Treninger 2009
Collapse
X
-
Kommentar
-
Trening
Var innom treninga i dag, men kom ikke før 10.30. Da hadde Kiko jogget tilbake til Åråsen. Riise og Eriksen trente nesten ikke med laget i det hele tatt. Ble fokusert mye på døballer i dag. Henning nevnte både Fevang og Kovac flere ganger. Unggutta bortsett fra Noosa drev å trente avslutninger den timen jeg så. Bjørkøy tok alle døballer, frispark og cornere fra begge sider. Marius Var sentral på offensive døballer i dag, var han de siktet på, og han traff på nesten alt.... Ellers syntes jeg treniga i dag virket rotete og slapp. Men så ikke alt.... Men hadde jo håpet at det skulle smelle litt.... Men gutta var i godt humør og smilte og lo, det er da noe....Kommentar
-
trening 19/5
Fikk med meg siste delen av dagens trening. Kort oppsummering av hva jeg så:
-Marius J. trente ikke
-Bolly, Ringstad, Gulbrandsen og Tokstad var ikke med (trolig pga 2.div-kampen i går)
-Kiko trente alternativt sammen med Kåsene
-Riise deltok på deler av fellesøvelsene, men gikk over til alternativ trening mot slutten
-Eriksen trente ca 1 time før han ruslet i garderoben (syns jeg hørte han sa det gikk bra)
-Karim spilte stort sett venstre back i alle formasjons- og spilløvelser.
Skal jeg tippe et lag ut fra dagens trening blir det slik:
Otto - Nordtveit, Riseth, Kippe, Eriksen (Essediri) - Bjørkøy (Riise), Dosso, Søgård, Myklebust - Sundgot, NosaRunberntKommentar
-
Kan vi tolke dette som om Berg har tenkt til å forsette å bruke Essediri som venstreback når han skal innpå. Selv om han gjorde et bra innhopp der sist må jeg si jeg er skeptisk.
Noen som vet hvorfor MJ ikke var tilstede? Får håpe han ikke er skadet igjen.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men hvis nå HB har særiøst har tenkt til å bruke Essediri som back på bekostning av Ringstad kommer det til å klikke for meg....
Jeg kan ikke med min beste vilje se at Essediri kan være en bedre back enn Ringstad.
Nei, la oss håpe at han spilte der på treningene i dag pga at Ringstad og Johnsen hviler etter kamper. Og at de snart er tilbake i startoppstillingen.
Selv om vi neppe ser MJ på plasten i Drammen på torsdag.Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!Kommentar
-
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Var en tur innom treninga en liten halvtime i dag, laget i morra ser ut til å bli følgende:
Otto
Eriksen, Nordtveit, Kippe, Johnsen
Essediri(Bjørkøy)?, Søgård, Dosse, Mykle
Nosa og Gilbert
Benk: Hansen, Bolly, Riseth, Edwin, Ringstad, Mini-bukken(ikke tilstede i dag)?
Bjørkøy var ikke å se, ikke vet jeg hvorfor.
Riise og Kiko trente sammen med Kåsene. Riise spiller ikke i morra, men skal være klar mot Sandefjord på søndag.
Det de drev med når jeg var innom var stort sett å slå kula opp på Arild eller i bakrom til Nosa. Terpa på dette både med pasninger fra Eriksen og Johnsen på backene.
Ikke store rapporten dette men.....Kommentar
-
Moderatormelding:
Husk at treningstråden er forbeholdt treningsrapporter og info./diskusjon om treningene (takk til dere som tar dere tid til å gi oss gode treningsrapporter!). Diskusjoner om lagoppstillinger osv. tar vi i kamptråden, og jeg har flyttet noen innlegg dit.Kommentar
-
Trening lørdag 23. mai
Trening lørdag før hjemmekampen mot hvalfangerne var på Åråsen fra 10.00-11.30 - antar jeg, siden jeg bare rakk en kort visitt rundt ca 11.15.
