Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00, Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bolsen3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 1061

    Håper virkelig Dosso får beskjed om at den type oppførsel (filmingen) ikke aksepteres i LSK. Nannskog er en fitte, og han fortjener alltid et rødt kort, men man faller ikke av så lite, skammelig...

    Ellers ble jeg veldig imponert av Nordtveit! Med tanke på hvor lite han har trent med laget er det stort å opptre så trygt i sin første kamp! Og Berg gjør helt rett i å bruke Mykle som kant, hvor hans håpløse avslutninger kan styres inn av spisser med målteft
    Last edited by Bolsen3; 15.03.2009, 00:22.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      Dosso er et levende rødt kort. Han er i stand til å dra på seg rødt kort så og si når som helst og jeg orker ikke at han kan sette oss i vanskelige situasjoner. Nå var det gule korte han fikk, meget tvilsomt, men han fortjente et gult kort idag. Nå kan det virke som han har roet seg litt ned i forholdt til treningskamper, men han har mer å gå på.

      Jeg er fornøyd med ett poeng, men det er alltid kjipt når man tar ledelsen. Spesielt surt er det når vi skulle hatt 2-0 like etterpå.

      Kommentar

      • Nordby-Kanaris
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 146

        1 Omgang. Godkjent omgang, Offensivt var det mange fine kominasjoner og hadde god rytme i angrepet til tider. Kom til mange sjangser, men må bli flinkere på avslutninngene. Defesivt syntes jeg vi var flinke til og presse balfører og komme tidlig opp i press og virka som vi hadde god kontroll. Hadde fotjent en scoring og syntes vi var fult på høyde med stabæk.

        2 Omgang. Hvordan er det mulig? Gå opp i ledelesen og så rakner alt. Offensivt så det ut som det var enkeltsmann prestasjonene som gjaldt, Skal drible en ekstra mann. Mister Ballen alt for mye og alt for mange feil pasninger. Og så ikke ut som vi hadde lyst til og vinne i det hele tatt, presset på ballfører var altfor dårlig. Skal være glad vi fikk med oss et poeng etter den 2 omgangen der.

        etter min mening er Håvard Nordveit dagens kanarifugl.
        Cupmestere 2007:D

        Kommentar

        • Arind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2006
          • 459

          Uavgjort var vel et greit resultat, allt sett under ett.
          Vi så ikke alle episodene som tv bildene fanget opp, men faktum er at dette var en kamp vi kunne ha vunnet.
          Min oppfatninge er at det bor masse i dette laget, men det trengs mer trening for å få samspillet til å sitte. Etter 1-0 ble gutta utrolig passive og stillestående og da er de blå tilbake igjen.....sånt er jævli unødvendig. Det virka som om de plutselig ble så jævli redde for å gjøre feil igjen og det ble enten alt for mye solo-dribling eller mæling av baller oppover.......DET FØNKER IKKE. Skudd mot mål bør helt streffe innenfor stengene.....og fotballkamper vinnes ved at laget funger sammen.

          Nordtveit gjorde en knallkamp, verken mer eller mindre....og jeg gleder meg til å se ham i fortsettelsen
          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Vi hadde noen gode muligheter til å få 2-0, men dårlige presisjon fra blant annet mykle spolerte de mulighetene. Vi ble nok litt feige etter 1-1, men vi hadde i hvertfall kontroll.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Ikke overraskende at overskrifter som "Stabæk snytt for straffe" florerer. Men de kunne like gjerne skrevet "LSK snytt for 2-0-scoring".

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4380

                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Vi hadde noen gode muligheter til å få 2-0, men dårlige presisjon fra blant annet mykle spolerte de mulighetene. Vi ble nok litt feige etter 1-1, men vi hadde i hvertfall kontroll.
                Har sett kampen i reprise, og det var aldri i verden frispark til Risp i situasjonen med Metern rett etter 1-0. Den situasjonen skulle gitt oss 2-0 da Mykle hadde hatt åpent mål. Jævlig bittert, men 1-1 er jo greit nok.
                ..................

