blir lagt frem for en kontrollkomite som årsmøte har valgt og derretter eventuelt godkjent. Jeg må få lov til å mene at å komme med påstander, uten å komme med navn eller dokumentasjon og som i tillegg får lov til å leve på dette forum er rett og slett skammelig. Alle deler av KFL sin økonomi er åpen for alle medlemmer, og regnskap for alle inntekter og utgifter blir presentert og delt ut på årsmøte
                  Jan Jensen
                  Økonomi og medlemsansvarlig

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av seniorfugl
                    Som økonomiansvarlig i KFL velger jeg å blande meg inn i debatten, som oppsto igår da en slang ut en udokementert påstand om at det var underslått/lurt unna penger fra KFL. Selvom det ble påpekt at det ikke gjaldt meg kan jeg kort fortelle hvordan det fungerer. Kontantstrømmen i KFL er de senere år redusert til det minimale ved hjelp av bankterminal, betaling via nettbank og fakturering av f.eks LSK-shopen for salg av turer og medlemskap. Det finnes ikke et eneste beløp som ikke er dokumentert. Regnskap blir lagt frem for en kontrollkomite som årsmøte har valgt og derretter eventuelt godkjent. Jeg må få lov til å mene at å komme med påstander, uten å komme med navn eller dokumentasjon og som i tillegg får lov til å leve på dette forum er rett og slett skammelig. Alle deler av KFL sin økonomi er åpen for alle medlemmer, og regnskap for alle inntekter og utgifter blir presentert og delt ut på årsmøte
                    Jan Jensen
                    Økonomi og medlemsansvarlig
                    Bra at du kommer med ett slikt utfyllende svar Jan. Dette avkrefter absolutt disse ryktene som har oppstått. Som du sier så er regnskapet kontrollert av en kontrollkomite og godkjent av ett årsmøte.

                    Jeg synes hele denne diskusjonen er skammelig og så lavmål at jeg ikke finner ord. Hvis noen føler for å diskutere det så får de for faen komme med fakta og ikke bare komme med noen løse rykter hvis eneste hensikt er å forsøke å dra debatten vekk fra det den egentlig handler om.

                    Bo
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Nr.10
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 597

                      #30
                      Jeg forventer ikke at denne diskusjonen får leve stort lenger på dette forumet allikevel. Her sensureres det over en lav sko. Her gjør man det som må til for å redde eget skinn. Koste hva det koste vil.

                      Som en vis mann sa. Hvis man sier at en person er en voldtektsmann, blir han til dette i folks øyne. MEN noen ganger er det slik at historier er hendelser som faktisk har skjedd. Uansett hvor mye man liker det eller ikke.
                      Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                      RÅGG 19116

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
                        Jeg forventer ikke at denne diskusjonen får leve stort lenger på dette forumet allikevel. Her sensureres det over en lav sko. Her gjør man det som må til for å redde eget skinn. Koste hva det koste vil.
                        Tull. Det er ikke slettet ett eneste innlegg i denne tråden. Det er forøvrig svært sjelden det slettes innlegg på dette forumet, og når det gjøres er det av åpenbare grunner (rasisme, trusler, grov personhets etc.).

                        Kommentar

                        • Nr.10
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 597

                          #32
                          Ok, hvis du sier så. Har opplevd det ved tidligere anledninger, men det kan jo tenkes at det har bedret seg.
                          Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                          RÅGG 19116

                          Kommentar

                          • Kvittre
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 265

                            #33
                            Kjenner jeg blir skikkelig motløs og oppgitt jeg.. For en jævla sippegjeng! Så mange hodeløse vanvittige tolkninger av et regelverk har jeg aldri sett.. fra hjemmestrikka lsk-luer til å ikke kunne dra på kamp med en vennegjeng i redsel for å ikke slippe inn eller at man bortviser folk fordi kfl feltet er fullt. Herregud..Det virker som man MÅÅÅ finne på noe drit, bare for å gjøre det. Egentlig skjønner jeg ikke at dere gidder å være medlemer i heletatt jeg.. styret er jo inkompetent og styres av EN mann og penger forsvinner i hytt og pine og det drives aktiv sensur for alle som mener noe annet enn en moderator og og og...
                            Get a grip!

