Ekstraordinært LSK-årsmøte 19. januar

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Opprinnelig skrevet av Loddet
    Betyr dette at man ikke har hatt profesjonell kompetanse på eiendom i styret tidligere? Hvis så er tilfelle må jeg si jeg reagerer ganske kraftig.
    Her er sammensettingen i de forskjellige eiendomsstyrene pr i går før årsmøtet:

    Skedsmo Storhall AS:

    Styreleder
    Frank Grønlund

    Styremedlem
    Per Mathisen
    E-post: per@aakrene-mek.no

    Styremedlem
    Svein Asmyhr
    E-post: svein@lsk.no

    Styremedlem
    Jarle Engh
    E-post: jarle.engh@edb.com


    Åråsen Eiendom AS:

    Styreleder

    Owe Halvorsen

    Nestleder
    Einar Krokan

    Styremedlem
    Per Mathisen
    E-post: per@aakrene-mek.no

    Styremedlem
    Frank Grønlund
    E-post: frank@lsk.no

    Styremedlem
    Svein Asmyhr
    Epost: svein@lsk.no


    Åråsen Stadion AS:

    Styreleder

    Per Mathisen
    E-post: per@aakrene-mek.no

    Styremedlem
    Gunhild Lærum
    E-post: [FONT=Arial]gunhild@afnll.no[/FONT]

    Styremedlem
    Tina Svensson
    E-post: tina.svensson@lillestrombanken.no

    Styremedlem
    Birger Karlsen
    E-post: birger.karlsen@lsk.no

    Styremedlem
    Rikard Rørås
    E-post: rikard1@mac.com

    Styremedlem
    Trond Løken
    E-post: trloeken@online.no

    Styremedlem
    Jarle Engh
    E-post: jarle.engh@edb.com

    Styremedlem
    Gunnar Falkum
    E-post: gfalkum@online.no

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      På møtet i går ble det sagt at det ligger an til et underskudd på ca. 15 millioner i 2008. Da skulle visstnok all gammel moro være oppgjort. Jeg tolket det dithen at f.eks. Nordlies sluttpakke var inkludert i dette beløpet.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Fikk man noen begrunnelse på hvorfor antall styremedlemmer skulle reduseres? En av få muligheter LSK har til å skaffe seg virkelig god kompetanse er å verve næringslivsledere o.l. til styreverv. Regner med at femmannsbanden som stiller til valg er den samme gjengen som alltid. Er fornuftig å ha kontinuitet mellom de ulike selskapene, men det ville da vært en fordel å få inn litt nytt blod også?

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7056

          Barn og oppussing forhindret meg fra å delta på møtet, men: Ble det vanvittige underskuddet LSK pådro seg i fjor forklart? Nordlie-sparken kostet sikkert skjorta, Danton og Påsan det samme, men dette alene kan umulig beløpe seg til mer enn maks 3,5-4 mill.

          Hvis LSKs eksistens baserer seg på at klubben hver bidige sesong er med og kjemper i toppen av Tippeligaen, er vi dømt til å gå under i flammer. Det er gambling på Peter Ridsdale-nivå (les: Leeds ca. 2001). Og når jeg leser at LSK ikke hadde penger til å betale lønn utover februar måned, merker jeg at jeg blir særs rød i toppen.

          Med unntak av Brann og Rosenborg (og sikkert snikene i Vif med skipsredervennene sine) sliter alle klubbene i Tippeligaen nå. Synes derfor at delsalget ikke var den verste løsninga, når man først har satt seg i denne situasjonen.

