Treninger 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gearet
    Medlem
    Bøffel
    • Feb 2004
    • 34

Treningen onsdag 22. april

I et praktfullt vårvær og en meget god bane var det en trening av høy kvalitet. Det er kamp om plassene på laget og med trenere med tett oppfølging må man prestere. Stian Ringstad trente for fullt igjen, mens Bergman venter med trening til torsdag etter den smellen han fikk i hofta i går.
    LSK fra vuggen til graven

Kommentar

• tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

Opprinnelig skrevet av gearet
      I et praktfullt vårvær og en meget god bane var det en trening av høy kvalitet. Det er kamp om plassene på laget og med trenere med tett oppfølging må man prestere. Stian Ringstad trente for fullt igjen, mens Bergman venter med trening til torsdag etter den smellen han fikk i hofta i går.
      Basse fine rapporter ,men savner litt info om den nye spilleren vår...Men du har vel med deg lerka så det er mye og holde styr på tenker jeg...

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Torsdag - Gressbanen ved Hallen
        Stort sett hele troppen på plass, minus LKE og PSA.
        Oppvarming, firkant, avslutninger og spill på litt over halve banen.
        Bergmann imponerte både under avslutninger (1 mot 1, angrep mot forsvar, med keeper) og under spilldelen, der har laget funnet gull. Han er rask, god teknikk, skuddbeinet er bra og han lekte seg med de andre. Avslutningene var av høy klasse og det meste tyder på at missene sist kamp kan skrives på konto for mangel på kamptrening.
        Occean så lett og fin ut i kroppen og var på høgget. Kiko det samme.
        Sundgot var treig, kom ikke rundt forsvaret en eneste gang og måtte avslutte fra dårlig hold på alle hans angrep under avslutningdelen.
        Nosa var vel kanskje den som imponerte mest (sammen med Bergmann), var med både som angrepsspiller og som forsvarsspiller under avslutningsdelen og vartet opp med gode avslutninger, finter og sterk til å presse bort angrep når han var forsvar under avslutningdelen.
        Nordtveit, Kippe og Ringstad får alle pluss i boka mi også.
        Grodås og keeperne holdt mye på med sitt, mange morsomme øvelser.
        Laget mot RBK blir vel sånn;
        Otto
        Nordtveit-Riseth-Kippe-Ringstad
        BHR-Kiko-Nosa-Mykle
        Occean-Bergmann

Etter en stund ble det ett par tre bytter, men denne oppstillinga gikk igjen under alle øvelsene og under spilldelen.

Nydelig vær og kjempe fine treningsforhold ;-)

Kommentar

• brisbane-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2006
          • 597

Noen som vet hvordan Bolly har vært på treningene de siste dagene? Synes Mykle har vært veik i de siste kampene og har fått et veldig bra inntrykk av Bolly så hadde håpet Bolly ville få sjansen på bekostning av Mykle. Virker som Bolly har mer gnist og kreativitet enn Mykle. Selvfølgelig ett par feil her og der, men kan ikke forvente annet av en fersking. Synes Mykle har en lei tendens til å gå seg fast eller i beste fall velge åpenbare løsninger.

Kommentar

• Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
            Noen som vet hvordan Bolly har vært på treningene de siste dagene? Synes Mykle har vært veik i de siste kampene og har fått et veldig bra inntrykk av Bolly så hadde håpet Bolly ville få sjansen på bekostning av Mykle. Virker som Bolly har mer gnist og kreativitet enn Mykle. Selvfølgelig ett par feil her og der, men kan ikke forvente annet av en fersking. Synes Mykle har en lei tendens til å gå seg fast eller i beste fall velge åpenbare løsninger.
            Mykle ser ikke så verst ut, men han gjør som han pleier og går innover hver gang han kommer nedover kanten.. stort sett ender det som i kamp, at han går seg fast og mister ballen. Han har hatt en dårlig sesongstart og er det en som bør vike for andre må det vel være han.
            Bolly er ung, har lang reisevei og travle dager.. så at han svinger i prestasjonene er nok ikke annet enn å forvente. Men han har jo ett nydelig driv og kan utfordre begge veier, så jeg syntes det er på tide å la han få prøve seg fra start igjen. Men på trening er han ikke inne blant "førstelaget".
            Tokstad syntes jeg det hadde hvert morro å få se litt av, skjønner at Nosa og Dosso stiller forran i køen, men at han hadde fått noe ut av ett innhopp mot slutten er jeg helt sikker på. Han er sterk, har kondis og gir aldri opp.. Var en av de bedre i dag.
            Må bare bemerke det en gang til, Sundgot var IKKE av de bedre.. for å si det pent, det gikk utrolig sakte og han var sjanseløs.

