Ekstraordinært LSK-årsmøte 19. januar

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Noen som har oversikt over regnskapet til konsernet LSK? Det skal vel være offentlig?

    Fant denne artikkelen


    Ifølge Asmyhr eide LSK eiendom til en verdi av 400 mill i mars 2008. Jeg går ut fra at det er snakk om virkelig verdi og ikke bokført verdi. Etter uroen i finansmarkedene og nedgang i boligmarkedet har denne verdien sannsynligvis sunket, kanskje til 300 mill. Kan det være dette som er årsaken til at LSK må ta grep? Tidligere i tråden nevnte noen at vi hadde en gjeld på 190 mill. (Post 19 i denne tråden).

    Ifølge denne linken er gjelden på over 300 mill. Egenkapitalandelen er muligens negativ etter nedgang i boligmarkedet (dersom eiendommene må nedskrives)

    Få oversikt over regnskapstall, offisielle roller, aksjonærer, adresser m.m. for alle bedrifter som leverer årsregnskap til Brønnøysundregistrene


    Og som vi ser, gjelda øker og øker. (eiendelene øker i samme tempo så det er pga økte investeringer at gjelda øker.) Nå har muligens verdien på eiendommene blitt mindre enn verdien på gjelda. Er det på grunn av dette at LSK er nødt til å ta grep? Noen som har litt mer innsikt i dette enn meg for dette må betraktes som ukvalifisert synsing.
    Last edited by KFL41; 10.01.2009, 02:00.

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      • Nov 2003
      • 3360

      Pussig at det over 100 innlegg ikke er noen som spør om hvor stor prosentandel av Åråsen Eiendom som skal selges. Enda mer merkelig er at LSK på sin egen hjemmeside ikke eksplisitt sier hvor stor andel som skal selges. I artiklene omtales bare "prosentandelen".

      Derfor spør jeg: Er det noen som vet hvor stor prosentandel av Åråsen Eiendom som nå skal selges?

      Fokuset fra LSKs side på opsjonen om å kjøpe tilbake eiendelen i løpet av fem år, ser jeg på som en manøver for å selge inn dette salget mentalt hos medlemmene og supporterne. De finner det nødvendig å selge det inn selv om årsmøtet neppe kan stemme mot forslaget fordi det vil sette klubben i økonomisk skvis. Jeg deler Olas syn (lenger opp i tråden) om at vi bare kan glemme tilbakekjøpet.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5099

        Opprinnelig skrevet av gj
        Pussig at det over 100 innlegg ikke er noen som spør om hvor stor prosentandel av Åråsen Eiendom som skal selges. Enda mer merkelig er at LSK på sin egen hjemmeside ikke eksplisitt sier hvor stor andel som skal selges. I artiklene omtales bare "prosentandelen".

        Derfor spør jeg: Er det noen som vet hvor stor prosentandel av Åråsen Eiendom som nå skal selges?
        Det står nevnt bl.a i artikkelen der Krokan uttaler seg, også sitert lenger opp i denne tråden.

        http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2498600.ece

        Tapte stort på publikumsinntektene
        Ekspert på fotballøkonomi, Arild Hervik, tror det i hovedsak er tre faktorer som har ført til Lillestrøms underskudd på opp imot 20 millioner kroner.
        - De gjorde det dårlig i serien, publikum sviktet og det var betydelige utskiftninger på ledersiden. Til sammen kan dette utgjøre underskuddet klubben sliter med i dag, sier han, og utdyper:
        - Når det gjelder inntektene fra medieavtalen, skiller det seks-sju millioner fra topp til bunn. Publikumsinntektene kan beløpe seg til noe tilsvare, og oppå det hele kommer utskiftningene i trenerapparatet. Dette kan kjapt ha fått millionene til å rulle.
        Mandag 19. januar avholder klubben ekstraordinært årsmøte på Åråsen konferansesenter. Her skal de blant annet avgjøre endelig om de skal selge 25 prosent av Åråsen Eiendom for å få bukt med pengetrøbbelet.

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

          H**te. Jeg pløyde gjennom hele tråden, og trodde jeg hadde belegg. Uansett, fint, da vet jeg det.

          25 prosent er jo ingen krise så lenge det ikke blir mer som må selges.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Opprinnelig skrevet av gj
            25 prosent er jo ingen krise
            Personlig syns jeg salg av 25% av Åråsen Eiendom er akkurat det, krise!

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Noen som har fått hentet sakspapirene og som kan fortelle hva som står i dem?
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7092

                Det er faen meg forstemmende at LSK ikke har lært leksa si. For fem år siden var vi to uker unna skifteretten. Hello, goodbye. Vi lærte tydeligvis ingenting av Per Bergs førstehjelpskurs.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156



                  Husk det ekstraordinære årsmøtet
                  Mandag arrangeres det ekstraordinært årsmøte i Lillestrøm Sportsklubb klokka 18:00 på Åråsen Konferansesenter.
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Opprinnelig skrevet av morten


                    Husk det ekstraordinære årsmøtet
                    Mandag arrangeres det ekstraordinært årsmøte i Lillestrøm Sportsklubb klokka 18:00 på Åråsen Konferansesenter.
                    http://lsk.no/default.aspx?did=9103120
                    Etter Krokans siste utspill tegner det til å bli et livlig årsmøte. Jeg oppfordrer alle LSK-medlemmer til å møte opp, lytte til argumentene, gjøre seg opp en mening og bruke stemmeretten sin til beste for klubben.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Etter Krokans siste utspill tegner det til å bli et livlig årsmøte. Jeg oppfordrer alle LSK-medlemmer til å møte opp, lytte til argumentene, gjøre seg opp en mening og bruke stemmeretten sin til beste for klubben.
                      Ivar Hoff kommer også.....