          Men nå må det ryddes opp en gang for alle. Har vi ikke penger til å være storkar, får vi nøye oss med Henning Bergs talentsatsing, og ikke innbille oss at vi er Real Madrid.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Barn og oppussing forhindret meg fra å delta på møtet, men: Ble det vanvittige underskuddet LSK pådro seg i fjor forklart? Nordlie-sparken kostet sikkert skjorta, Danton og Påsan det samme, men dette alene kan umulig beløpe seg til mer enn maks 3,5-4 mill.
            Nei, det ble ikke forklart i detalj, men det er vel liten tvil om at hovedårsaken til det store underskuddet er manglende sportslig suksess og feilslåtte spilllerkjøp/treneransettelser. Selv om LSK fikk ganske pene tilskuertall i fjor, skal vi heller ikke stikke under stol at man brukte mange kampanjer med billige/gratis billetter for å fylle Åråsen i andre halvdel av sesongen.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Det mest interessante er om vi klarer å snu minus til pluss og dette ikke bare var det første skrittet mot ruin.

              Meningsløst å selge hvis trenden fortsetter. Da er dette bare en midlertidig stikkontakt i respiratoren.

              Kom det frem noen tiltak om hvordan økonomien skal snus?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Det mest interessant er om vi klarer å snu minus til pluss og dette ikke bare var det første skrittet mot ruin.

                Meningsløst å selge hvis trenden fortsetter. Da er dette bare en midlertidig stikkontakt i respiratoren.

                Kom det frem noen ekstra tiltak om hvordan økonomien skal snus?
                Henning Berg lovet å få ut potensialet i spillerne, slik at vi kan selge dem til deres reelle markedsverdi istedenfor knapper og glansbilder.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Henning Berg lovet å få ut potensialet i spillerne, slik at vi kan selge dem til deres reelle markedsverdi istedenfor knapper og glansbilder.
                  Det var interessant. Kan kanskje tolkes som at spillere som Bert, Gundersen, Ciise, Jooon m.f. som jeg helst skulle sett i andre klubber for å spare lønnskostnader vil fortsette i klubben til klubber kommer på banen med en respektabel kjøpesum.

                  Er vel litt skeptisk til dette da de fleste klubbene kommer til å slite økonomisk fremover og lønnskostnadene til flere av spillerne våre ut i fra hva de har vist tidligere er nok til å gi de bort tilnærmet gratis.

                  Vi har også 30 spillere i troppen som gjør at det er vanskelig å vise frem alle. Hvordan skal f.eks. våre 7 spisser Occean, Gilbert, Fellus, Mykle, Bergmann, Ciise og Gundersen får vist seg frem, mens førstevalgene skal spille?

                  Nå vet jeg ikke om hvilke spillere Berg har tenkt å vise frem for salg, hvem har vil ha med videre og hvem han vil kvitte seg med fort, så får stole på at han har kontroll på hva som vil lønne seg økonomisk.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

                    Opprinnelig skrevet av CFD
                    Hadde du blitt overasket slik som LSK har blitt styrt de siste årene? Det er ikke mange årene siden vi ble reddet.. Dette ser ut til å skje hvert 5.år ,men det som overasker er at det er de samme personene som fortsatt sitter ved roret.
                    Nei, jeg er jo ikke det. Likevel reagerer man når man hører hva de faktisk sier. Enhver idiot burde skjønne at det i et eiendomsselskap bør det sitte personer med eiendomskompetanse. Selvfølgelig skal det også være god representasjon fra eier (LSK), men dette er jo selvfølgelig ikke godt nok.

                    I tillegg lurer jeg på hvordan styret(ene) fungerer som kollektive organ. Tidligere i tråden kan man lese at på fjorårets årsmøte vedtok å bytte ansvarsområde for det ene styremedlemmet fra økonomi til kommunikasjon. I forhold til dette kan det virke som ingen da hadde ansvar or økonomi, og vi ser nå resultatet. Generelt er jeg meget kritisk til at man fordeler arbeidoppgaver så eksplisitt mellom seg i styrer. Greit nok i forhold til at det ikke er alle som leser større revisjonsrapporter i milliardkonserner, men i et såpass lite selskap som LSK bør det etter min mening ikke gis eksplisitte ansvarsområder til enkeltmedlemmer, da dette fremmer mindre ansvarsfølelse på de andre styremedlemmene.

