Brenne ja til Odd (VAR: Brenne på vei til Odd)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sultanen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 257

Tror absolutt at det er mulig å få inn 1-2 unge spillere for 4-5 mill + 2 mill i året som er frigjort til lønn. Da kan det vel også hende at de kan øke sin verdi hos oss og at vi for en gangs skyld kan tjene noen kroner på et videresalg. Bjarmann og Berg har jo tidligere fått dette til i Lyn med lite midler tilgjengelig. F.eks. Ighalo, Edu, Mikel og Jo Inge Berget.

Kommentar

• Hoho
      -Engasupporter-
      Forumsadist
      • Oct 2006
      • 140

De sa nettopp på TV2 (hvor mye det er å stole på da) at dere får mellom 3,5 og 4 mill for Brenne.
      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

JA, det er det

*Hoho er en skapfugl*

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

3,5-4 mill for Simen Brenne.. Dette blir bare dårligere for hver dag som går! Får håpe Berg+Bjarmann har noe på gang, ellers blir jeg jævlig skuffa!

Kommentar

• hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 445

Brenne har ikke vært god i LSK drakta, men når det er sagt så skjønner jeg ingenting av hva LSK driver med. Tror Brenne kunne ha blitt en hit med Berg ved skuta.

Andersson, Stefanutto, Rambekk, Wehrman, Koren, Mifsud, Olsen og nå Brenne.

Mangler bare Occean, Kippe og Kiko nå så har vi ingenting igjen.

Det med at stallen er sterk på papiret er rett og slett bare tull. Berg klarer ikke å utrette mirakler heller.

Kommentar

• Marat
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Sep 2008
            • 19

Spørsmålet er om det er bedre å bruke ressurser på handle nye spillere enn det det hadde vært å la han gjøre en jobb i ett år til. Ferdigheter er ikke noe som plutselig blir borte, men de kommer vanskelig frem når laget og en spiller møter motgang. Hadde det ikke vært bedre å bygge videre på det som er innarbeidet og jobbe med å luke vekk det som ikke fungerer? Å gå ut på markedet og kjøpe nytt er alltid en risiko.

Det bør helst være spillere med erfaring fra riktig nivå, som ikke trenger 1-2 år på å etablere seg og har mindre risiko for å falle igjennom på grunn av usikkerhet eller hva som helst. Brenne har allerede brukt to år på å "etablere seg", som vi også må forvente at nye spillere må bruke - de siste års spillerkjøp tatt i betrakning.

Hva klubben mener Bjørkøy har som ikke Søgård har er et godt spørsmål. Det samme spørsmålet kan stilles Essediri kontra Riise, som hever nærmere 1 mill. mer enn Bjørn Helge.

Fasongen på midtbanen med Bjørkøy sammen med Søgård blir ikke like god som det den kunne ha vært. Ikke komplementær nok. Jeg ser det som legitimt å få inn en ny midtbanespiller før sesongen, til tross for en ikke altfor god sum fra Odd. Igjen stiller jeg spørsmålet om det er bedre å bruke tid og ressurser på finne en ny spiller enn det det hadde vært å la han bli enda en sesong, med hans "treårskontrakt" og råmateriale som også hadde vært viktig for å ha flest og størst mulige ferdigheter å spille på?

Berg har fått ros fra flere hold for hvordan han har utviklet spillernes ferdigheter og repertoar. Brenne var en av dem med størst fundament av ferdigheter å bygge på. Det jeg er opptatt av før neste sesong, fordi alt kan trenes på så lenge man evner å bygge opp en spiller.

På tide å la de som sitter i ledelsen evalueres like hard som de på banen.
            Last edited by Marat; 30.11.2008, 14:04.
            Лучше всего с футболом являются фанатиками болельщиков

Kommentar

• Sultanen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2005
              • 257

Brenne har allerede fått to sesonger å vise seg fram på. At man skal gi en spiller tre år på å bevise noe synes jeg er vel mye. At mannen har ferdigheter er det ingen tvil om, men når han ikke fungerer i vårt lag er det bedre at han får prøve seg et annet sted. Det er like stor sannsynlighet for at en ny spiller vil gjøre det bra som at Brenne plutselig begynner å prestere. Det virker jo også som at Berg ikke har den store trua på han.

Kommentar

• KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

At vi trengte å redusere lønnsbudsjettet og starte en opprydding av stallen burde de fleste ha fått med seg, og da kryr det vel ikke akkurat av salgbare spillere i stallen etter årets fiaskosesong?

Jeg tror at hvis Henning Berg gråtende hadde gått ned på kne og bønnfalt klubbledelsen om å beholde Brenne, med argumenter om at han ville være helt avgjørende for å bygge et nytt, godt LSK, så ville nok Simen fortsatt i stallen.

