Eksterne vurderinger av LSK før 2009-sesongen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Eksterne vurderinger av LSK før 2009-sesongen

I tråd med tradisjonen kan det være på sin plass med en egen tråd med eksterne vurderinger/tips foran en ny tippeligasesong. I denne tråden limer vi inn tips/vurderinger etterhvert som de kommer, vi diskuterer ikke LSKs sjanser i 2009.

Tips AS - i samråd med synske Per i Guidingvoice - har følgende tips hva gjelder LSK:
    Hvordan blir det med Lillestrøm med Henning Berg som trener?
    Lillestrøm vil merke Berg-effekten, og de kommer til å gjøre det langt bedre enn i fjor. Jeg ser at de kommer til å havne på den øverste tredjedelen av tabellen og havner rundt 4.- 5. plassen.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Solbakken om 2009-sesongen

- De store byene kommer nok til å ligge i toppen. Rosenborg er den store favoritten, inntil Stabæk får brukt noen av pengene til innkjøp. Med noen erstattere vil de henge på.
    - Ellers tror jeg Vålerenga, Viking, Brann og Lillestrøm vil være mer solide i år, sier han til VG Nett.

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Tom Nordlie tipper LSK på 5 plass.
      (VG Nett) Tom Nordlie sto mellom to tidligere serievinnere fra 2000-tallet da han skulle velge 2009-mesteren. Her kan du se hvem Nordlie til slutt valgte.

Kommentar

• LSK N/B
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 830

Vet ikke om det er av interesse men her er forskjellige odds gitt av betsafe på LSK og spillere for 09 sesongen:

First coach to leave the job in 2009 season: Henning Berg 18 i odds (nest høyest)

Most Scoring Team: Lillestrøm 10 i odds (RBK, Stabæk, Viking og Brann har lavere odds)

Player to get most cards: Riseth 9 i odds (nr 2) Kippe 10 i odds (nr 3) Kiko 20 i odds (nr 20)

Team to get most cards: Lillestrøm 12 i odds (7 laveste odds)

Player to make most assists: Riise 25 i odds (12 laveste odds, samme som huseklepp) Essediri 30 i odds (15 laveste odds)

Best rating on "VG-børsen": Riise 30 i odds (11 laveste odds) Kiko og Fredikson 40 i odds (16 laveste odds) Kippe 50 i odds (32 laveste odds) Occean 60 i odds (48 lavest odds) Bjørkøy 100 i odds (68 laveste odds (høyest odds av de som har fått odds))

Average attendance 2009: Lillestrøm over 8788 2.40 i odds under 8788 1.50 i odds

Team to get highest average attendance in their away matches: Lillestrøm 14 i odds (7 lavest odds sammen med Lyn)

Team to be on top of the table after 5 matches: Lillestrøm 16 i odds (9 lavest odds)

Team to stay unbeaten for most matches: Lillestrøm 15 i odds (7 lavest odds)

Team to stay without a win for most matches: Lillestrøm 18 i odds (10 laveste odds)

Vinner TL 09: Lillestrøm 12 i odds (6 laveste odds)

Toppskårer: Occean 12 i odds (5 laveste odds) Sundgodt 17 i odds (8 laveste odds (delt med moa og Niang)
        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

Fagermo tror LSK blir nummer 3

Kommentar

• CFD
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2319

Erik Holtan / Stabæk Satyren pr. 21.11.08

Like etter at cupfinalen var spilt så tippet Erik Holtan Tabellen for Stabæk Satyren.Hvor relevant det er kan man spørre seg om, men LSK ble tippet på 4.plass og fremtidsutsikter for å etablere seg som et av de 2-3beste lagene i fremtiden.
            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

Stabæk Satyren tipper LSK på 9 plass

Nei til NFF!

