Nyheter desember 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

Aftenposten.no

LILLESTRØM

Klubben startet oppkjøringen 1. desember. LSK har planlagt tre kamper i januar - alle i LSK-hallen. 16. januar kommer Nybergsund Trysil på besøk. Åtte dager senere (24. januar) gjester HamKam Lillestrøm, mens Odd Grenland møter Henning Bergs mannskap i LSK-hallen 30. januar.
    7. - 18. februar er LSK på La Manga. Laget spiller to treningskamper (11. og 17 februar): Motstanderne i disse kampene er ikke bekreftet.
    Se hele oppsettet til LSK: Treningskamper 2009 (ekstern lenke)
    24. og 28. februar er LSK tilbake på norsk jord, og møter henholdsvis Tromsø og Molde i LSK-hallen.
    2. - 12.mars reiser Lillestrøm på sitt andre utenlandsopphold. Turen går til Marbella, og laget møter Elfsborg til treningskamp 8. mars.
    LSK har også satt opp en treningskamp mot IFK Göteborg 28 mars. (Seriestarten er 15. mars).

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Treningsrapport 9. des.

Gode treningsrapporter synes jeg hører hjemme i nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Trening i dag i LSK Hallén

I tillegg til de to prøvespillerne fra Nigeria, var følgende i aksjon i dag:

Moldskred, Kippe, Bertheussen, Pedersen, Eriksen, Ringstad, Midtun Lie, Søgård, Essediri, Bjørkøy, Tokstad, Arnarson, Riise, Myklebust, Sundgot, Fellus, Occean (Sykkelmann, hvem har jeg glemt?).

Riseth, PSA, Johnsen, Kiko, Otto, Hansen, Ciise, Gabrielsen var ikke på treninga. Otto er operert i kneet, Ciise fremdeles på landslagsoppdrag og jeg tror Kiko er i Tunisia på noe bryllup eller lignende.

En del pasningsøvelser i begynnelsen av treninga, deretter mye spill på en drøy halv bane. Moldskred hadde noen skikkelig utblåsinger, men ble roet ned av Henning som forlangte positive tilbakemeldinger spillerne i mellom. Tempo på spill og pasninger var hele tiden fokus.

Seansen ble avsluttet med 4 x 4 minutter med gamping. Riise var overlegent best, Søgård og Pedersen de to neste. På siste gjennomføring tok dog Occean kontroll fra start etter å ha lunket rundt de tre første gangene. Han holdt i tre minutter før han tok en skikkelig Brink og endte som slakt.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Dagbladet

Jakten på Hareides etterfølger:
        - Jeg er ikke en kandidat. Jeg er Lillestrøm-trener, har akkurat startet her og trives utmerket. Her skal jeg være i fem år og er ikke aktuell som landslagstrener, slår Henning Berg fast.

http://www.dagbladet.no/2008/12/09/s...laget/3984886/

Kommentar

• holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

Synes denne fortjener en kort omtale i nyhetstråden:
          Slik fordeleles fotballmilionene:
          Fordeling av midler i 2008:
          Lillestrøm 12.542.733 NOK
          Hele saken:
          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Treningsrapport 10. des.

Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Dagens trening onsdag....
            Lett oppvarming med noen morsomme øvelser, deretter spill 2 lag mot hverandre på litt over halv bane.

Siste halvdel av treninga var det avslutningstrening for midtbane og spissa.
            Her var Bergmann rå fy faen for en avtrekker (her snakker vi Solskjær) eller så var Søgård bra her.

Nevner også at Grodås kjører keeperne hardt om dagen med mange morsomme tekniske øvelser.
            Fikk også status på Viktor og han slitter med en liten skade under beinet.

Spillere som ikke var med i dag var:
            Riseth spysjuk sammen med Ruben.
            BHR tar det litt med ro i dag er med i morgen.
            Fellus tror jeg var syk?
            Ringstad tar det litt med ro, begynner og merke kjøret.
            Ciise på landslaget til Somalia.
            Otto operert kneet er med for fullt i Januar.

