Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Et evt salg skjer nok "over hodet" på Berg. For i dagens sak i RB står det jo blant annet:
    "Ut fra det RB-sporten kjenner til inngår i utgangspunktet Brenne i trener Henning Bergs framtidsplaner".
    Her er det med andre ord en del andre ting som kommer inn i vurdering, f eks de økonomiske...

Det skjer over hodet på Brenne også. Hvorfor kan ikke den sportslige ledelsen informere spilleren om slike ting da, og ikke bare komme å si at "hei, vi har godtatt et bud på deg". Det skaper gruff, som i dagens Dagblah....
    Trodde vi var blitt kvitt det nå jeg, siden forrige manager hadde gått av.

Petter

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Opprinnelig skrevet av petter
      Trodde vi var blitt kvitt det nå jeg, siden forrige manager hadde gått av.
      Petter
      Kanskje denne saken startet før han gikk av...?
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

Opprinnelig skrevet av andersmm
        Om Uday bare henter JML nå... Så kan vi sende Karim og Bert til tromsö for en billig penge.
        Kongsvinger får ny investor og nordlie blir kanskje værende, håpet lever der ute

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Mener at Odd har vist sin interesse over lengre tid for Brenne. Har det vært en lang dialog da det til slutt har kommet et akseptabelt bud ser jeg egentlig ikke helt problemet her.

LSK har akseptert budet så får Brenne bestemme hva han ønsker.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Opprinnelig skrevet av petter
            Det skjer over hodet på Brenne også. Hvorfor kan ikke den sportslige ledelsen informere spilleren om slike ting da, og ikke bare komme å si at "hei, vi har godtatt et bud på deg". Det skaper gruff, som i dagens Dagblah....
            Nå har jo hovedpersonen vært på ferie mens dette har pågått, men jeg er enig i at Brenne burde vært kontaktet før Odd da LSK bestemte seg for å si ja til tilbudet (dersom de har gjort det).
            Det kan jo forøvrig hende klubben ikke fikk tak i ham og hadde en tidsfrist på å svare Odd.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

Opprinnelig skrevet av mooph
              Nå har jo hovedpersonen vært på ferie mens dette har pågått, men jeg er enig i at Brenne burde vært kontaktet før Odd da LSK bestemte seg for å si ja til tilbudet (dersom de har gjort det).
              Det kan jo forøvrig hende klubben ikke fikk tak i ham og hadde en tidsfrist på å svare Odd.
              Ikke vet jeg, men det har skjedd før og dette i LSK. Tror nok man kunne klart å få tak i mannen. Dette er latskap og dårlig kommunikasjon for meg.

Petter

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Opprinnelig skrevet av mooph
                Og i dagens fotball er det vel ikke uvanlig at spilleren først kommer inn i bildet når klubbene er enige? Det har jo skjedd i mange andre tilfeller også...
                Spillerne går jo dit de får mest spilletid eller best betalt likevel, så de bryr seg vel ikke så mye om hva klubben heter...?
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Og i dagens fotball er det vel ikke uvanlig at spilleren først kommer inn i bildet når klubbene er enige? Det har jo skjedd i mange andre tilfeller også...
                  Spillerne går jo dit de får mest spilletid eller best betalt likevel, så de bryr seg vel ikke så mye om hva klubben heter...?
                  Joda, men det er alltid litt tåpelig om spilleren får beskjeden om at han må ta stilling til et klubbbytte av media. Det blir lett litt underlige oppslag av sånt. Langt bedre at personen det gjelder er forbredt når journalistene stiller spørsmål.
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3593

Har vi noe som sier at Brenne ikke har vært underrettet om situasjonen underveis?

Når det gjelder Berg's fremtidsplaner, så kan han vel ikke si noe annet enn at Brenne inngår i dem. Hvordan ville det sett ut om han ga beskjed om at det var bare å selge, og så strander overgangen og Brenne må gå rundt som en pariah på Åråsen.

Når det gjelder selve overgangen. så er det bare å selge. Får vi 5 mill, så er det et kanonsalg i Runar Normann-klassen. Personlig ville jeg vurdert mye lavere bud for å redusere lønnsutgiftene, og åpne for noen som kan prestere i drakta. Man kan hevde at Brenne har blitt misbrukt i feil posisjon, men det fritar han ikke for en elendig defensiv arbeidsmoral. At han haar gått fra landslagsplass til tidvis benkesliter hos oss denne sesongen sier mye med tanke på hvilken klasse det er over Hareide's menn i disse dager.

Å vise til Trond Olsen blir feil. Trond spilte bra for Bodø/Glimt sesongen før han kom til oss, men passet ikke inn på Åråsen. Å tro at Brenne skal ta steget ut i Europa neste sommer er for meg et ikke-tema. Jeg ser det som en større sannsynlighet at han sitter på benken vår, og da er det bedre med 5 mill i lomma og plass til en som viser at han vil være i klubben.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Øystein
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2006
                      • 79

Hadde i grunnen sett litt frem til hva Berg kunne fått ut av Brenne. Han er en spiller, om han brukes riktig, jeg har litt sansen for.

Når det er sagt, så er det ikke like lett å selge spillere lengre, og når bud i den størrelsen kommer på spillere som vel ikke har prestert all verden, så har jeg forståelse for at klubben velger å akseptere.

Kommentar

• nob
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2007
                        • 137

Jeg syns det kan forsvares med et salg av Brenne, 5mill for en som har levert såpass dårlig i år og i tillegg har ryggproblemer (det kan jo være en type skade han aldri blir kvitt).

MEN, med Berg er jo kjent for 4-1-1, og med Brenne bak OO f.eks hadde vært artig og se, kanskje med Myklebust som backup.

