Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena
Holmen kjöpes vel i så fall inn som backup for Nannskog, eller som joker. Om Stabäk skulle hente ham, tviler jeg sterkt på at han kommer på banen mot oss.
Fyren er ikke ett gitt valg hos lyn engang, da skal han få det vanskelig med å bli et fast innslag hos Stabäk.
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor
Stabæk gjør akkurat det som skaper ett slagkraftig lag - Ref Drillo. Holmen innehar en ekstrem fart, som skaper situasjoner ut av ingenting. Klokt kjøp av Stabæk i mine øyne.
Stabæk foretrekker vel spillere med én dominerende god egenskap? Er ikke så mange boks til boks løpsmaskiner på det laget? Dessuten har de jo sin spesielle offsidejuksing, hvor en spiller står i offside hvoretter forsvarsrekka til motstander blir stående - så blir ballen slått på en annen spiller som løper i bakrom. Er sikkert greit for Stabæk å ha Holmen på laget til å bidra i bl.a den rollen, Nannskog er jo blitt lettere å være obs på nå som kyllingen og fall har dratt.
Personlig synes jeg vi hadde god kontroll på Stabæk i hjemmekampen i fjor. Kan ikke se at vi skal være mye dårligere i år. Usikkerhetsmomentet er dosso som sliter defensivt. Jeg vil heller ha Søgård på midtbanen i denne kampen, sammen med Mouheli kan vi sikkert presse ballfører bedre og få en del overgangsmuligheter. Drømmen er at Sundgot handser inn vinnermålet
Opprinnelig skrevet av superbøffel
Michael Mifsud anyone?
Mifsud hadde jo avslutteregenskaper? Holmen har bare fart.
Ja, og at Namskog klarer å skyte ballen i taket, Stabæk supportene er jo skrå sikre på at taket er høyt nok for tippeligaen og har uttalt at det er vel bare en person som er truende til å skyte opp i taket og det er Frode Kippe...
Ja, og at Namskog klarer å skyte ballen i taket, Stabæk supportene er jo skrå sikre på at taket er høyt nok for tippeligaen og har uttalt at det er vel bare en person som er truende til å skyte opp i taket og det er Frode Kippe...
Når / hvis det skjer, vil det være mer pinlig for Stakukk, enn for Klippen.
Lurer på hvordan de kommer til å trives i den hallen i juni/juli/august... størsteparten av den norske sesongen, faktisk, når sola skinner på alle arenaer unntatt en.
Går rykter om at Falle-Palle Gunderson skal bli lånt ut tilbake til Stabæk siden de ikke spiller kamper i Frankrike om sommeren / mangel på spille tid. Merker meg også at vg rapporter en Kim Holmen overgang like rundt hjørnet.
Regner med at franske dommere er litt mere på alert'en når det gjelder filmere, så da kommer han vel ikke helt til sin rett. Fallur Ramlur Styggasson holder rett og slett ikke Helstads nivå.
Hvis Feitur Fall Snublarsson kommer tilbake, så skyver dette Stabæk-laget Brann ned fra rasshøl-tronen. Og da snakker vi om 2 lag som glatt distanserer selveste Enga.
–Det blir 16-17 varmegrader inne. Spillerne våre har sagt at de vil ha det slik. I tillegg skal vi sette opp alle luftelukene i taket, da får vi god trekk, og fjerner innendørsfølelsen, hevder han.
Personlig liker jeg å skru på leselampa når vekkerklokka ringer vinterstid, for da får jeg følesen av å våkne nypult på en strand i Brasil.
Litt usikker på om disse "taklukene" er implimentert enda, har nemlig hørt noen rykter om at det kan blir vanskelig å få luftet der inne, da de har naturlig tempraturregulert annlegg. Slik jeg forstå det var de altså ikke nå trekk til å trekke bort varmluft inne i halllen slik at det kom ut, det vil altså si at de kan få problemer med røykdannelse inne i hallen ved f.eks blussing.
Hvis dette stemmer kan jeg se for meg senarior hvor stabæk leder kampen, men kampen blir sabotert av borte supportere som blusser og røyklegger hele hallen og kampen blir avlyst da røyken ikke blir trekt ut av arenaen
Litt usikker på om disse "taklukene" er implimentert enda, har nemlig hørt noen rykter om at det kan blir vanskelig å få luftet der inne, da de har naturlig tempraturregulert annlegg. Slik jeg forstå det var de altså ikke nå trekk til å trekke bort varmluft inne i halllen slik at det kom ut, det vil altså si at de kan få problemer med røykdannelse inne i hallen ved f.eks blussing.
