Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 270

Det er sikkert noen som har spurt om det før i denne tråden, men jeg orker ikke lese igjennom alle inlegga nå.
    Er det noen som veit hva som skjedde i pausen? Hørte at det vår noe slåssing eller noe, så så jeg politiet..?

Kommentar

• KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

Opprinnelig skrevet av Mauer
      Det er sikkert noen som har spurt om det før i denne tråden, men jeg orker ikke lese igjennom alle inlegga nå.
      Er det noen som veit hva som skjedde i pausen? Hørte at det vår noe slåssing eller noe, så så jeg politiet..?
      Les stemnigstråden i forumet for tribunekultur.

Kommentar

• woody
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 374

Så er vi i gang igjen - og media har sine stereotype oppfatninger.

Skulle gjerne sett oppslaget i Dagbladet hvis det var Oliver Occean som i nikkeduell slengte albuen i nesa til forsvareren så neseblodet sprutet (. . . . nå er oppslaget - sånt blir man en bedre fotballspiller av . . .)

Skulle gjerne sett oppslaget i VG hvis det var Daniel Nannskog som ble avblåst etter en jevn duell hvor han plutselig er alene med keeper (. . . når det er Oliver Occean som er alene, omtales det ikke i det hele tatt . . .)

Det var nesten ikke oppslag i fjor (eller var det i forfjor ?) da Annan "døde" etter at Mouheli "vindpustet forbi" i fjor (. . . og når Nannskog går med panna godt inn i hodet på Dosso (som dog ikke bør spille "død") er oppslaget . man skal ikke filme sånn . . .).

Det er vel dessverre skjebnen at vi heier på LSK . . .
        Last edited by woody; 15.03.2009, 12:12. Begrunnelse: rettet skriveleifer
        woody

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Kan vel legge til at VG har prestert å utrope Pontus Farnerud til banens beste. Tror vi får sanke våre poeng og drite i akersgata i år. Vi kan jo stable opp talentfulle tenåringer på banen og rundspille så mange lag vi vil, får neppe noe koz og klemz derfra uansett.

Kommentar

• ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2509

Opprinnelig skrevet av woody
            Så er vi i gang igjen - og media har sine stereotype oppfatninger.
            Det er veldig gode eksempler du gir.
            I tillegg synes jeg fokuset på handsen til Sundgot blir fjollete, etter å ha sett handsen til Henning Hauger ti minutter før. Håvard Nordtveit skal klarere og måker ballen opp i henda til Hauger, som han holder som et tak over seg. Dommer Espen Berntsen står fem meter unna og dømmer ... ikke noe. Stabæk får beholde ballen og har plutselig en gratissjanse.
            NRK får det ikke med seg og viser ingen reprise, mens handsen til Sundgot kjøres om igjen og om igjen.

NB. Dette ikke sutring, det er oppgitthet. Sutringen kan sossene få stå for i år:
            LSK - Får man lov å kalle det et søplelag?

Ja, helt klart. Om hjertet er blått så, for tross i at Stabæk slet i går og fikk lite til grunnet godt forarbeide og kloke valg av en fantastisk trener i Henning Berg, så sitter jeg igjen med 3 minner.
            1 – I pausen måtte vakter og politi rykke inn bland kanarifansen og fjærne 2-3 “tilhengere”.
            2 – LSK må være det eneste laget i landet som får lov til å enten score mål eller stoppe skudd med hendene.
            3 – Nannskogs litt hissige kroppspråk fører til at Dasso går i bakken og vrir seg i smerter uten grunn.
            Hva fa.. er det med LSK som år på år aksepterer slikt og i tillegg støtter opp om det i ettertid? Eier de ingen selvinnsikt? Jeg har mange venner i Romerike som er fanatiske kanarifans og de skammer seg, men tørr ikke gå ut med det offentlig? Oppfordringen til kanarifuglene må være å støtte et lag som er i MOT håndball, skuespill og benektelse i etterkant. ALL media så langt etter å ha sømfart nettet ler av Sundgot som benekter hands. Hånden var inntil kroppen hele tiden påstår han. Yea right. Sier litt om personen Sundgot som også har en fortid som håndballspiller under tildligere sesonger.
            Kjære Henning Berg. Nå må du ta tak i kulturen på Romerike. Den stinker. I øvrig har jeg tro på at LSK kommer til å gjøre det bra i år. Da grunnet trenerduo og taktisk kloke valg. Ikke grunnet juks, ukultur, lite fair play og slossing på trebunen. Regner med at mange kanarifans gleder seg til å ta med familie og barn på de kommende kampene. Det er trygt og godt blandt kanarifansen. NOT.
            Terje – Alltid, uansett
            PS – Det var fin trøkk i Telenor Arena i går. 11 000 hadde tatt veien tross i fine dager her i Vikersund. Det lover godt videre. Været var bra i hallen også :-)