Kommentar

• CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

Isberget (Tromsø) tipper oss på 6.plass

Isberget (Tromsø) tipper oss på 6.plass

Last edited by CFD; 01.03.2009, 21:21. Begrunnelse: Jekket ned fonter.
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• LSK N/B
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 830

Klanen tipper LSK på 6 plass
                  Det blir Rosenborg som slår tilbake i år, om vi skal tro våre egne fans. Når snart 1500 har levert sine tabelltips er Rosenborg den klare eneren foran vårt eget Vålerenga.
                  Cupfinalist-taper Stabæk kommer inn på en tredjeplass, foran Brann og så Viking mens Lillestrøm vil få en 6.plass. Her er tabellen som dere, våre fans, har tippet:
                  1. Rosenborg
                  2. Vålerenga
                  3. Stabæk
                  4. Brann
                  5. Viking
                  6. Lillestrøm
                  7. Fredrikstad
                  8. Tromsø
                  9. Lyn
                  10. Bodø/Glimt
                  11. Molde
                  12. Strømsgodset
                  13. Start
                  14. Odd
                  15. Aalesund
                  16. Sandefjord
                  Last edited by LSK N/B; 03.03.2009, 13:21. Begrunnelse: nei gadd ikke

Nei til NFF!

Kommentar

• semper fi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 823

"Vi Menn fotball" tipper Lillestrøm på 8. plass.

Rosenborg, Stabæk og Vålerengen er tippet på topp i nevnte rekkefølge. Aalesund, Godset og Sandefjord på de tre siste palssene.
                    -After Dark Ultras-

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Sigurd Rushfeldt tror alt kan skje og spår en rekordjevn Tippeliga:
                      - Hvem kommer til å være med i gullkampen?
                      - Rosenborg og Stabæk blir bra. I tillegg tror jeg at Brann, Viking, Fredrikstad, Lillestrøm, Vålerenga og vi vil være med. Det er mange lag i den kategorien, men jeg klarer ikke å plukke ut en klar favoritt til gullet.
                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• jerven
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 272

VGs ringerunde til supporterlederne

(VG Nett) - Rosenborg vinner eliteserien! Det er konklusjonen til majoriteten av supporterledere i landet.

Her er de tre spørsmålene vi stilte til supporterklubbene:
                        1. Hvem vinner serien?
                        2. Hvem rykker ned?
                        3. Hvem blir årets profil i din klubb?

Jørgen M. Storvig, leder i Isberget (Tromsø):
                        1. Jeg tipper faktisk Lillestrøm, hvis Henning Berg klarer å overføre det han gjorde i Lyn. Jeg synes Tromsø ser bra ut og vil kjempe i toppen sammen med Brann og Vålerenga. Rosenborg har jeg ingen tro på, det er et lag som flyter på gamle meritter.

Espen Knutsen, talsmann for Klanen (Vålerenga):
                        1. Jeg tror på Vålerenga. Vi trenger en forsterkning i midtforsvaret og Martin Andresen går mot en ny vår. De tøffeste konkurrentene blir Rosenborg, Lillestrøm, Stabæk og Brann.

Jaran Berg, talsmann for Plankehaugen (Fredrikstad):
                        1. Det har aldri før vært så åpent, men Rosenborg, Stabæk og Fredrikstad vil kjempe i toppen. Jeg er litt mer usikker på Vålerenga, Lillestrøm og Viking.

Ingen av de andre supporterlederne nevner Lillestrøm i hverken spørsmål 1 eller 2.

Kommentar

• CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

Bastionen sitt tabelltips 11-15plass.

1.LYN
                          2.RBK
                          3.AAFK
                          4.B/G
                          5.FFK
                          6.BRANN
                          7.ODD
                          8.START
                          9.STABÆK
                          10.VIKING
                          11-15.LSK/SANDEFJORD/MOLDE/TROMSØ/GODSET

I bunnsjiktet blir det sannsynligvis en illeluktende klump med 5 lag. Det er komplett umulig å skille disse, så derfor havner de i denne klumpen:11.-15.plass: LSK, Sandefjord, Molde, Tromsø, Strømsgodset
                          Sesongens dårligste tips? Det morsomste er at de faktisk kun har tatt med 15lag.
                          Last edited by CFD; 05.03.2009, 21:44.

