Krever granskning av KFLs økonomi

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #61
    Opprinnelig skrevet av Hexaphim
    For å sitere et innlegg fra Sharp som tilfeldigvis lå i cachen min på jobben:

    Så noen dokumentasjon spørs det vel om vi vil få se fra den kanten.

    Er dette en passende anledning for å si EID!!!?
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Nr.10
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 597

      #62
      Opprinnelig skrevet av xeR
      Er dette en passende anledning for å si EID!!!?
      Eid som i å eie? Hørte noen fjortiser på laget jeg trente nevne det..

      Uansett, det vil komme ut på møtet i kveld. Får håpe alle involverte parter møter opp.
      Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

      RÅGG 19116

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #63
        Jamen, er det ikke bare å be en uavhengig revisor gå gjennom fjorårets regnskap da? Da er man kvitt alle spekulasjoner, også slipper man dette. Be uavhengig revisor sjekke regnskapene for 2007 og 2008, så er man ferdig-ferdig. Ingen, absolutt ingen er tjent med at løse påstander henger slik i lufta.

        Petter

        Kommentar

        • Nr.10
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 597

          #64
          Gjerne for meg. Kunne vært interessant å sjekka tallene fra 2006. Men aner ikke hvordan det blir å gå "så langt" tilbake i tid..
          Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

          RÅGG 19116

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #65
            Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
            Uansett, det vil komme ut på møtet i kveld. Får håpe alle involverte parter møter opp.
            Hva vil komme ut? Faktaopplysninger og dokumenterte påstander, eller et forsøk på å skape uro på medlemsmøtet?

            Jeg forventer at agendaen i kveld blir som i innkallinga til medlemsmøtet: Kanari-Fansen presenterer sitt opplegg for 2009, og at styret avviser forsøk på å sette en annen dagsorden.

            Diskusjon rundt opplegget for 2009, samt eventuelle spørsmål til LSKs representant(er) om klubbens nye tribuneregler, er det som er bør være interessant for supporterne i kveld.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #66
              Opprinnelig skrevet av petter
              Be uavhengig revisor sjekke regnskapene for 2007 og 2008, så er man ferdig-ferdig. Ingen, absolutt ingen er tjent med at løse påstander henger slik i lufta.
              Jeg tror ikke man blir ferdig med saken, så lenge det finnes personer med interesse av å spre disse ryktene, uavhengig av sannhetsgestalt.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #67
                Opprinnelig skrevet av petter
                Jamen, er det ikke bare å be en uavhengig revisor gå gjennom fjorårets regnskap da? Da er man kvitt alle spekulasjoner, også slipper man dette. Be uavhengig revisor sjekke regnskapene for 2007 og 2008, så er man ferdig-ferdig. Ingen, absolutt ingen er tjent med at løse påstander henger slik i lufta.

                Petter
                For et survurent forslag.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • Nr.10
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 597

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                  Hva vil komme ut? Faktaopplysninger og dokumenterte påstander, eller et forsøk på å skape uro på medlemsmøtet?

                  Jeg forventer at agendaen i kveld blir som i innkallinga til medlemsmøtet: Kanari-Fansen presenterer sitt opplegg for 2009, og at styret avviser forsøk på å sette en annen dagsorden.

                  Diskusjon rundt opplegget for 2009, samt eventuelle spørsmål til LSKs representant(er) om klubbens nye tribuneregler, er det som er bør være interessant for supporterne i kveld.
                  Faktaopplysninger og dokumenterte påstander.
                  Først blir man bedt om å komme på møtet. Så blir man bedt om å holde seg hjemme? Er dette tidenes forsøk på dysse ting ned?
                  Hvis det ikke blir tatt opp i dag, hvor og når skal det tas opp?
                  Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                  RÅGG 19116

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
                    Først blir man bedt om å komme på møtet. Så blir man bedt om å holde seg hjemme? Er dette tidenes forsøk på dysse ting ned?
                    Hvis det ikke blir tatt opp i dag, hvor og når skal det tas opp?
                    Idag er man på martins for å diskutere noe helt annet enn økonomi. Hvis du absolutt vil diskutere økonomi så finnes det sikkert mange muligheter for det. Medlemsmøter, ekstraordinære årsmøter osv... Ta initiativ. Men ikveld så synes jeg dette skal holdes unna debatten.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av petter
                      Jamen, er det ikke bare å be en uavhengig revisor gå gjennom fjorårets regnskap da? Da er man kvitt alle spekulasjoner, også slipper man dette.
                      Jeg hadde dessverre ikke anledning til å være tilstede på årsmøtet i KFL for 2007, men jeg tar det som en selvfølge at regnskapet for fjoråret ble lagt fram for årsmøtet og godkjent. I så fall har supporterklubbens høyeste organ sagt at ting har gått riktig for seg. Kanskje kontrollkomitéen uttalte seg også?

