Får LSK penger for Olsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2505

    #21
    Opprinnelig skrevet av Del Portro
    Derav også vist at flertallet ikke har rett når det ofte er ting som er godt fundamentert i norsk fotballfilosofi, opphøying av defensiv og taktisk offervilje uten å se verdien i å la spillere med kvalitet framfor kvantitet utvikle seg defensiv.
    Beklager avsporingen, men hva er egentlig en spiller med kvantitet?

    Er det en solid bygd fyr som Jan Mølby eller Kasey Wehrman, eller er det en spiller det er flere av? Du skriver som om Trond Olsen var det i fjor:
    I fjor viste Olsen seg minst like gode som Stabæk-enerne, ut fra alle målbare tall.
    men i argumentasjonen din er vel Olsen kroneksemplet på en spiller uten kvantitet?

    Kommentar

    • Del Portro
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2008
      • 115

      #22
      Ble en e for mye der. Kvalitet framfor kvantitet var ikke helt heldig, men var ment som den norske måten å fokusere på vilje framfor evne. Måten å opphøye taktikkere og slitere og undervurdere det motsatte fordi det er så "riktig" ut fra vår måte å tenke fotball på. Spillere med gode ferdigheter som blir nedvurdert fordi tålmodigheten i å la Olsen-typen utvikle seg defensivt over tid og til og med mislykkes underveis (ofte) ikke er til stede. Dem er det flere eksempler på. Man får sjelden alt i én spiller, og ingen kan være to steder samtidig. I framtida må LSK forbedre seg, idet også innkjøpspolitikken, der jeg heller ser spillere som har fart og teknikk skoleres i spillestilen og få framgang enn at for eksempel Midttun Lie skal spille kant fordi han ikke er god nok defensivt som back. Vi ikke kan forvente at Dosso og nye spillere skal bli "helt norske". Ikke hadde vært bra for å ha flest og best mulig ferdigheter å spille på heller.

      Kommentar

      • vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

        #23
        Jeg lurer fremdeles på om vi sikret oss prosenter ved et evenuelt videresalg da Olsen gikk for skampris til Glimt, eller om vi gjorde samme tabben som Molde da Clayton gikk til oss.

        Problemstillingen er ikke mindre aktuell etter at flere medier melder at Everton er interessert i Olsen.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #24
          Opprinnelig skrevet av vollafugl
          Jeg lurer fremdeles på om vi sikret oss prosenter ved et evenuelt videresalg da Olsen gikk for skampris til Glimt, eller om vi gjorde samme tabben som Molde da Clayton gikk til oss.

          Problemstillingen er ikke mindre aktuell etter at flere medier melder at Everton er interessert i Olsen.
          Her burde vel noen i LSK systemet komme med ett svar, er jo en ganske så aktuell sak... penger inn er god butikk og ett fint plaster på såret for en i utgangspunktet idiotisk handel!

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1422

            #25
            B/G har akseptert et bud fra Rosenborg. Kan være en del penger å hente her hvis vi har prosenter.. Fremdeles ingen som vet noe?

            Kommentar

            • T.Pennant
              I karantene
              Forumsadist
              • Jul 2008
              • 121

              #26
              Tviler på at styret har klart å bruke huet såpass her. Selvom det burde vært en selvfølge, ford det har aldri vært tvil om at Olsen har potensialet. Dog tror jeg at om vi hadde hatt noen klausul så hadde vi allerede vist om det..

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #27
                Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                Tviler på at styret har klart å bruke huet såpass her. Selvom det burde vært en selvfølge, ford det har aldri vært tvil om at Olsen har potensialet. Dog tror jeg at om vi hadde hatt noen klausul så hadde vi allerede vist om det..
                LSK kunne vel ikke helt sett det potensialet ellers så hadde vi vel hatt Olsen i stallen nå.
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                  LSK kunne vel ikke helt sett det potensialet ellers så hadde vi vel hatt Olsen i stallen nå.
                  Det spiller ingen rolle hva LSK trodde. Trond Olsen gikk for en svært billig penge til Bodø/Glimt. Det sier seg selv at et krav om prosenter ved et eventuelt videresalg ikke ville fått noen konsekvenser for hans overgang fra LSK til Glimt.

