Krever granskning av KFLs økonomi

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    For min del ønsker jeg ikke å belyse saken med mer informasjon enn det som er kommet frem (og som kommer frem i referatet fra årsmøtet). Saken er under en minnelig løsning og ingen er tjent med at man på et åpent forum skal namedroppe. Da får heller ryktemakerne holde på, saken er ikke så interessant, den dør ganske så fort på ryktemarkedet
    Det er slik det forgår andre steder hvor slikt har skjedd. Ingen er tjent med å henge ut de det gjelder. Selv driter jeg en lang vei i hvem det er, men synes det er litt viktig at man ikke lager en offentlig gatestokk. Håper forøvrig det om at dama til en har blitt banka opp pga denne saken, ikke stemmer.

    Det merklige, er at det virker som om det er dem som ikke er medlemmer som er de aller ivrigste til å henge ut og få saken ut i lyset. Hvis det er så viktig, burde man kanskje melde seg inn? Da kan man også påvirke på årsmøte.

    Tror Rønnern oppsummerer dette ganske så bra.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Da er forøvrig årsmøteprotokollen lagt ut på forsiden av kfl.no for den som har lyst til å lese den.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Det er slik det forgår andre steder hvor slikt har skjedd. Ingen er tjent med å henge ut de det gjelder. Selv driter jeg en lang vei i hvem det er, men synes det er litt viktig at man ikke lager en offentlig gatestokk. Håper forøvrig det om at dama til en har blitt banka opp pga denne saken, ikke stemmer.

        Det merklige, er at det virker som om det er dem som ikke er medlemmer som er de aller ivrigste til å henge ut og få saken ut i lyset. Hvis det er så viktig, burde man kanskje melde seg inn? Da kan man også påvirke på årsmøte.

        Tror Rønnern oppsummerer dette ganske så bra.
        Mener ikke at noen skal henges ut, men en redegjørelse for hva som har skjedd i en pressemelding. Men ser nå at protokollen er fremlagt og det er godt nok for meg.
        Om det siktes til meg at jeg ivrer etter å henge ut, så er det feil. Krever kun åpenhet. Samtidig så vet flere i styret og flere her inne hvem jeg er. Jeg er også betalende medlem.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Om det siktes til meg at jeg ivrer etter å henge ut, så er det feil.
          Jeg sikter ikke til noen.

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Håper forøvrig det om at dama til en har blitt banka opp pga denne saken, ikke stemmer.
            Bare for å kommentere: Dette var nytt for meg, og jeg tviler på at det her snakkes om samme person.
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • HemmeligFlertall
              I karantene
              Ferskenpels
              • Feb 2013
              • 8

              Trådens forfatter som varslet uregelmessigheter i regnskapet i KFL har blitt satt i karantene. På tid til å heve den siden det viser seg snakket sant/delvis sant?

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Opprinnelig skrevet av HemmeligFlertall
                Trådens forfatter som varslet uregelmessigheter i regnskapet i KFL har blitt satt i karantene. På tid til å heve den siden det viser seg snakket sant/delvis sant?
                Moderatormelding:
                Nei, det er ikke på tide. Trådstarter ble varig utestengt i mars 2009 pga. dobbeltnicking som er forbudt i henhold til forumreglementet.

                Kommentar

                • Sultanen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2005
                  • 257

                  Etter å ha lest igjennom årsmøteprotokollen og denne tråden er jeg sjokkert over hvor dårlig styrt KFL er. Det er totalt mangel på økonomisk kontroll. Underslag kan skje alle steder, men at det ikke blir hentet post på 4 måneder, stengt nettbank i flere måneder, inkassokrav og medfølgende kredittgjeld er utrolig at er mulig. I tillegg mangler det bilag og jeg kan heller ikke se at det er framlagt et ordentlig regnskap. Jeg forstår ikke at det ikke politianmeldes hvis det er tillfelle at en person har forsynt seg av 43 000 kr av kassa. Hvorfor skal ikke dette politianmeldes? Det er leder i KFL sammen med styremedlemmene som har ansvaret for det økonomiske og jeg synes de har utført en svært dårlig jobb. Jeg har vært medlem av KFL i nærmere 20 år, men nå er det nok. Det er uaktuelt å betale kontigent så lenge det ikke engang leveres et ordentlig regnskap.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av Sultanen
                    Det er uaktuelt å betale kontigent så lenge det ikke engang leveres et ordentlig regnskap.
                    Det er vel en organisjasjon hvor mye av det økonomiske er basert på tillit da målet er så fjernt fra økonomisk vinning som vel mulig. En ser stadig slike ting i veldedige organisjasjoner med dårlige kontrollrutiner, fristelsen kan lett bli for stor for enkelte.

