Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Jeg er egentlig ganske fan av Brenne som spillertype, men jeg velger å se på et eventuelt Brenne-salg som en radikal økning i sannsynligheten for at vi endelig klarer å hente en spiller med fart, teknikk og gjerne gode innlegg som kan spille på venstre midtbane.

Vi har ikke råd til å ha 7-millionersmenn med stor lønningspose i stallen hvis de ikke er faste på laget. Brenne har fått to sesonger på overbevise, og har mislyktes. Om vi kan dekke inn en brukbar del av overgangssummen ved et salg (og det gjør vi med 5 mill), så er jeg veldig åpen for å gi en ny spiller lønnsposten til Brenne.

Kommentar

• Justnes
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2003
      • 57

Jeg synes ikke man kan sammenligne Kiko og Espen med Simen og Bjørkøy. Jeg ser de to førstnevnte som defensive midtbanespillere og de to andre som mer offensive. Og her rangerer jeg Simen Brenne laaangt foran Bjørkøy.

Jeg kunne ønsket at Berg satset på Kiko som defensivt anker og ballfordeler på midten og med Simen som offensiv midtbanespiller. Med Riise på høyrekanten, en ny venstreving samt Ollie og Gilbert/Myklebust på topp i en 4-4-2 tror jeg vi kunne blitt virkelig bra neste år.

Når dette er sagt så synes jeg 5 mill er en ok pris i dagens marked, og hvis han fortsatt skal gjemmes bort på venstrekanten, så synes jeg det er ok at han selges og vi heller bruke de millionene på en spiller som kan spille venstrekant.

Berg sine tanker om bruken av Brenne avgjør derfor hva jeg mener om denne overgangen, og kjenner meg på nåværende tidspunkt rimelig ambivalent til denne overgangen.
      Petter Justnes

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
        Stian Ringstad kan vel spille venstrekant? Det samme kan Bolly og til nød Jooon.
        [Stille bønn] Jooon går til KIL [Stille bønn]
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Opprinnelig skrevet av Justnes
          Jeg synes ikke man kan sammenligne Kiko og Espen med Simen og Bjørkøy. Jeg ser de to førstnevnte som defensive midtbanespillere og de to andre som mer offensive. Og her rangerer jeg Simen Brenne laaangt foran Bjørkøy.

Jeg kunne ønsket at Berg satset på Kiko som defensivt anker og ballfordeler på midten og med Simen som offensiv midtbanespiller. Med Riise på høyrekanten, en ny venstreving samt Ollie og Gilbert/Myklebust på topp i en 4-4-2 tror jeg vi kunne blitt virkelig bra neste år.
          Berg er nok mer opptatt av balansen i laget enn deg. Vi kommer mest sannsynlig aldri til å spille 4-4-2 på den måten, med en defensiv, en offensiv og to typiske kantspillere. I dagens fotball spiller de aller fleste (gode) lag med to balansespillere sentralt. Om man skal slippe fram den ene sentrale slik du skisserer, må man spille med mer indreløperlignende kantroller, og det er vel ikke spesielt aktuelt med spissene vi har per i dag. Med 1 eller 2 sterke boksspillere på topp, er det naturlig å ville ha relativt brede kanter som kan komme til mange innlegg i løpet av en kamp.

Kommentar

• nob
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2007
            • 137

Opprinnelig skrevet av Lars
            Berg er nok mer opptatt av balansen i laget enn deg. Vi kommer mest sannsynlig aldri til å spille 4-4-2 på den måten, med en defensiv, en offensiv og to typiske kantspillere. I dagens fotball spiller de aller fleste (gode) lag med to balansespillere sentralt. Om man skal slippe fram den ene sentrale slik du skisserer, må man spille med mer indreløperlignende kantroller, og det er vel ikke spesielt aktuelt med spissene vi har per i dag. Med 1 eller 2 sterke boksspillere på topp, er det naturlig å ville ha relativt brede kanter som kan komme til mange innlegg i løpet av en kamp.
            Støtter deg her. Det justnes beskriver høres ut som röslers diamant på midten, og det blir for tynt rett og slett. Da taper man fort duellen på sentral midtbane. _kunne_ fungert med en wehrmann type, men kiko syns jeg varierer så voldsomt i prestasjonene at det er skummelt og sette han på denne plassen som blir ekstremt viktig i en slik formasjon.
            "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Kommentar

• Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

Dette blir litt på siden av Brenne-debatten, men la gå:

Kan være enig i at Wehrman har mer pondus i en slik rolle enn Kiko, men bare dersom han har gode nok spillere (arbeidsjern) ved siden av seg. Da tenker jeg selvfølgelig på løpsmaskiner som Bjørn Helge Riise.

