Treninger 2009
Collapse
X
-
Men trenes det ikke styrke lenger? Greit nok at det er mye fokus på fysikk i vintetpausen, men det må alikevel trenes for vedlikehold, ettersom muskler er "ferksvare", og ikke holder seg like bra som f.eks. kondisjon."Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"Kommentar
-
Ser på siden at det står trening fotball hver dag. Selvsagt er det viktigst, i tillegg til at man skal bygge opp et overskudd før hver kamp.
Men trenes det ikke styrke lenger? Greit nok at det er mye fokus på fysikk i vintetpausen, men det må alikevel trenes for vedlikehold, ettersom muskler er "ferksvare", og ikke holder seg like bra som f.eks. kondisjon.Kommentar
-
Spørsmål til dere som har sett mange treninger gjennom flere år: Det virker på meg som årets lag mangler intensitet og aggressivitet i defensivt press i forhold til tidligere årganger. under Uwe og særlig Arne var det ett sant helvete å angripe mot LSK da gutta i større grad enn i dag fremsto som rabiessyke var-elger på speed.
- Er intensiteten på treningene lavere enn i tidligere år?
- Er det PL-forsvareren Henning Berg som prøver å gjøre gutta smartere?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg har sett noen 100 treninger og aldrig sett så lite trøkk som nå og ikke minst så virker alle nesten litt for fornøyde.Ingen raseriutbrudd noe som jeg savner veldig, skal jo hvere kamp om plassene og spillerne skal bli sure og grinete om dem ikke får spille ikke gå rundt og smile som nå.Kommentar
-
Jeg har sett noen 100 treninger og aldrig sett så lite trøkk som nå og ikke minst så virker alle nesten litt for fornøyde.Ingen raseriutbrudd noe som jeg savner veldig, skal jo hvere kamp om plassene og spillerne skal bli sure og grinete om dem ikke får spille ikke gå rundt og smile som nå.
Om det du skriver stemmer tullbukk er det ganske overraskende; Henning Berg var en spiller med stort engasjement og temperament og hadde 3 (4?) år i en klubb med gjentatte rapporter om episoder av overtenning på trening. Giggs var vel også ute for kort tid siden og skrøt av temperaturen og vinnerviljen på treningsfeltet til Utd. Jeg tviler på at det var mildere i Jackburn.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg har sett noen 100 treninger og aldrig sett så lite trøkk som nå og ikke minst så virker alle nesten litt for fornøyde.Ingen raseriutbrudd noe som jeg savner veldig, skal jo hvere kamp om plassene og spillerne skal bli sure og grinete om dem ikke får spille ikke gå rundt og smile som nå.
De to siste kampene er med unntak av Start-kampen i vår de dårligste kampene vi har levert i serien i år. Mot Start kunne man bortforklare dette med skader og suspensjoner, men det kan man ikke mot glimt og FFK.Kommentar
-
Er jo mye av dette som har manglet i de to siste kampene. Først når vi ligger under så ser man de trøkker litt til, men da er det forsent. Du er vel ikke skyggeredd så du kan vel høre med trenerapparatet og høre hva de sier om dette.
De to siste kampene er med unntak av Start-kampen i vår de dårligste kampene vi har levert i serien i år. Mot Start kunne man bortforklare dette med skader og suspensjoner, men det kan man ikke mot glimt og FFK.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av El CacoNoen som skal en tur på treningen idag? Hadde vært godt å vite hvilken ellever som blir preppa.
Jeg har selv sett mange treninger, i vinter ble jeg som de fleste andre "lurt" til å tro at det var gode treninger med høyt nivå... Men sannheten er jo at det er altfor lite trøkk (Spesielt etter BHR dro) på treningene, for mye glede og fleip... Ser nesten ikke ut som de er preget av stundens alvor i det hele tatt.
Send hockeylaget til Lørenskog ned på en ukes trening, ta gjerne med klubbens egne nye håndballgutter også, så kan de få kjenne på kroppen hva en skikkelig trening med trøkk er.......
