Krever granskning av KFLs økonomi

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    Dersom dette er en bagatell holder det med et par punkter på referatet fra årsmøtet.

    Nå som ryktene har startet får vi håpe på en rask og god avklaring. Dersom ryktene skulle stemme vil det være problematisk for KFL som organisasjon.
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Opprinnelig skrevet av general
      Dersom dette er en bagatell holder det med et par punkter på referatet fra årsmøtet.

      Nå som ryktene har startet får vi håpe på en rask og god avklaring. Dersom ryktene skulle stemme vil det være problematisk for KFL som organisasjon.
      Tror ingen snakker om bagateller, men la nå en ting være sikkert. Det var 46 stk. på årsmøtet, mange av dem meget taleføre og oppegående folk med lang erfaring fra blant annet organisasjonsliv.

      Jeg veit ikke hva ryktene sier som gjør at forumronkere føler det er de som må sette dagsorden fremfor oss som faktisk var på årsmøtet. Det er ingenting i denne saken som er problematisk for KFL som organisasjon. Saken i seg selv er åpenbart uheldig, men det er ingenting som ikke det nye styret kan håndtere. Sammen med noen nye rutiner rundt økonomiske transaksjoner så vil dette på langt vei sørge for at dette ikke kan skje igjen.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Det er ingenting i denne saken som er problematisk for KFL som organisasjon. Saken i seg selv er åpenbart uheldig, men det er ingenting som ikke det nye styret kan håndtere. Sammen med noen nye rutiner rundt økonomiske transaksjoner så vil dette på langt vei sørge for at dette ikke kan skje igjen.
        Jeg har erfaring fra økonomisk utroskap i foreningslivet. Har vært med å avdekke det. Kan ikke se at vi ble svekka av det den gangen, med unntak av det individet som hadde feila med sine valg. Saken ble ikke anmeldt, men pengene ble betalt tilbake. Gikk litt tregt, men konkretet trusler om anmeldelse gjorde etter hver indrivingingen lettere. Saken var jo ikke hyggelig, men den ble løst og svært få tar den opp den dag i dag. Tror faktisk mennesket er medlem av klubben den dag i dag.

        Hvis folk tror dette er uvanlig, så tar dem feil. Det er faktisk mer vanlig enn man ønsker å tro. Vi snakket litt med andre klubber om det. Tror faktisk vi snakket med idrettsrådet også. Husker ikke hvem part som sa det, men "det er nesten mer vanlig med underslag enn ikke" var tilbakemeldningene vi fikk.

        Det aller viktigste er å ta lærdom av det som har skjedd. Forbedre rutinene som attestasjon av bilag. Leder og økonomiansvarlig bør gjør det - ikke bare som en formell sak, men også reell kontroll. Kontanter skal alltid behandles av to personer. Mest mulig via bank og faktura osv osv. Mange enkle grep som kan gjøres for å gjøre økonomiske transaksjoner så vanntette som mulig. Jeg kan ikke tenke meg at KFL tar stor skade av dette utad, annet enn hos noen få som kanskje tar det hardere opp enn andre. Slike ting skjer faktisk fra tid til annen!

        Eneste jeg agendaen jeg har med dette innlegget er å opplyse om erfaringer jeg har fra den økonomiske biten av foreningslivet. Ønsker ikke å rakke ned på noen som har tråkka feil og sitter i gjørma - uansett hvor dumt man har oppført seg. En rekke poster her på forumet og store diskusjoner er faktisk ikke noe som hjelper på situasjonen. Og som Rønnern sier, så ble saken tatt opp på årsmøtet og muligheten til å ta diskusjonen var der. Det er på årsmøtet ting skjer, ikke her inne.
        Last edited by Gjest; 29.01.2013, 08:04.

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Jeg kan ikke tenke meg at KFL tar stor skade av dette utad, annet enn hos noen få som kanskje tar det hardere opp enn andre.


