Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1818

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Er vel samma Mosis som spilte i Sagene før han gikk til Montpellier for å forsøke seg i ungdomsakademiet der. Hans fysiske egenskaper er bra, men sist jeg så han, var han relativt begrenset med ball. Men det er noen år siden, så han har helt sikkert utviklet seg, også på det området.
    Hvor gammel var han da?

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Må bare legge inn at når jeg kjørte forbi treningsbanene i dag tidlig kl 0745 var det en mann som dreiv løpetrening for seg selv ....Det var Dosso.... Han er nok sugen på og komme tilbake etter sin lille skade.... Snakk om iver.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Og så må jeg komme med en endring det var ikke Dosso men Nosa jeg kjørte forbi kl 0945 og da ga han seg... Så med andre ord han har trent 2 timer aleine.

        Kommentar

        • Eirik
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2004
          • 154

          Kl 10.18, passerte jeg treningsbanen (retning fra Fetsund mot Lillestrøm).

          Da gikk Nosa (100% sikker) på stien som går fra Fetveien og bort til treningsbanen. Retning mot treningsbanen.

          Så da er spørsmålet: skulle han ut på enda en egentreningsøkt, eller har LSK trening ca 10.30?

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Opprinnelig skrevet av Eirik
            Kl 10.18, passerte jeg treningsbanen (retning fra Fetsund mot Lillestrøm).

            Da gikk Nosa (100% sikker) på stien som går fra Fetveien og bort til treningsbanen. Retning mot treningsbanen.

            Så da er spørsmålet: skulle han ut på enda en egentreningsøkt, eller har LSK trening ca 10.30?
            Tipper at Lsk trener kl 1030.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Tok en tur bort for å titte på treninga etter at det sluttet å regne i dag. Da spilte følgende lag mot hverandre:

              Hansen
              Gabrielsen - Mosis - Bergdølmo - Grodås(?)
              Bolly - ??? - Dosso - Tokstad
              Gulbrandsen - Belsvik

              Sundgot - Edwin
              Myklebust - Bjørkøy - Søgård - Riise
              Ringstad - Kippe - Nordtveit - Essediri
              Fredrikson

              Det var med to juniorspillere som jeg sleit litt med å plasere. Den ene er jeg rimelig sikker på at var Victor Grodås, sønn av Frode. Han gjorde en god figur på venstre-backen selv om jeg tidligere bare har sett han spille venste-ving på juniorlaget.

              Spilleren som spilte sentralt er jeg ikke sikker på hvem var. Kunne vært halstensen med en ny hårklipp eller simen rustadbakken. Usikker.

              Riise var med på spillet, men tok det nok litt rolig og var rimelig fraværende. Det offensive var det Sundgot, Myklebust og edwin som stod for. Fint spill mellom disse tre førte til at edwin kom alene med keeper en rekke ganger og også ble spilt frem på åpen kasse. Desverre så gikk så og si ingen av dem inn.


              Johnsen løp runder rundt treningsbanen mens resten av laget trente på åråsen og dukka først opp på slutten av treninga, i joggesko. Occean løp og trente med kåsene på sidelinja(i joggesko) og Bergmann dukka også opp etterhvert, også han med joggesko.

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                Frostas store sønn og medeier i Jack n Jones da ? VR. Vakke han der i det hele tatt ?
                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av tilt
                  Frostas store sønn og medeier i Jack n Jones da ? VR. Vakke han der i det hele tatt ?
                  Ingen Riseth mens jeg var der i hvertfall. Mulig han var der i starten av treninga?

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Kan også nevne at de avslutta med innleggstrening der Bolly og Rigstad slo baller fra venstre og essediri og Berg slo fra høyre. Her var Berg sine innlegg av en helt annen klasse enn de tre andre. Berg traff hodet på spilleren som løp i feltet hver gang.

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      Dagens trening:

                      Ikke altfor mye å si, kiko og riseth var ikke på treningen. Riise, LKE og OO trente med kåsene. OO var 80% klar sa han, LKE sa han var klar mens dagens nedtur er Riise som ikke er klar. Gikk ut av banen svært deppa å sa at det ble ingen kamp i morgen.

                      nosa er ikke klar, han sa selv at han skulle bli klar til cupkampen å ta cupen hjem til lillestrøm.

                      Mye trening på innlegg, cornere, frispark og skudd, varierte prestasjoner.

                      Gilbert, du var der med blokka, fyll inn.
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3196

                        Trening lørdag 13. juni

                        Dagens trening var på Stadion/Vigernesjordet 10.30-12.00.

                        Fraværende var Pål Steffen Andresen, Vidar Riseth og Khaled Mouelhi. Nosa løp for seg sjøl, og Bjørn Helge, Lasse og Ollie trente med Geir Kåsene. Alle de andre i A-stallen, inkludert de to Fredrik'ene Gulbrandsen og Mosis, trente som normalt.

