Treninger 2009
Collapse
X
-
Veit ikke hvorfor han spilte stopper, men kan jo legge til at Jooon sto med lua i hånda bak mål sammen med ett par andre under "kampen"...Kommentar
-
Fredagens trening
Treningen dagen før seriestart var ikke så mye å skrive om. Det var litt konkurranse, teknisk trening og dødballtrening. Ikke spill med to lag. Henning samlet morgendagens spilletropp ved det borteste målet i hallen ved slutte av treningen og ga sine instruksjoner.
Jeg tror laget lørdag blir:
Otto Fredrikson , Håvard Nordtveit, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen- Bjørn Helge Riise, Alhassane Dosso, Khaled Mouelhi, Magnus Myklebust - Arild Sundgot, Olivier Occean.
Benken: André Hansen, Lunan Ruben Gabrielsen, Mathis Bolly, Stian Ringstad, Espen Søgård, Edwin Eziyodawe og Karim Essediri.
Det vil si at Steinar Pedersen er ute av troppen.LSK fra vuggen til gravenKommentar
-
Dette ser veldig lovende ut. 5 av 7 på benken er under 20 år, og i start oppstillingen er det Nordtveit under 20 år + Dosso som er 20..Kommentar
-
Gleder meg forresten til å se 2. fugla i år. Tokstad, Gabrielsen, Bergmann osv blir spennende.Kommentar
-
Dagens trening.
Etter litt oppvarming av diverse slag, var det tid for trening på cornere og frispark.
Berg og Kåsane må ha brukt nærmere 30 minutter på å instruere hver og en spiller før de satte i gang øvelsen. Det ble slått fra corner og frisparkposisjon (som var noen meter unna hjørnet på 16-meteren, både høyresiden og venstre).
På høyresiden slo både Riise og Ringstad hver sine cornere, mens på venstresiden var det bare Riise som slo inn.
Cornerene var både presise og harde. (Bra av Riise her). Mens frisparkene varierte i mye større grad.
Kan ikke ha vært særlig mer enn 10 baller som ble slått inn totalt så det var nok mere teori på det praktiske plan som gjaldt. Henning virker som en som jobber jevnt og trutt, og ikke prøver å dra "kaniner" opp av hatten nå før seriestart. Syntes det er godt å se. Dessuten er jeg litt fan av "less is more" noe denne treningen bar preg av. Få baller, og masse "feedback" tror jeg er mye av nøkelen til å få spillerene bevisste på sine roller i feltet. Mengdetrening er overvurdert, og særlig på dette nivået. Spillera bør vite hva som skal til innen nå og heller få klare og konstruktive beskjeder (som de har sagt berg er flink på å gi) når de gjør noe som de burde la vær.
På andre siden av banen drev Bergdølmo med det defensive og utfordring en mot en, avsluttning på keeper. Mens det kunne se ut som en familie på 3, far Johnsen, storebror Nordtveit, og lillebror Gabrielsen drev å lekte med ball midt på banen. Gøy å se hvordan lillebror gjør alt storebror gjør. ( det er jo unge gutter vi snakker om tross alt)
PS! Er det noen andre som har fått med seg Bergmanns sinnsyke skuddstyrke!?!?!? Har ikke fått med meg han før nå jeg, men DAMN BOY!________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Gundersen som stopper! Hah, merker jammen at jeg er pirret. Og hvorfor ikke? Gutten er jo god på huet, og når jeg tenker meg om synes jeg han har mer stopperholdning enn spissaktig sådan. Noen som hører ekkoet av Ronny Johnsen?
Jeg vil forøvrig gjerne vite mer om hvordan Berg legger opp dødballtreningen. Takk til dere som bidrar med strålende treningsrapporter. Viktig, esse.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Ikke at jeg er OKB, men jeg tror det er rimelig å anta at Ole har litt å henge fingrene i på jobben om dagen. Jeg bare venter på at månen og de grå hårene skal komme...Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Posisjoneringen var vel heller ikke av ypperste klasse.
Tror det er et signal om at han IKKE er med i planene videre.Last edited by Torolf; 18.03.2009, 09:06.Kommentar
-
Mandagens trening
Det var 26 spillere som trente i dag inkludert keeperne. Riseth var der ikke. Etter oppvarmingen med lett løping på tvers av banen var det spill i firkant på den ene banehalvdelen med en og to touch . På den andre drillet Henning sidebackene Eriksen og Nordtveit og stopper Kippe i oppspill mot midtbanen. Der matet Kiko og Dosso spissene Occean og Sundgot med baller mens backene samtidig var på løp fremover.
Etterpå var det spill med to blanda lag mot hverandre. En som imponerer med frekke dragninger og gode skudd er Edwin. Også Bergmann Sigurdarsson og Bolly viser fine spissegenskaper.
Det var flere som sparte seg og ikke var med hele treningen. Otto ga seg tidlig, Pål Steffen sliter litt med et kne og var kun med på oppvarmingen og liker ikke å spille på kunstgress.