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Etter Krokans siste utspill tegner det til å bli et livlig årsmøte. Jeg oppfordrer alle LSK-medlemmer til å møte opp, lytte til argumentene, gjøre seg opp en mening og bruke stemmeretten sin til beste for klubben.
                        Skulle gjerne vært der jeg. Meldte meg inn via LSKs nettsider for tre-fire måneder siden, men har fortsatt ikke hørt noe. Ingen mail, ingen faktura, ingenting.

                        Hvis det skal være like vanskelig å bli medlem som å kjøpe sesongkort, så kan det være det samme.

                        Jeg antar forøvrig at dette er en bevisst strategi. Da kan Grønlund og kumpanene hans fortsette dødsspiralen uten annet en klappsalver fra servile nikkedukker.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Skulle gjerne vært der jeg. Meldte meg inn via LSKs nettsider for tre-fire måneder siden, men har fortsatt ikke hørt noe. Ingen mail, ingen faktura, ingenting.

                          Hvis det skal være like vanskelig å bli medlem som å kjøpe sesongkort, så kan det være det samme.

                          Jeg antar forøvrig at dette er en bevisst strategi. Da kan Grønlund og kumpanene hans fortsette dødsspiralen uten annet en klappsalver fra servile nikkedukker.
                          Jeg har vert medlem i mange år nå og det samme jentar seg år etter år jeg må ringe å PURRE på regninga vert forbanna år.... er det rart denne klubben går med underskudd NEI det er det ikke.:evil:

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Jeg har vert medlem i mange år nå og det samme jentar seg år etter år jeg må ringe å PURRE på regninga vert forbanna år.... er det rart denne klubben går med underskudd NEI det er det ikke.:evil:
                            En skam og en skandale.

                            Jeg har sagt dette gjentatte ganger, men det kan tydeligvis ikke sies for ofte: Det virker på meg som om KLF, som er drevet på dugnad, har langt bedre kontroll og mekanismer enn det "profesjonelle" LSK har. Spesielt hva angår salg og markedsføring.

                            Her må noen går.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Etter Krokans siste utspill tegner det til å bli et livlig årsmøte. Jeg oppfordrer alle LSK-medlemmer til å møte opp, lytte til argumentene, gjøre seg opp en mening og bruke stemmeretten sin til beste for klubben.

                              Jeg skal møte opp, primært for å lytte...
                              Er spesielt spent på Krokans alternative løsningsplan. Kan ikke huske at jeg har sett den noe sted, men kanskje jeg har fulgt dårlig med?
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Snakk om å vri på problemstillingen. Faktum er jo det at den unike situasjonen LSK har vært og er i mtp Åråsen Eiendom gjør at klubben nå redder lisensen.

                                Jeg er 100% sikker på at andre klubber vil havne i akkurat den samme økonomiske klemma som LSK, men de vil ikke evne å håndtere situasjonen. Det klarer LSK, noe som gjør at vi vil forbli en toppklubb også i fremtiden.
                                Siden sist:

                                - har Bodø/Glimt skiftet styreleder og varslet at de kun kan betale lønn ut februar
                                - TIL er livredde for å ikke få solgt Reginiussen - han er redningen av budsjettet.

                                Ifølge Aftenposten har finanskrisen herjet hardt med klubbene. Et samlet underskudd vil trolig overstige 100 millioner kroner. Det kommer mer - det er jeg 100% sikker på. Forskjellen på BG og LSK er at LSK har evnene til å redde seg ut av situasjonen selv. Andre klubber må ha nødhjelp.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • gorken
                                  Administrator
                                  • May 2006
                                  • 1483

                                  Forslaget om å selge 25% av Åråsen Eiendom AS ble enstemmig vedtatt.
                                  I have this condition.

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    Var det noen som valgte å ikke stemme, eller var situasjonen så kritisk at selv de største motstanderne endret mening ?

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      Mulig de synes det var en ganske fornuftig og overkommelig løsning? Hvis de tallene som er oppgitte stemmer, altså at de får 9 mill for aksjene, må betale i fem år til 5 % rente så må de ut med 2,078 mill i året dersom vi forutsetter annuitetslån og en termin i året. I snitt må LSK betale 1,8 mill i avdrag og 278 000 i renter hvert år. Dette fordeler seg litt ujevnt siden jeg har forutsatt annuitetslån, men LSK har sikkert forhandlet en annen løsning enn annuitetslån.

                                      Kommentar

                                      • gorken
                                        Administrator
                                        • May 2006
                                        • 1483

                                        Opprinnelig skrevet av Kay
                                        Var det noen som valgte å ikke stemme, eller var situasjonen så kritisk at selv de største motstanderne endret mening ?
                                        Krokan holdt et lengre innlegg som til slutt endte i et mot-forslag til styrets forslag. Etter diskusjonen trakk han dette forslaget.

                                        Jeg vet ikke om noen unnlot fra å stemme, men forslaget fra styret fikk til slutt ingen stemmer imot.
                                        I have this condition.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          Ivar Hoff hadde også et alternativt forslag. Han ville vente til det ordinære årsmøtet, så medlemmene kunne se regnskapet for 2008, og ha bedre bakgrunn for å avgjøre om salget var nødvendig.
                                          Konsernsjef Svein Asmyhr forklarte at klubben ikke hadde likviditet til momsforfall og lønnsutbetalinger i februar, og Hoff trakk forslaget sitt. Han ville stemme for styrets forslag hvis det ble tatt med et pålegg til styret om å avsette hvert år det som er nødvendig for å kjøpe tilbake aksjene om fem år. Styret fikk moderert "pålegg" til "sterk henstilling", og da gikk forslaget gjennom enstemmig.

                                          Kommentar

                                          Working...