I en bredere diamant derimot ville Kiko vært et MYE bedre valg, da han dekker ufattelig mye mer rom enn Kasey.

Uansett vil jeg ikke ha noen diamant på midten. Av den enkle grunn at vi enten vil bli for smale (for få innlegg til våre gode boksspillere på topp) eller for sårbare defensivt (den defensive for alene).

Kommentar

• Eirik
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2004
                • 154

Nå må ledelsen skjerpe seg.. Jeg må bare få lov å si at jeg synes det er helt natta og elendig kjøp-/salgpolitikk i klubben, hvis LSK skulle finne på å selge Brenne til Odd for 4-5 mill.

1) Når Berg vil ha han i troppen, så burde ledelsen lytte til han!

2) Vi vet at potensialtet til Brenne ikke har kommet ut i LSK. Hvorfor i all verden selge han for 2 mill under kjøpspris nå da? Berg har troa, og det må jo være et godt tegn på at han kan bli bedre neste år. Hadde ikke Berg hatt troa, ville det stilt seg annerledes..

3) Vi selger ikke såkallt "gode" spillere til konkurrenter ass. Tenk om Brenne blir svingod i Odd neste år, det gidder jeg ikke sitte å se på skjer. Jeg orker ikke flere Trond Olsen, Kasey Weherman opplevelser..

4) Prisnivået generellt på norske spillere er på bunn akkurat i disse tider. Vinter, off-season, osv. Man selger ikke når prisen er på bånn, da kjøper man!

Behold Brenne i klubben, la Berg få bruke han på riktig måte. Hvis han skal selges, foreslår jeg at han selges til Sverige, Danmark, Frankrike, England, whatever.. men for 7-8 mill.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Opprinnelig skrevet av Eirik

2) Vi vet at potensialtet til Brenne ikke har kommet ut i LSK. Hvorfor i all verden selge han for 2 mill under kjøpspris nå da? Berg har troa, og det må jo være et godt tegn på at han kan bli bedre neste år. Hadde ikke Berg hatt troa, ville det stilt seg annerledes..
                  Er dette noe du trur eller noe du vet?

Kommentar

• Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

Kan godt hende han i utgangspunktet vil ha han i troppen, men vil Berg ha han til en hvilken som helst pris? Hva vet du egentlig? Ser meg enig i at en prislapp på 4-5 mill for Brenne er en grei deal, han har tross alt vært lite god.

Kommentar

• Latvijan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 360

Hvordan vet du at Berg er så ivrig på beholde Brenne?

Behold Brenne i klubben, la Berg få bruke han på riktig måte. Hvis han skal selges, foreslår jeg at han selges til Sverige, Danmark, Frankrike, England, whatever.. men for 7-8 mill.
                      Lykke til med å få solgt Brenne for 8mill!

Kommentar

• mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

faen....

en simen brenne er en av TL beste offensive midtbane spillere, han ble hentet for å erstatte koren(selv om det er umulig)....
                        vil se simen neste år i ett system der han endelig kommer inn i boks...

selg heller en av de andre setrale spillerene(utenom kiko)...

Kommentar

• Eirik
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2004
                          • 154

Med tanke på hva jeg vet om at Berg er intressert i å beholde Brenne, så er muligens min "dokumentasjon" på det noe vag, men likevel troverdig. Jeg kan egentlig bare referere til samtale med M. Svesengen i RB, som oftest er en pålitelig mann i forhold til LSK-nyheter.

(Han nevner forøvrig Bergs ønske om å beholde Brenne også i en setning i artikkelen fra i dag tidlig. http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3936222.ece )

Men sånn vil det vel alltid være i fotballen - treneren har sine ønsker, klubbens økonomiske ansvarlige har sine ønsker..

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Med tanke på hva jeg vet om at Berg er intressert i å beholde Brenne, så er muligens min "dokumentasjon" på det noe vag, men likevel troverdig. Jeg kan egentlig bare referere til samtale med M. Svesengen i RB, som oftest er en pålitelig mann i forhold til LSK-nyheter.

(Han nevner forøvrig Bergs ønske om å beholde Brenne også i en setning i artikkelen fra i dag tidlig. http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3936222.ece )

Men sånn vil det vel alltid være i fotballen - treneren har sine ønsker, klubbens økonomiske ansvarlige har sine ønsker..
                            Hvis Berg mener Brenne er en spiller han vil ha med seg videre har jeg liten tro på at styret overprøver dette.

Hva han sier/blir sitert på i RB er ingen god dokumentasjon. Hva skulle han ellers svart?