                    Kompetansemessig har ikke LSK klart å ta steget fra klubb til bedrift, og dette har endt i den ene katastrofen etter det andre.

                    Oppsummert suger vi på banen, vi suger på økonomi, vi suger på kommunikasjon, vi suger arrangementsmessig. Det eneste stedet vi ikke suger er på tribunen.

                    BennyLem pleier å si at noen må gå. Basert på de resulatatene som er vist de siste årene mener jeg følgende må gå: Først må styret i LSK gå. Deretter bør det nye styret kvitte seg med alle administrativt ansvarlig og erstatte de med nye kompetente folk. Som en naturlig konsekvens av dette vil man måtte foreta omfatende revisjon av styremedlemme i samtlige datterselskaper, og erstatte den innkompetansen som finnes der med noe adskillig bedre.

                    Tror jeg dette kommer til å se? Nei. LSK eierstruktur (dvs alle klubbens medlemmer er eiere, med andre ord en svært spredt struktur) kan sammenlignes med store multinasjonale selskaper hvor eierandelene til hver enkelt eier er så små at de har lite å si enkeltvis. Dette gjør at administrasjonen har uforholdsvis mye makt som de skalter og valter med selv (finanskrisen har gitt oss grelle eksempler fra Wall Street, uten sammenligning forøvrig).

                    Resultatet blir da at vi får håpe på sportslig suksess, ellers kommer dette til å skje igjen.

                    Godt nytt år alle sammen..

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      Opprinnelig skrevet av Loddet
                      BennyLem pleier å si at noen må gå. Basert på de resulatatene som er vist de siste årene mener jeg følgende må gå: Først må styret i LSK gå.
                      Det ekstraordinære årsmøtet vedtok i går at hele styret må gå og ersattes av et styre med fem styremedlemmer og ett nummerert (!) varamedlem.

                      Kommentar

                      • Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

                        Flott. Da er ihvertfall første steget på plass. Ble det valgt nytt styre?

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Er det bare meg som syns at 9 mill for 25% av Åråsen er vanvittig lite penger...Det vil jo si at Åråsen ikke er verdt mere en 36 mill, mulig jeg er dum nå?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Er det bare meg som syns at 9 mill for 25% av Åråsen er vanvittig lite penger...Det vil jo si at Åråsen ikke er verdt mere en 36 mill, mulig jeg er dum nå?
                            Kan absolutt ikke noe om økonomi egentlig. Men jeg antar at det ikke har så stor verdi ettersom det er en gjeld på 300mil i selskapet. Når de tar over 25% av selskapet tar de også over 25% av gjelda(75mill i gjeld)... eller? I tillegg er det vel bare snakk om åråsen eiendom og ikke åråsen stadioen.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Er det bare meg som syns at 9 mill for 25% av Åråsen er vanvittig lite penger...Det vil jo si at Åråsen ikke er verdt mere en 36 mill, mulig jeg er dum nå?
                              Det er vanskelig å si om det er lite eller mye i dagens marked. Du må huske på at dette er nettoverdien etter at man har trukket fra mer enn 300 mill. i gjeld. Aarstein Rebne hevdet at det var en raus verdivurdering, mens Einar Krokan mente den var altfor lav. Det var dessverre ingen som sa noe om hvordan de hadde kommet fram til dette beløpet.

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Er det bare meg som syns at 9 mill for 25% av Åråsen er vanvittig lite penger...Det vil jo si at Åråsen ikke er verdt mere en 36 mill, mulig jeg er dum nå?
                                Tenkte jeg kunne bare komme med en liten opplysning.

                                Det dreier seg IKKE om Åråsen stadion. Det dreier seg om næringslokalene på Åråsen. Det dreier seg også om LSK-hallen, og treningsfasilitetene på Lillestrøm stadion.

