Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • danny85
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 108

Oppfordring til Simen Brenne #14 og Henning Berg

- Ikke dra Brenne. Si nei til Odd. Hennibg vil ha deg, fansen vil ha deg, alle vil ha deg!

- Sett ned foten Henning! Ikke selg den midtbanespilleren med størst potensial. Vær det første trenern som setter ned foten på Åråsen!

Bli Brenne, Bliiiii!
    ET LAND - ET LAG!
    ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

Selge med et klart tap etter kun to sesonger er ingen önskesituasjon. Jeg föler vi bör gi Brenne en sesong under Henning Berg men siden Henning Berg skulle ha en finger med i det meste som handlet om overganger kan dette muligens väre et önske fra Henning og da er det greit nok.

In Henning we trust!

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
        Selge med et klart tap etter kun to sesonger er ingen önskesituasjon.
        Helt enig, men ikke glem at vi kjøpte han relativt dyrt og han ikke prestert i nærheten av prislappen han har på seg. 5 mill er ett kanonsalg.

Til dere som er bekymret siden han er investoreid; At han blir solgt og investorene får tilbake penger kan også bety at det frigjøres midler til nye kjøp fra den kanten.
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

Med forbehold om at dette er noe klubben har sett seg nødt til å gjøre, synes jeg at dette er en skikkelig, skikkelig dårlig nyhet. Som flere andre her har påpekt har han sjelden blitt brukt i den posisjonen der han er desidert best. Når han har fått muligheten har det gått riktig så bra. I den ellers relativt begredelige kampen mot København oppsummerte Ståle LSKs innsats slik:

- De har en god keeper i Otto (Fredrikson), og backfireren er solid, men den trenger litt fart. På midtbanen er Mouelhi god, og jeg tror også at Simen Brenne vil bli veldig bra - han har noe internasjonalt ved seg. På topp er Olivier Occean veldig god, men han trenger en med fart ved siden av seg, hevder FCK-treneren.
          http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/322...aktfaktor.html

Jeg synes også han gjorde en god figur på landslaget da han fikk sjansen.

Dersom han går til Odd tipper jeg at det vil vise seg å bli årets overgang i 2009.

Denne mulige overgangen er selvsagt et diskusjonstema på ulike nettsider. Mitt inntrykk er at de fleste med tilhørighet til andre klubber gjerne skulle hatt kloa i Brenne. På VG-nett skriver RBK-supporteren "Bomberom" følgende:

"En helt merkelig overgang. Brenne er en spiller jeg gjerne hadde sett i Rosenborg, om vi skulle miste Sapara og Skjelbred. En spiller jeg alltid har hatt sansen for og en spiller jeg tror vil gjøre det knallbra på de aller fleste lag bortsett fra LSK. Han må involveres i det oppbyggende spillet og ikke stå og stange defensivt, for så å oppleve at ballen fyker 20 meter over hodet hans. Ikke rart han faller gjennom i LSK."

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...brenne-til-odd

Nei, denne overgangen er jeg negativ til. Høns i regnvær.

Forøvrig synes jeg det er merkelig dersom LSK allerede har takket ja uten at den det gjelder (S. Brenne) ble involvert.

Kommentar

• WenZ
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Oct 2008
            • 107

Trua på Brenne!

Har alltid hatt troen på at Brenne skulle slå igjennom i LSK en eller annen gang.. Men aldri før har troen på dette vært større enn nå som Berg har tatt over!!

Behold Brenne! Tror virkelig Berg kan gjøre underverker med han!!

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Opprinnelig skrevet av vollafugl
              På VG-nett skriver RBK-supporteren "Bomberom" følgende:

"En helt merkelig overgang. Brenne er en spiller jeg gjerne hadde sett i Rosenborg, om vi skulle miste Sapara og Skjelbred. En spiller jeg alltid har hatt sansen for og en spiller jeg tror vil gjøre det knallbra på de aller fleste lag bortsett fra LSK. Han må involveres i det oppbyggende spillet og ikke stå og stange defensivt, for så å oppleve at ballen fyker 20 meter over hodet hans. Ikke rart han faller gjennom i LSK."