                            Kommentar

                            • rulfi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 982

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
                              Jeg forventer ikke at denne diskusjonen får leve stort lenger på dette forumet allikevel. Her sensureres det over en lav sko. Her gjør man det som må til for å redde eget skinn. Koste hva det koste vil.

                              Som en vis mann sa. Hvis man sier at en person er en voldtektsmann, blir han til dette i folks øyne. MEN noen ganger er det slik at historier er hendelser som faktisk har skjedd. Uansett hvor mye man liker det eller ikke.
                              Leste du ikke Jan Jensen sitt innlegg over her?? Eller vil du bare ikke se?
                              At regnskapet blir kontrollert betyr at noen utenfor KFL er inne og ser over regnskapet og kommer med sine kommentarer, så ergo må noen innad i KFL ha bestukket noen utad. Dette kan du virkelig ikke mene ha skjedd? For at det kontrolleres betyr ikke at noen utvalgte mennesker fra KFL skal sjekke dette, men folk med 5 års økonomi utdannelse. Har hatt noen slike sjekker på jobben, og de finner selv den minste feil.

                              Mulig dette bygger på at noe skjedde for 7 års siden, men blir litt som å si at ingen kan forandre seg noen gang det. Det blir i såfall bare for dumt og si.

                              Så tenk over saken en gang til før du fortsetter å komme med ting som er tatt ut av sammenheng eller beskylde noen for ditten og datten uten noe som helst kan bevises, utenom å kjøre en TV2 og si at blir det sagt nok så stemmer det.

                              Ikke prøv å påstå at jeg står i ledtog med noen fra styret en gang. Jeg vet bare hvem de frastyret er, men kjenner ingen av dem. For meg så virker det bare som du er ute etter noen, være seg om det er det ene eller det andre, samme hvor håpløst det høres ut, og samme hvor lite en har til å backe opp sine beskyldninger.

                              Kommentar

                              • T.Pennant
                                I karantene
                                Forumsadist
                                • Jul 2008
                                • 121

                                #35
                                Kontrollkomiteen som går igjennom dette er selv medlemer i KFL. Dog mener jeg at dette er dyktige personer, så ingen kritikk mot de. Samtidig skal det sies at det HAR forsvunnet penger fra KFL, ikke i år (som jeg vet) men under fjorårets sessong, men at det ble "funnet en løsning på dette". Uansett, så lenge penger har blitt borte, ved at et styremedlem har brukt de på seg selv, så mener jeg at KFLs medlemer, bør få vite dette.

                                Så; Kan styret AVKREFTE at det var en slik episode i fjor?

                                Edit: Legger til en ting til. Jeg kunne godt fortalt store deler av historien (skal ikke påstå at jeg kjenner til HELE). Jeg kunne også fortalt andre historier. Dokumentasjon vil dere aldri få av meg, ettersom jeg uansett ikke kommer til å nevne noen navn/episoder på hva jeg sikter til. Dette vet styret selv. Jeg vil bare at ting skal bli ordnet opp i. Deretter kan det hende jeg vender tilbake til KFL som vanlig medlem.

                                Kommentar

                                • gutt94
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2007
                                  • 3272

                                  #36
                                  Er selv kasserer (for 4h)

                                  Vet at du klarer ikke og ta noen penger uten at det kommer fram et ellerannet sted.

                                  Underslag i kfl er bare tull. Alt føres og gjøres slik som jan sier og hvis du klarer og jukse da. Ja da fortjener du de pengene.
                                  KnutHSolberg

                                  Kommentar

                                  • Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                    Jeg vil bare at ting skal bli ordnet opp i. Deretter kan det hende jeg vender tilbake til KFL som vanlig medlem.
                                    Og om du kan stå bak skrivet på forsiden er du da også hjertelig velkommen!
                                    OFFTOPIC? Det neste året kommer til å bli brukt mye til å tilpasse organisasjonen til det store medlemstallet vi har fått. Det er på tide at vi medlemmer står opp og hjelper KFL til å ta det neste steget både på tribunen og organisasjonen bak. Årets tifogruppe og engasjementet som har vært i det siste viser at det er mulig. Det finnes et hav av dyktige mennesker i medlemsmassen som kan hjelpe KFL med alt fra å få bedre økonomi til bedre turer til fete tribunefilmer.

