Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2151

    Ser I dagens papirutgave av RB,at mest sannsynlig kommer Nrdtveit å starte som høyreback,og Eriksen på venstre.

    Jeg liker alldeles ikke tanken på at dette kan skje ?

    Vi har faen meg 30 spillere i stallen,og så vil vi ikke bruke spillere
    på vante plasser?
    Håper virkelig at Henning Berg har full kontroll på dette???

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av Playboy1
      Håper virkelig at Henning Berg vet hva han gjør her ???
      Om du leser treningstråden vil du se at HB prøvde ulike spillere i forsvar. Jeg er rimelig sikker på at det som kommer utpå lørdag er det som fungerer best.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        Opprinnelig skrevet av Playboy1
        Håper virkelig at Henning Berg har full kontroll på dette???
        Det har han nok.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Moderatormelding:
          Har flyttet en haug innlegg om billettsalget, plassering på tribunen osv. til turtråden. Her diskuterer vi kampen.

          Kommentar

          • Toro
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2007
            • 42

            Nordtveit

            Håper og tror at Henning starter med Ringstad på venstre back, så får heller Nordtveit komme inn i 2. omg.

            Tror det er et viktig signal ovenfor Ringstad, (og andre unge) med tanke på at han har gjort en veldig fin forsesong, og at Nordtveit sannsynligvis ikke er blir hos oss så altfor lenge. Sånn at han vet at han satses på.

            Overhørte forøvrig en uttalelse av en fotballagent her om dagen (LPF).
            "Nordtveit er garantert spill i LSK"

            Er forøvrig utrolig nervøs foran seriestarten, kjenner at jeg "gruergleder" meg

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Stabæks lag er klart:
              Laget er slik (4-4-2):
              Jon Knudsen - Christian Keller, Morten Morisbak Skjønsberg, Fredrik Risp, Jon Inge Høiland - Daigo Kobayashi, Henning Hauger, Pontus Farnerud, Palmi Rafn Pálmason - Daniel Nannskog, Espen Hoff

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Skal vi score i gymsalen, tror jeg det må bli på en av tre måter:

                - Overganger. Stabæk spiller til tider med stor risiko i angrepsoppbyggingen. Med en pasningsfot som Kikos bør vi klare å unytte brudd, men det avhenger av at Mykle, Occean og Riise truer bakrommet ofte og tidlig nok.

                - Dødballer. Med Kippe, PSA, Nordtveit, Sundgot og Occean i boksen skal det være mulig å score på dødballer. Vår store svakhet er den varierende kvaliteten på servene til Riise.

                - Innlegg fra kant. Da tenker jeg spesielt på duellen Riise vs Høiland, en duell vår mann bør klare å komme godt fra. Med Sundgot og Occean på topp, kan en god kamp fra Riise gjøre store utslag i målprotokollen. En Riise-assist kan fort komme etter en nydelig Kippe-cross. Den svært presise "Kippe-pasningen" er et angrepsvåpen svært få motstandere er klar over.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Jeg tror Stabæk kommer til å starte veldig aggresivt for å prøve og koble et tidlig grep på oss. Så her gjelder det å være 110 prosent på hugget fra første spark.
                  Samtidig tror jeg det er avgjørende at det ikke oppstår stor avstand mellom lagdelene. Hjemmelaget har mange spillere som er flinke til å vandre og skifte posisjon uten ball. Gir vi disse for store rom, så kan det bli trøbbel.

                  Samtidig har jeg en snikende go'følelse for denne kampen.
                  Og det bekymrer meg...
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Regner med at vi får kjørt oss de første 10-15 minuttene, men står i mot. Deretter kommer vi mer og mer mot slutten, trolig anført av innbytter Søgård på midten.