                        I formasjonstreninga spilte

                        Otto
                        Karim-Håvard-Frode-Marius
                        Kristoffer-Espen-Jonna-Magnus
                        Edwin-Arild

                        mot

                        Fredrik-Bjørn
                        Mathis-Al-Petter-André
                        Stian-Fredrik-Ruben
                        André

                        Det betyr ikke at den øverste 11'ern nødvendigvis er den som starter i morra (Lasse kan være kampklar), men den kan fort bli det (så jeg venter et par tomler ned på grunn av høyresida...).

                        I formasjonstreninga la Henning mye vekt på å drille Eddies og Tokstads bevegelsesmønstre i angrep. Jeg er også spent på hvordan dødballene i morra blir utnytta, siden det ble brukt en del tid på dagens trening på ulike varianter av innkast, frispark og cornere.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Jeg fikk et ord med Henning etter treninga og mest sann synelig starter Eriksen,,,,,mere tvilende til BHR ....Så da tar vel sikkert Karim hans plass. På benken i morgen sitter det ikke en mann over 20 år ...

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3196

                            Trening fredag 19. juni

                            På dagens trening fra (antatt) 10.00 til ca 11.15 (jeg var der de siste tjue minuttene) på Vigernesjordet stilte:

                            Otto, André, Vidar, Stian, Ruben, Espen, Bjørn Bergmann og Fredrik G (som øvde avslutninger og deretter innlegg fra Espen fra høyre og Stian fra venstre pluss avslutninger).

                            På den andre sida av banen spilte Marius, Magnus, Bjørn Helge og Håvard fotballtennis mot Al (= Dosso), Karim, Mathis og Ollie, med Jonna som tilskuer.

                            Kiko, Eddie og Nosa trente med Geir Kåsene. Verken Frode, Arild, Lasse eller Kristoffer var å se på den korte tida jeg var bortom.

                            Det blir ikke noe referat fra lørdagstreninga fra min hånd i morra; dette får være en blek erstatning (dvs uten formasjonstips før bortekampen mot Glimt).


                            gilbert

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Så på treninga i dag, men det var ikke noe som minte om formasjonstrening.

                              Det var 16 utespillere på plass i dag:

                              Søgård, Gulbrandsen, Kippe, Nordtveit, Ringstad, Johnsen, Riseth, Riise, Essediri, Myklebust, Dosso, Bolly, Bjørkøy, Gabrielsen i tillegg til Nosa og Edwin som trente alternativt.


                              Ellers lite å rapportere. Riseth imponerte på avslutningene i dag, burde nesten bli vurdert som spiss.
                              Last edited by HSft; 20.06.2009, 23:53. Begrunnelse: Glemte Gulbrandsen

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 637

                                Dagens trening ga ingen indikasjoner på laget til Torsdag. Kun litt tekniske øvelser, firkanter 6 mot 2 for noen, og fotballtennis for andre. Gledelig at Edwin og Occean deltok på øvelsene. Altfor mange trener fortsatt alternativt. Dvs jogger tur, kjører intervaller osv. Idag var Riise og Eriksen på tur. Kiko og Essediri løp på banen. Andresen tuslet rundt med ball. Sundgot og Nosa deltok ikke. Belsvik kjørte litt avslutninger med Tokstad, Edwin og Bergmann.
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                  Belsvik kjørte litt avslutninger med Tokstad, Edwin og Bergmann.
                                  Synd at ikke Mykle deltok her

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3196

                                    Trening onsdag 24. juni

                                    Siste trening før hjemmekampen mot Molde torsdag var på Åråsen fra 10.00 til ca 11.30 i dag. Hele A-stallen var på ulikt vis til stede:

                                    Pål Steffen Andresen var tilskuer, i fotballdrakt, men med en svær bandasje rundt det opererte venstre kneet. Som Geir Kåsene sier til RB i dag går det framover som ventet, dvs 4-6 måneder før han kan være tilbake.

                                    Lars-Kristian Eriksen trente heller ikke (som jeg så), men sa, i et eksklusivt intervju med denne reporter, at han håper å trene for fullt på søndag og å kunne spille neste onsdag (dvs hjemme mot Start). (Jeg har derfor oppdatert skadeinfo'en i "Stallen i 2009".)

                                    Bjørn Bergmann sykla inne, så lenge jeg var der, men skal være kampklar.

                                    Ollie og Kiko trente med ball med hverandre, overvåka av Kåsene.

                                    Arild løp og trente med ball for seg sjøl og med det medisinske apparatet, men deltok ikke i fellesøvelser eller på avslutninger. Også Nosa trente mye for seg sjøl, men deltok også i noen øvelser, og var med i 11'ern på det korte intervallet som minte om formasjonsdrilling (mer instruksjon enn egentlig trening). Her var oppsettet:

                                    Karim-Håvard-Frode-Marius
                                    Al-Espen-Jonna-Magnus
                                    Bjørni-Nosa

                                    mot

                                    Ed-André B
                                    Mathis-Vidar-Kris-Fredrik G
                                    Stian-Fredrik M-Ruben

                                    Ed deltok i de fellesøvelsene jeg så (fotballtennis, seks-mot-to-øvelser), men ut fra formasjonen kan det vel se ut til at han ikke regnes som fullt kampklar.

