Hva er en realistisk målsetning for LSK i 2009?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

Hva er en realistisk målsetning for LSK i 2009?

For meg så er tre ting viktig i 2009:

Berg for tid til å rette opp de feilene som er blitt innført på laget siden UR dro til Stavanger.

En stor forbedring når det gjelder Eliteserieplassering.

Forandring i spillestilen.

Men å få spillerne å blø for drakta si er det som betyr mest for meg.

Alle punkter som jeg har nevnt, i følge min mening henger med hverandre. For å få nye spiller i laget som de kunne bidrå tar tid, talmodighet og litt lykke. Om de bidrår stort som kommer dette til å smitte de andre som spille på laget.

Realistisk sett så ser jeg for meg at et par spiller til forsvinner fra Åråsen ganske fort. Blir ikke overrasket om Riise Jnr forlater LSK til fordel for et varmere klima og en større liga enn den som han spiller i per i dag.

Berg skal sannsynligvis spille et slags 4-4-1-1. Skal Gilbert spille som hengende spiss? Skal vi kjøpe nytt eller komme MM til å modne som fastspiller i LSK? Det var ikke så lenge siden har blir nevnt som mulig landslagmateriell.

Er fornøyd med 4 plass og det er mulig. Vi kommer til å overraske noen lag og spiller stort, men taper kamp som vi bør vinner. Tror Berg trenger minst et år for vi kan kjempe mot RBK om gull igjen (Hamren er en slu, dyktig trener og Trønderne mangler en spiss og en kantspiller for å bli et topp lag på nytt).

Hva mener dere? Hva er viktigst for dere. Hvor havne vi i 2009?
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
    Men å få spillerne å blø for drakta si er det som betyr mest for meg.
    Men bare litt
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

Kommentar

• sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1827

Forventer drastisk endring i holdninger og spillestil. Regner med at gutta reiser seg og at vi befinner oss på øvre del av tabellen.
      Forventer og 2 x 3 poeng mot søpla

Kommentar

• mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

Jeg forventer bedre samhandling som prioritet nummer en. 2008 viste et lag som var håpløst dårlig samspilt. Kun i enkelte glimt stemte det for gutta og sånt blir det dårlige resultater og selvtillit av, uansett formasjon/taktikk/spillestil.

Nyhetstråden har et innlegg hvor det går frem at HB ønsker å dyrke individuelle ferdigheter. Dette er greit nok så lenge individualistene vet hva de skal gjøre og når de skal gjøre det.

Spillestilen har jeg heller ingen sterke meninger om bortsett fra at jeg håper laget blir så godt samspilt at taktikken kan varieres slik at motstanderen får størst mulig problemer med flyt i eget spill uten at prestasjonen til LSK svekkes nevneverdig.

Jeg håper også på at vi endelig blir en klubb hvor ung-gutta får spilletid selv om disse ofte har varierende prestasjoner. Talentene på 2. laget har behov for å vite at de vil få sjansen på A laget regelmessig, det gir et viktig signal om at godt arbeid nytter. Det gir dem også en påminnelse om nivået de må etablere seg på.

Tabellplassering har jeg ingen fornemmelse av, men det er selfølgelig et minstekrav at vi ikke rykker ned.
        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2204

Med den stallen vi har pr idag,
          bør vi være strålende fornøyd,om vi kommer på øvre halvdal av tabellen.

-Nå bør vi gi Henning og laget litt tid,og anse dette som en mellomsesong.
          Jeg er i allefall strålende fornøyd,bare vi slipper å ha nedrykk-spøkelse hengende over oss,også neste sesong.

Kommentar

• Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

Jeg forventer tryggere forsvar- og mer direkte angrepspill. Og plassering på øvre halvdel av tabellen.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
              Hvor havne vi i 2009?
              Så lenge vi tar steg videre fra forrige sesong, er jeg egentlig greit fornøyd. Jeg krever ikke all verden av tabellplassering i 2009, det eneste kravet jeg har er at vi skal holde oss unna nedrykksstriden når høsten kommer. Jeg tror ikke vi tar medalje, et sted mellom 4-8 virker realistisk.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3593

Vanskelig å si noe konkret så tidlig før sesongpremieren, men jeg forventer at gutta føler kampen om plassene og ikke spiller fordi prislappen var for høy.