Occean er plaget av en vond tå og ga seg også tidlig. På spørsmål om det var frispark i den omtalte situasjonen lørdag svarte han at det var det ikke. De hadde så vidt kroppskontakt og måtte tro han på det.
Eriksen og Nordtveit var ikke med på kamptreningen.
Magnus Myklebust var fornøyd med mye av det han fikk til lørdag og gledet seg allerede til neste kamp. Virket som han hadde fått selvtilliten tilbake.
Mens de som spilte lørdag ruslet av banen måtte benken lørdag trene hurtighet med 30 meters løp, og den stadig raskeste var Edwin.
Fredag skal laget trene på Åråsen.LSK fra vuggen til gravenKommentar
-
Dagens trening 16.03.0
Første del av treningen: Kippe, Dosso, Occean, Nordtveit, Kiko og Otto holdt på med en passningsøvelse. De som satt på benken mot Stabæk, pluss resten av troppen spilte 2 touch i en stor firkant. Riise og Myhlebust sto bare på siden av banen under hele treningen. Bjørkøy trente alternativt. Del to av treningen besto av spill på halvbane. Oransjelag: Andre Hansen, Henning Berg, Jon Midttun Lie, Steinar Pedersen, Stian Ringstad, Edwin Eziyodawe, Tore Andreas Gundersen og Hassane Dosso. Svart lag Andre Bergdølmo (sto i mål, var ræva!), Frode Kippe, Khaled Mouelhi, Björn Bergmann Sigurdarson (var med på hele treningen, blir bra), Dan Alberto Fellus, Mathis Bolly, Karim Essediri, Espen Søgård og Marius Johnsen (var også med for fult) Det endte 4-1 til oransjelag etter hattrick av Edwin. Var 3 bra mål. Det siste til oransje ble scorret av Midttun Lie, før Fellus fastsatte sluttresultatet til 4-1 til oransjelag.Last edited by Emil B; 16.03.2009, 13:50.Kommentar
-
Tirsdagens trening
Alle var med på treningen i LSK Hallen bortsett fra Riseth, og Jon Midttun Lie som nå er utlånt til Sogndal. Bjørkøy trener forsiktig. Marius Johnsen trenet for fullt og ser bra ut. Han selv er også fornøyd med fremgangen og sier at han er klar for kamp om 2-3 uker.
Tradisjonell trening med oppvarming, spill i stor firkant, sprinttrening to mot to og til slutt kamp på den ene banehalvdelen med 5 utespillere på hvert lag, i alt 4 lag.
Under oppvarmingen prøvde Essediri å lure seg unna ved å si at han måtte på dass. Dette forsto Henning og kommanderte hele gjengen til å komme seg dit og hente han ut, til stor latter fra samtlige.
5 mot 5 på liten bane gir meget høy intensitet og utfordrer spillerne til å ta fram sitt beste da trenerne her har god oversikt til hva hver enkelt presterer med hensyn til fart og teknikk. Man kan ikke si at Occean har avansert teknikk, men han skåret to flotte mål fra 12-15 meter.
Det er noen ungdommer som det er en fryd å følge: Ringstad, Bergmann Sigurdarson, Nordtveit, Tokstad, Gabrielsen, Dosso og Edwin. Vi har også Fellus og Bolly som gir alt på treningene.
2.-laget i LSK ser ut til å bli meget godt, den første kampen er 14. april Mandalskam.-LSK 2 kl. 17.00.LSK fra vuggen til gravenKommentar
-
Dette er grunnen til at jeg vil beholde Karim. Han virker som en jævli morsom fyr som skaper mye latter og glede rundt seg. Sikkert spesielt på borteturer og på de ikke fullt så seriøse øktene. Virker viktig for det sosiale!Kommentar
-
Torsdagens trening
Etter oppvarmingen var det spill i firkant med to touch, mens Sundgot, Sigurdarson og Occean hadde skuddtrening. Det var dødballltreninger, forsvarsterping og angrepstrening. Senere var det spill A- mot B-laget en halvtimes tid. Forsvarsfireren var hele tiden fra venstre Ringstad, Kippe, Pål Steffen og Nordtveit. De fleste som var på benken lørdag fikk innhopp av varierende lengde på A-laget. Søgård spilte forholdsvis mye, og var god, med spillet sitt rettvendt.
Gundersen trente ikke i dag, var heller ikke med på lunsjen etter treningen. Men det var jeg og tok et par kopper kaffe i det gode selskap.
Snakket med Riseth og han vil være ute i flere uker etter bruddet han har i den ene foten.
Neste trening er fredag kl. 10.00, det er usikkert om den starter i LSK Hallen først og så over til Åråsen. Det avgjøres under et spillemøte som skulle være etter lunsjen.LSK fra vuggen til gravenKommentar
-
Kommentar
Kommentar