                      I tillegg har vi fått en god redegjørelse fra økonomiansvarlig Jan Jensen i denne tråden.

                      Jeg ser ingen grunn til at man skal ha revisorgjennomgang av tidligere regnskap på bakgrunn av udokumenterte beskyldninger fra Arne Mathisen og tre anonyme debattanter. De har hittil ikke hatt noen interesse av å gjøre rede for hvordan de som "vanlige supportere" kan ha innsikt i eventuell økonomisk utroskap i KFL-styret.

                      Om det kommende årsmøtet derimot mener at KFLs medlemsmasse nå har vokst seg så stor og de økonomiske transaksjonene har blitt så betydelige at tiden er moden for å ha en ekstern revisor til å gjennomgå regnskapene framover er en annen diskusjon, og kan tas opp på årsmøtet om noen fremmer et forslag om dette.

                      Skulle mot formodning de til nå lettvint framsatte beskyldningene ha noe for seg, så må de som sitter med faktaopplysningene kunne dokumentere dette på annen måte enn som anonyme debattanter. Jeg mener at det er årsmøtet som er arenaen for en slik behandling, men da må det meldes inn som en sak av navngitte personer.

                      Å hoppe fordi noen sier hopp er uinteressant. I hvert fall på dette syltynne grunnlaget.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • T.Pennant
                        I karantene
                        Forumsadist
                        • Jul 2008
                        • 121

                        #71
                        Nei, men folkens. Jeg er uansett utestengt, så da lar vi denne debatten ligge, siden dere er imot å få inn en revisor. Da gidder jeg ikke den dritten her mer, til tross for at jeg vet hva som stemmer. Jeg vet hva som har skjedd, men når ingen av dere engang vil få en ekstern revisor til å gå igjennom så får vel dette bare fortsette.

                        I rest my case. Ikke si at jeg ikke har forsøkt.

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                          Nei, men folkens. Jeg er uansett utestengt, så da lar vi denne debatten ligge, siden dere er imot å få inn en revisor. Da gidder jeg ikke den dritten her mer, til tross for at jeg vet hva som stemmer. Jeg vet hva som har skjedd, men når ingen av dere engang vil få en ekstern revisor til å gå igjennom så får vel dette bare fortsette.

                          I rest my case. Ikke si at jeg ikke har forsøkt.
                          En ide å lese det folk skriver kanskje?? Er jo ingen her som sier at de ikke vil ha en revior til å se igjennom regnskapene!!

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                            En gang til: Jeg kommer ikke inn på stedet hvor møte avholdes, vis ikke skulle jeg med glede forsøkt å få fri fra jobb.

                            Denne saken er ferdig for min del (ja, vet jeg har sagt det før, men lsk betyr faktisk såpass mye, at når jeg vet om noe slikt, så sier jeg ifra. Ferdig snakka). Sannheten vil uansett en eller annen dag komme frem.
                            Dersom den eneste grunnen til at du ikke kommer på årsmøtet eller andre møter er at du er utestengt fra Martins er jeg sikker på at vi finner en løsning på dette. Jeg kan godt ta dialogen med KFL og eller Martins for deg slik at du skal kunne komme inn på Årsmøtet. Jeg sier ikke at jeg kan oppheve din utestengelse over tid, men jeg er 100% sikker på at du skal få lov å komme på Årsmøtet (uansett hvor det holdes) så lenge du har ditt medlemsskap i orden.

                            Jeg vil gjerne se disse bevisene for underslag du henviser til. Det vil være i KFLs interesse å få dette frem på bordet.

                            Inntil Årsmøtet foreslår jeg at du stopper diskusjonen har på forumet (da du ikke kommer med andre ting enn ulne påstander).