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...brenne-til-odd
              Det er faktisk ikke så forbanna stor forskjell mellom spillestilen til LSK og RBK. Begge slår mye langt, mot Ivers og OO, mens begge varierer. Flere av målene mellom LSK-RBK kom som følge av lange angrep. I tillegg har RBK et voldsomt fokus på dødballer med Sappara.

Dersom vi skal selge ham, er det greit at han går til et lag type Odd. De kommer neppe til å kjempe om medalje neste år. Vile vært værre å selge ham til FFK, RBK, Stabæk, Viking eller Brann.

Dersom vi beholder ham, vil jeg for guds skyld at han brukes der han er best. Det kan være flere kamper hvor det passer å spille 4-4-1-1, med Brenne bak OO.

Alt er opp til Brenne. Ønsker han å gå til et lag uten publisitet og trøkk? Ønsker han å spille på kunstgress? Ønsker han å spille indreløper i 4-3-3? Velg Odd.

Jeg kan desverre ikke love medaljekamp eller plass på laget, men jeg håper likevel at Simen blir. Jeg har tru på at Henning kan få det beste ut av typer som Simen og Mykle. Klarer han det, kan det fort bli medaljekamp.

Kommentar

• aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

Brenne vil sikkert gjøre en fin figur i Odd. Regner med at han ville kunne gjort det greit som hengende spiss i LSK anno 2009 også, men vi har jo allerede en drøss med spillere som kan bekle den samme rollen, bla. Myklebust, Sundgot, Fellus og et par av de "unge, lovende".

Salget av Brenne og påfølgende reduksjon i lønnsutgiftene er jo også viktig for at klubben skal ha råd til folk som Bergdølmo på lønnsbudsjettet.

Kommentar

• Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

Med underskudd i år og årslønner som er mer enn det dobbelte av hva statsministeren tjener, er det bra Mathisen slår fast at det må kuttes. Finanskrisen vil også ramme fotballen, og her som i økonomien ellers, gjelder det å være "føre var". Men spørsmålet er om vi skal bruke ressurser (og risiko) på å "erstatte" Brenne, eller om vi skal beholde han inn i neste sesong, med helst en plass som passer han bedre.

For jeg ser det som en nødvendighet å få inn noen med offensive ferdigheter på midtbanen dersom Brenne drar. Det var det Berg slet mye med i Lyn, mangelen på midtbanespillere med kreativitet. Kiko, Bjørkøy og Søgård er ikke komplementære nok, og heller ikke målfarlige nok. Jeg synes vi tidvis har blitt for ensidige og forutsigbare nettopp på grunn av den sentrale midtbanen, det har i det minste vært en del av problemet.

Akkurat som det har vært et aber i Lyn. De har ofte spilt med to "sittende" sentrale midtbanespillere, der i år Sokolowski og Obiefule har ligget langt tilbake på banen og styrt spillet. Det er nok også grunnen til at laget også "alltid" under Berg har vært gode defensivt, og har den kynismen de trenger med sentrale midtbanespillere som ligger dypt og danner sammen med midtstopperne en defensiv "blokk". Tror det alltid har vært ønskelig for Berg å få inn mer målscorere i den posisjonen, men fordi han tidligere har hatt spillere som Gislason, Leonardsen (og Tessem), har det mer "blitt" sånn.

Brenne er kanskje den som må bevise mest for å få godkjent enn de fleste andre på laget, ikke minst på grunn av venstrekantrollen. (Som høyrekant har han tross alt vært noe bedre). Han spiller på grunn av mangel på alternativer, men likevel har han faktisk både hos Nordlie og Johnsen blitt vurdert som den beste av to-tre alternativer - til tross for hans mangler. Brenne har ikke har prestert godt nok i år, men til hans forsvar er den rollen han har den mest krevende i hele laget. Fordi det er ganske naturlig å konkludere med at han ikke fungerer best når han heller ikke får spille på det han kan best.

