Treninger 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Olliver er skadet så det er snakk om Ricetts ... Han skal forøvrig spille kampen i morgen og det vill etter den bli tatt en vurdering på om han skal få kontrakt.

Kommentar

• Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

Har vi noen som er å ser på treningene om dagen , nå som Tullebukk har trukket seg tilbake?

Hadde iallefall vært kjempe fint!
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Bekkis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 441

Dagens trening 26/1

Treninga startet med jogging og div løpsøvelser.
        Etter det gikk keeperne for seg selv og kjørte en normal keeperoppvarming. Utespillerne hadde pasningsøvelser i sirkel, fokus på mottak og raske vendinger. Så ble gruppa delt opp i 2. De som startet kampen mot ham-kam + occean på den ene halvdelen, og "reservene" på den andre. Øvelsen gikk ut på hurtig oppspill fra midtbane ut på back/ving og innlegg. Synes "førstelaget" hadde jevnt over bra kvalitet, "reservene" var litt svakere, men kom seg etterhvert. JML og biffen hadde en slags konkuranse for seg selv, som gikk ut på pasninger og teknikk. Etter 10-15 min gikk keeperne i mål og biffen og bergdølmo inn som forsvarere på hver av gruppene. JML fortsatte treninga med løping. Etter en god stund med den øvelsen gikk en del av spillerne av, husker ikke alle, men det var iallefall bolly, bjørkøy, johnsen og riise. så trur jeg TAG ga seg også. kippe avbrøt treningen etter 80 min, veit ikke hvorfor. Resten av gutta blei delt inn i lag. unggutta mot gamlegutta. Berg og bergdølmo spiilte for de gamle. De gamle vant første kamp 4-0, etter to grove feil av henholdsvis gabrielsen og ringstad. Andre kamp endte vel målløst. Otto kom ved 11 tiden og drev med en slags keepertrening med grodås.
        Bergmann sigurdarson og fellus var ikke tilstede, Bergmann sliter fortsatt med ryggen, men er i fremgang. Dosso kommer i løpet av uken.

Kommentar

• Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

Noen som vet når man forventer at Johnsen skal være klar igjen, om han noen gang blir det vel og merke...
          Last edited by Henrik; 28.01.2009, 11:13.

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Dagens trening 28/1

Ikke så mange på trening i dag.
            Otto er fortsatt ute med skade - Bolly, Riseth, Ringstad , Ruben, Tokstad og Riise trente alle alternativt.
            Ollie trener for fullt, Johnsen delvis med.
            Alle papirene rundt Dosso skal nå være i orden, og de er blitt sendt til myndighetene i hjemlandet hans. Det forventes at han dukker opp "når som helst"....
            De to brasilianerne, Franca og Rodriquez (ref nyhetstråden), skal kartlegges fram mot kampen på fredag. Kanskje får de et innhopp der.

Kilde: Sykkel, som selv er utestengt og ikke får poste på forumet for tiden...
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Er det noen på La Manga som kunne gitt en liten treningsrapport?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

På den siste treninga før gutta dro til La manga ,,var det med en u 17 landslagspiller fra Bærum.. Tror han var forsvarspiller..Han var mørk i huden

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Det ryktes om at Otto skal trene for fult fra mandag av, samtidig gratulerer jeg Otto som har blitt far.

Kommentar

• tommytass
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Aug 2008
                    • 1

Er det trenning på lørdag ?

Noen som vet

Kommentar

• iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

Opprinnelig skrevet av tommytass
                      Noen som vet
                      ikke godt å si, ukeplanen på lsk.no er utdatert.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• ror1
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Aug 2008
                        • 12

Trening denne uka

Er det noen som vet hvor og når de trener denne uken
                        LSK

Kommentar

• Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

Opprinnelig skrevet av ror1
                          Er det noen som vet hvor og når de trener denne uken
                          I morgen skulle de trene i Telenor Arena, tror det var klokken 13.00.
                          Ukesprogramet på lsk.no er ikke oppdatert siden første uken i februar. Men tipper de trener i LSK-Hallen hver dag.

Kommentar

• Robiwan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 603

Opprinnelig skrevet av Emil B
                            I morgen skulle de trene i Telenor Arena, tror det var klokken 13.00.
                            Ukesprogramet på lsk.no er ikke oppdatert siden første uken i februar. Men tipper de trener i LSK-Hallen hver dag.
                            Noen som veit noe mer om når denne treninga er? Jobber jo rett ved siden av, så det kunne vært gøy å tatt seg en tur innom...
                            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

Opprinnelig skrevet av Robiwan
                              Noen som veit noe mer om når denne treninga er? Jobber jo rett ved siden av, så det kunne vært gøy å tatt seg en tur innom...
                              Fornebu arena onsdag kl 13

Kommentar

• gearet
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Feb 2004
                                • 34

Dagens trening

Treningen startet 10.15 i LSK Hallen. Vi var 10 tilskuere og 3 journalister, deriblant NRK, tilstede.
                                Spenningen sto jo på hva Håvard Nordtveit kunne prestere. Mitt inntrykk var meget positivt, han var rask, viste spilleforståelse og pasningssikker.
                                Under formasjonstreningen spilte han på B-laget, men etter et kvarter gikk Eriksen ut og Nordtveit inn som høyreback. Litt senere måtte Ringstad bytte drakt og Eriksen kom inn som venstreback. Slik var det resten av økta.
                                Lagoppstillingen var den samme i dag som søndag.
                                Søndag mot Elfsdborg var spillet fremover på banen elendig og det var ikke stort bedre i dag. Det blir for omstendelig med tversover-og støttepasninger og dårlig presisjon.
                                Det er ny trening onsdag og da håper og tror jeg laget hever seg. Første treningen etter et utenlandsophold blir sjelden god.
                                Islendingen Bjørn Bergman Siurdarson fikk et illebefinnende under treningen og sjanglet av banen støttet av Søgård. Han satt og ristet oppgitt på hodet en stund før han ble transportert tilbake til Åråsen.
                                Bjørkøy og Midtun Lie trente alternativt, Riseth og Gundersen(?) var ikke der.
                                Marius Johnsen var med på hele treningen.
                                Senere i dag skal laget en tur til Telenor Arena for å se på forholdene og sjekke underlaget med litt småtrening.
                                LSK fra vuggen til graven

