Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Opprinnelig skrevet av gilbert

    Otto
    Karim-Steinar-Frode-Stian
    Kiko-Jonna-Nosa-Mathis
    Ollie-Edwin

    mot

    Bjørn-Arild
    Magnus-Dosso-Espen-Kristoffer
    Martin-Vidar-Fredrik Mosis-Ruben
    André
    For helvetes faen...

    Vi henter en høyre back.... og plasser ham som stopper. Er det mulig?

    Hvorfor ikke

    Pedersen-Riseth-Kippe-Ringstad ????
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3196

      1. "Vi henter en høyre back": Steinar Pedersen har spilt midtstopper i lange og store deler av sin karriere. Den mest relevante innvendinga mot å bruke ham som midtstopper er vel ikke at han ikke kan spille der, men at vi trenger en stopper med mer fart sammen med Frode Kippe; men hva er alternativet ?

      2. "Hvorfor ikke ... Riseth ?": Jeg tror mange vil kunne gi sinte svar på hvorfor ikke Riseth som stopper. Min vurdering er at Riseth fortsatt gjør mye viktig og riktig i enkelte situasjoner, men med en høy tabbekvote og sviktende konsentrasjon og oppmerksomhet, som viser at han er i ferd med å gå ut på dato. Jeg føler meg noe mindre utrygg med SP som stopper.

      3. Under denne reaksjonen aner jeg mistillit mot Karim som back, som jeg også har hatt. Men mange har observert (litt til sin overraskelse) at han faktisk ikke har gjort seg bort, men er i ferd med å bli relativt brukbar i denne posisjonen.

      Når vi verken ser ut til å ha Lars-Kristian Eriksen tilgjengelig på høyre back (som jeg klart foretrekker, hvis han er i god nok form), ei eller Havård eller Pål Steffen som stopperalternativer, synes jeg Karim-Steinar godt kan være en bedre kombinasjon enn Steinar-Vidar.

      gilbert

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        Kan noen vennligst informere Henning Berg om at Kiko ikke er en kantspiller?

        Det har blitt prøvd før både av Røsler, Uday og Henning selv, og det fungerer ikke.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3196

          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Kan noen vennligst informere Henning Berg om at Kiko ikke er en kantspiller? Det har blitt prøvd før både av Røsler, Uday og Henning selv, og det fungerer ikke.
          Det har iallfall aldri fungert særlig bra med Kiko på venstre kant. Jeg er ørlite grann mer åpen for at det muligens kunne fungere noe bedre på høyre. Men nå har sympatiske, seriøse og profesjonelle Kiko dessverre, og litt merkelig, i grunnen ikke fungert med særlig suksess sentralt heller, siden en håndfull kamper sommeren 2007. Jeg er derfor veldig usikker (for å si det mildt) på om det er verdt forsøket å gi ham en mer offensiv rolle, som han får som kant.

          gilbert

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Kan noen vennligst informere Henning Berg om at Kiko ikke er en kantspiller?
            Alternativet er Dosso eller Tokstad. Og de som så Tokstad borte mot trøndera kan ikke ha blitt imponert. Dosso vet vi også hva står for som kantspiller.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Fra dagens trening kan det også nevnes at Riseth ga seg halvveis ut i økta og forsvant sammen med Bjarmann til Åråsen. Med Pedersen tilbake synes veien tilbake til elleveren meget lang for Riseth. Er det noen som vil ta over LSKs lønnsforpliktelser det siste halve året?
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Alternativet er Dosso eller Tokstad. Og de som så Tokstad borte mot trøndera kan ikke ha blitt imponert. Dosso vet vi også hva står for som kantspiller.
                Dosso håper jeg virkelig ikke er et alternativ, Tokstad derimot er fremtiden, og bør også prioriteres fremfor å presse Kiko inn på laget i en plass han åpenbart vanntrives i.