For meg er det avgjørende å ha flest og størst mulige ferdigheter å spille på, og Brenne er en av dem det ikke går 13 av på dusinet. Vi mangler tempo, og kvitte oss med mer fart bidrar ikke akkurat til mulighet for større variasjon og kvalitet i det offensive spillet. Dersom det stemmer at han er investoreid, synes jeg Essediri, JML eller til og med Riseth bør være første pri. Alle med svært lukrative lønninger i forhold til bidragene på banen.

Det er ikke mer enn litt over ett år siden Brenne var landslagets beste mot Tyrkia. Begge gangene han har spilt sentralt i banen i år, har han scoret, mot FCK og Stabæk. Og vi har sett hvor god han kan være. Jeg har lenge gledet meg til hva Berg kan få ut av Brenne til neste år, og synes det ville vært synd om han ikke fikk muligheten til det. Han har femårskontrakt, og ikke tror jeg prisen vil gå noe særlig ned til neste høst heller. Trolig opp.

Tvihold på Brenne, så får vi se til neste høst og han heller kan dra da. Ikke synes jeg det er en genistrek å styrke en konkurrent til neste år heller, årets sesong tatt i øyemed.

Kommentar

• heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2131

Opprinnelig skrevet av jalapenos
                    Salget av Brenne og påfølgende reduksjon i lønnsutgiftene er jo også viktig for at klubben skal ha råd til folk som Bergdølmo på lønnsbudsjettet.

Aaaaaargh! Du màtte trekke fram realitetene???

Jeg syns Brenne bòr beholdes, nettopp pà grunn av hans offensive egenskaper. Det har vaert et problem i flere sesonger nà at vi ikke har hatt midtbanespillere som scorer màl. Brenne er det beste alternativet vi har til dette. Det er selvfòlgelig mulig at Berg vil bruke Mouelhi i en mer offensiv rolle, med Sògàrd/Bjòrkòy som "ryddegutter" bak, men inntil videre er jeg klart negativ til et eventuelt salg. (Det mà jeg vel vaere, jeg var jo en av de stòrste pàdriverne til à fà han til klubben)

Nok en gang stràlende arbeid, hvor man aksepterer bud pà spilleren uten à fortelle han om det. En herlig màte à presse folk ut av klubben pà: "Vi vet at du egentlig ikke vil til Odd, men vi vil i alle fall ikke ha deg her." Jeg holder selvfòlgelig Judas som ansvarlig.
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Opprinnelig skrevet av Canário
                      Vi mangler tempo, og kvitte oss med mer fart bidrar ikke akkurat til mulighet for større variasjon og kvalitet i det offensive spillet. Dersom det stemmer at han er investoreid, synes jeg Essediri, JML eller til og med Riseth bør være første pri.
                      Simen Brenne er vel ikke akkurat noe hurtigtog? Både Essediri og Jooon har (om ikke annet) mer tempo i kroppen. 4-4-1-1 er etter min mening en formasjon man kun spiller dersom man har en ekstremt god hengende spiss / playmaker. Robert Koren var en slik spiller, Pall Gunnarsson er det for Stabæk. Simen Brenne har ikke vært oppe på det nivået og som 27-åring synes jeg det er grenser for hvor mye uforløst potensial skal vektlegges. I tillegg har vi haugevis med spisser i stallen, så er lite som tyder på at Berg planlegger å spille med en enslig spiss.

Da ender vi opp med at Brenne kun er (bør være) aktuell som sentral midtbanespiller. I den posisjonen synes jeg han blir for svak defensivt.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

Som sagt, er det nesten sikkert LSK kommer til å spille 4-4-1-1 i 2009. Er det sant, så må vi se på hvor han kunne spille. Som hengende spiss? Nei. Her har han aldri slått til. På venstre siden av midtbanen? Nei... Gjerne spille en som kan slå fårlige innlegg med sitt venstre bein.