Jeg mener at dette var en helt riktig avskrivning. Av og til er man nødt til å realisere et tap.
                Vidar Evje

Kommentar

• OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

Er det noen som husker da vi kjøpte eller hentet spiller fra Odd ???

Muller, OO, Rambekk... osv.

Ting forandrer seg over tiden, og jeg skulle aldri ha forestilt meg at en LSK spiller skulle ha gått til Telemark uten god grunn. Så vidt som jeg forstår så var AR lutlei av å pendle. Men Brenne? Hva kan han få fra en sånn overgang?
                  Last edited by OppsalKanari; 30.11.2008, 19:05.
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Er det noen som husker da vi kjøpte eller hentet spiller fra Odd ???

Muller, OO, Rambekk... osv.

Ting forandrer seg over tiden, og jeg skulle aldri ha forestilt meg at en LSK spiller skulle ha gått til Telemark uten god grunn. Så vidt som jeg forstår så var AR lutlei av å pendle. Men Brenne? Hva kan han få fra en sånn overgang?
                    Brenne får vel mer penger... Men ikke rart han velger å takke ja når LSK er villige til å selge han for halve prisen av hva de kjøpte han for, ikke akkurat mye som gjør at han føler seg satt pris på eller ønsket ved det.
                    Lykke til i Odd Brenne!

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

Når en spiller med skyhøy lønn ikke presterer er det lov til å sende han videre. Liker typen men han har underprestert så til de grader.

Greit salg!

Kommentar

• Øyvind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 292

Etterpåklokskap

Hvorfor kunne ikke den geniale Fjøra valgt å bruke de over 20 millionene har har kastet bort på Brenne, Johnsen og Kiesenebner på en kontrakt med fyrstelønn til Koren og Mifsud. Koren hadde garantert vært salgbar etter et par år på kontrakt.

Det er faen meg kvalmt å tenke på hva de millionene Fjøra har kasta bort kunne vært brukt til! Og de som lot han holde på, les sportslig utvalg, bør ta seg en tur i skammekroken de også!

Kommentar

• Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

Opprinnelig skrevet av Øyvind
                          Hvorfor kunne ikke den geniale Fjøra valgt å bruke de over 20 millionene har har kastet bort på Brenne, Johnsen og Kiesenebner på en kontrakt med fyrstelønn til Koren og Mifsud. Koren hadde garantert vært salgbar etter et par år på kontrakt.

Det er faen meg kvalmt å tenke på hva de millionene Fjøra har kasta bort kunne vært brukt til! Og de som lot han holde på, les sportslig utvalg, bør ta seg en tur i skammekroken de også!
                          Man kan ikke se på fotballspiller som om at de er noen møbler heller. Det er ikke alltid 1+1=2 når det gjelder spillerkjøp og spillersalg. En ting som spiller stor rolle er hva spillerne vil, om Koren og Mifsud heller ville bli i Norge enn å spille i 1. div i England har jeg min tvil om. Avhenger ikke fullt og helt på pengene.

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

Nå er det vel nevnt tidligere her at det ikke er Fjøra som har kjøpt og solgt spillere på egenhånd.

Kommentar

• ketil
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Feb 2004
                              • 246

Jeg tror den loenna skulle vaert ganske fyrstelig for at de to hadde blitt gitt, det er jammen ikke alle som skjoenner at Norge og Lillestroem er sentrum.

Kommentar

• heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2131

Hadde det vaert VM i etterpàklokskap hadde det vaert mange verdensmestre...

Brenne var mitt fòrstevalg som erstatter til Koren. At han ikke fikk det til à stemme her, kan ha mange faktorer. Men de 20 millionene som ble "kastet" bort pà Brenne, Johnsen og Kiesenebner var det vel fà som reagerte pà da disse ble signert.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Ser på dette som et utslag av Brennes dårlige karma. Han har en tendens (x1) til å forlate klubber rett før de sportslige resultatene blir snudd på hodet. Brennes uflaks er vår flaks.

Kommentar

• xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

Opprinnelig skrevet av reka
                                    Ser på dette som et utslag av Brennes dårlige karma. Han har en tendens (x1) til å forlate klubber rett før de sportslige resultatene blir snudd på hodet. Brennes uflaks er vår flaks.
                                    Kan ikke huske at Moss gjorde det så stort når han forlot dem..
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Han signerte for FFK i 2004. Året etter gikk Moss fra 10. plass (og berget plassen i siste kamp) til 3. plass. Vil kalle det en markert forbedring.
                                      '

Kommentar

• aguado
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 448

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Han signerte for FFK i 2004. Året etter gikk Moss fra 10. plass (og berget plassen i siste kamp) til 3. plass. Vil kalle det en markert forbedring.
                                        '
                                        Da blir det vel en fjerdeplass på oss neste år da!

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

... eller en 7. plass.

Kommentar

Working...