Nye spillere med i dag var 2 fra Nigeria og en Kastrati? fra Skeid som var bra på avslutninger.
            Ryktes om at to nye spillere fra Elfenbeinkysten landet i går ,skal prøves på Rek laget først.
            Nevner også at Flisbyen har fått ny keeper fra Lørenskog.
            Legger med noen bilder av ymse kvalitet.
            Bildene sees her:

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Terminlista for andrelaget klar

Kampoppsettet for 2. divisjon avdeling 1 er nå klart. LSK2 åpner med bortekamp i Mandal:

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

LSK-jakt på talentfaddere

LILLESTRØM:
                – Bare halve jobben med å utvikle talenter skjer på banen, sier Torgeir Bjarmann. Nå søker LSK fadder- og vertsfamilier.

Av Trine Melheim Næss
                Publisert 11.12.2008 - 07:42 Oppdatert 11.12.2008 - 07:54

SØKER VERTSFAMILIER: – Vi har et stort ansvar for våre yngre spillere, mener sportsdirektør Torgeir Bjarmann. FOTO: ROAR GRØNSTAD

TIL LILLESTRØM: Til sommeren flytter Mathis Bolly (t.v) til Lillestrøm og skal bo alene for første gang. Selv om han mener Karim Essediri (t.h) og de andre lagkameratene tar godt vare på unge spillere, tror han klubbens tiltak med fadder- og vertsfamilier er klokt. FOTO: TRINE M. NÆSS

– Vi staser på talenter, da må de bli tatt vare på. Her har klubben et stort ansvar, påpeker sportsdirektør Bjarmann.
                LSK har allerede flere norske 16-17-åringer som har flyttet til Lillestrøm, og som de ønsker skal få hjelp til å tilpasse seg sosialt.
                Sannsynligvis kommer det et par til i løpet av vinteren.
                Klubben søker nå fadderfamilier som har et spesielt øye med en spiller og kan komme til å trenge vertsfamilier som har en spiller boende hjemme hos seg på permanent basis.
                – Ikke alle 16-åringer er forberedt på å bo alene. Vi vil legge alle forhold til rette og eliminere bort alt som kan virke inn på at de ikke blir gode fotballspillere, forteller Bjarmann.

– Kan være tøft
                Til sommeren flytter 17-åringen Mathis Bolly fra Holmlia til Lillestrøm.
                – Jeg tenker å bo alene og tror det skal gå fint. For meg er det kort vei til familie og venner, sier Bolly som fikk proffkontrakt i sommer.
                Han tror imidlertid andre unge spillere kan ha behov for litt støtte utenfor banen.
                – Hvis man kommer langveisfra og skal bo alene for første gang, kan det være tøft, sier Bolly.
                Når siste eksamen er levert, ser han for seg en tilværelse der fotball er første prioritet.

Må følges opp
                Med blant andre Bolly, Torje Slettli, Ruben Gabrielsen, Steffen Hjelmtvedt og islendingen Bjørn Bergmann Sigurdarson har Lillestrøm økt talentbeholdningen betraktelig.
                Mens Hjelmtvedt og Gabrielsen bor sammen i Lillestrøm, har Slettli fått familien med på flyttelasset.
                Bergmann Sigurdarson fikk i går selskap av sin islandske kjæreste, men Bjarmann understreker at alle trenger oppfølging.
                – Vi tror at det er viktig at de blir fulgt opp bedre enn det vi har klart til nå, istemmer Gunnar Falkum.
                Han har kvart stilling som "sosialminister" i klubben.
                – Hvilke kriterier stiller dere til familier som ønsker å påta seg dette ansvaret?
                – De må bry seg om spillerne og se etter at de har det bra i alle de timene de ikke jobber på Åråsen.

Toppidrettsrollen
                Falkum er spent på hva slags respons klubben får på utlysingen som nå er lagt ut på hjemmesidene.
                – Hvordan sjekker dere opp familiene som melder sin interesse?
                – Det kommer litt an på hvem som melder seg. Først må man ta en skikkelig prat, slik at man vet hva som forventes, og får en forståelse av hvem dem er.
                Torgeir Bjarmann har hentet mye nyttig erfaring om talentutvikling ved å besøke fotballakademier i utlandet.
                – Vi skal legge til rette for at de unge skal lære seg å bli toppidrettsutøvere, og tilnærmer oss akademimodellen uten at spillerne bor i kollektiv.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Dagbladet

Her er Tippeliga-klubbenes ønskelister før jul
                  - Vi er i grunn godt besatt på alle plasser. Skal vi hente noen inn, skal det være unge, lovende spillere. Vi har en stall som underpresterte i år, og både Henning og jeg ser det som viktigst å få ut det potensialet som ligger i de spillerne vi har. Selv om LSK alltid vil være en klubb som kan satse, sier sportssjef Torgeir Bjarmann til Dagbladet.no.

