Treninger 2009
Collapse
X
-
Hmmm... Er det bare jeg som er skeptisk til at Bolly benker Mykle? Det Myklebust har fått ros for er jo hans defensive ferdigheter og det er jo nettopp defensivt vi sliter. Personlig syns jeg Bolly er litt for pusslette(forløpig, regner med at et par ekstra brødskiver fra mor og noen runder med Grodås på styrkerommet får opp muskelprosenten) og redd han ikke har så mye å bidra med, hans styrke er vel fart. Så det kan tenkes at Berg satser hardt på kontringer...Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Hmmm... Er det bare jeg som er skeptisk til at Bolly benker Mykle? Det Myklebust har fått ros for er jo hans defensive ferdigheter og det er jo nettopp defensivt vi sliter. Personlig syns jeg Bolly er litt for pusslette(forløpig, regner med at et par ekstra brødskiver fra mor og noen runder med Grodås på styrkerommet får opp muskelprosenten) og redd han ikke har så mye å bidra med, hans styrke er vel fart. Så det kan tenkes at Berg satser hardt på kontringer...Kommentar
-
Kommentar
-
Vi kjemper for livet for å overleve som toppklubb, så evner Henning Berg, to trenere til, spilleren selv (ikke minst) og ett av Norges største støtteapparat å glemme at Nosa har tre gule!
Er alt så useriøst i klubben?
Hvis ja, så frykter jeg hvordan denne sesongen skal ende.
Her har vi altså brukt en svært verdifull treningsuke til å drille inn feil mann i en av de viktigste posisjonene på laget foran årets vanskeligste bortekamp. Er det rart vi ligger der vi ligger på tabellen?
Kan godt hende at det er en persons "ansvar" å føre kortstatistikk, men dette fritar jo ingen andre fra å følge med. Vi på forumet har jo f eks visst dette siden Ålesund-kampen. Det burde også treneren ha gjort.
Makan!Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Er nå ennå godt at dette ble oppdaget før kampen, hadde man slått rbk med Nosa på laget hadde de poengene røket i ettertid.Kommentar
-
Jeg synes det er rart at ikke hele spillerstallen og trenerapparatet før hver seriekamp er klar over hvem som står i fare for å måtte sone for gule kort. De fleste her på forumet har jo den oversikten. I tillegg skriver alltid RB i spillerbørsen hvem som må sone neste kamp.Kommentar
-
Det er nok en person i støtteapparatet som har denne oppgaven tenker jeg, sannsynligvis den samme personen som fyller ut dommerkortet. Man skal vel sjekke før man skriver under dommerkortet at det stemmer med hvem som har fått gult kort. Det kan man ikke ha gjort hvis man trodde det var Mouelhi som hadde fått et av dem...
Er nå ennå godt at dette ble oppdaget før kampen, hadde man slått rbk med Nosa på laget hadde de poengene røket i ettertid.I med- og motgang, vi er Lillestrøm!Kommentar
-
Helligbrøde, usaklighet og tullball på en gang! Well done! Arildo skal selvsagt ikke noe sted som helst, og bare det faktum at Berg foretrekker Occean foran ham i dag(GALSKAP) gjør at jeg bikker nærmere å kjøpe Bennylems påstander. Nesten.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Han ene var liten og kvikk, sikkert en spiss. Virka håpløs i markeringsspillet når de spilte 5 mot 5. Hadde god teknikk og fart men imponerte meg ellers ikke noe særlig.
Han andre var ganske stor, Minte meg nesten litt om Senna. Tipper han er sentral midtbane. HAn viste enkelte fine ting, hadde stor fart og god teknikk. Han hadde også en haug med skudd som gikk langt over mål. Ikke voldsomt imponert generelt sett.
Usikker på alderen til disse spillerne, på feltet ble det nevnt at noen mente de var ned mot 17 år. Om dette er tilfelle så kan de kanskje ha potensiale, men jeg er ved første øyekast ikke voldsomt imponert.Kommentar
-
Under treninga i dag satt for det meste alle som spilte på søndag(inkludert Pedersen) og tøyde litt. De var bare med på noen passingsøvelser.
De andre spilte litt 5 mot 5 og lignende aktiviteter. Fredrik Gulbrandsen var ikek der i dag, MArius Johnsen så jeg ikke og Eriksen satt på en ball og gjorde ikke noe så vidt jeg fikk med meg(kom litt sent).
