Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Gratulerer KFL!
16år med sengelappen og absolutt verdt en feiring.
Jeg ønsker å takke styremedlemmer , bidragsytere og ikke minst medlemmene for at KFL har blitt det den er blitt.
Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over
Til info sa var det den 3.desember ikke 2.desember. Lol sa jevelg dritit ut CFD, sånn går det når man blir i bergen ltt for lenge.
Men gratis med dagen i morgen da
Alltid like "pålitelige" wiki'en hevder også at det er 2.12.92:
Kanarifansen Lillestrøm (KFL) er Lillestrøm Sportsklubbs uavhengige supporterklubb. Kanarifansen ble stiftet 2. desember 1992 som et resultat av billettfordelingen til cupfinalen det året. Pr. august 2006 har kanarifansen 5000 betalende medlemmer
Selv velger jeg å ty til mer pålitelige kilder som ikke kan redigeres av gud (ståle) og hverman (Kasey), nemlig brreg.no:
I følge Brønnøysundregisteret ble kanari-fansen stiftet 3.12.1992
ok.. Jeg ønsker å grave med ned. Jeg har alltid hørt og lest at KFL (på KFL.no!) ble stiftet 2.dec. Jeg var uansett ikke alene , siden det tok veldig lang tid før noen bemerket det.
Uten at jeg kjenner historien så velger jeg å gå ut ifra at det sikkert var noen personer som satt på en pub og hadde allmøte den 2.desember ,men ikke fikk sendt inn papirene før 3.desember. Hvis dette stemmer (og det gjør det sikkert) så har jeg rett i mine uttalelser.
Ikke kom dragende med fakta, Det bare kompliserer saken!
Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over
ok.. Jeg ønsker å grave med ned. Jeg har alltid hørt og lest at KFL (på KFL.no!) ble stiftet 2.dec. Jeg var uansett ikke alene , siden det tok veldig lang tid før noen bemerket det.
Husker knapt nok min egen fødseldato, så når en hedersmann som CFD kliner til med en gratulasjonstråd henger jeg meg på med en ukritisk tommel opp!
Uten at jeg kjenner historien så velger jeg å gå ut ifra at det sikkert var noen personer som satt på en pub og hadde allmøte den 2.desember ,men ikke fikk sendt inn papirene før 3.desember. Hvis dette stemmer (og det gjør det sikkert) så har jeg rett i mine uttalelser.
Stedet var kjellerstua til Kent Dysterud, Baglergata 18. Om familien hadde pub i kjelleren vet jeg ikke.
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Gå til: navigasjon, søk Baglerne (fra norrønt: bagall, fra kirkelatinensbaculum, som betyr bispestav) var et kirkelig parti som kjempet mot Kong Sverre og birkebeinerne under borgerkrigstiden i Norge.
Baglerne ble stiftet i 1196 av av biskop Nikolas Arnesson i Oslo og erkebiskop Eirik av Nidaros og bestod hovedsakelig av vikværinger.
Baglerne ble slått av Kong Sverre, men etter hans død inngikk de et kompromiss med kongemakten, og hadde fra da av sin base på Helgøya i Mjøsa. Baglerne underordnet seg helt under birkebeinerne fra 1217, og deres rolle ble etter hvert overtatt av andre flokker som ribbungene(se lenger ned). Baglerne er den mest kjente gruppen av dem som kjempet mot birkebeinerne.
Som altså er forbindelsen med:
Ribbungene
Ribbungene
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk Ribbungene var et opprørsparti i Norge, stiftet i 1219 av Gudolf av Blakstad på restene av baglerpartiet. De tok Erling Steinveggs sønn Sigurd Ribbung til konge og vant en viss innflytelse på Østlandet. Året etter gikk bønder og birkebeinere til kamp mot ribbungene ved Leinestrand på Røyse ved Bønsnes i Tyrifjorden. Der skal 240 ribbunger ha falt i kamp; Sigurd kom seg unna. Vinteren 1221/1222 skal han ha kommet tilbake og tatt gisler blant bøndene på Røyse. Sigurd tok tilhold på Frognøya rett utenfor der kampene sto. Øya skal ha blitt en base for ribbungenes kommende tokter.
I 1223 ble Sigurd Ribbung fanget av Skule jarl, men klarte å flykte fra fengslet i 1224. Ribbungene var deretter i noen år herrer på Romerike og til dels Hedmarken inntil det lyktes kong Håkon å fordrive dem i 1227. Sigurd Ribbung døde året før."
Derav forbindelsen med Romerike!
-- Lenge Leve Lillestrøm!! --
Galskap er bare begynnelsen når du blir med...
Kommentar