Kommentar

• Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

Dagens trening Torsdag...
                    Egentlig ikke så mye nytt å skrive om, men skal prøve.
                    Lett oppvarming.
                    Pasningsøvelser hvor det er fokus på stort tempo.
                    Spill 8 mot 8 i stor firkant, der målet er og spille seg igjenom feltet. Poeng for hver gang dem er igjenom.
                    Ettervert blei det satt inn keepere i denne øvelsen, og jeg blir mektig imponert over teknikken og skuddene til Bergmann.
                    I denne delen blei BHR skadet og gikk ut( bare en liten smell i ankelen, ingen fare)
                    Fikk beskjed fra Espen Søgård å legge til at laget hans vant denne delen 5-3.
                    Ellers så syns jeg at Viktor og Edwin(Nigeria) virkelig viser seg fram om dagen.
                    Mange borte i dag , endel som sliter med magesjuke.
                    Riseth,Psa og Marius trener alternativt.
                    Kiko er fortsatt i Tunisia, tror ungen er syk og er på sykehus.
                    Bolly Skole?eller syk.
                    Ruben syk .
                    Otto fortsatt ute til Januar.
                    Fellus syk?
                    Cisse landslag.
                    Karim syk.
                    Snakka såvidt med Erland J om å skrive litt om Juniora og han skulle prøve og skrive litt om dette( han skyldte litt på at han mangla data kunskaper så vi får se).
                    Ellers så må jeg spørre meg selv om dette er det samme laget som holdt på å rykke ned, faen det ser nesten for bra ut om dagen.
                    Sliter litt med bildene , skal se om jeg får det til seinere.

Fortjener plass her!

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Dette må vel kunne vurderes som en nyhet selv om det ikke er fra noen mer offisiell kilde en brodern, som tok samme fly som ham fra Frankfurt i dag:

Kiko kom hjem til Norge i dag, og vil sannsynligvis være i trening igjen om kort tid. Og det er jo brillefint.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Treningsrapport 12. des.

Rapport fra dagens trening v/HSft:
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Dagens trening bestod i stor del av passningsøvelser med høyt tempo. Det gikk mye i to touch med vendinger eller mottak på første touch.

De to afrikanerne som har vært med tidligere i uka var med i dag også(edwin og salami), i tilegg var en keeper fra eidsvoll med(kenneth)

Treningen ble avsluttet med løpetrening er Ruben nok var en som imponerte mest.

Før løpsdelen delte de inn i to lag og spilte først uten mål og eretter med mål. Lagene så omtrent slik ut:

Kenneth
                        Gabrielsen Riseth Kippe Ringstad
                        Essediri Søgård Bjørkøy Myklebust
                        Arild Edwin

Salami Occean
                        Bjarki Tokstad Kiko Riise
                        Midtun Bert PSA Eriksen
                        Hansen

Ellers var det høyt nivå som vanlig på treninga. Bergdølmo var bortom og slo av en prat med oss på sidelinja og jeg synes han virker som en utrolig hyggelig fyr. Han mente forresten også at Ringstad har størst potensiale som back, og da ser jeg på det som en bekreftelse på at han blir satsa på som back. Det har jo uansett sett veldig slik ut på treningene.

Tullebukk tar nok for seg skadene når han skriver noe, det blir litt meningsløst om jeg skriver masse om hvorfor folk er ute siden kilden min er tullebukk. Kan uansett nevne at Bergmann hadde noe rusk på baksiden av låret, ettersom han var på forrige trening
                        Tillegg v/tullebukk:
                        Her kommer skade,sjuke lista.

Bergmann kjenner noe nederst i ryggen, ingen fare.
                        Otto fjerna litt arvev i kneet.
                        Bolly spysjuk.
                        Fellus lyske veit ikke alvorlighetsgraden.
                        Marius tja er med på noe av treninga men aldrig spill delen.
                        Moldeskred skulder.

Cisse landslaget fram til midten av februar.

Neste uke skal Kastrati fra Skeid prøve seg, Edwin kommer mulig tilbake i januar men trener fram til Onsdag... Sender med noen bilder av tåpelige hodeplagg til Rønnerns store begeistring.... Ønsker også alle en god helg så skrives vi på mandag igjen.
                        Last edited by RSP; 12.12.2008, 13:46.