                Når det gjelder Tokstad sin innsats i Trondheim så sto den definitivt ikke tilbake for Kiko sin, selv om den sentrale midtbanen konsekvent valgte å tre dårlige baller til Edwin fremfor å bruke kantene våre. I den lille perioden i andre omgang hvor vi valgte å brukte kantene, var vi faktisk med i kampen.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Det har iallfall aldri fungert særlig bra med Kiko på venstre kant. Jeg er ørlite grann mer åpen for at det muligens kunne fungere noe bedre på høyre. Men nå har sympatiske, seriøse og profesjonelle Kiko dessverre, og litt merkelig, i grunnen ikke fungert med særlig suksess sentralt heller, siden en håndfull kamper sommeren 2007. Jeg er derfor veldig usikker (for å si det mildt) på om det er verdt forsøket å gi ham en mer offensiv rolle, som han får som kant.

                  gilbert
                  Enig i mye her, men Kikos innsats i fjorårshelvete var en av de viktigste årsakene til fortsatt TL-spill. I år har det buttet litt mer, men mannen er en gigant på sitt beste. Utfordringen er å få ham til å prestere jevnere.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Alternativet er Dosso eller Tokstad. Og de som så Tokstad borte mot trøndera kan ikke ha blitt imponert. Dosso vet vi også hva står for som kantspiller.
                    Med Martin tilbake får vi vel enda et alternativ på kanten. Da på venstre, og vi kan dytte Bolly eller Mykle over på høyre.

                    Det er vel drøyt å håpe på store ting fra Husár med en gang, men han har utvilsomt potensiale, og jeg ser heller ham der enn Dosso.

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      Med Martin tilbake får vi vel enda et alternativ på kanten. Da på venstre, og vi kan dytte Bolly eller Mykle over på høyre.

                      Det er vel drøyt å håpe på store ting fra Husár med en gang, men han har utvilsomt potensiale, og jeg ser heller ham der enn Dosso.
                      Martin mener dog selv at han er (og alltid har vært) venstreback, og ut fra dagens trening så ser det ut til at Berg har plassert han der også.

                      Forøvrig tviler også jeg på at han får mye spilletid i år, på tross av sitt potensiale.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Det er lov å håbe på ett lite mirakel, Martin er en jeg absolutt unner suksess! Det virker som om den gutten virkelig ønsker å lykkes i LSK. Det virker som om det bor mye spennende i gutten, han må bare stabilisere seg litt og få ett høyere bunnnivå. Han vil iallefall være en forsterkning da han umulig kan være ett dårligere alternativ enn Karim på venstrebacken.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • nothingman
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2009
                          • 47

                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Fra dagens trening kan det også nevnes at Riseth ga seg halvveis ut i økta og forsvant sammen med Bjarmann til Åråsen. Med Pedersen tilbake synes veien tilbake til elleveren meget lang for Riseth.
                          Hm.. Ja, Riseth kunne ikke fullføre treninga med laget da han måtte inn til ekeberg og spille kjendiskamp på Norway Cup. Flott prioritering

                          Kommentar

                          • BlodigHøne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 729

                            De viktigste spørsmålene som kommer opp er:

                            1. Var noen så nærme spillerne at de la merke til om de stinket sprit?
                            2. Hadde noen med kald kebab/pizza fra i går som lunch?
                            Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                            That went wherever I... did go!

                            Kommentar

                            • Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Fra dagens trening kan det også nevnes at Riseth ga seg halvveis ut i økta og forsvant sammen med Bjarmann til Åråsen. Med Pedersen tilbake synes veien tilbake til elleveren meget lang for Riseth. Er det noen som vil ta over LSKs lønnsforpliktelser det siste halve året?
                              Søpla er på jakt etter forsvarsspillere. Vi kan jo sende han dit? http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2835140.ece

                              Kommentar

                              • jerven
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 272

                                Opprinnelig skrevet av nothingman
                                Hm.. Ja, Riseth kunne ikke fullføre treninga med laget da han måtte inn til ekeberg og spille kjendiskamp på Norway Cup. Flott prioritering
                                Grei prioritering av Henning Berg å sende Riseth til Norway Cup. Riseth står vel etter Gabrielsen og Mosis om plassene i midtforsvaret på LSK2. Jeg regner ikke med at Riseth får mange tippeligaminuttene i resten av sin karriere. Helt greit at han får bryne seg på Stig van Eijk og Jan Thomas på Ekebergsletta, selv om en permanent overgang til et old boys lag på hedmarken eller trøndelag hadde vært det optimale.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3196

                                  Trening torsdag 30. juli

                                  Dagens trening i regnværet var på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00. Jeg så omtrent den siste timen. I den perioden var verken Marius, Lasse, Bjørn eller Pål Steffen å se, mens Fredrik Gulbrandsen deltok for fullt.