                Kommentar

                • Spntneous
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 1990

                  Litt rart at vi ikke byttet ut noen spillere før 89. minutt i mine øyne. Ville gjerne sett mer av Eziyodawe (spell check failed)

                  edit: Occean har forøvrig blitt hurtigere/mer presis i vendingene. Det samme går for Mykle, som var en av mine favoritter i dag
                  Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                  Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                  Kommentar

                  • hennern
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2006
                    • 157

                    Stabekk møter i år store forventinger etter en overlegen seier i tippeligaen i fjor, Lillestrøm møter i år en mer forventingsfull sesong

                    PS! Selvfølegelig er det ingen medier som går god for LSK
                    det er helt for jævelig

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Ikke overraskende at overskrifter som "Stabæk snytt for straffe" florerer. Men de kunne like gjerne skrevet "LSK snytt for 2-0-scoring".
                      Har man korttidsminne som en gullfisk blir det litt vanskelig å bekrive hele kampen. Lettere da å huske hva som skjedde de siste 2 minuttene...

                      Selvfølgelig burde media fokusere like mye på de to situasjonene. Men forvent ikke mirakler, dvs. et objektivt og faglig kyndig kampreferat fra noen i norsk presse.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        Opprinnelig skrevet av Kristian
                        bra kamp! synes dommerfaen blåste noe mye mot metern.
                        Han blåste altfor mye imot Occean. Skulle tro han har noe personlig imot spilleren, slik han fløyta. Elendig av Berntsen, å drive å avblåse Occean fordi han er sterk?!
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                          Faen heller, Dosso, sånt overspill vil vi ikke se på LSK!
                          Helt enig. Andre lag får drive på med slikt, men ikke LSK. Håper Hening Berg tar en alvorsprat med gutten. Slikt skal han ikke gjøre flere ganger i LSK-drakta. Dosso spilte forøvrig en VELDIG godkjent kamp.

                          Orangutango Nannskog er forøvrig trolig det største arslet i Tippeligaen, mannen klarer jo simpelthen ikke å oppføre seg som et voksent, tenkende menneske.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2127

                            Espen Berntsen er elendig. Alltid avblåsninger mot Occean, og et uforståelig gult kort til Dosso.

                            Forøvrig er det umulig for Legenden (Eller Zlatan som jeg liker å kalle han) å fjerne hånda på et så hardt skudd. Det er jo interessant å se hvordan svinet Nannskog klarer å flytte alt fokus fra sin skalling (for det var jo det), over til noe annet. Var det straffe, skulle Nannskog ha vært utvist først, end of story.

                            Mye bra å ta med seg idag. Dosso viser en enorm arbeidskapasitet, og lar skeptikerne (meg) sitte med skjegget i postkassa. Det var deilig å se Pål Steffen tilbake. Den mannen er den viktigste vi har i forsvaret uten tvil. Nordtveit var god, men det visste vi jo. Mykle er bedre på kant, men det visste vi jo også.

                            Banens beste var Karl Petter Løken. Det er herlig å se noen som kan være kritiske, i stedet for å lide seg igjennom verdensklasse i hver eneste kamp.
                            Last edited by Torolf; 15.03.2009, 09:30. Begrunnelse: Fjernet ærekrenkelse
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Fuglegutt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2008
                              • 863

                              Opprinnelig skrevet av Armando
                              Arild er i ferd med å bli en legende mot Stabæk. Blir flau når jeg ser han spille kamp etter kamp... Fyyy faen så rævva han er! Han gjorde ikke NOE bra i dag. Eneste "bra" han gjorde var vel å stå i veien for Myklebust når han skulle score??

                              Fader for en dum kommentar.., Arild og OO fant hverandre gang på gang, eller strengt tatt var det vel AS som fant OO stort sett. Glimrende oppspillspunkt, er på rett plass på scoringen. Faen ikke helt sikker på at Myklebust hadde putta der heller forøvrig.
                              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                synes dette var en veldig oppløftende start. Forsveret virket bunnsolid. Og det var noe ved rytmen og bevegelsene i angrepspillet som jeg likte og som jeg ikke har sett før.

                                Men Kiko bør få forbud av Berg mot å slå bakover og tversover pasninger. Han har en så bra pasningsfot. Bedre hvis han etter kort ballbehandlig slår ballen framover på banen enten på markert spiss eller på midtbanespillere på gjennombruddsløp. Det vil gi pasningene hans mye mer resultater enn nå.
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • Håkon
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2006
                                  • 40

                                  O.O

                                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  Han blåste altfor mye imot Occean. Skulle tro han har noe personlig imot spilleren, slik han fløyta. Elendig av Berntsen, å drive å avblåse Occean fordi han er sterk?!
                                  Ingen tvil om at O.O. blir avblåst feil. Den ene gangen ville han vært alene med Stabæk keeper Knutsen. For O.O. må det være frustrerende og bli misforstått slik. Synes tolkningen til dommerne er direkte svak på dette området. Det skal vel ikke være forbudt å være stor og sterk? så lenge du bare løper og kommer foran inn på ballen hva f.... er det de blåser for...