Kommentar

• Jan Banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 809

Doms- og sanksjonsutvalget har ilagt Rosenborg BK og Lillestrøm SK bøter for deres respektive tilhengeres bruk av bluss på tribunen under kamp - se ytterligere informasjon nedenfor.

Sanksjonssak 20/2008 – Rosenborg BK

Doms- og sanksjonsutvalget (Utvalget) finner det bevist at Rosenborg BKs tilhengere tok i bruk
                          pyroteknikk i forbindelse med Tippeligakampen mellom Lillestrøm og Rosenborg den 26. oktober 2008.

Utvalget legger til grunn at klubbens supportere ved én anledning tente opp fire bluss på tribunen.

Bruk av pyroteknikk er i utgangspunktet forbudt i norsk fotball, men den enkelte arrangørklubb kan søke Forbundsstyret om tillatelse til å benytte pyroteknisk materiale. Det ble ikke gjort i dette tilfellet, og det er uansett kun hjemmelagets tilhengere som kan gis tillatelse til bruk av pyroteknikk på bestemte vilkår.

Klubben har et objektivt ansvar for tilhengerne sine, jamfør Sanksjonsreglementet, og Utvalget mener at klubben må ilegges en bot for det ovennevnte forholdet.

Utvalget har i skjerpende retning lagt vekt på at bruken av pyroteknikk fant sted på tribunen under kampens gang, og at pyroteknikk vanligvis representerer et betydelig faremoment.

Utvalget har etter en helhetsvurdering ilagt Rosenborg BK en bot på 15 000 kroner – i tråd med Forbundsstyrets innstilling.

Sanksjonssak 21/2008 – Lillestrøm SK

Doms- og sanksjonsutvalget (Utvalget) finner det bevist at Lillestrøm SKs tilhengere tok i bruk
                          pyroteknikk i forbindelse med Tippeligakampen mellom Lillestrøm og Rosenborg den 26. oktober 2008.

Utvalget legger til grunn at klubbens supportere ved én anledning tente opp to bluss på tribunen.

Bruk av pyroteknikk er i utgangspunktet forbudt i norsk fotball, men den enkelte arrangørklubb kan søke Forbundsstyret om tillatelse til å benytte pyroteknisk materiale. Det ble ikke gjort i dette tilfellet, og det er uansett ikke under noen omstendighet tillatt å tenne bluss på selve tribunen.

Klubben har et objektivt ansvar for tilhengerne sine, jamfør Sanksjonsreglementet, og Utvalget mener at klubben må ilegges en bot for det ovennevnte forholdet.

Utvalget har i skjerpende retning lagt vekt på at bruken av pyroteknikk fant sted på tribunen under kampens gang, og at pyroteknikk vanligvis representerer et betydelig faremoment.

Utvalget legger også i skjerpende retning vekt på at klubben er sanksjonert for tilsvarende forhold flere ganger de siste årene.

Utvalget har etter en helhetsvurdering ilagt Lillestrøm SK en bot på 15 000 kroner (Forbundsstyret innstilte på en bot på 10 000 kroner).
                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Skinke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2007
                            • 3914

PÅ KRYKKER: Otto Fredrikson vil begynne å trene rolig i januar. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                            Otto operert igjen

ÅRÅSEN:

Vil ta det med ro for å bli helt frisk.
                            Av Morten Svesengen

LSK-keeper Otto Fredrikson går med krykker igjen.

Også denne gangen er det kneet hans som er blitt utsatt for et inngrep.

En meniskskade i det samme kneet i sommer holdt den finske landslagskeeperen på sidelinja i seks seriekamper.

Utover høsten fikk han igjen vondt i kneet, og i begynnelsen av desember ble smertene så store at han ble sendt til undersøkelse.

– Jeg fikk smerter i kneet da vi startet opp igjen med trening, og det viste seg at det var noe arr-vev som var problemet. Det er nå skrapt vekk, og kneet skal være i orden igjen etter nyttår, sier Fredrikson.

Finnen vil trolig være tilbake i trening enten den første eller andre uka i januar.

– Det er ingen vits å stresse. Jeg kommer til å ta det med ro i starten før jeg belaster beinet for fullt, sier han.
                            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

LSKs støtteapparat

Sparer tre millioner

Bergs drømmeteam billigere enn Nordlie sitt

ÅRÅSEN: Støtteapparatet rundt LSK-trener Henning Berg er like stort som det Tom Nordlie hadde. Men Åråsen-klubben sparer nesten tre millioner i året.