                  Påstanden "there is no such thing as a free lunch", er feil. Krav om prosenter ved videresalg er i alle fall så nærme det er mulig å komme. Omtrent som å takke nei til et tilbud om gratis forsikring, opsjoner eller noe lignende. Fullstendig idiotisk. Og dyrt.
                  Last edited by vollafugl; 28.01.2009, 19:00. Begrunnelse: 2 x leif

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Det spiller ingen rolle hva LSK trodde. Trond Olsen gikk for en svært billig penge til Bodø/Glimt. Det sier jeg selv at et krav om prosenter ved et evenuelt videresalg ikke ville fått noen konsekvenser for hans overgang fra LSK til Glimt.

                    Påstanden "there is no such thing as a free lunch", er feil. Krav om prosenter ved videresalg er i alle fall så nærme det er mulig å komme. Omtrent som å takke nei til et tilbud om gratis forsikring, opsjoner eller noe lignende. Fullstendig idiotisk. Og dyrt.
                    Alle husker vel Clayton Zane... Molde "glemte" å forhandle fram videresalgsavtale og LSK fikk alle pengene når han ble solgt videre.

                    Kommentar

                    • Bolsen3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 1061

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                      LSK kunne vel ikke helt sett det potensialet ellers så hadde vi vel hatt Olsen i stallen nå.
                      Bare fordi han ikke slo til i akkurat LSK behøver ikke det å bety at gutten ikke har potensiale og ikke kan få det til andre steder, det burde LSK skjønt. Det skal være en selvfølge å kreve videresalgsbonuser på unge spillere...

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #31
                        Gutten fikk jo aldri en fair sjanse i LSK! Det var pinlig å se hvordan klubben behandlet han mens han var her, enda verre for klubben at han slo til med en gang han dro herfra og rett og slett flaut at ikke ledelsen har klart å forhandle frem en god avtale ved salg..... Dersom klubben får prosenter regner jeg med at det hadde hvert store oppslag om dette for lengst!!
                        Ikke bare har klubben betalt i dyre dommer for å få inn spillere (som i flere tilfeller ikke har tilført klubben noe i det hele tatt sportslig sett), men man har jo f... meg "gitt" bort de man kunne hatt brukt for selv...

                        Kommentar

                        • Bekkis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 441

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Gutten fikk jo aldri en fair sjanse i LSK! Det var pinlig å se hvordan klubben behandlet han mens han var her, enda verre for klubben at han slo til med en gang han dro herfra og rett og slett flaut at ikke ledelsen har klart å forhandle frem en god avtale ved salg..... Dersom klubben får prosenter regner jeg med at det hadde hvert store oppslag om dette for lengst!!
                          Ikke bare har klubben betalt i dyre dommer for å få inn spillere (som i flere tilfeller ikke har tilført klubben noe i det hele tatt sportslig sett), men man har jo f... meg "gitt" bort de man kunne hatt brukt for selv...
                          Når man ikke trives i omgivelsene og har konstant hjemlengsel, er det vanskelig å utrette noe som helst. uansett hvor godt forholdene er lagt til rette for en. Blir feil å kjøre en konklusjon på at LSK har driti seg ut, før man veit alle fakta bak situasjonen.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Bekkis
                            Når man ikke trives i omgivelsene og har konstant hjemlengsel, er det vanskelig å utrette noe som helst. uansett hvor godt forholdene er lagt til rette for en. Blir feil å kjøre en konklusjon på at LSK har driti seg ut, før man veit alle fakta bak situasjonen.
                            bra for han at han er kvitt hjemlengseselen nå da, men kanskje det er fordi Trondheim er nærmere hjem:-)
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Bekkis
                              Når man ikke trives i omgivelsene og har konstant hjemlengsel, er det vanskelig å utrette noe som helst. uansett hvor godt forholdene er lagt til rette for en. Blir feil å kjøre en konklusjon på at LSK har driti seg ut, før man veit alle fakta bak situasjonen.
                              Uansett hvordan man vrenger og vrir på det så fikk han aldri en skikkelig sjanse til å spille seg inn på laget. Og når man solgte han så ble det satt en pris på han som rett og slett var latterlig lav, hvertfall på det tidspunktet. En av mange dårlige valg vedr kjøp/salg av spillere.. Nå skal det sies at LSK har gjort mange gode kjøp/salg også opp gjennom tidene, så mulig det går i null totalt sett....!

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3447

                                #35
                                Med tanke på hva Trond Olsen presterte i sort shorts synes jeg 1 mill (som jeg mener vi fikk for han) var en god deal. Hva som skjedde med han mens han var hos oss og hvorfor han ikke slo igjennom er nok litt sammensatt, men uansett var ikke det salget den værste handelen som har blitt gjort.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                Working...