Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Opprinnelig skrevet av Folke
    Ja sant det! Men 5 millioner er "småpenger" med tanke på alle spillerne i troppen LSK kunne og burde klart seg uten... Ja til en bedre drift av klubben, ja til en opprydding i stallen og ja til nye unge (billigere) spillere med ett større videresalgspotensial.. Men nei til å selge spillere med potensial så lenge det ikke går i pluss!
    Det er absolutt ikke småpenger, heller ikke "småpenger".

Om man ikke skal selge spillere med potensiale skal man ikke selge spillere i det hele tatt. Salvatore Schillaci var totalt udugelig frem til han var 30 - da ble han toppscorer i VM. Han er ett av veldig få unntak - det er utvilsomt riktig å ta sjansen på at Brenne ikke er et slikt.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• christoffer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 326

At han har dårlige pasninger og dårlige mottak, er tung i kroppen og til tider ser uinspirert/lat ut kan jo skyldes feil plassering. Det er ikke snakk om å bli brukt feil en kamp en gang i blant, men så og si hver eneste kamp siden han kom til LSK. Da kan det hende motivasjonen og lysten gradvis blir dårligere, og som følge av det blir formen og ferdighetene dårligere.
      At Simen Brenne er en meget god fotballspiller har han bevist flere ganger, men han som andre trenger tillit og selvtillit for å kunne prestere...

Jeg synes det blir helt feil å si at Brenne har blitt brukt feil siden han kom til LSK. Han ble kjøpt inn for å spille venstre indreløper, der spilte han hele fjoråret, og frem til sommeren i år.

Kommentar

• OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Salvatore Schillaci var totalt udugelig frem til han var 30 - da ble han toppscorer i VM. Han er ett av veldig få unntak - det er utvilsomt riktig å ta sjansen på at Brenne ikke er et slikt.
        Han var helt udugelig etter VM'en også.
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

dårlig sammenligning! Brenne har tidligere vist seg fram, men ikke i LSK.
          Den siste tiden er det blitt mere og mere av dette, talenter og gode spillere som suger sinnsykt på LSK, noe sier meg at da er det faen ikke bare spillerne det er noe gæli med, kanskje måten dem er brukt på\trent på etc etc.
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3593

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
            Som en dårlig, elendig og latterlig aksjespekulasjon, kjøp dyrt og selg mens det er på bunn!!!!
            faen heller gi mannen den trening og tillit han trenger for å komme seg i bedre form, la han spille på riktig plass på laget i vårsesongen og selg heller i sommervinduet til en skikkelig sum!
            her har vi selv...... ved lengre tids feilbruk ordna dumpepris på denne spilleren, fiks dette før salg. kortsiktig tenking?
            Å skylde på manglende tillit for Brenne blir helt feil. Mannen har fått spille mer enn han burde håpe på ut ifra hva han har levert. 5 mill er ikke dumpepris, men maksimalt av hva vi kan håpe å få for han. Det er ingenting som tilsier at Brenne skal gjøre knallsuksess for oss neste sesong. Både Bjørkøy og Søgård kriger han ut av laget, selv om de er svakere offensivt.

At spillere som har hvert skadd i 1-2 år kommer inn under lupen til økonomi avdeling skjønner jeg, men at en spiller som Simen Brenne vurderes solgt med tap skjønner jeg ingen ting av.
            Fra et regnskapsmessig perspektiv er salg av Brenne riktig. Han er per dags dato nærmere benken enn landslaget, og vil sannsynligvis ikke øke i verdi. Tar man de 7 mill. overgangen kostet og avskriver dem over 5 år reduseres 'bokverdien' på Brenne med 1.4 mill per år. Dermed har han en 'verdi' på 4.2 mill. Dermed vil et salg på 5 mill være god butikk.

dårlig sammenligning! Brenne har tidligere vist seg fram, men ikke i LSK.
            Den siste tiden er det blitt mere og mere av dette, talenter og gode spillere som suger sinnsykt på LSK, noe sier meg at da er det faen ikke bare spillerne det er noe gæli med, kanskje måten dem er brukt på\trent på etc etc.
            Man kan stille spørsmål ved LSK's evne til å forvalte spillere, men personlig blir jeg provosert av Brenne's mangel på vilje til å ta defensive tak. Jeg kan forstå at offensive spillere kan være slappe defensivt, men det fungerer kun så lenge de leverer offensivt, og det har ikke Brenne gjort for oss. Det er tydelig at spillestil og/eller kultur i LSK ikke passer Brenne og da er det greit å la han prøve lykken andre steder. Ingenting skulle glede meg mer enn at Brenne brettet opp ermene og gjorde en kjempejobb for oss neste sesong, men det han har vist hittil gjør dette usannsynlig.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

dette salget føyer seg nok bare inn i rekken over dårlig "aksjespekulasjon" fra LSK`s side, kjøpe masse dyrt og selge masse dyrt veldig billig, eller gi det bort.
              DØ FOR FUGLA!!!
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3593

Nå er vel ikke LSK eneste som har slitt med det i år. Vif har vel ikke hatt så mye glede av Lars Iver Strand og Doffen heller. Klubbene bør nok innse at å kjøpe dyre spillere som skal prestere umiddelbart er risikosport, og bør unngås til tross for gleden over gode oppslag i media.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• SPD
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2005
                  • 228

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Bra!!!!!