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Selv om Dosso overspiller, så synes jeg det er latterlig av Berntsen å kun gi Nannskog gult. Dytt, slag, nikk eller whatever kvalifiserer til direkte rödt. Nannskog tar ikke i veldig mye, men atferden hans er jo teit og en invitasjon til å få seg selv utvist. Kan se ut som om Nannskog er i ferd med å bygge seg opp litt martin-status blandt norske dommere. Berntsen så seg tvunget til å reagere, samtidig som han helst ikke hadde lyst til å vise ut svensken. martin er tydeligvis ikke hipp blandt dommerstanden lenger (jmf. stabäk-söpla). Jeg mener å huske at blandt annet Kiko hos oss har blitt tvert utvist for samme oppförsel tidligere år.

Hele situasjonen minna meg om en 6.divisjonskamp jeg tok del i for et par år siden. Dommer blåser mot vårt lag, hvorpå en medspiller blir forbanna, plukker opp ballen og kaster den i bakhuet på dommeren. Dommer snur seg, går bort til spilleren og drar opp et GULT kort. Noe som ikke akkurat gjorde underverker for hans autoritet.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1634

Opprinnelig skrevet av reka
                Kan vel legge til at VG har prestert å utrope Pontus Farnerud til banens beste.
                Det samme har Aftenposten. Og det er vel ikke et helt feil valg?

Kommentar

• ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2509

Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Selv om Dosso overspiller, så synes jeg det er latterlig av Berntsen å kun gi Nannskog gult.
                  Det synes ikke jeg. Det som er latterlig var å gi Kiko rødt i fjor for å gjøre det samme. Nannskog har ikke noe oppi fjeset på Dosso å gjøre, men det han gjør teller ikke som nikk eller dytt.
                  Jeg synes også det er helt greit å ikke gi Dosso gult for filmingen, som kompensasjon for det latterlige gule han fikk i første omgang, da han skyter etter at Berntsen har blåst. Skuddet er helt tydelig et (dårlig) skudd, ikke bortspilling av ballen.

Kommentar

• andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    Sutringen kan sossene få stå for i år:
                    Hmmm... lurer på om man får selektiv hukommelse eller Alzheimers av å bo på bekkestua. Om man går ett år tilbake i tid, så husker jeg Kiko fikk rödt kort for noe som ikke en gang var i närheten av Nannskogs atferd. Kiko skulle ta ballen fra Annan, hvorpå Annan hopper i bakken helt uten anledning. Ikke for å forsvare Dossos overspill, men Nannskog utförte iallefall et fysisk "angrep" eller hva man skal kalle det.

Nevnte Annan ga vel også Pedersen en på kjeften i samme kamp. Om man i tillegg tar med all filming som bekkestua-badboys har stått for over senere år, så skal man etter min mening vokte seg for å heve Fair-play fanen veldig höyt. Litt trist at ikke media referer til Annan-episoden i fjor, når de omtaler Dosso-Nannskog episoden.

Karma's a bitch.

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Dole
                      Det samme har Aftenposten. Og det er vel ikke et helt feil valg?
                      Riise var bedre. Tror neppe aftenposten så kamen. Utsnitt fra deres live-dekning:
                      56' Myklebust driver fremover og drar seg inn i feltet, avslutningen blir for svak og treffer Occean på vei mot mål.
                      53' 1-1 Arild Sundgot utligner for Lillestrøm Se klipp
                      53' 0-1 MAGNUS MYKLEBUST! Myklebust får ballen på sju-åtte meter etter en dødball. Vingen smeller til via et Stabæk-bein og sender gjestene i føringen.
                      52' Dosso sparker bort ballen etter at dommer Berntsen har blåst. Gult kort på midtbanemannen.
                      49' Frispark slås inn av Kobayashi, Fredrikson er presset og bokser unna.
                      47' God mulighet for Riise! Vingen drar seg fri og smeller til knalhardt foran mål med en blanding av et skudd og et innlegg. Forsøket går utenfor.
                      46' Lillestrøm setter i gang andre omgang, ingen forandringer på noen av lagene.
                      45' Arild Sundgot scorer! 0-1