                                  Denne kampen kunne LSK vunnet med fravær av slike dommertabber og bedre timing/treff i avslutningene. LSK ville da kunne ledet med 2-3 mål når stabæk skrek om hands på AS. Så dette må vi alle kunne kalle en godkjent start.
                                  Vi kommer til å gruse Stavangers stolthet neste helg. Jeg er helt sikker på at dette LSK laget kommer til å knuse noen lag skikkelig i denne sesongen. For når vi treffer med disse avsluttningene/innleggene vil det rulle inn mange mål bak motstandernes keepere. Dette ser kjempe bra ut for fortsettelsen

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Tydelig at Stabæk er medias store kjæledegge. Ikke at jeg var uvitende om det. De kjører konsekvent på to saker

                                    1. Stabæk snytt for straffe
                                    2. Tumultene med Dosso innvolvert og det er kun Nannskog som kommer til ordet.

                                    Det nevnes ikke med et ord at LSK ble snytt for 2-0. Synes at det er for jævlig at de holder på sånn, men vi er jo vant til det.

                                    Kommentar

                                    • Håkon
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2006
                                      • 40

                                      Nannskog

                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Tydelig at Stabæk er medias store kjæledegge. Ikke at jeg var uvitende om det. De kjører konsekvent på to saker

                                      1. Stabæk snytt for straffe
                                      2. Tumultene med Dosso innvolvert og det er kun Nannskog som kommer til ordet.

                                      Det nevnes ikke med et ord at LSK ble snytt for 2-0. Synes at det er for jævlig at de holder på sånn, men vi er jo vant til det.
                                      Ja hvorfor skal han gule og blå fyren få sleive rundt seg og ingen andre komme til ordet. Jo for det selger mer aviser med stakkar Stabæk tryne. For Stabæk vant i fjor og dermed skal de være bedre enn LSK i år også for enhver pris. Men i går var de IKKE det. Og det håper jeg de ikke er etter sesongslutt heller. Men det er det jo ingen journalister som skjønner i sine tabloid skaller.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Man må huske på forventingene var Stabæk-overkjørsel av et tregt og utdatert LSK og festfotball av "Stabæk-stjernene" som har fått uvanlig mye spalteplass den siste uka. LSK snøt både media og de fremmøtte ved å ha fullstendig ballegrep på stabæk i 80 minutter, og var sjokkerende nok det beste laget i alt de foretok seg. At spillerne våre overstrålte stabæks stjernestall var vel som å få eddik i drinken for de som allerede hadde skrevet halve Daigos-hyllningsartikkelen før kampen og bare ventet på å avslutte med hvor stor Stabæk-seieren ble.

                                        I ren irritasjon og desperasjon av å ha blitt tatt på senga griper journalistene i skuffen etter de mest velbrukte flosklene og LSK-klisjeene: At Sundgot handset var gavepakken som sparte denne gjengen fra å måtte tygge i seg hypen før kampen og faktisk prestere et stykke sportsjournalistikk med mye tenking på en kveld hvor de mest har lyst til å gå på fylla. Bare å klippe og lime inn norsk fairplays store forkjemper, norsk-svensken Nannskogs tabloide og svært lite selvkritiske oppgulp. At dette sikkert selger mest aviser er også et pluss.

                                        Jævla synd egentlig, for vi vet jo hvor mye positiv presse som ville blitt overdrysset en annen 12. plass innehaver om de hadde kjørt over fjorårets seriemestere. Hadde søpla spilt uavgjort mot stabæk forrige helg ville det vært "moa-moa" i akersgata en helt uke til ende, og Martines røde kort ville bare blitt nevnt i kampreferatene.
                                        Last edited by reka; 15.03.2009, 10:18.

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5099

                                          Opprinnelig skrevet av M3ll
                                          helt grei kamp, MEGET bra jobb KFL! Magnus og Bjørn Helge va bra, hvor er Bolly?
                                          På benken, fordi Magnus og Bjørn Helge var bra.

                                          Kommentar

                                          Working...