Der må vi se an... hvem kan spille med Kiko. Søgård. Bjørkøy og Brenne.

Ville helst selge Bjørkøy. Et helt unødvendig innkjøp, men hvem i alle verden vil betale fem øre for ham?

I LSK 2009, skal vi ha en midtbane bestående av Riise, Kiko, Søgård +1 med Bjørkøy på benken.

4-5 mil er tap på "investeringen" som vi gjorde på Brenne for to og halvt år siden, men bedre enn ingenting.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                          Da ender vi opp med at Brenne kun er (bør være) aktuell som sentral midtbanespiller. I den posisjonen synes jeg han blir for svak defensivt.
                          At Brenne er for svak defensiv kan jeg sikkert være enig i. Men en sentral midtbane med Kiko - Bjørkøy/Kiko - Søgård er i mine øyne for svak offensiv. Personlig håper jeg kanskje at Viktor for prøve seg foran Berg, syns det var noe med han som gjør at jeg har tro på at han kan bli en klassespiller.

Dog mistenker jeg at jeg er omtrent den eneste her som sitter med et godt inntrykk av han
                          Last edited by Henrik; 22.11.2008, 09:53. Begrunnelse: spelling

Kommentar

• MartinRE
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2008
                            • 738

Endelig

Simen Brenne, hade hade
                            Simen Brenne, hade ååååååå hade
                            Simen Brenne, hade hade
                            Simen Brenne hade ååååååå hade
                            "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

Kommentar

• Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2819

Opprinnelig skrevet av juniorkanari
                              Endelig

Simen Brenne, hade hade
                              Simen Brenne, hade ååååååå hade
                              Simen Brenne, hade hade
                              Simen Brenne hade ååååååå hade
                              Hva faen? Han er fremdeles LSK-spiller, han har ikke ønsket seg bort, han fortjener ikke slikt barnslig bullshit.

Kommentar

• mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

evt nye spillere som skal inn på åråsen kommer til å være skeptisk, se hvordan vi bahandlerer spillere( ihvertfall slik det blir lagt ut i media), med tanke på pål strand, danton, kisen og nå brenne...

ikke bra for evt nye spillere som kan være akktuelle for oss

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3492

Opprinnelig skrevet av Errevs
                                  En ny spiller av hans kaliber koster godt over 10 mill i dagens marked.
                                  Før årets sesong stemte nok det da Brann, LSK, søpla og Bart City alle gikk ut offensivt og skulle styrke stallene for ti-talls millioner, men nå har det falt igjen. Entusiasmen i Bergen er borte, samme i bydelen, LSK er tomme for midler, og RBK har ikke så mange plasser de må styrke. Dermed tror jeg det fort kan gå et par år før vi ser en lignende situasjon som vi hadde i fjor vinter.

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  At Brenne er for svak defensiv kan jeg sikkert være enig i. Men en sentral midtbane med Kiko - Bjørkøy/Kiko - Søgård er i mine øyne for svak offensig. Personlig håper jeg kanskje at Viktor for prøve seg foran Berg, syns det var noe med han som gjør at jeg har tro på at han kan bli en klassespiller.

Dog mistenker jeg at jeg er omtrent den eneste her som sitter med et godt inntrykk av han
                                  Kiko har evnen til å slå spillere igjennom som han viste i fjor mot Lyn, men han er avhengig av at medspillerne beveger på seg og søker vekk fra motstanderne. Bjørkøy er ikke like bra offensivt, men dertil bedre defensivt. Brenne har ruslet rundt på banen uten interesse for å delta i spillet. Bjørkøy og Espen har ihvertfall vist at de vil kjempe for drakta. Brenne har ikke gjort det samme, og derfor tror jeg både han og LSK kan ha godt av at han forlater oss. Skulle gjerne sett at han hadde suksess hos oss, men den kommer ikke uten at man er villig til å bli svett.