          Det tror jeg du har helt rett i. Virker også på meg som om det er folk som ikke er medlemmer av KFL som har "tatt dette tyngst". Både her og på andre nettforum.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
            Det tror jeg du har helt rett i. Virker også på meg som om det er folk som ikke er medlemmer av KFL som har "tatt dette tyngst". Både her og på andre nettforum.
            Enig med deg, men når først ryktene har begynt å svirre så er det greit å få frem i dagen hva som faktisk har skjedd. Jeg var ikke på årsmøte og jeg tror nok sannheten ikke er i nærheten av ryktene, men greit å enten få avkreftet ryktene og/eller stoppe spekulasjonene.

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Enig med deg, men når først ryktene har begynt å svirre så er det greit å få frem i dagen hva som faktisk har skjedd. Jeg var ikke på årsmøte og jeg tror nok sannheten ikke er i nærheten av ryktene, men greit å enten få avkreftet ryktene og/eller stoppe spekulasjonene.
              Enig. Hvorfor gjøres ikke ting mer offentlig? Kunne lagt ut regnskap, referat fra hvert år etc. Er jo bare å legge det ut på nettsida, etter årsmøtet.

              Intet å skjule, intet å frykte!
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • HotpantsSS
                Medlem
                Bøffel
                • Feb 2008
                • 37

                Jeg kjenner ikke saken i seg selv så veldig detaljert, men jeg har hørt begge sider av saken. Jeg er slett ikke sikker på om det er snakk om underslag i denne saken. Jeg har pratet med den personen det er snakk om, og han kom ihvertfall med en helt annen versjon enn underslag.

                Denne personen har mottatt drapstrusler og også opplevd at dama hans har blitt slått ned av det som skal ha vært folk fra Ultras.

                Jeg syns egentlig denne "underslagsaken" stinker litt fra styrets side også. Er det virkelig sånn at EN person disponerer KFL-kontoen helt uten kontroll av andre? Da er det i så fall på tide å se på rutinene, som det så fint heter når slike ting skjer.
                Personlig så syns jeg styret skjøv ansvaret vekk fra seg og la all skyld på denne personen.

                Ifølge hans/hennes egen versjon så var det IKKE denne saken som var grunnen til at denne personen trakk seg.
                Ryktene går og for å få slutt på ryktene så bør det vel være på sin plass med en liten redegjørelse for hva som har skjedd i denne saken, og åpenhet om styrets rolle her. Måten styret renvasket seg selv på syns jeg ikke var tilfredsstillende i det hele tatt.

                Kommentar

                • sten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2005
                  • 873

                  Her må det finnes ut hva som har skjedd. Syntes det er rart hvis bare en person disponerer kontoen. Er også en alvorlig sak med tanke på at det har kommet drapstrusler og at det er vold inni bildet. Syntes dette er veldig triste saker.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Rart at ikke styret kommer med fakta her så slipper vi alle disse sprørsmålene og ryktene... Kom med fakta da ...Er det så vanskelig???.

                    Kommentar

                    • HotpantsSS
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Feb 2008
                      • 37

                      Syns det er på tide at noen fra styret åpner kjeften nå, for hele denne saken stinker. I mine øyne så er ikke styret så uskyldige som de framstår, vi fortjener å få vite hva som har skjedd. Slik at man etterhvert kan bli helt ferdig med saken. Sånn som det er nå så kommer denne saken til å ligge latent leeeenge....

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        Da har jeg et godt forslag HotpantSS. Gå "tjenestevei":

                        Hvis du har noe som du mener at styret bør behandle i styremøte, kan du benytte denne adressen:

                        styret@kanari-fansen.no

                        Offisielle henvendelser til styret må tas opp av styret. Da skal du også ha et svar. Meninger på forumet må ikke styremøtebehandles eller besvares, selv om jeg sterkt går ut fra at det er et tema hos det nye styret.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • *46*

                          Eller være tilstede på årsmøte. Det er der man virkelig har påvirkningskraft. Litt som å ikke stemme, så for å klage på utfallet av valget.

                          Kommentar

                          • HotpantsSS
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Feb 2008
                            • 37

                            Da sender jeg de en mail og prøver å få det klargjort. Og jeg var på årsmøtet, uten at jeg skjønner at det skal ha noe som helst å si. Som de fleste andre ble jeg tatt litt på senga av denne saken, og det de kom med på årsmøtet var det litt vanskelig å ære forberedt til. Etter å ha latt det synke inn så syns jeg styrets uttalelse var veldig lite overbevisende.