Dosso var ikke med i banespillet, kun løping på sidelinjen under oppsyn av Kåsane. Med litt teip på foten..

Kommentar

• brisbane-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2006
              • 597

Opprinnelig skrevet av Folke
              Mykle ser ikke så verst ut, men han gjør som han pleier og går innover hver gang han kommer nedover kanten.. stort sett ender det som i kamp, at han går seg fast og mister ballen. Han har hatt en dårlig sesongstart og er det en som bør vike for andre må det vel være han.
              Bolly er ung, har lang reisevei og travle dager.. så at han svinger i prestasjonene er nok ikke annet enn å forvente. Men han har jo ett nydelig driv og kan utfordre begge veier, så jeg syntes det er på tide å la han få prøve seg fra start igjen. Men på trening er han ikke inne blant "førstelaget".
              Tokstad syntes jeg det hadde hvert morro å få se litt av, skjønner at Nosa og Dosso stiller forran i køen, men at han hadde fått noe ut av ett innhopp mot slutten er jeg helt sikker på. Han er sterk, har kondis og gir aldri opp.. Var en av de bedre i dag.
              Må bare bemerke det en gang til, Sundgot var IKKE av de bedre.. for å si det pent, det gikk utrolig sakte og han var sjanseløs.

Dosso var ikke med i banespillet, kun løping på sidelinjen under oppsyn av Kåsane. Med litt teip på foten..
              Takk for bra svar Folke. Ja, Mykle kjører seg fast og er til de grader forutsigbar. Virker som han har mistet litt troen på at han kan klare å dra av ett par stykker og fosse nedover siden selv. Leste en artikkel før sesongstart om at dette skulle bli Mykle's sesong og at han var full av selvtillit, men for meg ser det ut som begynnelsen av denne sesongen kun er en forlengelse av '08 sesongen for hans del. Har han stagnert eller er det kun det mentale som sperrer han?
              Bolly er ung, urutinert, lang reisevei, skole etc. så han vil nok være ganske variabel ja. Er ikke sikker på at han holder en hel kamp heller, men har blitt imponert av det jeg har sett han i år. Har hatt noen fine dragninger og virker kreativ og teknisk god. Er vel greit å ha han som joker på benken, men ble litt skuffet når han aldri fikk sjansen mot Tromsø. Uansett, spennende gutt å følge med på fremover.

Når det gjelder Sundgot må jeg vel si at jeg er en av de som vil se han i stedet for OO i 11'eren, så dårlig nytt at han henger etter på treningene. Tempo og fart har vel aldri vært Sundgots greie, men han er en slu rev som har har klart å kompansere med spillforståelse, plassering og overblikk. Synes han generelt fungerer bedre enn OO som oppspillspunkt da han klarer å fordele ballen videre til medspillere på løp og plassere seg selv i gode posisjoner. OO har en lei tendens til å brekke opp spillet og ødelegge rytmen når han til stadighet henger igjen i offside + at teknikk og roen med ballen i beina er fraværende. Tror ikke vi har klart å etablere ett eneste angrep denne sesongen der angrepet har startet med en pasning i retning OO. Nå skal det jo også sies at OO ikke er en typisk oppspillspiss og jeg mener han blir brukt feil i forhold til de kvalitetene han besitter, men så lenge vi spiller som vi gjør mener jeg Sundgot er et bedre valg enn OO i den rollen.

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                Takk for bra svar Folke. Ja, Mykle kjører seg fast og er til de grader forutsigbar. Virker som han har mistet litt troen på at han kan klare å dra av ett par stykker og fosse nedover siden selv. Leste en artikkel før sesongstart om at dette skulle bli Mykle's sesong og at han var full av selvtillit, men for meg ser det ut som begynnelsen av denne sesongen kun er en forlengelse av '08 sesongen for hans del. Har han stagnert eller er det kun det mentale som sperrer han?
                Bolly er ung, urutinert, lang reisevei, skole etc. så han vil nok være ganske variabel ja. Er ikke sikker på at han holder en hel kamp heller, men har blitt imponert av det jeg har sett han i år. Har hatt noen fine dragninger og virker kreativ og teknisk god. Er vel greit å ha han som joker på benken, men ble litt skuffet når han aldri fikk sjansen mot Tromsø. Uansett, spennende gutt å følge med på fremover.