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                              Ja, leste det Bjarmann sier i RB i dag, men tror fortsatt at det er vanskelig å få en fullgod erstatter som går rett inn på laget. Men om man egentlig trenger det er en annen sak! Han koster tross alt mellom 1,5 og 1,7 mill pr år i lønn...
                              Man trenger ikke å hente en fullgod erstatter som går rett inn på laget. Brenne har vel aldri vært fast på laget og han har vært langt i fra fullgod.

Selg mannen!

Det sagt, det er synd han ikke slo til, men her har LSK muligheten til å selge ett stort feilkjøp til en pris nær hva de ga for han. 5 mill for Brenne er ett kjempesalg!
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Mollari
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Dec 2003
                                • 135

Han kommer garantert til å score på oss neste år. Vi møter oss selv i døra gang på gang.

Og så blir det oppslag i media.."Ikke god nok for LSK men senket dem...bla bla bla blablablabla"
                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7134

Brenne er vel investoreid, så et salg vil bare lette lønnskostnadene for klubbens del, ikke bringe penger i kassa.

Trist om Brenne går uten å ha fått vist seg fram. På sitt beste, som i fjor høst da han spilte (ta-daaa) sentralt, var han tidvis helt fantastisk god. Jeg synes også at han alltid viser bra ting når han kommer seg sentralt i banen og ikke råtner på venstrevingen. Derfor synes jeg egentlig at klubben bør gi ham en sesong til, men nå vet jo ikke vi hva slags spillere som er på vei inn i klubben. Uansett har han ikke slått til, og et salg kan forsvares.

Men enig med Jan Banan: Jeg tipper han vil få en ny vår i Odd. Mindre klubb og mindre press = bedre Brenne.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Toro
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Jan 2007
                                    • 42

Heilt Greit

Hadde store forventninger til Brenne når han kom, men kan ikke si at han har innfridd forventningene.
                                    Det er greit at han i år har blitt brukt feil, og det har selvsagt ikke gjort det lettere for Brenne å innfri forventningene, men innsats må ligge i bunn uansett hvor f.. du spiller på banen.
                                    Synes heller ikke han har tempo i kroppen som tilsier at han skal spille som hengende spiss, det blir litt for mye av det samme tempoet hele veien.
                                    Dessuten løper han kun rett frem. I den offensive delen av spillet er det viktig med retningsforandring og temposkifte. Synes ikke han har vist noen av delene.
                                    Det kan jo hende han blomstrer i ny klubb, men jeg mener det er bedre å selge han nå (med tap), så kan klubben ta tapet i år og slippe relativt høye lønnskostnader for en middelmådig spiller neste år.
                                    Regner med at klubben har noen tanker om hvilke spillertyper de ønsker å erstatte han med.
                                    Håper i alle fall det er en spiller med fart i ben og hode

Kommentar

• Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

Jeg har litt mixed-feelings. Jeg tror Brenne kunne blitt veldig god, som en offensiv sentral midtbanespiller. Ønsker ikke Berg å satse på han i akkurat denne rollen er det bare å selge.

Samtidig har vi en tight økonomi. Et salg av Brenne vil definitivt hjelpe på de løpende kostnadene, samtidig som at investergruppen får tilført nye midler som kan brukes til nye spillere...

Kommentar

• Odinster
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2008
                                        • 160

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Brenne er vel investoreid, så et salg vil bare lette lønnskostnadene for klubbens del, ikke bringe penger i kassa.
                                        Et meget godt poeng.
                                        Jeg frykter at dette salget er mer et resultat av at visse investorer har fått finanskrisekniven på strupen, enn som et ledd i klubbens lønnskutt-aksjon.

Han kom til klubben for ca syv millioner, og har spilt her i to sesonger. Om investorene får fem mill for mannen er ikke to mill (én mill pr sesong) uakseptabelt som "sunk cost".

Personlig tror jeg Brenne har større potensiale enn f.eks. Bjørkøy, men dette er vel også grunnen til Odds valg.

Kommentar

• Errevs
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jun 2005
                                          • 200

Syntes det virker som en lite gjennomtenkt og forhastet avgjørelse..

Kan ikke styret roe ned litt å se ann markedet før vi selger til første og beste bud? når han i tillegg er investor eid så er det jo bare lønnsutgifter det spares på.

Det er flere spillere i denne troppen som også tar opp mye lønn som er lettere å erstatte enn Brenne (midtun lie, essediri, søgård, bjørkøy bla). Vi har fått inn en ny manager med ny formasjon og jeg syntes Brenne har for stort potensiale til å selge før han er prøvd ut i denne nye settingen..

En ny spiller av hans kaliber koster godt over 10 mill i dagens marked. Ettersom vi ikke har penger til overgangerkjøp, så svekker det utvilsomt laget offensivt.

Brenne i en frirolle mellom midtbane og spiss tror jeg hadde fungert meget bra, men desverre så virker det som han glipper..

Kommentar

Working...