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Denne saken er behandlet av årsmøtet til KFL, som er vårt høyeste organ. Styret informerte alle fremmøtte om saken, og alle fikk mulighet til å si det de ville og spørre om hva en de måtte ønske.

                              Styret kommer ikke til å diskutere denne saken på et åpent forum. Alle henvendelser i denne saken, og andre saker som skal behandles av styret, ber vi om at blir sendt til styret@kanari-fansen.no.
                              Last edited by Rønnern; 15.02.2013, 08:42. Begrunnelse: Rettet e-postadresse
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                Denne saken er behandlet av årsmøtet til KFL, som er vårt høyeste organ. Styret informerte alle fremmøtte om saken, og alle fikk mulighet til å si det de ville og spørre om hva en de måtte ønske.

                                Styret kommer ikke til å diskutere denne saken på et åpent forum. Alle henvendelser i denne saken, og andre saker som skal behandles av styret, ber vi om at blir sendt til styret@kanar-fansen.no.
                                Men hvorfor ikke en kort redegjørelse på kfl.no?

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Men hvorfor ikke en kort redegjørelse på kfl.no?
                                  Det står jo over:

                                  Styret kommer ikke til å diskutere denne saken på et åpent forum.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Men hvorfor ikke en kort redegjørelse på kfl.no?
                                    Sannsynligvis fordi dette er en diskusjon som ikke passer seg i et åpent forum. Sier ikke at ting skal ties i hjel, men årsmøte var nok rett fora å ta det opp i. Noe som det vel er gjort.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Det står jo over:
                                      Stor forskjell på å diskutere i åpent fora og det å legge ut en pressemelding.

                                      Kommentar

                                      • Martin83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 794

                                        Her er det mye murring blant medlemmer/ikke-medlemmer og styret vil ikke komme med en kommentar. Ingen er tjent med at det sirkulerer rykter og negativitet i hele 2013 og frem til neste årsmøte i 2014. Hva med å invitere til et ekstraordinært årsmøte/generalforsamling?

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av Martin83
                                          Her er det mye murring blant medlemmer/ikke-medlemmer og styret vil ikke komme med en kommentar. Ingen er tjent med at det sirkulerer rykter og negativitet i hele 2013 og frem til neste årsmøte i 2014. Hva med å invitere til et ekstraordinært årsmøte/generalforsamling?
                                          Bare at par ting. Det sirkulerer i visse miljøer en del rykter. Selv om jeg sitter i kontrollkomiteen og er en oppegående og talefør type, opplever jeg ikke at folk i KFL som kjenner meg (noe veldig mange gjør) er opptatt av dette spørsmålet. Det er overraskende stille blant folk angående denne saken.

                                          Saken ble diskutert på årsmøtet og det kan synes som enkelte mener at årsmøtet i KFL er en slags lukket sekt hvor man ble enig om å skjule sannheten for de oppegående, kritiske folkene på forumet. Altså rundt 50 stk. som er ledet som en saueflokk av Frode Thai, Kenneth Kvebekk og Kim Kristiansen (de som sitter igjen av styret anno 2012).

                                          Det morsomme er jo tullebukk sin oppfordring om å få frem sannheten. Han var på årsmøtet og vet utmerket godt hva som ble diskutert der. Det er ikke forbudt å referere til hva som ble sagt på årsmøtet.

                                          For min del ønsker jeg ikke å belyse saken med mer informasjon enn det som er kommet frem (og som kommer frem i referatet fra årsmøtet). Saken er under en minnelig løsning og ingen er tjent med at man på et åpent forum skal namedroppe. Da får heller ryktemakerne holde på, saken er ikke så interessant, den dør ganske så fort på ryktemarkedet.

                                          Hele tråden var forøvrig død før HotpantsSS valgte å gjenopplive den, så interessen fra forumet er kanskje ikke så voldsom.

                                          Og basert på tidligere erfaringer er det de vanlige som også møter opp på et eventuelt ekstraordinært årsmøte. Men ryktemakerne møter ikke der....
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...