                                  Formasjonstreninga var godt i gang da jeg kom, og så ut til å være med omtrent samme oppsett som i går (med Fredrik i stedet for Bjørn på topp for andrelaget sammen med Arild), men flere bytter viste etter hvert at Henning på ingen måte har bestemt seg for start-11'er mot TIL.

                                  I forsvarsrekka ser det ut til at Karim og Frode er noenlunde sikre, mens både Vidar, Steinar og Ruben fikk prøvd seg sammen med Frode, og både Steinar og Stian spilte VB. På midtbanen spilte Kiko og Nosa ("sikker") mye sentralt, og Bolly virker som det mest sannsynlige valget på VK, mens både Tokstad og Jonna prøvde seg som HK. På topp virker Edwin som et klart førstevalg, med Ollie hårfint foran Arild som Edwins partner.

                                  I fomasjonstreninga i går var det stor vekt på å spille seg ut bakfra, langs bakken, med flere løsninger. Hovedvekten i formasjonstreninga i dag var dels på forsvarsarbeidet i første-11'ern (med Karim-Vidar-Frode-Steinar), dels på innlegg fra kantene og avslutninger av angrep for første-11'erns midtbane og angrepsrekke. En sekvens i treninga gikk ut på å trene disse lagdelene hver for seg. Formasjonstreninga ble avslutta med vekt på innlegg fra Karim som offensiv back på høyre og fra Bolly fra sin venstre kant - det er vel derfor disse to ser ut som relativt sikre kort i 11'ern. Henning var her også særlig opptatt av "switch - switch !", dvs å snu spillet enten ved crosspasninger eller rask opprulling, og av tempo med ballen.

                                  Etter å ha vært litt skeptisk til Karim som høyreback og dels generelt, er mitt inntrykk nå mer positivt, og slik virker Hennings og lagkameratenes vurderinger også å være. Det slår meg at Karim kanskje også kan bli en bedre kantspiller av å måtte få litt mer duellstyrke, plasseringsevne og forsvarsansvar i rollen som back. Kanskje er ikke tanken om fornya kontrakt for bosmannspiller Essediri så utenkelig som jeg tidligere har trodd ?

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    Som Tullebukk så rettmessig mottok i vinterpausen er det nå din tur Gilbert til å få mye skryt for den jobben du legger ned med treningsrapportene. Mange med meg ville nok gjerne sett mange treninger, men av ulike årsaker ikke har annledning. Derfor er ditt bidrag er en viktig del av min forum-hverdag. Så takk..

                                    Så til det tråden handler om; Hvem virket best som HK, jonna eller Tokstad? Tokstad er en fin gutt og et kjempetalent, men dette som sentral. Viktig at vi ikke bare fyller opp HK med sentrale midtbanespillere, men bruker den med mest forutsetning for å fylle rollen.

                                    Korleis er oppfølgningen Bolly får på feltet. Ser du noe til at trenerteamet er bevisste på plukke av han juniorfeilene som har preget hans sesong sålangt?
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av general
                                      Så til det tråden handler om; Hvem virket best som HK, jonna eller Tokstad? Tokstad er en fin gutt og et kjempetalent, men dette som sentral. Viktig at vi ikke bare fyller opp HK med sentrale midtbanespillere, men bruker den med mest forutsetning for å fylle rollen.

                                      Korleis er oppfølgningen Bolly får på feltet. Ser du noe til at trenerteamet er bevisste på plukke av han juniorfeilene som har preget hans sesong sålangt?
                                      Jeg synes ikke treninga i dag ga noen svar på hvem som bør spille på høyrekanten.