Hvis dette stemmer kan jeg se for meg senarior hvor stabæk leder kampen, men kampen blir sabotert av borte supportere som blusser og røyklegger hele hallen og kampen blir avlyst da røyken ikke blir trekt ut av arenaen
Når Klanen blussa ble røyken borte med en gang. Så tviler på at det blir no værre der enn ute..
Men over til kampen, håper vi får se en ivrig nordtveit fra start, hadde vært moro.
Da går det vel ikke lenge før NFF innfører poengtrekk for bortelagene på TA.
Synd for Ringstad at han ryker, men ingen overraskelse etter at Nordtveit ble klar. Får håpe unggutta får mange sjanser senere i sesongen. Berg er ofte blitt hyllet for å satse på unggutta, men faktum er at når det kommer til obligatoriske kamper prioriterer han stort sett de etablerte så lenge alle er tilgjengelige.
Synd for Ringstad at han ryker, men ingen overraskelse etter at Nordtveit ble klar. Får håpe unggutta får mange sjanser senere i sesongen. Berg er ofte blitt hyllet for å satse på unggutta, men faktum er at når det kommer til obligatoriske kamper prioriterer han stort sett de etablerte så lenge alle er tilgjengelige.
Laget ser bra ut. Jeg tror Henning Berg prioriterer de med best defensive egenskaper i den bakre fireren borte mot stabæk.
Håper han flytter Nordtveit inn i midten(slik at vi får en spillende stopper), Eriksen til høyre(slik at vi får han med Riise) og Ringstad inn på venstre mot litt svakere motstand.
Litt spent på å se hvordan Dosso klarer seg på midten. Litt faretruende hvordan motstanderne har løpt gjennom midten vår i slutten av oppkjøringen.
Dette er ikke noe utpreget gammelt lag. Ikke er Nordtveit mye eldre en Ringstad heller. Ringstad kommer garantert til å spille A-lagskamper i år, alt så langt tyder på det.
De største usikkerhetsmomentene for meg i dette laget er Dosso og Myklebust. Dosso fordi han er ny i Norge og LSK, og Myklebust fordi vi vet at han varierer altfor stort i prestasjonene. Vi er avhengig av at begge lykkes, særlig offensivt, for å få suksess. Jeg forventer ikke mange scoringene fra Kiko (dessverre!), Riise er heller ingen goalgetter, han mangler "kylan" foran mål og har ekstremt dårlig treffprosent på avslutningene. Men totalt sett må de 4 på midten levere et mye større antall scoringer enn tilfellet har vært de siste sesongene. Og antallet kvalitetspass/-innlegg til spissduoen må også opp betraktelig. Det legger et stort ansvar på de fire på midten. De bør rett og slett levere et par mål per spiller ila. sesongen. Kommer de på 4-5 eller mer, er det strålende. Alt under 2 mål er for dårlig.
Så for meg ligger den største utfordingen på midtbane-fireren. Vi VET at disse spissene fungerer: Occean og Sundgot. I bakhånd har vi enorme talenter i Edwin og Bergmann.
Vi VET at dette forsvaret holder høy kvalitet, med gode forsterkninger i år og velprøvet kvalitet i Kippe, PSA og Riseth i ett år til.
Midtbanen? Jeg er usikker. Kiko og Søgård har overveiende defensive fibre i kroppen. Enten fungerer Dosso som offensiv sentral på midten, ikke noe ville være bedre. Og kanskje Tokstad kan få et gjennombrudd alt i år. I motsatt fall, føler jeg at dette bør bli vårt neste mål på spillermarkedet: en offensiv drivkraft på midten. Tom Lunds sine sko er det ingen som fyller, men en god kopi ville mer enn nok gjøre nytten også.
Aner ikke om det er bra for oss eller ikke jeg.
På den ene siden er sjansene større for at vi tar poeng mot lyn da Kim sikkert vil gjøre noen mål i år også. På den andre siden er det kanskje greit at Kim og Japse-Daigo ikke finner spillet sammen. Tror fort det kunne vært en effektiv combo.
________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.
Stabæk bør vel ta en titt på seg selv når spillere fra Lyn avviser dem grunnet trivselsfaktoren? Mannen vil altså heller spille for et lag som er teknisk konkurs, mangler hovedsponsor, kan risikerer tvangsflytting til 1. div når som helst, trent av Kenta med CV'en på en post-it lapp, samt mangler klubbhus og stadion fremfor å gå til Red Bull Stabækk AS. Eat it, Ingebritt!
Kommentar