Kommentar

• chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

Moderatormelding:

Minner om at kommentarer og diskusjoner ikke er tillatt i denne tråden. Se åpningsinnlegget.
                            Bølerkanaris

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Henning Hauger, Stabæk:
                              - Hvilke lag tror du vil kjempe i toppen?
                              - Jeg håper vi er med der. Rosenborg ser bra ut. Lillestrøm blir sikkert tøffe i år - de har ny trener og en ny stil. Vålerenga er sikkert revansjelystne. Jeg er litt usikker på Brann. Jeg tror ikke Fredrikstad vil gjøre det like bra som i fjor, sier Hauger.

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

Lars Tjernås om årets LSK lag.

Lillestrøm

Henning Berg vil endre LSK, men er klok nok til å gjøre det gradvis. Et dilemma kan være presshøyde. Frode Kippe og Vidar Riseth trenger lavt press, men det gir samtidig spissene lang vei til mål, og Arild Sundgot og Olivier Occean er best i nærheten av 16-meteren. Samtidig kan Khaled Mouelhi og Alhassane Dosso sammen sentralt bli vel balanserende. Magnus Myklebust på venstrekant drar mye innover, og gir Stian Ringstad, som opptrer meget modent som back, et stort ansvar. Flere lovende unggutter banker på i et LSK med økt tempo. Men korte cornere slår de dog ikke på Åråsen, så langt er ikke revolusjonen nådd. http://fotball.aftenposten.no/elites...icle131489.ece
                                Er kanskje ikke en sikkelig vurdering men tar den med.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Nettavisens fotballblogger, Thomas Enger:
                                  Lillestrøm hadde en enormt svak sesong i fjor, men har fått ny trener (Henning Berg), og de har muligheten til å slå litt nedenfra i år.
                                  Alle på Romerike ønsker det, men ingen forventer at Berg skal klare å skape et gullag i sin første sesong som trener. Det er et utgangspunkt som kan gavne laget. Jeg tror faktisk de kan overraske allerede i første seriekamp mot Stabæk - borte.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Sportsredaktør Gunnar Grindstein jr., Nordlys:
                                    Hvem blir så TILs største utfordrere? Jeg vil ikke helt avskrive Stabæk – de har fortsatt mange gode spillere og en dyktig trener. Rosenborg kan komme sterkt tilbake, de har i hvert fall økonomiske muskler.
                                    Brann, Viking og Vålerenga tror jeg ikke på i gulljakten. Ikke Fredrikstad heller. Men jeg tipper at Henning Berg får fart på LSK igjen.

Kommentar

• Odinster
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2008
                                      • 160

VGs Jamel Rake forsøker seg på et tabelltips:

Har du noen gang klart å treffe på alle lag i et tabelltips? Ikke? Du er sannsynligvis ikke alene. VG-lupen er det nærmeste du kommer kvalifisert gjetning av en norsk eliteserietabell, men tipsene i fjor - med Viking som seriemester og Glimt på direkte nedrykk - sier sitt om at selv våre beste fotballjournalister kan bomme.
                                      Kanskje burde det hete «sånn ca. VG-lupen»?

Riktignok var fjoråret noe spesielt, all den tid storklubbene snublet på rekke og rad. Men det sier vel det meste når Dagbladets orangutang var den av de lærde som traff best.
                                      Jeg bommet i alle fall totalt, og kommer garantert til å gjøre det i år igjen i dette tabellforslaget - i tidenes lengste blogginnlegg:

1. Rosenborg - I mangel av noe bedre. Har en god trener og den beste stallen i landet. Bør holde.
                                      2. Stabæk - Kommer Nannskog til å slutte å score noen gang?
                                      3. Lillestrøm - Henning Berg.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Tips tipper LSK på 4. plass

RETT OPPOVER: Trener Henning Berg viser hvor LIllestrøm skal havne på tabellen i år.

4. plass: Lillestrøm (10.03.2009 04:46)

Opptur for Kanarifuglene.