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Det synes ikke jeg. Det som er latterlig var å gi Kiko rødt i fjor for å gjøre det samme. Nannskog har ikke noe oppi fjeset på Dosso å gjøre, men det han gjør teller ikke som nikk eller dytt.
                        Jeg synes også det er helt greit å ikke gi Dosso gult for filmingen, som kompensasjon for det latterlige gule han fikk i første omgang, da han skyter etter at Berntsen har blåst. Skuddet er helt tydelig et (dårlig) skudd, ikke bortspilling av ballen.
                        Mitt inntrykk er at Berntsen tolker situasjonen som at Nannskog nikker Dosso. Om så er tilfelle så er det rödkort med en gang. Å väre 'oppe i fjeset' på motspillere er kanskje teit, men bruker ikke å kvalifisere til kort.
                        I fjor fikk vel heller ikke Kiko kort for at han tok ballen fra Annan, han fikk det fordi at dommeren mente at han slo eller dyttet Annan. Kiko ville ta ballen ut av hendene på en langsom Annan. Det var ingen krangel eller diskusjon mellom det to för Annan "ble skutt". Nannskog var oppe i Dosso og holdt på å dytte ham med panna si, og provoserer på sett og vis frem reaksjonen. I begge fall er den störste synderen han som filmer. Men dommerstanden er voldsomt inkonsekvente i dette landet.

Kommentar

• kinstad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2007
                          • 406

Valg og konsekvens folkens!!!

Først og fremst vil jeg få skryte av hvordan laget sto frem i går. Mye bra og ta med seg vidre, og det skal bli veldig spennende og underholdende å se på årests utgave av LSK uansett resultat.

Det at Occean blir avblåst for å være sterk kommer ikke som noe sjokk. Og om noen tror at det bare er Berntsen som hadde en dårlig dag er jeg sikker på at dere vil bli motbevist. Det er garantert ikke bare Berntsen som kommer til å blåse mot fysikken til Occean i tippeligaen 2009. Selv om det er irriterende, frustrerende og urettferdig for både fans og Occean selv, så må han jo vite at han ikke kan trå til slik som han gjør. Det hjelper ikke å ha "riktig" når alle andre mener at det er "feil".

Angående "nedskallingen" er jeg enig i at reaksjonen til Drosso ikke står i stil til vårt LSK og jeg ser gjerne at det blir luket vekk så fort som mulig. På den andre siden så må vi ikke se på Nannskogs lille berøring isolert. Ser dere ikke hva for leven han skaper ved å gjøre dette. Otto er jo med nesten ved midten på banen, og det blir "full krig" med masse tull og fjas. Det handler ikke om nannskog var borti eller ikke. Slik oppførsel hører heller ikke hjemme på banen, og når han setter seg selv i en posisjon der hvor han gir "makta" over til Drosso (og hans reaksjon), kan Nannskog bare skylde på seg selv.

Jeg hadde ihvertfall ikke vært dum nok til å la det være opp til sjanse hvordan ting utarter seg, så slutt og grin. Det er din egen feil.
                          ________
                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Skinke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2007
                            • 3914

Jeg vil ha Espen inn for dosso!
                            Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Når det gjelder Dosso-situasjonen er definitivt Stabæk laget som burde holde kjeft. Anthony Annan sto for en enda værre situasjon ifjor, og i tillegg til å ha klaska til Pedersen i fjeset så presterer han å utelukkende gå for å få Kiko utvist, noe han klarte med glans. Stabæk burde derfor tenke seg om to ganger når de snakker om fair play og at alle andre er så grisete. Når det er sagt, jeg skjønner ikke hvor Stabæk-supporterne har det fra at vi støtter Dossos handling. Jeg har ikke sett _noen_ støtte Dosso i dette. Jeg personlig hylte filming med en gang situasjonen oppstod, og synes det er forkastelig at han holder på slik. Dette virker som et slags afrikafenomen, uten at jeg vet hvordan det har oppstått. Slik oppførsel er det bare å kutte ut med, vi ønsker ikke en drittspiller som holder på slik. Jeg tror Dosso med litt tid kan bli en meget bra spiller som kan bli verdifull for oss, og han er sikkert en allright fyr, men slik holder man ikke på når man spiller fotball. Forstår Nannskogs frustrasjon, selv om det er unødnvendig av han å gå opp i trynet på Dosso, finnes ikke det der rødt kort. Never. Dog synes jeg Dosso kampen igjennom fortjente et gult kort. Det som resultat av filminga/taklinga på slutten av matchen hvor han stoppa en overgang. Det første gulet var totalt feil.

Dommeren var elendig og fullstendig inkonsekvent. Som nevnt tidligere i tråden tar media selvsagt bare tak i Sundgot-situasjonen. Når man ser situasjonen i slow motion ser det muligens ut som Sundgot gjør det med vilje, men for oss som så situasjonen live så er det ingen tvil om at Sundgot ikke under noen omstendigheter hadde sjanse til å reagere så fort, ettersom skuddet var jævlig hardt. Hadde Sundgot holdt armene oppe og blitt truffet der, hadde de hylt om akkurat det samme. Faktumet er at Sundgot løfter det venstre beinet for å blokke, og armen kommer etter som en naturlig bevegelse. Stabæk hadde, som ulfpulf nevnte, en megahands rett utenfor vår 16 meter som ga dem en meget god mulighet. LKE ble også avblåst for hands på et innlegg der armen hans lå limt inntil kroppen. Occean-situasjonen er nevnt, det var forøvrig flere der Occean fikk en real hoftesving i siden og hvor dommern dømte i mot. Myklebust hadde en fantastisk gjenvinning rett utenfor egen 16-meter som dotten blåste for, noe som ga Kobayashi en jævla god frisparkmulighet. Jeg skjønner at Stabæk ønsket straffe på den situasjonen, men dersom man ser Occean-situasjonen på 1-0 om igjen, ser de at vi også ble frarøvet et mål. I såfall er vi even steven. Forskjellen er at vi kunne gått opp til 2-0, noe som kunne forandret kampbildet totalt ettersom det påvirker psyken i langt større grad.