                                    Beklager offtopic
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                    Kommentar

                                    • RuneK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 861

                                      #38
                                      I alle tilfeller der penger er i omløp er det alltid noen som har større interesse av hvor midlene tar veien. Det å påstå at underslag har funnet sted er direkte idiotisk hvis det ikke er hold i påstanden.
                                      Av de som mener det er grunn til å se nærmere inn i økonomien synes jeg ihvertfall at de kommer med forslagene i lukket form, som feks i årsmøtet.

                                      Klart man skal kunne være kritisk til økonomien i en frivillig drevet organisasjon. Det er viktig at medlemmene kommer med forslag til hvordan ting kan gjøres på en god og ryddig måte, nettopp for at ansvarlige personer skal slippe å være uglesett eller t.o.m beskyldt for underslag som i dette tilfellet.

                                      Salg i regi KFL pr 2008:
                                      • med bankterminal
                                      • via Shoppen
                                      • via nettbank
                                      • Stand på Martins
                                      Ved registrering av medlemmer regnes det også en inntekt som tilsvarer medlemsantallet. Dette kontrolleres av styret og kontrollkomiteen.

                                      Tråden bør avsluttes, da dette er feil forum å diskutere intern medlemsrelatert informasjon.
                                      Støtt FuglaTifo
                                      Kontonr: 6201 05 41919

                                      Kommentar

                                      • Nr.10
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 597

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                        Kjenner jeg blir skikkelig motløs og oppgitt jeg.. For en jævla sippegjeng! Så mange hodeløse vanvittige tolkninger av et regelverk har jeg aldri sett.. fra hjemmestrikka lsk-luer til å ikke kunne dra på kamp med en vennegjeng i redsel for å ikke slippe inn eller at man bortviser folk fordi kfl feltet er fullt. Herregud..Det virker som man MÅÅÅ finne på noe drit, bare for å gjøre det. Egentlig skjønner jeg ikke at dere gidder å være medlemer i heletatt jeg.. styret er jo inkompetent og styres av EN mann og penger forsvinner i hytt og pine og det drives aktiv sensur for alle som mener noe annet enn en moderator og og og...
                                        Get a grip!
                                        Men så var det det å stå for det man mener da. Jeg trekker meg ikke bort fordi jeg er uenig eller for den saks skyld forbannet på andre.
                                        LSK er klubben min, og KFL er den eneste "godkjente" sup.org.
                                        KFL er ikke det det en gang var. Faktisk ikke i nærheten en gang.
                                        Og jeg mener det er mange i dagens styre som er skylden i dette.
                                        Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                                        RÅGG 19116

                                        Kommentar

                                        • RuneK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 861

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                          Kontrollkomiteen som går igjennom dette er selv medlemer i KFL. Dog mener jeg at dette er dyktige personer, så ingen kritikk mot de. Samtidig skal det sies at det HAR forsvunnet penger fra KFL, ikke i år (som jeg vet) men under fjorårets sessong, men at det ble "funnet en løsning på dette". Uansett, så lenge penger har blitt borte, ved at et styremedlem har brukt de på seg selv, så mener jeg at KFLs medlemer, bør få vite dette.

                                          Så; Kan styret AVKREFTE at det var en slik episode i fjor?

                                          Edit: Legger til en ting til. Jeg kunne godt fortalt store deler av historien (skal ikke påstå at jeg kjenner til HELE). Jeg kunne også fortalt andre historier. Dokumentasjon vil dere aldri få av meg, ettersom jeg uansett ikke kommer til å nevne noen navn/episoder på hva jeg sikter til. Dette vet styret selv. Jeg vil bare at ting skal bli ordnet opp i. Deretter kan det hende jeg vender tilbake til KFL som vanlig medlem.
                                          Hva er det du vil? Hvor tar du dette fra? Har du sett noe, hørt noe som styret/medlemmene burde få vite om? Du bør ta kontakt med kontroll-komiteen v/ Vegar Gjermundrud eller Øyvind Thoresen. Det er av denne grunnen årsmøtet valgte denne funksjonen og hvis du mener at disse personene ikke kan håndtere den angivelige informasjonen du besitter kan du klappe igjen smella fra og med NÅ !!
                                          Støtt FuglaTifo
                                          Kontonr: 6201 05 41919

                                          Kommentar

                                          Working...