Kommentar

• gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

Opprinnelig skrevet av gearet
                                  Islendingen Bjørn Bergman Siurdarson fikk et illebefinnende under treningen og sjanglet av banen støttet av Søgård. Han satt og ristet oppgitt på hodet en stund før han ble transportert tilbake til Åråsen.
                                  Bra rapport, Basse,
                                  Men hva f.. er dette med Sigurdarson? Høres jo veldig dramatisk ut. Skal det bli enda mer motgang for unggutten fra Island? Vet noen noe mer?
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• gearet
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Feb 2004
                                    • 34

Torsdagens trening

Det var en helt annen kvalitet på treningen i dag enn gårsdagens. Tempoet var mye høyere og dermed forflyttingen fremöver på banen.
                                    Håvard Nordtveit var førstevalget som høyreback. En liten periode ble han også flyttet inn som midtstopper og Pål Steffen ut og Ringstad inn, men det varte ikke lenge før Nordtveit var tilbake som back.
                                    Mye av treningen var drilling av forsvarsrekka.
                                    Den siste halvtimen var det A- mot B-laget hvor Myklebust skåra seiersmålet 1-0 fra nesten død vinkel, etter et flott angrep. Forsvaret til B-laget var Ringstad, Gundersen, Gabrielsen og Pedersen
                                    I dag gikk spilllet mye mer i lengderetningen med høyt tempo og en og to tilslag. Nordtveit ser meget bra ut og når han får ballen vet lagkameratene at fra han kommer pasningen raskt og da er det bare å løpe så fort du makter fremover på banen og i riktig posisjon. Både han og Eriksen var villige til å gå i angrep. Myklebust fikk mye skryt av Henning, mens Occean ikke fikk det helt til. Kameraten min, Sundgot, hadde noe fine direktepasninger som ga farlige angrep.
                                    Svakheten foreløpig er for dårlig presisjon i pasningsspillet og avslutningene på mål.
                                    Bjørn Bergmann Sigurdarson trente for fullt og virket skadefri. Han er en "coming man".
                                    LSK fra vuggen til graven

Kommentar

• Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

Opprinnelig skrevet av gearet
                                      Det var en helt annen kvalitet på treningen i dag enn gårsdagens. Tempoet var mye høyere og dermed forflyttingen fremöver på banen.
                                      Håvard Nordtveit var førstevalget som høyreback. En liten periode ble han også flyttet inn som midtstopper og Pål Steffen ut og Ringstad inn, men det varte ikke lenge før Nordtveit var tilbake som back.
                                      Mye av treningen var drilling av forsvarsrekka.
                                      Den siste halvtimen var det A- mot B-laget hvor Myklebust skåra seiersmålet 1-0 fra nesten død vinkel, etter et flott angrep. Forsvaret til B-laget var Ringstad, Gundersen, Gabrielsen og Pedersen
                                      I dag gikk spilllet mye mer i lengderetningen med høyt tempo og en og to tilslag. Nordtveit ser meget bra ut og når han får ballen vet lagkameratene at fra han kommer pasningen raskt og da er det bare å løpe så fort du makter fremover på banen og i riktig posisjon. Både han og Eriksen var villige til å gå i angrep. Myklebust fikk mye skryt av Henning, mens Occean ikke fikk det helt til. Kameraten min, Sundgot, hadde noe fine direktepasninger som ga farlige angrep.
                                      Svakheten foreløpig er for dårlig presisjon i pasningsspillet og avslutningene på mål.
                                      Bjørn Bergmann Sigurdarson trente for fullt og virket skadefri. Han er en "coming man".
                                      Gundersen spilte faktisk bra som midtstopper.... Dro av flere mann på vei ut og var det nærmeste vi kommer en spillende midtstopper!

Nordtveit syntes jeg så veldig bra ut, god spenst, hurtighet og god med ballen. Men god syntes jeg jo også Stian Ringstad var.. Så uansett hvordan Berg setter sammen laget blir de 4 bakerst det beste vi har sett på mange år!

Kommentar

• andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Gundersen spilte faktisk bra som midtstopper.... Dro av flere mann på vei ut og var det nærmeste vi kommer en spillende midtstopper!
                                        Sjukt... Hvordan var han defensivt? Hadde han kontroll der og? Kanskje Berg har sett et stoppertalent i ham... I såfall; Ålreit jobba, Henning!
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Sjukt... Hvordan var han defensivt? Hadde han kontroll der og? Kanskje Berg har sett et stoppertalent i ham... I såfall; Ålreit jobba, Henning!
                                          Ja sjukt.. Men jeg ble faktisk imponert, han tok ballen rett ut av beina på motstandern flere ganger, i situasjoner hvor forsvarspillere kanskje faller av gikk han rett i ballen.... og han driblet seg rolig og lekent ut av de fleste situasjoner, en gang var det vel minst 3-4 mann han driblet seg forbi før han passet ballen videre!

Tokstad er offensiv og frisk som vanlig, syntes han fortjener en sjanse sentralt sammen med Kiko, han er nesten mer offensiv enn spissene.. samtidig som han løper "hjem"!

Kommentar

Working...