Henning Berg har som ny sjef på Åråsen fått lov til å bygge sitt eget team. Selv om han har like mange personer i apparatet rundt seg som klubben hadde i 2007, har han ikke sløst med pengene. LSK har kuttet lønnsutgiftene til det sportslige støtteapparatet betydelig fra i fjor.
                              – Vi har kuttet kostnadene med 20 prosent. I kroner betyr det at vi sparer mellom 2,5 og 3 millioner kroner, sier LSK-formann Per Mathisen.

To assistenter

Berg er fornøyd med de personene han har rundt seg. Han har valgt å ha to assistent-trenere (Petter Belsvik og André Bergdølmo) – én mer enn LSK hadde i fjor da Svein Cato Bakkemo var Nordlies assistent.
                              Den utvidelsen er hentet inn ved at Geir Kåsene er både fysisk trener og fysioterapeut. Der var henholdsvis Erlend Slokvik og Jørn Karlsen på lønningslista i fjor.
                              – Jeg ønsker en tettere individuell oppfølging av hver enkelt spiller. Det betyr at alle spillerne får en person å forholde seg til når det gjelder sine utviklingsmål. For å få det til, var det avgjørende å ha to assistenter, sier Berg.
                              Slik bruker Berg sitt sportslige støtteapparat:

Støtteapparatet

• Petter Belsvik, assistent-trener:

– Petter har ansvaret for individuell oppfølging av en del spillere, de fleste er offensive spillere. I tillegg jobber han med vårt offensive spill. Som alle de andre i støtteapparatet er han en sparring partner for meg i forhold til helheten.
                              • André Bergdølmo, assistent-trener:

– André har sin gjeng med spillere å følge opp. Han har flere enn Petter. Han skal også lede andrelaget i kamper.
                              • Frode Grodås, keeper-trener:

– Han har den samme rollen i forhold til keeperne som Petter og André har til utespillerne.
                              • Erland Johnsen, toppspiller-utvikler:

– Erland følger opp aldersbestemte landslagsspillerne som Stian Ringstad, Ruben Gabrielsen og Kristoffer Tokstad, i tillegg til noen av de beste juniorspillerne.
                              • Geir Kåsene, fysisk trener og fysioterapeut:

– Geir styrer det fysiske opplegget både på a-laget og juniorlaget. I tillegg er han vår ansvarlige fysioterapeut. En fysioterapeut i 50 prosent stilling skal jobbe under Geir.
                              • Frode Birkeland og Lars Bache, junior-trenere:

– De har ansvaret for trening og kamper for juniorlaget. Frode skal også bistå André under kampene i 2. divisjon. De deltar også i planleggingen av det sportslige opplegget.

Følger samme opplegg

Berg er opptatt av at juniorlaget skal følge det samme opplegget som a-laget, både fysisk og fotballmessig.
                              – Det gjør det enklere for spillerne å komme opp på a-laget når det er aktuelt. Så lenge de kjenner igjen det vi driver med og er fysisk godt rustet, er det lettere å ta steget. Da har de bare nivåforskjellen å forholde seg til. Vi jobbet slik i Lyn også, og jeg tror det var en av grunnene til at unge spillere kunne komme inn og prestere med en gang, mener Berg.

PS! Foruten de som er nevnt over, lønnes Torgeir Bjarmann (sportslig administrativ leder), Roy Kenneth Torkildsen (ansvarlig for skoleopplegg og scout), Jan Roger Sannerud (spillerutvikler 11-15 år) og Frank Grønlund (daglig leder) helt eller delvis gjennom elitesatsingen i LSK.
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

Julenytt

KFL-Tee nå i salg, og Buggen sendt..

Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

Den nye KFL t-skjorta er nå å få kjøpt for skarve 150,- på Shoppen, som i tillegg byr på flere spesialtilbud. Enda en lukrativ gave er selvsagt LSKs eget Lotto-tiltak, der du støtter klubbens rekrutteringsgrunnlag samtidig som du/den du gir gaven til hver fredag hele året er
                                med i trekninga av meget pene pengepremier. Les mer om dette på klubbens hjemmesider, lsk.no.

Ellers er det bare gjøre i stand for litt ekstra kvalitetstid på klosettet. Skru opp varmen, kjøp inn stearinlys, akevitt, tøfler, pels til seteramma og meld evt andre beboere om at dassen nå blir opptatt over lengre perioder.
                                40 fulle sider med Humbug & Kanari blei lagt i posten i dag, og redaktøren er særs fornøyd med denne juleutgaven. Etter mange timers (nattlig) skrivearbeid har redaksjonen gjort sitt fornødne og aller ytterste for å redde også din jul og barnlige lyst. Shit back and enjoy!

Vi er Kanari-Fansen, sover aldri
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3235

Romerikes Blad: "Ungguttene imponerer"

På samme dobbeltside som RB i dag har oppslaget om hvor mye vi sparer på det nye trenerteamet står det også en mindre artikkel om at Henning Berg har rukket å bli imponert over de nye ungguttene i LSK-stallen.

Berg er tilfreds: - De unge spillerne har tatt nivået veldig bra. De har på ingen måte dratt nivået ned, og det er positivt. Generelt har det sett veldig bra ut i de to ukene som er gått, fastslår Berg.

Bjørn Bergmann Sigurdarsson, Stian Ringstad, Kristoffer Tokstad, Ruben Gabrielsen, Mathis Bolly og André Hansen er alle unge og lovende spillere i neste sesongs spillerstall. De har mer enn lav alder til felles.

- De har alle bra fart, og det er viktig, mener LSK-treneren.

Artikkelen nevner også at noen av ungguttene og noen av de andre spillerne (bl.a. PSA, Riseth, Riise, Marius Johnsen) matches forsiktig eller skjermes, og derfor ikke har deltatt på alle treningene, og Berg sier at det er viktig å ta hensyn til enkeltspillerne.

Dette bekrefter jo vurderingene Tullebukken har gjort i sine utmerkede og høyst kjærkomne treningsreferater.

Min kommentar: Skryt og oppmuntring som pedagogisk hovedstrategi !! Vekt på FART !!! Individuelt tilpassa treningsopplegg !!

Hvilken forskjell fra i fjor....

gilbert

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Tillegg til nyheten foran:
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Ad skadesituasjonen til Marius Johnsen:

I den lille artikkelen i dagens RB (se nyhetstråden) står det følgende om Marius Johnsen:

Det er ikke bare de yngste spillerne som skjermes. (PSA og Riseth trener annen hver dag, Riise står over én dag i uka.)

I tillegg er man forsiktig med Marius Johnsen.

- Alle er ivrige etter å komme i gang, men det er viktig at vi holder dem litt igjen. Når det gjelder Marius, så prioriterer vi å bygge ham forsiktig opp igjen. Det vil ennå ta litt tid før han er tilbake i fullt fotballspill, forteller Berg.

gilbert

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

I morgen kan du møte LSK spillerne

Torsdag 18.desember kan du møte LSK spillerne på flere av Romerikes kjøpesentre.

Fra kl. 1800 og utover vil LSK og spillerne fra A-stallen markere at julen snart er her ved å spre seg rundt på flere av kjøpesenterne i vår region.

Målsetningen er å synliggjøre LSK i nærområde, gi muligheter for at LSK-supportere får møte sine "helter" i hyggelige juleomgivelser, samt salg av enkelte LSK-produkter. Det vil bli arrangert konkurranser, vi vil selge LSK-kalendere, supporterutstyr, sesongkort, medlemskap i Gullik-klubben med mer og selvsagt er spillerne disponible for autografskrivning.

Hele saken her:

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Moss Dagblad

Mosse-trener Per Morten Haugen:
                                        Eirik Bertheussen har slitt med å få spilletid i Lillestrøm, og Haugen er klar over hans situasjon.
                                        - Vi har ikke hatt kontakt med han, men det kan være muligheter der, sier MFK-treneren.
                                        Bertheussen selv bekrefter at han ikke har hørt noe fra MFK, men utelukker ikke klubben fra Moss om de skulle ta kontakt.
                                        - Det er vel helt klart noe som kan være aktuelt for meg, kommenterer han.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Fædrelandsvennen

100% Fotball har tatt en ringerunde til samtlige av de 16 eliteserieklubbene for å sjekke etterspørselen etter et fast sete på stadion for å se laget sitt spille:
                                          Lillestrøm:
                                          Antall solgte: 2410
                                          Målet for kommende sesong: 5400
                                          Antall solgt i 2008: 5400

Kommentar

Working...