Og lykke til i Skien Simen.
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• nob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2007
                      • 137

da må vi ha inn en ny spiller, eller gi en av unggutta en sjangs.

setter spørsmålstegn ved ambisjonene til Brenne som spiller, dette er jo åpenbart et steg ned. Han må ha fryktelig dårlig selvtillit, og sånn sett er det jo like greit at han drar, slik at spillergruppen blir mer positiv.
                      "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• forzafugla!
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 461

Herregud. Hva er det som foregår inni huet til ledelsen i lsk? Kjøp dyrt(helst skada) og selg billig(helst gi bort).

Brenne har potensialet til og bli meget god bare han blir brukt riktig, noe vi ikke har gjort hittil... Og hva med alt det andre daukjøttet vi har kjøpt? Det er en del andre folk vi heller kunne spart lønn på enn Brenne for og si det sånn....

Når vi nå må gjøre slike "panikksalg" så lurer jeg på en ting. Når var det ledelsen sist sjekka kontoen? Hadde de ikke sjekka den på 2-3 år, også plutselig så de at den var tom?

Lurer på hva det neste som skjer er. Kanskje vi selger occean, riise og fredrikkson some en pakke for 2 mill, sånn at vi kan gi johnsen, pedersen, riseth og midtun lie langtidskontrakter med høyere lønn? Skulle faen ikke forundre meg.

Huff, Lsk begynner mer og mer å minne meg om en verna bedrift om dagen.

Kommentar

• Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

Opprinnelig skrevet av nob

setter spørsmålstegn ved ambisjonene til Brenne som spiller, dette er jo åpenbart et steg ned. Han må ha fryktelig dårlig selvtillit, og sånn sett er det jo like greit at han drar, slik at spillergruppen blir mer positiv.
                          setter ikke spørsmålstegn ved Brennes ambisjoner, eller noe annet før man har hørt hvilke signaler\beskjeder han har fått fra LSK. Si ja eller slit benken hos oss etc etc.
                          kanskje Brenne tenker som så at hvis jeg spiller på Odd blir jeg stjerna på laget og kan selges til større klubb, mens på LSK virker det som jeg må slite benken, enkelt valg for han da!
                          virkelig synd LSK ødela en slik spiller

Måte du bli en stor hit i Odd og virkelig få vist hva du duger til, håper inderlig at noen vil trene og bruke deg riktig og få ut det beste i deg.
                          LYKKE TIL SIMEN
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Opprinnelig skrevet av nob

Nye spillere er på vei ,allerede på treninga på mandag er det nye fjes på plass så slapp av folkens....

Kommentar

• Kristian
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 690

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                              Herregud. Hva er det som foregår inni huet til ledelsen i lsk? Kjøp dyrt(helst skada) og selg billig(helst gi bort).

Brenne har potensialet til og bli meget god bare han blir brukt riktig, noe vi ikke har gjort hittil... Og hva med alt det andre daukjøttet vi har kjøpt? Det er en del andre folk vi heller kunne spart lønn på enn Brenne for og si det sånn....

Når vi nå må gjøre slike "panikksalg" så lurer jeg på en ting. Når var det ledelsen sist sjekka kontoen? Hadde de ikke sjekka den på 2-3 år, også plutselig så de at den var tom?

Lurer på hva det neste som skjer er. Kanskje vi selger occean, riise og fredrikkson some en pakke for 2 mill, sånn at vi kan gi johnsen, pedersen, riseth og midtun lie langtidskontrakter med høyere lønn? Skulle faen ikke forundre meg.

Huff, Lsk begynner mer og mer å minne meg om en verna bedrift om dagen.
                              Det lyser positivitet herfra til månen

Kommentar

• nob
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2007
                                • 137

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Nye spillere er på vei ,allerede på treninga på mandag er det nye fjes på plass så slapp av folkens....
                                Har du noe mer info eller??
                                "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

kanskje Brenne tenker som så at hvis jeg spiller på Odd blir jeg stjerna på laget og kan selges til større klubb, mens på LSK virker det som jeg må slite benken, enkelt valg for han da!
                                  Kan vel tenkes at Brenne savner "stjernestatusen" fra FFK tiden. Hvis så er tilfelle så bör han forsåvidt holde seg i ODD eller en klubb på samme nivå.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Kan vel tenkes at Brenne savner "stjernestatusen" fra FFK tiden. Hvis så er tilfelle så bör han forsåvidt holde seg i ODD eller en klubb på samme nivå.
                                    Skulle ikke forundre meg om odd faktisk havner høyere på tabellen enn oss neste år.

Kommentar

• rulfi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 982

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                                      Skulle ikke forundre meg om odd faktisk havner høyere på tabellen enn oss neste år.
                                      Var da ikke grenser for positivitet og optimisme ute og går. Kan jo hende Berg og Bjarmann har noe lurt på lager siden vi lar han gå? Så litt tidlig å dømme noe som helt nord og ned ennå du.

Synd at Simen går, for bruker en han riktig er han god. Lykke til i Odd!

Når Simen nå får gå, så står vel kanskje flere i kø?

Kommentar

• rulfi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 982

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Nye fjes som i prøvespill og helt ukjente kort og ingen god grunn for å kvitte seg med Simen, eller nye fjes som i kjente og noen dem har sett over tid som ikke er skadet og som vi kanskje har hørt om før?

Kommentar

• Jannis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 266

Skulle vel komme 5-6 Afrikanere på prøvespill den første uka når ferien er slutt sto det i RB mener jeg....

Kommentar

Working...