Når det gjelder Sundgot må jeg vel si at jeg er en av de som vil se han i stedet for OO i 11'eren, så dårlig nytt at han henger etter på treningene. Tempo og fart har vel aldri vært Sundgots greie, men han er en slu rev som har har klart å kompansere med spillforståelse, plassering og overblikk. Synes han generelt fungerer bedre enn OO som oppspillspunkt da han klarer å fordele ballen videre til medspillere på løp og plassere seg selv i gode posisjoner. OO har en lei tendens til å brekke opp spillet og ødelegge rytmen når han til stadighet henger igjen i offside + at teknikk og roen med ballen i beina er fraværende. Tror ikke vi har klart å etablere ett eneste angrep denne sesongen der angrepet har startet med en pasning i retning OO. Nå skal det jo også sies at OO ikke er en typisk oppspillspiss og jeg mener han blir brukt feil i forhold til de kvalitetene han besitter, men så lenge vi spiller som vi gjør mener jeg Sundgot er et bedre valg enn OO i den rollen.
                Under spilldelen var banen kun litt lenger enn halve den store banen og det ble kun spilt langs bakken.. Ingen lange baller. Så noe oppspillspunkt ser det ikke ut til at Berg har planer om...
                Avsluttningsdelen før dette så spilte angrepsspillerne (pluss sentral midtbane) mot forsvarspillerne (sentrale midtbanespillere med her også) en og en.. Sundgot og Søgård var de eneste som ikke kom seg rundt forsvarspilleren sin. Det ble dårlige avsluttninger og ofte ble de bare presset ut mot dødlinja. Occean var faktisk ganske kvikk her og kom seg både rundt og fikk noen mål. Men den som imponerte mest her var Nosa, kom seg lekende lett rundt alle han prøvde seg mot og stoppet vel også de fleste da han spilte forsvar. Kippe stoppet de fleste han spilte mot, var vel bare Nosa og Edwin en gang som kom rundt.
                Edwin var kvikk og god, men ble en del baller over/utenfor.
                Bergmann var god her, men han imponerte enda mer under en tidligere øvelse der de fikk passning og skulle avslutte alene med keeper.. her var det bare Occean og Bergmann som deltok (pluss keeper). Bergmann var helt rå her, hakke sett på makan til en kald fisk.. Occean var kvikk og god han også, så lenge han løper rett frem er han ustoppelig. Mange fine mål fra begge to her.
                Last edited by Folke; 24.04.2009, 08:04.

Kommentar

• sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

Under dagens trening, som var for det meste var spill, så kunne jeg skimte at dette blir laget vi stiller med på søndag.

Otto
                  Håvard - Kippe - Riseth - Ringstad
                  Riise - Nosa - Kiko - Mykle
                  Bjørn BS - OO

Synes fortsatt begge de sentrale midtbanespillerne var for defensive, de ligger lavt begge to, ihvertfall på dagens trening. Jeg synes heller ikke at jeg så så mye til noe offensive kvaliteter i laget i dag, mye langt i bakrom fra Kippe, og der strekker ikke OO til, da det er Bjørn BS som opptrer som den møtende. Det ble litt mer fart og utfordring en mot en når Bjørn og Edwin bytta plass en stund.

Kommentar

• sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

Forøvrig: Dosso fikk seg en smell, trente alternativt med ispose på ankelen sammen med LKE og PSA.

En mørk tredje keeper med en fot ut av en annen verden, han traff pasningene på lissa omtrent hver gang.

Treningen foregikk på Åråsen i deilig solskinn

Kommentar

• kinstad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2007
                      • 406

legger til at mykle hadde et bra driv og et bra skudd som traff stolpe inn under spilldelen. Blir glad om han har det samme drivet og viljen i kampen på søndag.
                      ________
                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

Opprinnelig skrevet av sniper
                        Synes fortsatt begge de sentrale midtbanespillerne var for defensive, de ligger lavt begge to, ihvertfall på dagens trening.
                        Dette var ett av kjenetegnene til Lyn under Berg, og sannsynligvis noe vi må bli vant til. Må kompenseres med raske og gjennombruddshissige flankespillere og spisser.