                    Uansett er det stor forskjell på LSK-forsvaret og det rælet Stabæk møtte sist helg. I hjemmekampen mot Stabæk sist stod vi mye høyt uten å bli nevneverdig straffet for det. Regner med at spillerne våre kommer til å opptre konsentrert i forsvar og med større selvtillit. Med litt variasjon og vilje til å presse ballfører tenker jeg vi kan ryste dem. Min store frykt er at vi blir for enkle fremove og at presisjonen blir for dårlig. Uansett har vi mye muskler på topp og et par jokere i ermet som Stabæk skal få slite med.

                    Regner dette som årets tøffeste kamp grunnet underlag og at vi møter tippeligaens mest samspilte lag. Seier her vil være en ekstrem opptur og bør medføre en vill fest i hele Lillestrøm.

                    (Gratulerer med ny avatar Per-T. Slår Eik ned i støvlene)

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Kan man få dropp i motstandernes 16 meter? Da kan vi i tilfelle satse på å sparke ballen i taket nærmest mulig målet til Stabæk hele tiden å vinne droppduellene. Kan bli mål av det?
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Tror droppen til dratt ut til nærmeste punkt på 16-meter-streken.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Tror droppen til dratt ut til nærmeste punkt på 16-meter-streken.
                          Droppen skal tas på det stedet ballen var da spillet ble avbrutt. Jeg tolker det som rett nedenfor der ballen traff taket. Hvis dette er innenfor forsvarende lags 5,5-meter, skal ballen trekkes ut til 5,5-meterstreken. I praksis vil kanskje en feig dommer trekke ballen utenfor straffesparkfeltet.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            Usikker på matchen i morgen. Stabæk er alltid vriene. Selv om de har mistet litt spisskompetanse har de kanskje blitt det beste organsierte laget defensivt, og de får alltid til en overgang eller to andre veien. Nå er det ingen som "forlater" plassen på midtbanen etter Alanzinho, og det fører nok til at kollektivet Stabæk blir styrket. Det er heller ikke sikkert at midtbanen er så svekket - flere kan passe bedre til en annen makker.

                            Litt bekymret for at Kippe støter ut og vil gi stygge hull bak i fireren mot Hoff og Nannskog. Det blir neppe mange lange oppspill. Andresen og Nordtveit kan kanskje være enda bedre i denne kampen. I det minste synes jeg dét er bedre enn å flytte en stopper over på høyre bare for å gi han spilletid og en høyre back over på venstre.

                            Jeg er for å bruke spillere i naturlige posisjoner - i alle fall i størst mulig grad. Synes det begynnende samspillet mellom Ringstad og Myklebust har vært spennende, og det samme kan minst sies om Eriksen og Riise. Jeg vet ikke hvor riktig det vil være å forandre på begge sidene i første kampen. Heller ikke overfor Nordtveit som må få litt tid til å komme inn i laget, kjenne spillemønsteret og spillernes bevegelser. Har man valget mellom å sette inn en som aldri har vært i klubbens planer, og to som har vært førstevalg i sin posisjon gjennom lang tid, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville foretrekke.

                            Vi må ikke pisse i buksa etter Elfsborg-tapet. Alle spillere vil variere litt. Den elleveren som startet sist er nok beste vi kan stille for øyeblikket, med noe forbehold på sentral midtbane. Spillerne er gode nok selv om det var litt systemsvikt i den kampen. Ringstad hever seg automatisk i en sånn kamp i morgen. Begynn å spille ball og fortsett på det som har blitt drillet i vinter, er nå min mening, så kommer Nordtveit til å få flere sjanser utover sesongen.
                            Last edited by Canário; 13.03.2009, 23:11.

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Droppen skal tas på det stedet ballen var da spillet ble avbrutt. Jeg tolker det som rett nedenfor der ballen traff taket. Hvis dette er innenfor forsvarende lags 5,5-meter, skal ballen trekkes ut til 5,5-meterstreken. I praksis vil kanskje en feig dommer trekke ballen utenfor straffesparkfeltet.
                              Fair play gjelder i dropp og. Det laget som hadde ballen/ klarerte, vil få ballen etter en dropp

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Fair play gjelder i dropp og. Det laget som hadde ballen/ klarerte, vil få ballen etter en dropp
                                Fint. Hvis Frode Kippe klarerer fra midtbanen og treffer taket rett over Stabæks mål, får LSK ballen uten kamp på femmeteren. Regner med at Mr. Fair Play, Lars Bohinen, støtter dette.