Det jeg så den korte tida jeg var der tyder imidlertid på at den mest sannsynlige lagopppstillinga i morra er
Otto
Lasse-Håvard-Frode-Marius
Bjørni-Jonna-Espen-Magnus
Nosa-Arild
slik mange har regna med.
gilbertKommentar
-
I dag var jeg bare på en kort snarvisittt, så jeg tok ikke full vareopptelling slik jeg pleier. Jeg la ikke merke til BBS - Bjørn Bergmann Sigurdarsson - på treninga de få minuttene jeg var der, men det betyr ikke at han ikke var der. Jeg var primært opptatt av en mulig start-11'er og kan fort ha oversett ham, og han kan ha vært inne akkurat de ti-femten minuttene jeg rakk med mitt stramme program i dag - det er dessverre alt jeg kan si.
gilbertKommentar
-
Trening lørdag klokka 10:30, og søndag klokka 10:00 (begge dager på Lilestrøm stadion):
Gode treningsrapporter blir som alltid høyt verdsatt i denne tråden!Kommentar
-
Trening lørdag 30. mai
På treninga på Stadion/Vigernesjordet lørdag 10.30-12.10 stilte alle mann alle bortsett fra de to opererte, Olivier Occean og Pål Steffen Andresen. Tre mann trente for seg sjøl med løping rundt banen og spesialøvelser på sidelinja med Geir Kåsene: Karim Essediri, "Al" Dosso og Bjørn Bergmann Sigurdarson.
Fra juniorstallen var Fredrik Gulbrandsen, Eivind Damstuen og Thomas Halstensen med på trening og spill.
Formasjonstreninga starta med en 11'er som også er tippa i RB i dag:
Otto
Bjørni-Espen-Jonna-Mathis
Arild-Nosa
som spilte mot
Eddie-Fredrik
Kristoffer-Thomas-Kiko-Magnus
Stian-Eivind-Vidar-Ruben
André
Mye tyder på at dette ikke behøver å bli startoppstillinga mandag. Etter kort tid bytta Henning Kiko inn på gult første-11'erlag for Mathis Bolly, med Bjørn Helge over på venstre og Kiko på høyre kant. Han prøvde seg også en kort periode med Eddie på topp sammen med Arild, og Nosa sentralt for John Anders Bjørkøy, men avslutta med Nosa og Jonna, tilbake i alternativ to, som jeg derfor trur mest på (før treninga i morra). Dessuten kommer at selv om både Bjørn Helge, Lasse (eller "Lassie" som Dosso uttalte det...) og Kiko spilte, er det vel ikke helt avgjort hvor kampklare de faktisk er.
gilbert
PS Etter den knepne seieren over laget fra postnummer 2010 kan det være grunn til å minne om, for de som fester seg ved statistikk og annen tallmagi, at vi har slått dette laget fire ganger tidligere i cupen. I 1955 gikk vi til finalen (og tapte for Skeid), i 1981 slo vi Moss 3-1 i finalen og ble Norgesmestere, i 1995 gikk vi til semifinalen (der vi utrolig nok klarte å rote bort seieren etter ledelse 4-1 sammenlagt etter førsteomgang i bortekampen i Bergen), og i 2005 har jeg helt fortrengt hvordan det gikk da vi kom til finalen mot Sportsklubben Røkke. DSKommentar
-
Trening søndag 31. mai
Trening samme sted, en halv time tidligere enn på lørdag, stort sett de samme oppmøtte (jeg tok ikke full vareopptelling idag) så vidt jeg kunne se ved et raskt besøk mellom 11.10-11.30.
11'ern mot Lyn i morra ser mest sannsynlig ut slik jeg (og seinere RB) tippa etter gårsdagens trening:
Otto
Kiko-Espen-Jonna-Bjørni
Arild-Nosa
gilbertKommentar
-
Var en rask tur innom dagens trening.
Det var rimelig få spillere på treninga i dag. i starten spilte 8 av spillerne 4 mot 4 mens Henning berg coacha:
Eriksen - Riseth - Kippe - Ringstad
mot
Myklebust - Bjørkøy - Søgård - Nosa
mens marius johnsen løp runder rundt banen.
På andre siden la Fredrik Mosis passninger ut til Tokstad og Gabrielsen som la innlegg til Gulbrandsen, Bergmann og Edwin. I mål stod Sondre Grodås og på sidelinjen spilte Essediri og Dosso ball.
Fredrik Mosis er en 19år gammel midtstopper fra skeid, altså 1990 model. Han har så vidt vært innom g15 og g16 landslag og er kaptein på interkretslaget til Skeid. Det ble nevnt på treninga at han kanskje allerede har signert for oss. Virker som en robust stopper som kan styrke interkrets og 2. div laget vårt.
Treninga avslutta med en spilldel uten Johnsen, Essediri, Dosso, Bergmann og Gulbrandsen.Kommentar
-
Er vel samma Mosis som spilte i Sagene før han gikk til Montpellier for å forsøke seg i ungdomsakademiet der. Hans fysiske egenskaper er bra, men sist jeg så han, var han relativt begrenset med ball. Men det er noen år siden, så han har helt sikkert utviklet seg, også på det området.Kommentar
Kommentar