Hvor høyt vi hever oss på tabellen bllir vanskelig å si, men det er lov å håpe at vi tar et par steg opp og unngår så mange hjerteskjærende øyeblikk som 2008 brakte oss.

Forsvaret bør returnere til et av de gjerrigste, og innlegg og dødball bør ha litt størrre presisjon. Ellers forventer jeg at spillerne løper litt mer og gjør seg spillbare mens vi har ballen, og er aggressive i press når vi mister den.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 445

Vi begynner på nytt igjen, så det vil nok ta en del tid før ting begynner å sitte.

Tipper vi havner mellom 7-12 plass, stallen er dessvere svak.

Kommentar

• Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

- At vi kjøper unge, billige spillere med teknikk og fart.
                    - At vi unngår de store negative og pinlige overskriftene i pressen.
                    - At vi ikke er i nedrykkstriden siste 2/3 av sesongen.
                    - At vi tar noen delige prestisjeseire mot motstandere som RBK, vif og Stabæk.
                    - At vi makter å vinne en kamp med minimum 3 mål.
                    - At fans og omgivelser klarer å tenke langsiktig og ikke kreve hoderulling ved middels resultater.

Sportslig sett så er 8nde plass helt ok.

Kommentar

• Spntneous
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 1990

Jeg håper videre at Henning ikke fortsetter trenden med å kjøpe tilårskomne og rutinerte spillere på tvangsauksjon, det trenger vi vitterlig ikke.
                      Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                      Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2131

Medalje. Intet mindre. En fiaskosesong skal ikke forandre pà de grunnleggende forutsetningene. Vi er fortsatt en av de store klubbene i Tippeligaen, vi har glimrende fasiliteter, vi har en sterk spillerstall (dog med noen vesentlige mangler, spesielt nàr det kommer til fart) og Kanarifansen i ryggen. Lillestròm skal alltid vaere med i medaljekampen. Nàr lag som Tromsò og Fredrikstad kan ta medalje, skal i alle fall Lillestròm ha alle forutsetninger for à klare det.

For et àr siden var man gullkandidat, og nà skal plutselig màlet vaere à kjempe for en hederlig plassering midt pà tabellen???
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

Vi er i ferd med å tape økonomisk til RBK, Brann, Viking og VIF. Vi må øke inntektene dramatisk over de neste årene dersom vi ønsker å henge med i toppen. Klarer vi ikke det vil vi nok forbli en middehavsfarer, dessverre.

Når det gjelder neste sesong er ikke stallen god nok for å kunne kjempe om seieren. Så fremt Berg ikke klarer å oppdrive gull på spillermarkedet uten betydlige ressurser bak seg, og de unge vi har i dag plutselig slår til.

Men akkurat det håper vel alle andre klubber på også, uten at det nødvendigvis er veldig realistisk...

Kommentar

• Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2602

Jeg forventer gull i serie og cup, at Lillestrøm vinner fair-play-prisen, at Bergdølmo setter seg på knærne og gråter over det som skjedde tilbake i tid, samt bretter ned og stiller stumpen sin til disposisjon til Cocajerry, Petter og andre som har lyst til å drive straffeeksersis.

Videre forventer jeg at TV 2 skryter hemningsløst av Lillestrøm sesongen igjennom og at Arne Ball sier han aldri har sett maken til spill i den norske toppserien siden han begynte som sportskommentator.

Jeg forventer at vi selger den nye Messi til Barcelona for hundretusenmilliarder noe som gjør oss økonomisk rustet til å kjøpe hele Kjeller, og dermed kan bygge en stadion i superklassen, og legge til rette for vekst i hele området.