                                    Fra avslutningstreninga kan det, trolig som en rein kuriositet, nevnes at Vidar Riseth traff på nesten alt som var av innlegg og framspill, og som regel putta ballen bak keeper også, i tillegg til å treffe innafor ramma. Jeg har sjelden sett maken. Jeg nevner dette som en kuriositet for spesielt interesserte, siden Vidar neppe spiller, og iallfall ikke som spiss (men denne helt ville tanken slo meg, etter dagens oppvisning). En annen som traff ganske bra på avslutningene, og det er nok mer relevant for tellende kamper, var en råner fra Fetsund. Spesielt på hue var Espen "Koller" Søgård god i dag, like målfarlig (!) som han har vært i de tre siste tellende kampene, med mål både mot FFK og Asker, og en suser i tverrliggeren mot Glimt.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Trening Onsdag 24.06.09

                                      Åråsen Stadion
                                      Ca 10-15 tilskuere!
                                      Sol, skyfri himmel og nyvannet våt gressmatte.

                                      Tilstede, i rekkefølgen de ankom matta på;
                                      Sundgot, Hansen, Ruben, Nordtveit, Tokstad, Grodås, Mykle, MJ, Riseth, Kippe, GK, Ringstad, Søgård, Otto, Bjørkøy,BHR, Bergdølmo, BukkenJR, Mosis, Kiko, OO, Nosa, Edwin, Dosso, Bolly, Karim og til slutt HB.

                                      Sundgot starter med en gang, går rundt banen, tar etterhvert med seg ball. Holder seg til gå tempo hele tiden.
                                      Grodås tar med seg keeperne på sine vante øvelser.
                                      GK tar med utespillerne på oppvarming, lett jogg og div små øvelser uten ball. BHR og Søgård liver opp gruppa med sine humoristiske innspill.
                                      Edwin begynner med jogg rundt banen da resten skrur opp tempo med
                                      noen korte sprinter og mageøvelser.
                                      Drikkepause!

                                      Deles opp i firkanter, spill med ball og 2 stk i bingen.
                                      OO og Kiko begynner da med små pasninger og lek med ball seg i mellom, mens Sundgot gjør noe av det samme på egenhånd.
                                      Nosa går fort ut av ringen og blir litt på siden, mens Edwin kommer inn.
                                      Drikkepause!

                                      Deles så inn i 2 lag, førstelaget;
                                      Karim, HN, FK, MJ
                                      Dosso, ES, JAB, Mykle
                                      Nosa, BHR
                                      Blir brukt mye tid på samhandling både når motstander har ball og når egent lag har ball, fokus ligger i bevegelser fra back, kant og spisser. Spesielt h.siden får en del forklaringer.
                                      Enkle beskjeder med klar tale fra Berg på dette.. Flere scenarior og muligheter.

                                      Sundgot dra etter ca en time, fysio?!!
                                      Resten av laget avslutter med angrep på mål.
                                      En spiller slår ballen ut til back, back slår innlegg til samme spiller som skal avslutte. BHR, HN, Søgård, Ruben, Riseth, Mykle og BukkenJR er med, OO kommer inn litt etterhvert og Bolly startet men måtte gi seg.
                                      Karim og MJ slår innlegg fra hver sin side, Ringstad og Berg melder seg litt på her etterhvert, mange gode innlegg. Men får beskjed om å ikke gå så langt ned, slå innlegg tidligere og lenger ut i feltet.
                                      BukkenJR har mange gode avslutninger, men også en del bom. BHR og Riseth er klart best her, Søgård bommer mye men treffer en par skikkelige perler. Ruben er konge på hue! Mange gode redninger.. Hansen 2 skikkelige bra redninger fra Søgård, som avslutter og får en retur som han kliner til.. Hansen redder den også.

                                      Resten av troppen trikser og koser seg i sola med ball, Afrikanerne danser og synger LSK sanger.. spesielt Edwin er leken her!!

                                      PSA ankommer på slutten med ispose og bandasje på v.kne.
                                      LKE ankommer med joggesko, ser sliten ut.. mulig han ar hvert på joggetur?!! Han går rett i garderoben.

                                      Riseth trener forøvrig i joggesko, resten av gutta bruker Nike sko... Noen få med Adidas og Diadora.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        Knall bra med to så bra treningsrapporter. Kred til dere som er på treningene.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert

                                          Ed-André B
                                          Mathis-Vidar-Kris-Fredrik G
                                          Stian-Fredrik M-Ruben
                                          Helt ubetydelig pirk, men jeg syntes det så ut som om andrelaget var satt opp i 4231 for å etterligne molde.

                                          Ed
                                          MAthis - André B - Fredrik G
                                          Vidar-Kris
                                          Stian-Fredrik M-Ruben

                                          Kommentar

                                          Working...