Ny trener og nye muligheter i år. Måtte gjøre noe drastisk etter en sesong som nær endte i nedrykk i fjor, og har nok gjort lurt i å ansette Henning Berg. Han har, sammen med Torgeir Bjarmann, røsket litt opp i organisasjonen. De har hentet flere unge spillere, i tillegg til at de har hentet opp noen av de lovende ungguttene som allerede var i laget.

Det betyr at Lillestrøm plutselig har en veldig fin miks av rutinerte spillere, og sultne talenter klare for større oppgaver. Henning Berg har vist tidligere at det kan bli en suksessoppskrift, og resultatene i treningskampene i vinter bærer preg av at noe er på gang på Åråsen.

- Vi vil gjerne vinne alle kamper. Det betyr at vi alltid stiller med det beste laget. Jeg bruker ingen unge spillere kun fordi de er unge. Men er en spiller god nok, kan han være 39 eller 16 år. Alder betyr ingenting, sier Berg til TIPS.

Han har likevel en massiv oppgave foran seg. Stallen bærer fortsatt preg av flere store, litt tunge spillere. Spissparet Sundgot/Occean er ikke av det lettbeinte slaget, og det kan fortsatt være for tidlig for Mathis Bolly å slå gjennom i Tippeligaen.

Lagets største stjerne, Bjørn Helge Riise, har lenge signalisert at han vil til en større liga, og om han gjør det bra i vårsesongen, kan det bli vanskelig å beholde han når sommeren kommer.

Vi tror likevel det blir en opptur for LIllestrøm etter det begredelige fjoråret. Spillermateriellet er der, nå har de også en sportslig ledelse som kan forvalte den.

Se opp for: Stian Ringstad. Omskolert angriper som er klar for å ta steget til å bli Tippeligaspiller på LSKs venstreback. Veldig moden for alderen.

PLUSS
                                        * Mange gode spillere, og en tropp som i utgangspunktet var bedre enn tabellposisjonen i fjor skulle tilsi.
                                        * Fått opp noen unge, sultne spilllere. Et par av dem kan prege laget allerede i år.
                                        * Har en entusiastisk supportergruppe. Blant Norges beste, og Kanarifansen var imponerende med tanke på hvor dårlig laget gjorde det i fjor.
                                        * Henning Berg viste at han kunne få det til med lite ressurser i Lyn.
                                        * Har etterhvert fått et flott treningsanslegg rundt Åråsen.

MINUS
                                        * Økonomi er et problem på Åråsen. Måtte selge noe av arvesølvet i vinter, og kan bli tvunget til spillersalg i løpet av sesongen.
                                        * Har fortsatt nøkkelspillere som kanskje ikke passer helt til Henning Bergs spillestil.
                                        * Forferdelig sesong i fjor, og det er ikke gitt at den negative trenden er snudd i en håndvending.
                                        * Har flere spillere med høye lønninger. De må enten justeres ned, eller så må spillerne vekk. Kan gi grobunn fo rmisnøye.

OVERGANGER
                                        Inn:
                                        Lars Kristian Eriksen (Lyn)
                                        Stian Ringstad (Eidsvoll Turn)
                                        Björn Bergmann (Akranes, Island)
                                        André Hansen (Skeid)
                                        Kristoffer Tokstad (Lørenskog)
                                        Ruben Gabrielsen (Egen juniorstall)
                                        Mathis Bolly (Egen juniorstall)
                                        Alhassane Dosso (Sharks FC, Elfenbenskysten)
                                        Edwin Eziyodawe (Sharks FC, Elfenbenskysten)

Ut:
                                        Ståle Stensaas (Legger opp)
                                        Marius Kisenebner (Ukjent)
                                        Simen Brenne (Odd Grenland)
                                        Viktor Bjarki Arnasson (Nybergsund)
                                        Eirik Bertheussen (Tromsdalen, lån ut sesongen)
                                        Lars Ivar Moldskred (Strømsgodset)

Kommentar

Working...