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Fint. Hvis Frode Kippe klarerer fra midtbanen og treffer taket rett over Stabæks mål, får LSK ballen uten kamp på femmeteren. Regner med at Mr. Fair Play, Lars Bohinen, støtter dette.
                                  Hehe, du skjønte hva jeg mente

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    Tipper Berg vraker Kippe i denne kampen og setter inn den nyinnkomne Arsenalspilleren Nordtveit. Han spiller jo tross alt for Arsenal og må være det beste alternativet.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2364

                                      Opprinnelig skrevet av Canário
                                      Usikker på matchen i morgen. ....
                                      Velger å være superoptimist. Hva vi, de og "di, dem,dere" har gjort i vinter betyr kniks og nada nå. Stabæk skjelver i buksene når de får besøk av LSK i åpningskampen i deres egen hule .... gymsal. For en nedtur det må være. Å bli sunget ut etter alle kunstens regler, deretter se at laget har falt til å bli en middelmodighet, og bivåne et stygt nederlag i egen hall. Kumbajamylord - my ass - LSKs kungfu is much more strong! Klar B på 'bången'

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        Fra TV2s nerdepakke før tippeligarunden:

                                        Lørdag spilles første kamp:
                                        Stabæk - Lillestrøm (20:00)

                                        Innbyrdes
                                        Møtes for 14. gang på Stabæks hjemmebane (Nadderud og Telenor Arena). Status: 5-4-4
                                        Stabæk er ubeseiret hjemme mot Lillestrøm siden 2000-sesongen.
                                        Lillestrøm har ikke vunnet over Stabæk i Tippeligaen siden 3-0-seieren på Åråsen 7. juni 2004.
                                        Johan Andersson scoret Stabæks to første mål da Lillestrøm ble slått 4-2 på Nadderud forrige sesong.

                                        Stabæk
                                        Stabæk er ubeseiret på åtte hjemmekamper i serien - de fire siste har gitt full pott.
                                        Stabæk har ikke vunnet en serieåpning i Tippeligaen siden 1999 (tre uavgjorte og fem tap) og har ikke scoret i premieren siden 2003.
                                        Stabæk avga kun sju poeng på eget gress i fjor.
                                        Med 41 fulltreffere på eget gress forrige sesong ble Stabæk det mestscorende hjemmelaget i Tippeligaen siden Tromsø og Rosenborg scoret hhv. 44 og 43 mål hjemme i 1999-sesongen.
                                        Daniel Nannskog har scoret 54 mål på 78 Tippeliga-kamper.

                                        Lillestrøm
                                        Lillestrøm avsluttet fjoråret med to strake nederlag på bortebane.
                                        Lillestrøm hadde i fjor lagets svakeste sesong på fremmed grunn siden 1990.
                                        Lillestrøm var ett av to lag som scoret flesteparten av lagets mål før halvtid i Tippeligaen 2008.
                                        Ingen av Olivier Occeans 52 Tippeliga-mål har kommet mot Stabæk.
                                        Steinar Pedersen var én av seks spillere som spilte samtlige minutter i fjorårets Tippeliga.

                                        Kommentar

                                        • OJ
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • May 2005
                                          • 31

                                          Noen som har peil på laget?

                                          Lurer på hvem som starter i denb viktigste serieåpningen på mang år.

                                          Vi vet både du og jeg,
                                          at fugla nå skal reise seg!!

                                          Og det må vi, mjglre det med stil for å legge fjoråret bak oss.

                                          8,5 tiemr igjen, og jeg pissser snart i buksa av spenning

                                          Kommentar

                                          Working...