Lillestrøm by tar plustelig tak i seg selv og satser hardt på forskning teknologi, arkitektur og kulturtilbud, slik at det blir det mest attraktive stedet å bo på, som merkelig nok ikke tiltrekker seg teite hipstere, men bare folk som er opptatt av gode verdier, har god musikksmak, og som utrolig nok ordner at verden blir et fint sted for alle å bo på.

Cocajerry og Petter gir, tross fristelsen, fra seg retten til straffeutøvelse, og klemmer heller Berdølmo i en stor gruppeklem med andre fristede.

Berdølmo selv blir sittende i tung meditasjon hele neste vintersesong og blir fotballens vise guru som kommer med råd og vink som gjør at Lillestrøm for alltid blir lokomotivet i norsk fotball, uten at serien blir lite spennende.

Vålerenga blir et av få topplag som ikke klarer å henge seg på det som blir tidenes opptur for norsk fotball, der de hangler mellom divisjonene i en uendelighet. Til deres lettelse lykkes de med å opprettholde et reelt bohem-image, og har bare late vinnippende supportere, ansatte i styret, og spillere; alle er minst like tynne i håret som meg.

Det er mine forventninger til neste sesong. Intet mer, intet mindre. God jul!
                            Ferdigskåra

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Opprinnelig skrevet av heidar
                              Medalje. Intet mindre. En fiaskosesong skal ikke forandre pà de grunnleggende forutsetningene. Vi er fortsatt en av de store klubbene i Tippeligaen, vi har glimrende fasiliteter, vi har en sterk spillerstall (dog med noen vesentlige mangler, spesielt nàr det kommer til fart) og Kanarifansen i ryggen. Lillestròm skal alltid vaere med i medaljekampen. Nàr lag som Tromsò og Fredrikstad kan ta medalje, skal i alle fall Lillestròm ha alle forutsetninger for à klare det.

For et àr siden var man gullkandidat, og nà skal plutselig màlet vaere à kjempe for en hederlig plassering midt pà tabellen???

Beklager å si det, men LSK har ikke sterk spillerstall p.t.

Kommentar

• WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 978

Synes det er litt vel mange negative her. Men kan til en viss grad forstå det med tanke på hvordan årets sesong gikk.

En ting vi alle må huske er at det meste som kunne gå galt gikk galt i år, kunne ihvertfall virke sånn. Vi hadde utrolig mange skader og ikke minst langtidsskader. Og ikke minst har spillere blitt brukt på totalt feil plass. (noe vi vil skjønne når Brenne neste år er i landslagtroppen og dominerer i Odd)

Alt dette og mye mer tror jeg har gjort at veldig mange av spillerne har prestert langt dårligere enn de kan. Tror også noen av spillerene har gjort det bedre enn det kan virke for mange. F.eks Mouheli. Synes han har gjort sakene sine ganske bra i de fleste kampene men det er sikkert ikke så jævla lett og styre en midtbane når det er totalt mangel på bevegelse og spillerne rundt deg står totalt feil for de spiller på en plass de aldri skulle ha spilt.

Spiller som Magnus Myklebust tror jeg kan bli veldig bra med Berg som trener og en annen spillestil enn pumping av lange baller. Og ikke minst når han får B. H. Riise ved siden av seg på kanten.

I det hele tatt er det mange spillere som kan bli totalt forandra med litt bedre selvtillit, ved å spille på vant plass og under en annen spillestil. Alle spillerne som kommer til å spille i første elvern har bevist en eller gang at de duger til løfte LSK til medalje.

F. eks er det bare en sesong siden Kippe og PSA var det midtstopper paret som slapp inn minst mål. Men når PSA, Otto og M. Johnsen, er 3 av de 5 som var tiltenkt de bakerste plassene på banen, er ute store deler av sesongen kan det ikke gå bra. (Mange trodde vel etter 2007 sesongen at PSA ville ta steget opp og bli landslag aktuell. Kippe var vel på landslaget på det tidspunktet.) Hvor mange poeng tror dere at vi tapte på at Molskred måtte stå i mål for Otto og hadde store tabber de føste kampene han sto? Hvor mange poeng tror dere vi har tapt på at Bertheussen, Pedersen og en halvskadet Riseth måtte spille midtstoppere? Vet mange har Riise opp i halsen og mista litt troa på han etter årets sesong men hvor mange poeng tror dere vi har tapt pga vi ikke har hatt en spillende Riise med 2007 sesongens form?