Bedre trøkk på trening, litt mer alvor sammen med lek/morro, så tror jeg både spillet i kamp og oppmøtet på trening hadde blitt bedre!Kommentar
-
-
Trening lørdag 17. oktober
Treninga var på solfylte Åråsen, med en håndfull tilskuere, fra 10.30 til 12.00. Seksten utespillere deltok, samt Stefan og André (ikke spilleberettiga for oss, men trener med LSK siden sesongen på Island er slutt). Otto, Fredrik Mosis, Adrian, Stian, Martin, Mathis og Fredrik G antas å være opptatt med andrelagskampen borte mot KFUM kl 1300 og var ikke der. Det var heller ikke Ollie; om han spiller mot KFUM får vi snart vite.
11'ern ser ut til være som i RB i dag:
Stefan
Karim-Steinar-Marius-Lasse
Kristoffer-Espen-Nosa-Kiko
Arild-Magnus
(altså nok en formasjon med fire sentrale midtbanespillere og uten venstrebein på venstre side, som mange sikkert vil bemerke)
Øvrige utespillere var Edwin, Dosso, Ruben og Bjørn (som jeg synes bør komme inn tidlig i andre, uansett om Mykle eller Edwin starter, forutsatt at Bjørn er helt klar, også i toppen, etter rystelsen i siste kamp). Frode deltok også på treninga, men er som kjent ute med fem gule, og Pål Steffen er i trening med Geir Kåsene, foreløpig med langpasninger og fotballtennis.
gilbertLast edited by gilbert; 17.10.2009, 12:00.Kommentar
-
Siden mange av oss som følger Sportsklubben bor et stykke unna Romerike og ikke har mulighet for å se treninger, hadde det vært kjempefint med rapporter. Spesielt nå i oppkjøringsfasen til den viktigste kampen så langt i år! Er evig takknemlig til de som stiller på treninger og skriver noen ord om hva de ser og opplever som kan være av interesse for en stor del av forumsbrukerne!
På forhånd, TAKK!!Kommentar
-
Tok meg en tur innom treninga i dag ettersom de egentlige planene mine for dagen gikk til helvete.
Først titta jeg litt på keeperne som trente mens resten gjorde øvelser. Her var Hansen overlegen de to andre når det kom til bruk av bena.
Såå kom alex rosén en tur innom og lagde noe show med Bjarmann på sidelinja.
Deretter ble spillergrupp delt i 2, og Berg tok med seg 11 spillere som han drilla mot hverandre. 6 angrepsspillere angrep mot en forsvarsfirer med keeper. Spillerne som var med på øvelsen var:
Logimot
Pedersen - Johnsen - Kippe - Eriksen
Edwin - Omedjonga
Husar - Dosso - Nosa - Tokstad
Jocelyn Omena Omedjonga er en prøvespiller som var med i dag. Han kommer fra Mechelen som ligger som nummer tre i Belgia(trolig ikke a-stallen) og er Belgisk og Kongolesisk. Han har i følge faren hans som så på treninger landskamper for B laget til Kongo og er 20 år. Han så først og fremst ut som spiss, men faren mente han kunne spille på begge vinger (først og fremst høyre).
Vanskelig å komme med en dom etter dagens trening, men han virka som en bra spiller uten at han viste noe ekstraordinært.
Til slutt ble det delt inn i to lag som spilte på halve banen. Husker ikke helt hvordan lagene så ut(husker førsteelveren), men det var vel noe slikt:
Logi
Pedersen - Johnsen - Kippe - Eriksen
Essediri - Søgård - Nosa - Mouelhi
Sundgot
Myklebust
Edwin - Ujah
Husar - Dosso -Tokstad? - Bolly?
Ringstad - Reid - Mosis? - Gabrielsen
Hansen?
Ikke helt sikker på om hansen eller Otto stod for 2.laget, tenkte ikke over det når de spilte. Omedjonga fikks pille spiss for 2. laget en stund og putta.Kommentar
-
Førsteelveren som blir brukt kan tyde på at berg vil ha litt mer fart på venstrebacken enn det han får med Johnsen. Samtidig ønsker han kanskje å ha en høyreving som kan utfordre den manglende venstrebacken til Brann. Essediri er kanskje noe av det nærmeste vi kommer der.
Ellers kan det nevnes at Mouelhi slo inn med venstrefoten en god del ganger på dagens trening.Kommentar
-
Et kjapt googlesøk viste meg at han sto som forward et sted (football-talents.co.uk) og left winger (transfermarkt.co.uk) et annet sted så virker som at han kan bekle fler roller offensivt.
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar