Ekstraordinært LSK-årsmøte 19. januar

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av heidar
    Organisasjonsendringen er vel noe som mà gjennomfòres pà forhànd, med tanke pà valg av stillinger pà àrsmòtet.
    Tja. På fjorårets årsmøte vedtok de endringer i antall styremedlemmer og ansvarsfordelingen deres, hvis jeg husker riktig. Er det noen som har vedtektene? Ulfpulf?

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2505

      #22
      De som håpet, som meg, at lsk.no ville gi detaljer om agendapunktene kan slutte å holde pusten nå:



      Ekstraordinært årsmøte i LSK
      Mandag 19. januar klokka 18:00 vil det arrangeres ekstraordinært årsmøte i LSK på Åråsen konferansesenter.

      Agenda for det ekstraordinære årsmøtet:
      1. Organisasjonsendring
      2. Delsalg Åråsen Eiendom

      Med vennlig hilsen
      Styret i LSK

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2505

        #23
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Tja. På fjorårets årsmøte vedtok de endringer i antall styremedlemmer og ansvarsfordelingen deres, hvis jeg husker riktig.
        Jepp. Her er det jeg skrev om det i referatet:
        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
        Forslag nummer tre kom fra styret, og handlet egentlig om å bytte ansvarsområde for det ene styremedlemmet fra økonomi til kommunikasjon.
        Forslaget fikk ett tillegg som ba om at styret ble utvidet med ett medlem, til åtte, med bare ett varamedlem, mot tidligere to.
        Grunnen til utvidelsen er at klubben vil oppfylle kravet til kvinneandel i styret.
        Forslaget ble enstemmig vedtatt.
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Er det noen som har vedtektene? Ulfpulf?
        Jeg har klubbens lover, men bare i en papirutgave fra juni 2007, hvor det står at styret skal ha 7 medlemmer.
        Hvis spørsmålet er om det må en ekstraordinær generalforsamling til for å forandre sammensetningen av styret, før nye styremedlemmer kan velges inn i den nye sammensetningen på det ordinære årsmøtet, så må svaret være nei, siden det i fjor altså ble valgt et styre med 8 medlemmer på samme årsmøte som det ble bestemt at styret skulle utvides fra 7 til 8.

        Jeg finner ikke noe i lovene om at at noen spesielle papirer må distribueres før årsmøter, unntatt dette avsnittet:
        Fullstendig saksliste må være tilgjengelig for medlemmene senest en uke før årsmøtet.
        Og det er den jo nå, både gjennom RB-annonsen, og på lsk.no.

        Ellers, spesielt for ekstraordinære årsmøter:
        Ekstraordinært årsmøte i klubben skal bare behandle de saker som er angitt i vedtaket eller i kravet om innkalling av årsmøtet.

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          #24
          Dilemma: Selge unna eierskap i Åråsen Eiendom AS for å forbli en toppklubb eller beholde alt eierskap selv om det skulle gå på bekostning av lisensen vår neste år.

          Hvor langt er vi villige til å strekke oss for å forbli en toppklubb? Hva skjer dersom det blir underskudd i år også? Og neste år? Hvorfor ryddet ikke Per Berg opp etter seg mtp ansettelsen av Tom Nordlie?

          Mange spørsmål, så få svar, men jeg ser at dersom vi fortsetter galskapen med middelmådige spillere på astronomiske lønninger, så er det ikke noe å tenke på engang, da går det til helvete, og da vil jeg ikke selge noen del av Åråsen.
          LSK får faen meg vise måtehold på signering av spillere og lønninger der før de kommer drassende med noe slikt som dette.

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #25
            Opprinnelig skrevet av sniper
            Dilemma: Selge unna eierskap i Åråsen Eiendom AS for å forbli en toppklubb eller beholde alt eierskap selv om det skulle gå på bekostning av lisensen vår neste år.
            Lisens må man jo ha, så det er neppe et alternativ å gamble med den....
            Så da spørs det om det finnes andre inntektskilder enn å selge eiendom.

            Opprinnelig skrevet av sniper
            LSK får faen meg vise måtehold på signering av spillere og lønninger der før de kommer drassende med noe slikt som dette.
            Det er vel akkurat måtehold LSK har vist på spillermarkedet etter at Henning og Torgeir kom inn, er det ikke?
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #26
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Lisens må man jo ha, så det er neppe et alternativ å gamble med den....
              Så da spørs det om det finnes andre inntektskilder enn å selge eiendom.



              Det er vel akkurat måtehold LSK har vist på spillermarkedet etter at Henning og Torgeir kom inn, er det ikke?
              Det er de samme som sitter som ansvarlige i sportslig utvalg den gang som nå, så jeg forventer ikke noen ting. Og det er vel de som bestemmer ansettelser og setter premissene. Samme mennesker styrer det økonomiske og setter rammene der, så jeg forventer ikke noe der heller.

              Hva gjør vi den dagen det ikke er noen flere eierandeler og vi går med underskudd?
              Er dette bare selvpining? Er båten i ferd med å kantre, evnt synke?

