Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Hva media rundt om i Norge skriver eller sier om LSK i 2009 tar jeg med knusende ro. Nå har vi endelig folk i klubben som vet å takle dette på en helt annen måte enn det er blitt gjort de siste årene.

Husk at vi fortsatt har Vidar i troppen!!
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Opprinnelig skrevet av veiron
      ...likevel synes jeg det er drøyt av TV2 å la denne mannen drive sin personlige vendetta mot LSK! Hvor har de sin profesjonelle integritet?
      Du kan lete etter den, men du finner den ikke. Det TV2 sender er amatør-TV.
      TV2 er uprofesjonelle, i det de nokså desperat å hause opp Brann til noe mer enn det de er, nemlig et lite vestlandslag. Legg merke til all reklamen de sender for det relativt uinteressante oppgjøret Sandefjord-Brann. En kamp jeg forøvrig tror Sandefjord vinner.
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Dette (filmingen) virker som et slags afrikafenomen, uten at jeg vet hvordan det har oppstått.
        Her har du helt rett. Dette er et stort problem med spillere fra "schwarz-Afrika". Som f.eks Pelu og Annan. Det moralske nivået og etikken der er anderledes. Vikings Niang understreker vel egentlig hva som er problemet med slike spillere, og forsåvidt også endel norske klubber: "Jeg får ikke sparken i Viking hvis jeg gjør noe galt. Jeg får sparken i Viking hvis jeg ikke scorer mål". Sånn sett kan man si at enkelte av Afrikanerne er mer målbevisste enn endel andre proffer, men også at deres etikk/moral kan være adskillig svakere, og at dette er helt OK for mange norske klubber.

Det bør ikke være OK for LSK. Debatten om svarte spilleres filming er en som media også bør våge å ta opp, uten å automatisk bli beskyldt for noen slags form for rasisme.
        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

Opprinnelig skrevet av KFL41
          Tydelig at Stabæk er medias store kjæledegge. Ikke at jeg var uvitende om det. De kjører konsekvent på to saker

1. Stabæk snytt for straffe
          2. Tumultene med Dosso innvolvert og det er kun Nannskog som kommer til ordet.

Det nevnes ikke med et ord at LSK ble snytt for 2-0. Synes at det er for jævlig at de holder på sånn, men vi er jo vant til det.
          Den som gaper mest, blir vanligvis hørt mest på, selv om innholdet er svakt. I alle fall i media.

Stabæk har noen fyrer der som gaper fryktelig mye, i sær disse ufyselige skåningene, og som ikke kjenner betydningen av å utøve selvjustis. De fortier alle sine egne svakheter og feil, og flytter all fokus over på andres mangler. Hørte jeg "feie for sin egen dør..." ?
          LSK Norges beste lag

Kommentar

• Bjarne Pedersen
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Mar 2009
            • 2

Opprinnelig skrevet av christoffer
            Jeg mener det vil være flaut å ikke fylle den svingen.
            Da ble du flau

Kommentar

• CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

Opprinnelig skrevet av Bjarne Pedersen
              Da ble du flau
              Hvordan kan man forvente å fylle svingen når politiet sier nei? Man fikk et felt på 1500 og fylte det feltet. Stabæk hadde gått klart ut og sagt at personer med andre supportereffekter enn stabæk kunne bli forvist til bortefeltet ,men siden dette var fullt kunne man slik som jeg forstod det bli forvist fra stadion. Hvordan kan man da forvente å få inn flere personer når man risikerer å bli forvist fra stadion? Stabæk ville tilby flere felter ,men politiet sa stopp.

Estimater sier at det var 1800 som hadde tatt turen siden det var endel gult på feltene rundt bortefeltet.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke ble gitt flere plasser av politiet. Det er tydeligvis de som styrer slike ting. De lot over 1000personer stå utenfor i kulden. Det kunne fort blitt en veldig sur og voldelig folkemengde ,men heldigvis består kanarifansen av 99.993% eksemplariske personer.
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Bjarne Pedersen
                Da ble du flau
                Mer flaut at Stabæk ikke klarte å fylle opp mer en 2/3 av gymshallen i første serierunde på ny "stadion". Dette er året etter de ble seriemestere og mot en motstander som trekker mye publikum.