Bra kamp av LSK, vil trekke fram Nordtveit og Occean som to av de beste. Pål Steffen må dessverre ta målet aleine på sin kappe, det er direkte horribelt forsvarsspill og har ikke en dritt med underlaget å gjøre. Når du har spilt fotball på kunstgress så mange ganger som Pål Steffen har, blir det en veik unnskyldning. Vi fikk til og med trene inni gymsalen for å kjenne på underlaget. Synes Mykle og Riise tidvis var meget bra, tidvis virka de slitne. LKE synes jeg gjorde sin beste kamp av hva jeg har sett han i LSK så langt. Meget lovende, 1 poeng borte mot Stabæk var langt mer enn jeg hadde forventet, til tross for at vi med hell tatt kamputviklingen i betrakning kunne fått med oss 3.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Fuglegutt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2008
                                • 863

En fin opplevelse, gutta virket myyyye lettere i kroppen enn i fjor, større selvtillit og med mange fine kombinasjoner ,vips så var ett poeng med hjemmat i baggasjen. At noen idioter prøvde å ødelegge i pausa får stå på dems regning.

Syns vi var gode.
                                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                  Jeg vil ha Espen inn for dosso!
                                  Synes Dosso var svak igår. Han hadde flere involveringer som kunne skapt farlige overganger mot oss. Sitter litt med følelsen at flaksen redda han i går. Han har utvilsomt potensiale, men tror han trenger en god mer tid før han er klar for dette nivået.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Forresten: Om dette var det samme Stabäk-laget som mötte Söpla forrige helg, så tror jeg det blir ett magert år på Etterstad. Nice....

Kommentar

• CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

Hvordan personer klarer å si at PSA ikke er i matchform vet ikke jeg. Han er sikker som banken på cornere , følger motspilleren sin som en klegg og har farten vi trenger. Forutenom en liten markeringsglipp igår som var hårfin så gjorde PSA en glimrende kamp.

Gleder meg til denne sesongen og det ser ut til at vi er tilbake i god gammel form ved å slippe inn særdeles få mål.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Forresten: Om dette var det samme Stabäk-laget som mötte Söpla forrige helg, så tror jeg det blir ett magert år på Etterstad. Nice....
                                        Jeg var 100% sikker på at store deler av grunnen til at Stabæk virket så jævla gode forrige helg var at enga var fullstendig bedritne. De slo livsfarlige tversoverpasninger og var generelt møkk. De kommer til å slite med å holde seg unna sumpa i år.

Opprinnelig skrevet av CFD
                                        Hvordan personer klarer å si at PSA ikke er i matchform vet ikke jeg. Han er sikker som banken på cornere , følger motspilleren sin som en klegg og har farten vi trenger. Forutenom en liten markeringsglipp igår som var hårfin så gjorde PSA en glimrende kamp.
                                        Pål Steffen var god i store deler av kampen, men det er ikke snakk om noen hårfin markeringsglipp. Se situasjonen i reprise, det er regelrett håpløs markering. Sånt skjer av og til, men jeg ser ingen grunn til å forsvare PSA i akkurat den situasjonen.
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3218

Det har gått Aftenpostens Robert Veiåker Johansen fullstendig hus forbi at Stabæk kjørte over kirkerottene for kort tid siden: Han skriver at Stabæk slet, ikke med Lillestrøm, men med sitt eget spill. Meget pussig da, at Stabæk ble skrytt opp i skyene for "sitt eget spill" så seint som forrige kamp, da for eksempel Koyabashi, som vi snaut nok så i går, ble genierklært overalt i media.

Medias favorisering fornekter seg ikke. Den eneste (foruten RB) som fikk med seg at alle overskriftene (minst like gjerne) burde vært "Occean og Lillestrøm snytt for 2-0 skåring" var NRKs programleder Espen Graff som trakk fram Henning Bergs avreageringsløping etter denne episoden, som han mente ville bli den mest omdiskuterte. Det har naturligvis litt med NÅR episoder skjer, det siste huskes best, men likevel....

gilbert

Kommentar

Working...