              Kommentar

              • Kjølnerdomen
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2008
                • 148

                #27
                Opprinnelig skrevet av sniper
                Det er de samme som sitter som ansvarlige i sportslig utvalg den gang som nå, så jeg forventer ikke noen ting. Og det er vel de som bestemmer ansettelser og setter premissene. Samme mennesker styrer det økonomiske og setter rammene der, så jeg forventer ikke noe der heller.

                Hva gjør vi den dagen det ikke er noen flere eierandeler og vi går med underskudd?
                Er dette bare selvpining? Er båten i ferd med å kantre, evnt synke?
                Nå står det vel i dagens artikkel i RB at LSK har fått istand en gunstig avtale for tilbakekjøp av eierandelene de evt. selger.

                Jeg er derfor positiv til ett evt. salg med begrunnelsen: får salget oss opp på beina igjen, kan vi kjøpe tilbake arvesølvet, men går det til helvete, har vi iallefall prøvd! Og da hadde det sannsynligvis gått åt skogen uansett...

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                  Nå står det vel i dagens artikkel i RB at LSK har fått istand en gunstig avtale for tilbakekjøp av eierandelene de evt. selger.

                  Jeg er derfor positiv til ett evt. salg med begrunnelsen: får salget oss opp på beina igjen, kan vi kjøpe tilbake arvesølvet, men går det til helvete, har vi iallefall prøvd! Og da hadde det sannsynligvis gått åt skogen uansett...
                  Hvis det går åt skogen synes nå jeg er det greit at vi fortsatt eier Åråsen og de andre eiendommene da, hvis ikke blir vi bare en 2.divisjonsklubb på lik linje med de andre som ikke eier sin egen stadion. Det er krise det!! Skal vi først miste lisensen er det greit å ha litt i bakhånd!

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    #29
                    tror ikke ting er så prekært som det høres ut, tror ikke vi mister noen lisens, tror heller ikke at vi selger oss helt ut.
                    i følge infoen kunne det jo løses senere med at man kjøpte tilbake de andelene man selger.

                    Jeg tror dette kommer til å gå helt fint, og synes det er like greit at det gjøres tiltak før ting utarter seg FOR mye
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Det er de samme som sitter som ansvarlige i sportslig utvalg den gang som nå, så jeg forventer ikke noen ting. Og det er vel de som bestemmer ansettelser og setter premissene. Samme mennesker styrer det økonomiske og setter rammene der, så jeg forventer ikke noe der heller.
                      Korrekt påpekt.
                      Og det gjelder å lete med lupe etter negative ting og ikke tro at noen kan forbedre seg.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Hvis spørsmålet er om det må en ekstraordinær generalforsamling til for å forandre sammensetningen av styret, før nye styremedlemmer kan velges inn i den nye sammensetningen på det ordinære årsmøtet, så må svaret være nei, siden det i fjor altså ble valgt et styre med 8 medlemmer på samme årsmøte som det ble bestemt at styret skulle utvides fra 7 til 8.
                        Denne endringen mener jeg helt klart var i strid med klubbens lover, siden forslaget om endring i styresammensetningen ikke var fremsatt på forhånd.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av sniper
                          Hvis det går åt skogen synes nå jeg er det greit at vi fortsatt eier Åråsen og de andre eiendommene da, hvis ikke blir vi bare en 2.divisjonsklubb på lik linje med de andre som ikke eier sin egen stadion. Det er krise det!! Skal vi først miste lisensen er det greit å ha litt i bakhånd!
                          Dersom LSK står i fare for å miste lisensen er det åpenbart at det er helt korrekt å selge unna eiendeler (eiendom eller annet) for å redde lisensen. Konsekvensene av å miste lisensen er vesentlig større enn å selge deler av Åråsen Eiendom, spesiellt når det her er snakk om en innbakt tilbakekjøpsavtale.

                          Det er trist at økonomien er blitt så svak at et salg er nødvendig, samtidig vil krisen bli vesentlig større om klubben ikke gjør nødvendige tiltak nå.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Korrekt påpekt.
                            Og det gjelder å lete med lupe etter negative ting og ikke tro at noen kan forbedre seg.
                            Inntil det motsatte er bevist, så holder jeg på retten til å være skeptisk og negativ.

                            Kommentar

                            • aguado
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 448

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Korrekt påpekt.
                              Og det gjelder å lete med lupe etter negative ting og ikke tro at noen kan forbedre seg.
                              I ALLE ÅR har dette styret gitt uttrykk for hvilken unik posisjon LSK som eneste klubb i landet har, som eier 100 prosent av stadion og tilhørende anlegg.

                              Nå ønsker det samme styret å kvitte seg med denne posisjonen, ikke for å kunne investere i andre områder, men for å kunne håndtere kortsiktig gjeld. En gjeldssituasjon som langt på veg kunne vært unngått dersom styret hadde håndtert situasjonen på et tidligere tidspunkt.

                              Enkelte velger å møte kritiske kommentarer med "å lete med lupe etter negative ting". MAKAN!