Tipper hallen aldri blir fylt opp.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Tipper hallen aldri blir fylt opp.
                  Det skal jo være arena for diverse andre arrangementer enn vestkantlagets hjemmekamper, så det lever jo et håp om stinn brakke en eller annen gang der ute.
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 1470

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Mer flaut at Stabæk ikke klarte å fylle opp mer en 2/3 av gymshallen i første serierunde på ny "stadion".
                    Det var 10737 tilskuere der, som er en økning på 84% i forhold til fjorårets snitt (5833).
                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2428

Opprinnelig skrevet av mooph
                      Det skal jo være arena for diverse andre arrangementer enn vestkantlagets hjemmekamper, så det lever jo et håp om stinn brakke en eller annen gang der ute.
                      Det var vel fullt der når ACDC spilte der

Kommentar

• Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

Først vil jeg si at det var en oppløftende kamp fra vår side. Synes vi er flinke til å ødelegge stabeks pasningsspill, og vi var bra med på notene i det store og hele. Av de nye må jeg nevne Nordtveit. Det er jo umulig å ikke bli imponert av han. For en pasningsfot! Her har vi hentet inn gull! Synes også Dosso og Eriksen får mer enn godkjent. På topp har Occean og Sundgot noe på gang i år. Det er helt klar. Myklebust overrasket meg positivt på kanten. Riise var drivende god og går mot en strålende sesong.

Laget viste kombinasjoner og samspill som jeg synes lover godt for denne sesongen. Berg har selvfølgelig ting å jobbe med, men for meg var det flere plusser enn minuser ved kampen i telefonkiosken. At dommeren hadde en dårlig dag, ble jo mer og mer tydelig. Det toppa seg da Occean ble avblåst med frispark imot da han runda en forsvarer ved dølinja etter 0-1. Her ble vi fratatt en scoring! Synes dette var mye grovere enn å unngå å blåse på handsen til Sundgot.

Når det gjelder media så har jeg aldri store forventninger til deres dekning av vårt lag. Tv2 (tvbrann) har jeg gitt opp for flere år siden. Nrk er jeg litt mer positiv til, men vet ikke hvor mange av våre kamper de vil dekke i år. Mener at kommentarene på lørdag var ett hakk mer objektive enn tv2s.

Likevel..... Det er LILLESTRØM MOT RESTEN AV LANDET!!
                        Last edited by Roll75; 16.03.2009, 13:09.

Kommentar

• Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Når det gjelder media så har jeg aldri store forventninger til deres dekning av vårt lag. Tv2 (tvbrann) har jeg gitt opp for flere år siden. Nrk er jeg litt mer positiv til, men vet ikke hvor mange av våre kamper de vil dekke i år. Mener at kommentarene på lørdag var ett hakk mer objektive enn tv2s.

Likevel..... Det er LILLESTRØM MOT RESTEN AV LANDET!!
                          Syns NRK gjorde det bra, de satt også fokus på Åkkien situasjonen, noe ikke engang RB gjorde når de gav karakter til dommern. Syns dommern åpnet i en klassisk 60/40 hjemmedømming, men ble bare dårligere og dårligere utover i kampen.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3490

Synes Karl Petter Løken kom bra ifra det som ekspert kommentator. At Davy Wathne ikke liker LSK tar jeg som et kvalitetstegn. koser meg til å se han i kveld etter at Sandefjord har banket hans kjære Brann. TV2 og media i Norge generellt er håpløst. Særinteresser og jakten på overskrifter er viktigere enn å rapportere nyheter, og er på mange måter ganske skremmende.