                                      Bolly viste veldig god form i dag og gjorde nok ingen juniorfeil som måtte plukkes bort. Kombinerte også godt med Pedersen som spilte venstreback en stund. Pedersen virka veldig gira og jeg håper noe av gutsen kan smitte av på Bolly.
                                      Last edited by HSft; 30.07.2009, 14:30. Begrunnelse: jåper

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Opprinnelig skrevet av HSft

                                        Pedersen virka veldig gira og jeg jåper noe av gutsen kan smitte av på Bolly.
                                        At spillerne "pisker" hverandre under kampene er noe jeg har savnet veldig hittil i år. Det har virket som engasjementet på vegne av andre spillere og laget som helhet har vært nesten fraværende.
                                        Da er det bra det kommer inn folk som SP, han er hel ved! Og for en fersking som Bolly så kan det være litt "pisking" fra en veteran som skal til for at han våger det samme i kamper som han gjør på treningene
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3196

                                          Trening fredag 31. juli

                                          I duskregnet på Vigernesjordet 10.00-12.00 i dag stilte de samme som i går, unntatt André Hansen (utlånt til Island for å få kamptrening på høyest mulig nivå). I påvente av vår nye islandske andrekeeper var Nannestadsøkningen Lars Sutterud fra rekruttstallen innkalt, og gjorde et greit inntrykk. Marius og Bjørn trente alternativt med Geir Kåsene, men Bjørn ble også bytta inn for Fredrik Gulbrandsen på slutten av formasjonstreninga. Det tyder vel på at verken Lasse (som jeg ikke så i dag, den timen jeg var der fra 11.00 til 12.00) eller Marius er aktuelle for kampen på søndag.

                                          Gult lag (og antatt 11'er mot TIL) var

                                          Otto
                                          Karim-Vidar-Frode-Steinar
                                          Jonna-Kiko-Nosa-Mathis
                                          Ollie-Edwin

                                          som spilte mot

                                          Arild-Fredrik G/Bjørn
                                          Magnus-Dosso-Espen-Kristoffer
                                          Stian-Martin-Fredrik Mosis-Ruben
                                          Lars Sutterud

                                          En kort periode av formasjonstreninga spilte Arild for Ollie, Espen for Kiko og Kristoffer for Jonna, men så var det kjapt tilbake til Ollie, Kiko og Jonna. Det tyder vel på at Arild, Espen og Kristoffer er nærmest 11'ern, og de innbytterne vi får se utover i andre omgang (dersom det ikke kommer skader eller utvisninger).

                                          Mens hovedvekten onsdag var på å spille seg ut bakfra, i går på å avslutte angrepene, særlig med innlegg fra Mathis eller Karim (men også framspill eller gjennomløping sentralt), var poenget i dag å knytte sammen hele angrepet bakfra og til avslutning. Henning var opptatt av rask gjenvinning og av "brett ut - go wide", bruke bredden.

                                          Det er mulig at ferien har sløvet min vanlige skepsis og pessimisme, men jeg må innrømme at jeg liker det ser på de siste treningene: Alternative måter for å spille seg ut bakfra langs bakken, tempo med ballen, rask gjenvinning, vende spillet, bruke bredden, komme til innlegg fra relativt raske kantspillere (Mathis) eller overlappende backer (Karim), målkåte spisser (Edwin, Ollie) og offensive midtbanespillere (Nosa): Dette begynner å likne på noe som jeg bare har sett sporadisk hittil i år.

                                          I tilfelle noen fra TIL forviller seg inn her og leser dette må jeg advare mot å tro at innlegg fra Karim eller Mathis er det eneste angrepsvåpenet. Jonna og Steinar er også offensive våpen, selv om de nok oftere (særlig Steinar) går innover i banen enn kommer til innlegg fra cornerflagget. Og jeg vil vel anta at Fugla neppe har glemt muligheten for langpasninger og dødballer (som en trente en del på i dag, særlig frispark fra langt hold fra begge sider).

                                          Martin er både i dag og i går brukt som stopper sammen med Fredrik Mosis. Det er vel for å gi Stian rollen som VB også på "andrelaget", siden Stian ligger relativt nær 11'ern. Men kanskje har Henning en tanke også med å prøve ut denne muligheten: Vi har vel ikke akkurat så mange raske midtstopperalternativer utenom Ruben (som mest spiller midtbane på G-17). Martin er både hodesterk, duellsterk og god med ballen i beina - en framtidig spillende midtstopper ? Mange av oss mener Martin burde passe godt som venstre kant, men spillere har skifta posisjon på overrraskende måter før med suksess, så vi skal kanskje ikke se helt bort fra denne muligheten.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...