Nei jeg mener vi har muligheter til å kjempe om medalje hvis spillerene yter sitt beste og Berg klarer og få de nye talentene til å ta et steg til. Tenker da først og fremst på spillere som Bolly, Bergman og Ringstad.

Men må si jeg ikke er veldig fornøyd med at vi ikke har fått en venstre ving som kunne gått rett inn på laget. Men det kan jo enda skje.

Otto
                                Eriksen-PSA-Kippe-M.Johnsen

Riise-Mouheli-Bjørkøy el Søgård-X?X

Occean-Myklebust el Bergman

Benken;
                                Hansen
                                Gabrielsen
                                Riseth
                                Pedersen
                                Ringstad
                                Viktor
                                Sundgot

Berg får det beste ut av laget, få skader, talentene blomstrer, nye venstre vingen storspiller og Fugla er med og kjemper om medalje.

Kommentar

• PA
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 500

Opprinnelig skrevet av Ola
                                  - At vi kjøper unge, billige spillere med teknikk og fart.
                                  - At vi unngår de store negative og pinlige overskriftene i pressen.
                                  - At vi ikke er i nedrykkstriden siste 2/3 av sesongen.
                                  - At vi tar noen delige prestisjeseire mot motstandere som RBK, vif og Stabæk.
                                  - At vi makter å vinne en kamp med minimum 3 mål.
                                  - At fans og omgivelser klarer å tenke langsiktig og ikke kreve hoderulling ved middels resultater.

Sportslig sett så er 8nde plass helt ok.

Jeg er stort sett enig i alt du sier!

men forventer bedre enn 8ende plass. synes ihvertfall vi skal kunne forvente en 5 plass.

Også legger jeg til en et ekstra forventnings punkt

- Få kjøpt 1 spiller som forsterker laget. ( Om vi self. får solgt litt daukjøtt)

Kommentar

• Martini
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 294

Et par utskiftinger på laget må nok fortsatt til, skal vi være med blant topp 3/4....Isåfall gammelt blod mot ungt blod, som vårt nye trenerteam under all sannsynlighet leter etter...

Ellers er det VIKTIG å slå bydelslaget 2x neste sesong, og ende blandt de 6 beste.....Tror det er realistisk, da det ser ut som om LSK endelig har skjønt at det er tempo og teknikk som gjelder i dagens moderne fotball
                                    FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Opprinnelig skrevet av Martini
                                      Tror det er realistisk, da det ser ut som om LSK endelig har skjønt at det er tempo og teknikk som gjelder i dagens moderne fotball
                                      Unnskyld dersom jeg stiller et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen:
                                      Hvordan kan trege spillere trenes til å bli raskere når de er blitt "godt voksne"?
                                      Hvordan kan f eks OO, Søgård, Kippe, Gilbert bli raskere enn de er?
                                      Eller defineres "tempo" i Henning Bergs hode først og fremst som større tempo i pasningsspillet og bevegelsesmønsteret..?

Igjen, beklager min litt dumme vinkling...
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

Slettes ingen dum problemstilling Perta. Som du selv skriver kan det være at han mener tempo i spillet mer enn hvor raskt hver enkelt kan løpe. Ellers vil jeg tro at de fleste kan hente noen meter her og der på å utvikle spenst, løpesett og vendinger(forutsatt at dette ikke er optimalt i dag).

Vi får nok aldri se Arild sette norsk rekord på hundremeter, men kanskje kan han tjene en halvmeter på en 40 meters spurt? Det kan være den halvmeteren som avgjør om han får tåa på et innlegg eller ikke.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

Working...