Et poeng i TA er en bra åpning. Vi kunne ha gjort det mye dårligere, så sånn sett er jeg fornøyd. Litt surt å miste en ledelse, men adskillig bedre enn tap og utvisninger som vi ble vant til de siste årene på friidrettsstadion.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

Opprinnelig skrevet av MortenA
                              At Davy Wathne ikke liker LSK tar jeg som et kvalitetstegn. koser meg til å se han i kveld etter at Sandefjord har banket hans kjære Brann. TV2 og media i Norge generellt er håpløst. Særinteresser og jakten på overskrifter er viktigere enn å rapportere nyheter, og er på mange måter ganske skremmende.
                              Etter det klare tapet mot Sandefjord nettopp kunne du se Davy Wathne stå og gratulere Sandefjord-treneren for kampen, iført nettopp et stort, rødt Brann-skjerf.

Du vil ikke se Arne Scheie på NRK med LSK-skjerf, ihvertfall ikke før han går av med pensjon. Til det er han altfor proff. I motsetning til Wathne, har han forstått vikigheten av å ivarta egen troverdighet, i rollen som en av de aller mest sentrale sportsjournalister som figurerer i riksdekkende media.
                              LSK Norges beste lag

Kommentar

• Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

Jeg har vært ganske kritisk til Sundgot tidligere. På lørdag spilte han en god kamp. Spesielt 1. omgang synes jeg han var meget god. Dette er mye Bergs fortjeneste. Når Sundgot blir brukt riktig er han god. Og når Sundgot er i god taper vi sjelden fotballkamper.

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Ser ut til at Ollie og Ariild har funnet tonen. Synes samspillet mellom dem fungerer veldig bra. Spesielt når Ollie er så hissig på å vinne andreballene sånn som han var mot stabæk.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Her tar de opp filminga til Dosso, men også en Stabæk-spiller som filmer, og de viser Occean situasjonen.

Kommentar

• erikh
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2008
                                      • 443

Debatten om filminga

For det förste må det sies helt klinkende klart i fra til både Dosso og Edwin at all form for filming og annen teatralsk/sutrete/veik oppförsel er fullstendig uaktuelt i denne klubben. Dette mener jeg virkelig bör väre en kjerneverdi i LSK - klubben skal stå for guts, innsats, men fair play. Å se LSK spillere som kaster seg og legger seg ned blir jeg ekstremt provosert av. Når jeg så Dosso kaste seg ned ble jeg virkelig lei meg. Har også sett Edwin spille voldsomt når han får en takling.

Hvis noe gjör veldig vondt, by all means, ta deg noen sekunder til å hente deg inn igjen. men teatralsk rulling på gresset mens man pröver så godt man kan å få det til å se ut som om man har brukket noe når man har blitt utsatt for en helt alminnelig takling, det hörer ikke hjemme blandt LSK spillere.

Det förer meg til den latterlige oppmerksomheten Dosso's filming har fått. Dosso's filming er ikke den verste jeg har sett. Da var Annan's filming mot Kiko i fjor adskillig verre. At Stabäk ikke kan se det når Dosso situasjonen diskuteres og de konfronteres med Annan hendelsen er for meg helt fantastisk.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

Opprinnelig skrevet av erikh
                                        At Stabäk ikke kan se det når Dosso situasjonen diskuteres og de konfronteres med Annan hendelsen er for meg helt fantastisk.
                                        Det skyldes en massiv mangel på selvinnsikt og stor kynisme hos Stabæk.
                                        De har ikke lært dette om at man ikkeskal kaste stein, når man sitter i glasshus (eller fotballhall om du vil...)

LSK er ikke akkurat kjent for sine filmere. Bortsett fra en Fjørtoft som ofte overspilte, en Koren som kunne falle litt lett, så har vi ingen tradisjon for filming. Det har Stabæk, der teller du ikke opp alle filmerne på en hånd, for å si det slik. Filmingen i Stabæk virker mye mer systematisk/organisert, og da kan man begynne å s i at det har sammanheng med klubben/treneren.

Slik alle de røde kortene i Arsenal de siste 10 årene MÅ ha noe med Arsene Wengers inntreden å gjøre.
                                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

Det er tydeligvis flere som synes at Stabæk filmer langt mere og bedre enn LSK: http://supporter.aftenposten.no/leag...ticle13397.ece
                                          LSK Norges beste lag

Kommentar

Working...