                                mvh
                                Ole Kristian
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Henning Berg lovet å få ut potensialet i spillerne, slik at vi kan selge dem til deres reelle markedsverdi istedenfor knapper og glansbilder.
                                  Hvordan har Henning Berg tenkt til å få til dette? Med snart 30 spillere i troppen sier han selv at vi snart ikke en gang har kamptilbud for spillerne våre på treninger. Hvordan i huleste har han da tenkt til å få opp verdien på disse spillerne gjennom sesongen når vi da kun kan mønstre 11 spillere av gangen? Omtrent halve A-stallen vil være utelatt fra kamptroppen, og for den sportslige kvalitetens del har vi ikke råd til å skifte ut benken hver match for at spillerne skal gjøre seg attraktive ved å være med i troppen. Spør du meg, kan man kvitte seg med en god del søppel først(Biffen, Fellus, Ciise, Gundersen, Moldskred ++) som vi likevel høyst sannsynlig ikke ville fått en dritt for. Dersom vi blir kvitt lønnsbetingelsene deres burde vi se oss fornøyd med det, for totalt sett utgjør antagelig disse betydelig summer for et ellers økonomisk skakkkjørt LSK. Så får heller Henning fokusere på å gjøre de spillerne vi ikke trenger som vi kan få noen kroner på attraktive. Det skjer aldri at vi får penger for alle spillerne vi må kvitte oss med, så da er det like greit å få ut møkka allerede. Her gjelder det å spare mest mulig og gjøre opprydning i administrasjonen. Jeg har ingen tro på at et styre som for andre gang på få år må bli reddet av snille personer utenifra skal kunne unngå at dette skjer igjen. Rydd opp!
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    Rullering. Vi selger unna de første 11 på vårparten, deretter går det slag i slag. På høsten spiller bjarmann i forsvarsrekka, Riseth er solgt til Japan og JML er sistemann igjen fra Nordlie-perioden.

                                    forøvrig: Jeg mener det er viktig å forsøke å forstå at det er flere faktorer som sammen har bidratt til dagens misére: Å legge all skyld på dagens styre, Frank Grønlund, spillerne, Fjøra, Uday eller finanskrisa alene er tåpelig.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Opprinnelig skrevet av Loddet
                                      Tror jeg dette kommer til å se? Nei. LSK eierstruktur (dvs alle klubbens medlemmer er eiere, med andre ord en svært spredt struktur) kan sammenlignes med store multinasjonale selskaper hvor eierandelene til hver enkelt eier er så små at de har lite å si enkeltvis. Dette gjør at administrasjonen har uforholdsvis mye makt som de skalter og valter med selv (finanskrisen har gitt oss grelle eksempler fra Wall Street, uten sammenligning forøvrig).
                                      Med mindre "noen" organiserer seg før årsmøtet, og sørger for å få på plass de rette personene i styret.
                                      Nå ser det ikke ut til at jeg har anledning til å bidra der, da jeg ennå ikke har mottatt innbetalingsblankett for medlemskap i 2009.....
                                      Hadde jeg vært mer konspiratorisk anlagt enn det jeg allerede er, hadde jeg begynt å lure på om det er en tilfeldighet........
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                                        Kongsvinger har leid LSK-Hallen denne uken, da Kongsvinger Hallen blir brukt til Melodi Grand Prix. De trener etter LSK ca. klokken 12. Fredag spiller de kamp i LSK-Hallen klokken 14:00 mot Notodden.
                                        Veldig bra vi får inntekter på dagtid også.
                                        Hver eneste krone inn er kjerkommen. Men nå må vi vel dele 25% av inntektene med Lillestrømbanken?
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Hver eneste krone inn er kjerkommen. Men nå må vi vel dele 25% av inntektene med Lillestrømbanken?
                                          Noe annet vil overraske stort. Man kan ikke selge aksjer og fortsatt kreve utbytte på de.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...