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Dagens trening tirsdag 28/4...Følgene var med otto,kippe,espen,dosso,edwin,karim,bhr,mykle,rings tad,håvard,marius,nosa,en amrikansk keeper,oo,vidar,kiko,bergmann. Følgene trente ikke pga kamp i går hansen,ruben,bjørkøy,tokstad,bolly,arild.
                          Skadede spillere er
                          psa må operere kne ( mulig ute resten av året)
                          eriksen strekk minimum 2 uker til.
                          Treninga startet med lett oppvarming ,noen tekniske øvelse med ball som triksing og heading til hverandre...Fortsatte så med spill del hvor man spiller opp bakfra inn i midten ut på kant og inn i boksen...Her var Marius veldig god inne i boksen og han kan fort få en liten joker rolle ...Bhr blei under hele treninga brukt i midten og Karim spilte på h kant (fine innlegg i dag Karim) kan dette bety at Bhr spiller sentralt mot Brann...Treninga blei avslutta med innlegg og avsluttnings øvelser , her slo spesielt Ringstad veldig gode innlegg og igjen var Marius god sammen med partner Espen..OO stod over denne delen og tusla ut av treningsfeltet..(han burde mere enn noen trene på avsluttninger)Dosso trente alternativt med ball føring mellom kjegler ( den gutten har syk teknikk)... Bergmann stod også over mange øvelser i dag( kjenner noe i låret ,men det er ikke strekk). Ellers så sa Torgeir at målsetninga fortsatt er og komme blandt de 7 beste....Må si at Marius meget gledelig ser ut til å være tilbake og han ser veldig bra ut om dagen..Jeg tipper dette laget mot Brann.
                          Otto
                          Håvard,Vidar,Kippe,Stian,
                          Karim,Bhr,Kiko,Mykle(Nosa eller Marius)
                          OO,Edwin

Kommentar

• glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

Kjempe bra treningsrapport.
                            Men til han " innleggskåte" moderatoren.
                            Disse rapportene hører ikke hjemme i nyhetstråden:evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Det er jo nettopp derfor vi har en egen treningstråd.

Kommentar

• Hel1017
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2008
                              • 196

Minimum to uker til på LKE, ikke bra.
                              I tillegg til at det tar tid å spille seg i kampform, æsj...

Men Johnsen på gang, er en gledelig nyhet.
                              Håper det holder denne gangen.
                              Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Ellers så sa Torgeir at målsetninga fortsatt er og komme blandt de 7 beste....
                                Er målsettinga plutselig senket til en plass blant de sju beste, nå? Var det ikke 5. plass før sesongen?

Kommentar

• Rathsmeister
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 561

Det ble vel aldri uttalt noen direkte målsetting, men Berg sa at det var en god sesong om man klarte å presse "topp 4".
                                  Mvh
                                  Martin Raths

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                    Kjempe bra treningsrapport.
                                    Men til han " innleggskåte" moderatoren.
                                    Disse rapportene hører ikke hjemme i nyhetstråden:evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Det er jo nettopp derfor vi har en egen treningstråd.
                                    Nei.

treningsrapportert fortjener innlegg i nyhetstråden, dette er en praksis vi har hatt helt siden tullebukk hadde sin første periode med rapporter.

Er du uenig i dette så er riktig bruk denne knappen -> , og ikke en post her.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Tullebukk håper at noen stikker på feltet i morgen og skriver en liten rapport,, jeg skal prøve meg på jobb i morgen selv om noen fingre er vonde som faen( hva faen skulle fingra mellom felgen og bremsekalippern og gjøre?)Et lite gullkorn fra Otto i dag var da jeg snakka med Frode Grodås om han amerikanske keeperen og sa at han ligna på en ung utgave av Emil Baron da smalt det fra Otto har du sett han på Martins...
                                      Last edited by tullebukk; 28.04.2009, 15:03.

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Jeg var en tur på treninga i dag også,men ser at rb.no var raskere en meg denne gangen.....Så da har jeg ikke så mye nytt og komme med ......Men det blir spennende og se BHR som spiss , det fungerte meget bra på dagens trening...Blir også spennede og se om Karim griper sjansen nå.....

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6104

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Jeg var en tur på treninga i dag også,men ser at rb.no var raskere en meg denne gangen.....Så da har jeg ikke så mye nytt og komme med ......Men det blir spennende og se BHR som spiss , det fungerte meget bra på dagens trening...Blir også spennede og se om Karim griper sjansen nå.....
                                          Kan du si noe mer om hvordan Riise fungerte som spiss på treninga? Putta han en del? Fikk han spilt Occean bedre? Fikk han vingene mer delaktige?

Kommentar

Working...