Treninger 2009
Collapse
X
-
PS: Nå er vi kanskje i feil tråd? Flytt til kamptråden i tilfellet.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Merkelig at Otto ikke er på trening 2 dager på rad. Ingen skader er notert på han såvidt jeg kan se i Gilberts flotte stall-tråd, og Otto liker å trene. Er han opptatt med forhandlinger med en annen klubb?Tipper det er en mer daglidags forklaring men med hans treningsiver må det være lov å la fantasien løpe litt når han er borte.Kommentar
-
Trening lørdag 29. august
På treninga 10.30-12.00 på Vigernesjordet (med LSK-cup rundt omkring) stilte tre keepere, Stefan, Otto og en tredjemann som kan være Magnus Hjulstad. Fraværende var Arild (stiv akilles) og Ollie (lyskestrekk).
Stian Ringstad løp og trente alternativt med Geir Kåsene, og etter hvert kom også Ruben Gabrielsen og trente alternativt.
Adrian Reid (med nr. 4) spilte midtstopper på B-laget, mens en for meg ukjent spiller (nr. 10) spilte på topp - kan det være ivorianeren Tobasegnou Francois Yabre ?
Formasjonstreninga var slik
Stefan
Karim-Steinar-Frode-Marius
Lasse-Espen-Nosa-Kiko
Edwin-Magnus
mot
Bjørn-Tobasegnou ?
Bolly-Dosso-Tokstad-Fredrik G
Martin-Adrian-Bergomi-Mosis
Etter formasjonstreninga var det spill på liten bane, med
Stefan
Karim-Steinar-Frode-Marius
Kiko-Espen-Nosa-Magnus
Edwin-Bjørn
men bare en kort periode før en gikk tilbake til Edwin og Magnus på topp og Kiko og Lasse på hver sin kant.
Det gledelige her er naturligvis at Lasse er aktuell for kamp igjen, og han kan like gjerne spille kant som back, nå som Karim har spilt seg inn i den rollen. Valget av Kiko på motsatt kant vekker neppe stormende jubel hos alle forumbrukere, men med de to tømmerhoggende fyrtårna (ironi) Magnus og Edwin på topp er vi mindre avhengige av innlegg fra kantene. Offensive valg fra midtbanen kommer nå fra Lasse (og Karim, samspillet her kan bli interessant) og Nosa, mens Espen og Kiko må demme opp og ta defensivt ansvar. Dette må dessuten antas å endres dersom Sundgot, forhåpentligvis, blir klar til mandag - vi får se på treninga i morra.
Kiko deltok for fullt i treninga, men pakka likevel høyre kne med ispose etter avslutta trening.
gilbertKommentar
-
Bra At man er orientert i Egen Klubb og kanskje ser litt flere enn A-laget.
Keeperen som var med i dag var Sondre Grodås, keeper på Rek.laget og Nevøen til Frode.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men Nosa? Noen grunn til at han ikke var der? Å ikke være på treninga dagen før kamp lover ikke godt. Det kan jo være en grunn til at han måtte hvile, men en skade nå hadde vært drit!Kommentar
-
Jeg la merke til at Mykle drev med avslutningstrening sammen med reservene (forøvrig mye dårlige avslutnigner, ingen skjøt seg inn på laget for å si det sånn) mens Henning Berg pratet med de ti andre med gul vest (1.laget) etter formasjonstreningen idag. Kan det være at planen er at Nosa skal ta venstrekanten til Mykle?Last edited by KFL41; 30.08.2009, 12:32.Kommentar
-
Ettersom det er lagt ut et intervju med Nosa på lsk.no hvor han forteller at han gleder seg til mandagens kamp, så jeg trur nok ikke det er no fare for at han ikke spiller i morra. Hadde han vært skadd eller på annen måte utilgjengelig for spill så hadde ikke det intervjuet blitt publisert i dagMortenKommentar
-
Jeg la merke til at Mykle drev med avslutningstrening sammen med reservene (forøvrig mye dårlige avslutnigner, ingen skjøt seg inn på laget for å si det sånn) mens Henning Berg pratet med de ti andre med gul vest (1.laget) etter formasjonstreningen idag. Kan det være at planen er at Nosa skal ta venstrekanten til Mykle?Kommentar
-
Spilleren med drakt nr. 10 er ikke Tobasegnou Francois Yabre fra Elfenbenskysten og Mjøndalen (som vel er kant/back), men en nigeriansk kant/spiss med god fart og et hardt skudd; han har vært her på prøvespill
den siste uka.
Stian Ringstad sa for øvrig at han regner med å være kampklar om et par uker.
gilbert
PS. Sondre Grodås, som jeg med Stor Indignasjon ble Sterkt Irettesatt for ikke å ha gjenkjent i går, var ikke med på keepertreninga i dag, i den timen jeg var tilstede, og såvidt jeg med mine begrensede kunnskaper kunne se. Men både Stefan og Otto var der, akkurat som i går, for de som har lurt på hva Otto dreiv med om dagen. DSKommentar
-
Når det gjelder spissen, gjetter jeg at navnet er Anthony Ujah (18 år). Han prøvespilte for Enga sammen med Fengor Ogude (offensiv midtbanespiller, 21 år) tidligere i sommer. Begge kommer fra Warri Wolves, Nosas tidligere klubb. Ifølge Nosa er begge to meget gode spillere. Den ene skal visstnok gå under tilnavnet "Drogba" i Nigeria, og da antar jeg at det er spissen det er snakk om.Kommentar
-
Jeg la merke til at Mykle drev med avslutningstrening sammen med reservene (forøvrig mye dårlige avslutnigner, ingen skjøt seg inn på laget for å si det sånn) mens Henning Berg pratet med de ti andre med gul vest (1.laget) etter formasjonstreningen idag. Kan det være at planen er at Nosa skal ta venstrekanten til Mykle?Kommentar
-
Tror dette har en så enkel forklaring som at Myklebust ikke er veldig delaktig i offensive dødballer som det ble terpa på. Han har ikke innleggsfoten eller duellstyrken til å bidra voldsomt og det er dermed naturlig å trekke han ned når vi har offensive døballer. Rollen hans under er vel å stå å midtstreken og se på dødballen, det ville derfor vært meningsløst om han terpa på sin rolle under dødballene, fremfor å terpe avsluttninger.Kommentar
Kommentar