Du er ikke alene om Viktor. Skal bli spennende å se hva han har fått ut av turen til sagaøya. Mener å huske at han i hvertfall var villig til å prøve noen skudd, noe som ikke er hverdagskost i dagens lag.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    At Brenne er for svak defensiv kan jeg sikkert være enig i. Men en sentral midtbane med Kiko - Bjørkøy/Kiko - Søgård er i mine øyne for svak offensivt. Personlig håper jeg kanskje at Viktor for prøve seg
                                    Enig i det. Tror også Viktor blir spennede, husker fortsatt målet han kom inn og scora på La Manga i februar.
                                    Bjørkøy og Søgård er både ersattere for hverandre og det stallen lettest kan være uten dersom en av dem ikke spiller. Hvilke kvaliteter som vanskeligst kan erstattes av andre på midtbanen (og i stallen), blir mer viktig.
                                    Jeg tror ikke midtbanen hadde blitt bedre av at Brenne eller en annen spiller hadde vært bedre defensivt, nesten tvert imot. Han er en spiller som alltid bør tenke på hvor han bør være når vi vinner ballen igjen. Hvis Berg får til det, tror jeg han vil løftes bare av det. Det defensive er ikke like viktig for Brenne når de andre på midten er minst like gode defensive som offensive: Hele midtbanen tror jeg vil framstå bedre om alle fire har sin rolle og utgjør en forskjell og en sammenheng, som den gjorde under Uwe, men Nordlie gikk fra.
                                    At en klubb og én trener ikke makter å utnytte en spillers ferdigheter, betyr ikke at han siden FFK-tida har gått igjennom en "magisk, dårlig forvandling" siden han var en av de mest målfarlige i serien. Like viktig er det at dette er kvaliteter som vi mangler ellers, for han har kvaliteter og er nøyaktig samme spiller nå som han var for noen år siden selv om vi ikke hadde den minste peiling på hvordan det ville stemme på Åråsen. Det er ikke en selvsagt ting at alle spillere får det til i alle klubber til enhver tid. Hvis det er noen vi må avse, vil jeg mest se en spiller som Essediri bort. Jeg tror det ikke er mye å tape på å vente ett år med en spiller på femårskontrakt, men ser at et salg kan forsvares. Noe annet hadde blitt feil etter de to sesongene hans.
                                    Last edited by Canário; 22.11.2008, 01:23.

Kommentar

• Bekkis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 441

Det må jo være en grunn til at fredrikstadfansen ikke var skuffet når brenne gikk til LSK. han var kjent der for å være en livsnyter og feste en god del. Han var på landslaget, men det har null verdi. Hareide tar ut de som media vil ha. Hvilket landslag starter med MOA OG FREDHEIM HOLM???

Brenne har i årets drakt vært gjennomsvett etter 15 minutter. tyder på for dårlig kondis. Han er svak deffensivt, og når han tar del i den offensive delen av spillet er han avhengig av griseflaks for å forsere. At vi kan få 5 millioner for en sånn spiller sier litt. Kun pga navnet. nesten en mill per bokstav...

Hvis vi får tilbud på andre spillere i den prisklassen, ser jeg ikke mange som det ikke er forsvalig å selge...
                                      Last edited by Bekkis; 22.11.2008, 03:48.

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                        Hva faen? Han er fremdeles LSK-spiller, han har ikke ønsket seg bort, han fortjener ikke slikt barnslig bullshit.
                                        Enig. Jeg hadde også sett Brenne få utvikle seg.

Ikke rart JK får mos av Sullik-klubben.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• MartinRE
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2008
                                          • 738

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                          Men jeg syntes ikke han er god nok og har ikke noe å gjøre i klubben.
                                          Det koster oss bare drit mye.. :???:
                                          "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

Kommentar

Working...