                            Ønsker du at jeg skal gjøre det for deg?
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                              I rest my case. Ikke si at jeg ikke har forsøkt.
                              Forsøkt hva? Å spre halvkvedede viser, å komme med udokumenterte påstander på grensen til det injurierende. Hvis det virkelig er slik at du sitter inne med relevante opplysninger/dokumentasjon på at det har foregått uregelmessigheter foreslår jeg at du setter dette opp på en skikkelig måte i et brev vedlagt dokumentasjon for behandling i et egnet forum. Er det noe som helst hold i påstandene er jeg ikke i tvil om at det vil bli fulgt opp.

                              Kommentar

                              • Nr.10
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 597

                                #75
                                I innleggene til enkelte, så ser det for meg ut som om de er i mot at dette blir tatt opp og sjekket ut. Jeg gjør ikke dette for å skape furore på nettet eller blant fansen ellers. Men ting har skjedd, og alle vil og skal få vite om det.

                                Jeg veit med 100% sikkerhet at en eller flere personer i styret, som til og med har engasjert seg i denne saken, veit og skjuler noe.
                                Hva folk med munnbind eller skylapper sier, bryr jeg meg ikke om.
                                Det er ikke alltid ting er helt som man tror. Sånn er det bare.
                                Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                                RÅGG 19116

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                                  I rest my case. Ikke si at jeg ikke har forsøkt.
                                  Var dette siste innlegg ditt da, Ole?

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
                                    Jeg veit med 100% sikkerhet at en eller flere personer i styret, som til og med har engasjert seg i denne saken, veit og skjuler noe.
                                    Hva folk med munnbind eller skylapper sier, bryr jeg meg ikke om.
                                    Det er ikke alltid ting er helt som man tror. Sånn er det bare.
                                    Dersom dette stemmer er det i hele KFLs interesse å få fakta bordet. Dersom du vet at "noen skjuler noe" foreslår jeg at du kommer med historien og bevisene.

                                    Men som du selv skriver så fint: Ikke kom trekkende med fakta, det bare kompliserer saken.

                                    Inntil du kommer med fakta foreslår jeg at du slutter å komme med denne typen påstander.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
                                      I innleggene til enkelte, så ser det for meg ut som om de er i mot at dette blir tatt opp og sjekket ut. Jeg gjør ikke dette for å skape furore på nettet eller blant fansen ellers. Men ting har skjedd, og alle vil og skal få vite om det.

                                      Jeg veit med 100% sikkerhet at en eller flere personer i styret, som til og med har engasjert seg i denne saken, veit og skjuler noe.
                                      Hva folk med munnbind eller skylapper sier, bryr jeg meg ikke om.
                                      Det er ikke alltid ting er helt som man tror. Sånn er det bare.
                                      Rykter, rykter, rykter, rykter, rykter. Som 150 tusen andre også har sagt før meg, kom med beviser eller drit i hele saken.

                                      Kommentar

                                      • T.Pennant
                                        I karantene
                                        Forumsadist
                                        • Jul 2008
                                        • 121

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av skotten
                                        Var dette siste innlegg ditt da, Ole?
                                        Nei. Nest siste

                                        Alt jeg ønsker er at KFL skal komme på rett kjøl. Jeg har vært medlem i KFL i en del år nå, og ønsker ikke å sitte å se på at pengene vi, medlemer betaler inn, blir brukt til andre ting. Selvom ihvertfall den nyeste saken jeg kjenner til, "løste seg ved at pengene ble tilbakebetalt", så mener jeg at dette er noe styret faktisk burde informert sine betalende medlemer om.

                                        KFL er norges beste supporterklubb når man står samlet, men jeg har absolutt ingen ønsker om å følge disse delevis tåplige rettningslinjene, når det sitter noen bak spakene som ikke opplyser om ting når styremedlemer bryter norsk lov.

                                        Kommentar

                                        • thomasg
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2003
                                          • 122

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av VK
                                          Rykter, rykter, rykter, rykter, rykter. Som 150 tusen andre også har sagt før meg, kom med beviser eller drit i hele saken.

                                          Den eneste måten å bli kvitt disse ryktene på en gang for alle vil jo være å få en revisor til å gå igjennom regnskapene for i fjor og noen år tilbake sånn som Petter foreslo. Når ryktene først er ute på denne måten vil KFL være tjent med å bli ferdig med saken. Er sikkert uansett lurt for KFL og ha en rivisor nå som organsisasjonen er blitt så stor som den faktisk har blitt. Da vil vi i fremtiden også slippe å få tilsvarende rykter mot oss.

                                          Kommentar

                                          Working...