Da ser jeg heller rom for og selge Gilbert (selv om jeg liker han 'personlig') eller Bjørkøy. Mener at Bjørkøy er like god (eventuelt dårlig) som Søgård, og å selge Søgård, det skjer jo ikke.

Med det jeg har sagt over, så mener jeg at det er lurt og la Brenne bli, men jeg forstår klubben om de får 5 millioner for han og velger og selge.

Men, se dette fra Berg sitt ståsted da. Han går fra lille lyn til lillestrøm, han går for og ta et steg opp både spillemessig og ressursmessig. Er det ikke j*vli kjedelig for han at han nå plutselig må selge unna spillere osv 'akkurat' som i lyn?
                        "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• kimmern
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 1174

Opprinnelig skrevet av nob
                          Da ser jeg heller rom for og selge Gilbert (selv om jeg liker han 'personlig')
                          det er det værste jeg har lest på lenge.. selge vår beste avslutter og en som gir ALT i ALLE situasjoner...

Kommentar

• Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Har vi noe som sier at Brenne ikke har vært underrettet om situasjonen underveis?
                            Han har visst om interessen, men sier selv at han ikke visste om forhandlingene om pris, og spesielt at det er ferdigforhandlet.

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Å vise til Trond Olsen blir feil. Trond spilte bra for Bodø/Glimt sesongen før han kom til oss, men passet ikke inn på Åråsen.
                            Hvis det er rettet mot mitt innlegg står jeg for det. Jeg mener Trond Olsen på samme måte som Simen Brenne har blitt "offer" for feilbruk/feil trener. Nå hadde også Olsen behov for mentale justeringer og har sikkert vokst på det området; om Brenne har behov for det samme skal jeg ikke spekulere i. Poenget er at jeg tror Brenne kommer til å lykkes igjen, og at de millionene vi får inn og sparer nå fort kan komme tilbake for å bite oss i halen neste sesong.
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• nob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2007
                              • 137

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              det er det værste jeg har lest på lenge.. selge vår beste avslutter og en som gir ALT i ALLE situasjoner...
                              Jeg støtter deg helt der. Men om vi skal spille med en toppspiss, så sitter jeg med en fæl følelse at den plassen går til OO. Og Gilbert har jo sagt utallige ganger at en tilværelse på benken er en situasjon han ikke kan leve med.

Må nesten legge til kommentar om Trond Olsen. Jeg trur han kommer til og floppe neste sesong og komme tilbake til 'hverdagen'.
                              "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

Noen som tørr og vedde på om Lsk i god gammel Lsk stil holder salgs summen hemelig? Selges Brenne for 4 mill og vi ikke har en erstatter klar eller på vei er dette galskap........:twisted:..

Kommentar

• Diamanten
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Nov 2006
                                  • 70

Må nesten legge til kommentar om Trond Olsen. Jeg trur han kommer til og floppe neste sesong og komme tilbake til 'hverdagen'.[/quote]

helt enig med deg der. trond olsen og b/g generellt vil nok oppleve en langt vanskeligere sesong neste år.

back to topic. jeg mener at det er på grensen til krise å selge brenne til en annen TL klubb. mannen har et uforløst potensiale som har kommet frem i enkelte kamper der han har blitt brukt inne sentralt som jo faktisk er hans posisjon. håreisende feilbruk av en topp, norsk, spiller. landslagsmateriale når han er i form. og et salgsobjekt langt over 5 mill. sats heller på å få solgt kiko hvis en av dem på død oh liv må selges. (mener det er god plass til begge)

Kommentar

• ach
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2008
                                    • 229

Siden "2009-sesongen har starta", så vil jeg si den har starta RÆVA
                                    .
                                    Nytt feilskjær fra ledelsen. En ny oppoverbakke i terrenget for Berg.
                                    Lenge leve Fedrelandets LSK..!

Wehrman= den blødende..

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Som mange andre påpeker her, så finnes det gode argumenter FOR salg men også en del MOT salg. Jeg veier litt frem og tilbake og faller til slutt ned på at jeg personlig er FOR et salg av Brenne, så lenge prisen blir et sted opp mot 5 mill. Sportsklubben trenger virkelig pengene og Brenne er ikke uerstattelig på noen som helst måte. Men jeg skulle gjerne sett ham over tid i rollen som kler han best, offensivt og sentralt i banen. Vanskelig sak.

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3593

Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                        Hvis det er rettet mot mitt innlegg står jeg for det. Jeg mener Trond Olsen på samme måte som Simen Brenne har blitt "offer" for feilbruk/feil trener. Nå hadde også Olsen behov for mentale justeringer og har sikkert vokst på det området; om Brenne har behov for det samme skal jeg ikke spekulere i. Poenget er at jeg tror Brenne kommer til å lykkes igjen, og at de millionene vi får inn og sparer nå fort kan komme tilbake for å bite oss i halen neste sesong.
                                        Jeg tror og at Brenne kommer til å lykkes igjen, han har såpass med kvaliteter,men jeg tror ikke han lykkes hos oss, og da e rdet greit å selge.

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Noen som tørr og vedde på om Lsk i god gammel Lsk stil holder salgs summen hemelig? Selges Brenne for 4 mill og vi ikke har en erstatter klar eller på vei er dette galskap........:twisted:..
                                        Personlig setter jeg Brenne bak Kiko, Bjørkøy, og Søgård på sentral midtbane. Kommer Viktor tilbake fra sagaøya glir nok han og forbi Brenne, i hvertfall i min bok.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Stian Ringstad kan vel spille venstrekant? Det samme kan Bolly og til nød Jooon. Med tanke på hvor begredelig Brenne er som ving synes jeg vi har god dekning for han.
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

Working...