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #35
                                Her er det bare og sende en stor takk skal du faen med ha til Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie.... Jan Åge og Tom har brukt over 50 mill på DRITT. Galskap og bruke 10 mill på Marius når vi hadde Steffanutto....Galskap og bruke nesten 7-8 mill på Vidar Riseth galskap og bruke nesten 8 mill på Bjørkøy galskap og bruke ca3 mill på joooonnnn helt forkastelig og sparke Uwe det kosta oss 5 mill og enda dummere og annsette Tom 5 mill til ut av banken + da på med at hjelpetrenere måtte kjøpes ut ca 2 mill.. Helt utrolig at vi ikke solgte eller ga bort Pål Strand og danske pølsa( vi hadde et bud på 1 mill på Strand) isteden så måtte vi kjøpe ut dem også ca 2 mill.Tørr ikke tenke engang på hva Kiseneber har kosta oss men det er snakk om minst 7 mill.Helt forkastelig og IKKE bruke 5 mill på Koren , der hadde vi lett tjent 20mill på salg.......Eneste bra kjøpet er BHR. Er det noe rart at vi må selge Åråsen ... Så jeg sender en stor og varm klem (not) til dem som har tatt disse avgjørelsene.....TAKK SKAL DERE FAEN MEG HA ,,,,,DRITTSEKKER.
                                Last edited by tullebukk; 06.01.2009, 09:37.

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Her er det bare og sende en stor takk skal du faen med ha til Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie.... Jan Åge og Tom har brukt over 50 mill på DRITT. Galskap og bruke 10 mill på Marius når vi hadde Steffanutto....Galskap og bruke nesten 7-8 mill på Vidar Riseth galskap og bruke nesten 8 mill på Bjørkøy galskap og bruke ca3 mill på joooonnnn. Helt forkastelig og IKKE bruke 5 mill på Koren , der hadde vi lett tjent 20mill på salg.......Eneste bra kjøpet er BHR.
                                  Nytter ikke å kritisere Jan Åge Fjørtoft vet du, han har jo ikke gjort noe galt, han hadde ikke noe ansvar for noenting som han selv sa. Han gjorde jo bare som han fikk beskjed om. En merkelig sjef;o)

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                    I ALLE ÅR har dette styret gitt uttrykk for hvilken unik posisjon LSK som eneste klubb i landet har, som eier 100 prosent av stadion og tilhørende anlegg.

                                    Nå ønsker det samme styret å kvitte seg med denne posisjonen, ikke for å kunne investere i andre områder, men for å kunne håndtere kortsiktig gjeld. En gjeldssituasjon som langt på veg kunne vært unngått dersom styret hadde håndtert situasjonen på et tidligere tidspunkt.

                                    Enkelte velger å møte kritiske kommentarer med "å lete med lupe etter negative ting". MAKAN!
                                    Snakk om å vri på problemstillingen. Faktum er jo det at den unike situasjonen LSK har vært og er i mtp Åråsen Eiendom gjør at klubben nå redder lisensen.

                                    Jeg er 100% sikker på at andre klubber vil havne i akkurat den samme økonomiske klemma som LSK, men de vil ikke evne å håndtere situasjonen. Det klarer LSK, noe som gjør at vi vil forbli en toppklubb også i fremtiden.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Tam
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2005
                                      • 61

                                      #38
                                      Det er jo litt merkelig at dette er noe av det første som kommer opp etter at Per Berg trekker seg....
                                      Dette var kanskje der vi hadde vært for noen år siden , om ikke PB hadde gjort sin entre.
                                      Dog så har kostnaden med PB sin inntreden også vært svært høy, Røsler, Tom, og ikke minst merkelige spillerkjøp...
                                      Største problemet etter å ha solgt unna på Åråsen er vel at LSK strengt tatt ikke sitter med neon ting.. Spillerne er jo til dels eid av investorgrupper... hva er igjen da ?

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Snakk om å vri på problemstillingen. Faktum er jo det at den unike situasjonen LSK har vært og er i mtp Åråsen Eiendom gjør at klubben nå redder lisensen.

                                        Jeg er 100% sikker på at andre klubber vil havne i akkurat den samme økonomiske klemma som LSK, men de vil ikke evne å håndtere situasjonen. Det klarer LSK, noe som gjør at vi vil forbli en toppklubb også i fremtiden.
                                        I tillegg er vi så heldige at vi har snille investorer med hjerte i klubben som er villige til å kjøpe aksjer med løfte om å selge dem tilbake til en hyggelig pris når klubben er på beina igjen.

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          I tillegg er vi så heldige at vi har snille investorer med hjerte i klubben som er villige til å kjøpe aksjer med løfte om å selge dem tilbake til en hyggelig pris når klubben er på beina igjen.
                                          Torolf da, er du ironisk med tanke på Per Bergs inntreden i klubben? Jeg vet at vi helt sikkert hadde blitt skrapa dersom han ikke kom, men hvor er vi nå i forhold til den gangen han kom inn?
                                          Er LSK intet annet enn en båt som stadig tar inn vann og ingen klarer å tette hullene?

                                          Kommentar

                                          Working...