I tillegg til de 2 senegaleserne så var det en keeper med i dag. Jeg er 94% sikker på at det var Joakim Riis Rønnevig som er keeper på u17 landslaget(med Ruben og Fredrik) og spiller for Bærum.Kommentar
-
Jeg ser at treningstidene på lsk.no er fra forrige uke. Gjelder de samme tidene denne uka?
Tenkte å sykle meg en tur innom.Kommentar
-
Kommentar
-
Trening onsdag 29. juli
Treninga i dag var fra 10.00 til nærmere 12.00 (jeg var der siste timen) på Vigernesjordet. Pål Steffen og Fredrik Gulbrandsen var fraværende, mens Lasse og Marius trente alternativt med Geir Kåsene, bl.a. med kjegler.
Ellers deltok alle, også Espen Søgård og de to returnerte, Steinar Pedersen og Martin Husár, for fullt i treninga.
Formasjonstreninga gikk over en drøy halvtime, med de samme to lagene hele tida:
Otto
Karim-Steinar-Frode-Stian
Kiko-Jonna-Nosa-Mathis
Ollie-Edwin
mot
Bjørn-Arild
Magnus-Dosso-Espen-Kristoffer
Martin-Vidar-Fredrik Mosis-Ruben
André
Hovedvekten i formasjonstreninga gikk på å bygge opp angrep der en spiller seg ut bakfra, med igangsetting fra Otto, med flere alternativer, alle langs bakken.
Dette er første gang på svært mange treninger jeg har sett at formasjonstreninga kunne gå med full bemanning, uten "markører" som Bergdølmo, Belsvik eller Berg i oppsettet. Det betyr også at de som var satt opp i det antatte andrelaget stort sett fikk spille på sine "riktige" plasser, noe som kan være en grunn til at det i dag ikke ble gjort noen som helst bytter på førstelaget.
Mitt generelle inntrykk er at stallen er meget god - med tanke på 2010-sesongen, og at det som alle vet nå gjelder å komme seg helskinna gjennom 2009, og å utvikle spillet og spillerne med det, og neste år, for øyet. Når spillere som Ruben, Kristoffer, Mathis, Stian, Bjørn og Fredrik G får enda mer kamptrening og selvtillit har jeg stor tru på at flere av dem vil bli solide Tippeligaspillere, og av våre afrikanske kjøp er det opplagt at Nosa og Edwin allerede er gode og viktige spillere (mens Al - Dosso - trenger noe mer tid). Både Ruben, Kristoffer og Mathis, og forsåvidt også Stian og Bjørn, viste flere fine initiativ på dagens trening, som de må vise også i tellende kamper.
Steinar Pedersen har spilt solid i Godset, og kompenserer manglende fart med rutine, innsatsvilje og kondis. Jeg var særlig spent på Martin Husár, som viste seg lite fram offensivt i formasjonstreninga (på sin første trening etter at han kom fra Slovakia i går), men desto mer den siste halvtimen, i spill fire mot fire med "vegger" på dødlinja på liten bane. Der skårte Martin to av måla for sitt lag (det endte 13-11 eller deromkring, etter flere vanskelige dommeravgjørelser av stakkars Belsvik, som var like omstridte som på Lerkendal - stort engasjement og høy temperatur, selv uten BH Riise, i denne delen av treninga). Også ellers viste Martin sine individuelle ferdigheter og offensive vilje. Fortsatt er jeg litt mer usikker på spilleforståelsen, plasseringsevne og valg med og uten ball, men hvis Henning og teamet får skikk på dette, er Martins potensiale stort, som en rask, duellsterk spiller med et meget godt venstrebein !
At vi ser ut til å kunne starte neste kamp med Edwin og Ollie på topp er ikke noe å si på (selv for en Sundgotfrelst som undertegnede) etter dagens prestasjoner: Begge disse to var i meget god skåringsform på treninga i dag.
gilbertLast edited by gilbert; 29.07.2009, 11:52.Kommentar
-
Etter hvert virket det som om han bare klinte til og scoret et par perler.
Nosa herjet på treninga og var meget frisk. Et par lekkerbiskner som var ute av en annen verden.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
Kommentar