                    Kontroll kan ordnes ganske enkelt med presentasjon av likviditet og siste transaksjoner på hvert styremøte, f.eks. via kontoutskrifter (styremøter bør da holdes noenlunde jevnlig). Rapporteringen gjør det hele langt mer gjennomsiktlig og medfører behov for mer avanserte grep dersom målet er å gjennomføre underslag. Alle styremedlemmer har et ansvar for å følge opp at slike rutiner gjennomføres.

                    For egen part virker en minnelig løsning å være det beste. Dette er en organisjasjon som ikke akkurat vil være tjent med knallharde justis mot de "uheldige". Jeg tror neppe noen med fullt overlegg går inn for å tappe kassa, det er vel heller resultat av dårlig dømmekraft i svake øyeblikk. Det faktum at dette var mulig å gjennomføre i den form det ble gjort er også indikasjon på rutinesvikt så den skyldige står neppe med alt ansvar alene.

                    Dersom løsningen innebærer at intet går tapt vil ikke KFL tjene på å statuere eksempler sålenge en er avhengig av frivillighet.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Opprinnelig skrevet av mooph

                      Jeg tror neppe noen med fullt overlegg går inn for å tappe kassa, det er vel heller resultat av dårlig dømmekraft i svake øyeblikk.
                      Hvor går grensen mellom disse to tingene? For meg tilsier beløpene som blir nevnt at dette var ganske så overlagt.
                      Utover det er jeg helt enig med deg. Ser ikke at vi har noe å vinne på å dra dette gjennom rettsvesenet og media. Da gitt at pengene blir tilbakebetalt innen rimelig tid.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Hvor går grensen mellom disse to tingene? For meg tilsier beløpene som blir nevnt at dette var ganske så overlagt.
                        Grensen er jo smått difus, men i lignende saker har forskjellen blitt vurdert til;
                        - Eksisterende anledning.
                        - Skaffe seg anledning.
                        Når noen bevisst tilegner seg anledning (via forfalskninger, intrikate løgner, manipulering etc) regnes dette som mer alvorlig enn dersom underslaget er resultat av eksisterende anledning (grunnet dårlige rutiner, manglende rapporteringskrav etc). Sistnevnte indikerer jo svakheter i selve organisjasjonen, hvilket er et ansvar flere må dele.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          I den grad det er behov det, er vel denne tråden en ytterligere bekreftelse på at konspirasjonsteorier i sin natur er immune mot sannheten.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • jeykey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2012
                            • 452

                            Opprinnelig skrevet av Leif A
                            I den grad det er behov det, er vel denne tråden en ytterligere bekreftelse på at konspirasjonsteorier i sin natur er immune mot sannheten.
                            Har sannheten kommet frem? Syntes en bare blir henvist til årsmøte (2014) jeg. Har ikke kommet noe skriv av noe slag fra styret angående denne saken. Den som har intet å skjule, har intet å frykte
                            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                            - Sitat Grusom B

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av jeykey
                              Har ikke kommet noe skriv av noe slag fra styret angående denne saken. Den som har intet å skjule, har intet å frykte
                              Mener du at styrets burde sende ut brev til samtlige medlemmer eller legge det åpent på kfl.no som en sak om utro tjenere?

                              Kommentar

                              • Jan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2007
                                • 386

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Mener du at styrets burde sende ut brev til samtlige medlemmer eller legge det åpent på kfl.no som en sak om utro tjenere?
                                Ja

                                Meldingen du har skrevet er for kort. Vennligst øk lengden til minst 4 tegn.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Jan
                                  Ja
                                  Uenig. Begrunner mitt svare like godt som ditt.

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    Har ingen tro på at det er blitt stjålet ifra KFL. Den mest "misstrodde" skal ha lagt ut flere titalls tusen fra sin egen lomme en gang KFL sleit med penger.

                                    Kommentar

                                    • Jan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2007
                                      • 386

                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Uenig. Begrunner mitt svare like godt som ditt.
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Mener du at styrets burde sende ut brev til samtlige medlemmer eller legge det åpent på kfl.no som en sak om utro tjenere?
                                      Ja eller nei spørsmål det der.

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        Opprinnelig skrevet av jeykey
                                        Har sannheten kommet frem? Syntes en bare blir henvist til årsmøte (2014) jeg. Har ikke kommet noe skriv av noe slag fra styret angående denne saken. Den som har intet å skjule, har intet å frykte
                                        Årsmøtet ble informert. I følge de som var der var den informasjonen god nok, om man skal tro det som skrives her.
                                        Ditt innlegg gjør ikke mye annet enn å bevise det jeg skrev i utgangspunktet.
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        Working...