Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Enig i at det ser bra ut om dagen. Mye fint spill spesielt på venstresiden med Pedersen, Nosa og Bolly.

    Anngående Husar så imponerer han om dagen. Hadde det ikke vært for at jeg vet at han ikke har spilt noe særlig som stopper tidligere hadde jeg sett han som et opplagt alternativ ved siden av Kippe. Ellers er det litt dumt at en av dem måtte ha spilt høyre stopper. De siste to dagene har jeg sett husar slå Occean i hodedueller og Edwin i løpsduell. Farta og duellstyrken hans er meget bra, men på treninger som disse så ser man ikke like tydlig plasseringsproblemer og slike ting. Kanskje han burde få spille stopper mot vinbjart på mandag, slik at man får se om det kan fungere i kamp.
    Last edited by HSft; 31.07.2009, 13:59.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Anngående Husar så imponerer han om dagen. Hadde det ikke vært for at jeg vet at han ikke har spilt noe særlig som stoper tidligere hadde jeg sett han som et opplagt alternativ ved siden av kippe.
      Uansett om han aldri har spilt stopper før, bør han være et opplagt alternativ når alternativet er Riseth.
      Last edited by Torolf; 31.07.2009, 13:54.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Mot tippeligaens mest erfarne spiss er det kanskje ikke så lurt å sette opp en uprøvd slovak som stopper?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Fikk bare med meg formasjonstreningen på dagens trening. Riseth manglet i dag, men jeg vet ikke om han er skada eller hadde andre ing på planen. Det førte i hvertfall til at disse to lagene spilte gjennom hele formasonstreninga:


          Essediri - Pedersen - Kippe - Ringstad
          Bjørkøy - Mouelhi - Nosa - Bolly
          Occean
          Edwin

          Sundgot - Gulbrandsen
          Myklebust - Søgård - Dosso - Bergmann
          Husar - Bergdølmo - Gabrielsen - Tokstad

          Det kan altså se ut som om de som ønsket seg Ringstad inn for Riseth får viljen sin.

          Umulig å si om noen spillere virka bedre eller dårligere enn andre siden det ikke var noen lange spilldeler. Det gikk mest i oppspillsvarianter og lignende.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            Trening lørdag 1. august

            På treninga fra 10.00 til 11.30 på Åråsen i dag var Lasse, Fredrik Mosis og Vidar Riseth fraværende, mens Marius trente med Geir Kåsene. Både Bjørn og Fredrik G deltok for fullt. Pål Steffen var innom treninga og fortalte at han sykler og driver mye styrketrening, men om det er to, tre eller fire måneder før han er klar er for tidlig å si. Riseth "spares" for dagens trening (såvidt jeg forstår pga alderen og gamle skader), men spiller likevel trolig i morra. Som nevnt av Henning i dagens RB (papir) er alternativet Steinar som stopper og Stian på VB, som i formasjonstreninga i dag. Den gikk ellers som de siste dagene, med Arild (for Ollie), Espen (for Kiko) og Kristoffer (for Jonna) som de nærmeste utfordrerne til laget og som de mest sannsynlige innbytterne.

            Det ble også trent en god del på dødballer og avslutninger, og, som naturlig dagen før kamp, litt mindre intenst i formasjonstrening og det vesle som var av reelt spill, samt halvannen time heller enn to fulle timer.

            gilbert

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Så siste trening før kamp så "sparer" man Riseth for å kunne bruke han i kamp?!!!
              Er det nå vi skal begynne å le?!!!!

              Tusen takk til gutta med treningsrapporter, særdeles viktig i disse dager;-)

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Så dere noen prøvespillere på dagens trening?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Så dere noen prøvespillere på dagens trening?
                  Ingen som spilte i hvertfall. Litt meningsløst med prøvespill under formasjonstrening før kamp.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Trening tirsdag 4. august

                    Etter to dager med kamp både for A-laget og andrelaget var oppmøtet på dagens trening på Vigernesjordet noe begrensa.

                    De som stilte var keeperne Otto, Lars Sutterud og en tredje, ung og lyshåra keeper som kan (?) ha vært Joakim Riis Rønnevig fra "farmerklubben" Bærum. Tretten utespillere var på treninga (som starta ca 11.30 - jeg så bare første halvtimen): Frode, Steinar, Martin, Kiko, Jonna, Karim, Bolly, Edwin, Nosa, Dosso, Ollie, en ivorianer og en nigerianer - de to siste ifølge Torgeir Bjarmann, som burde vite dette best av alle.

                    Skjedde det noe interessant etter at jeg dro, regner jeg med at Gammer'n supplerer meg - han sto trofast og lojalt igjen og så på i regnværet.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Etter to dager med kamp både for A-laget og andrelaget var oppmøtet på dagens trening på Vigernesjordet noe begrensa.

                      De som stilte var keeperne Otto, Lars Sutterud og en tredje, ung og lyshåra keeper som kan (?) ha vært Joakim Riis Rønnevig fra "farmerklubben" Bærum. Tretten utespillere var på treninga (som starta ca 11.30 - jeg så bare første halvtimen): Frode, Steinar, Martin, Kiko, Jonna, Karim, Bolly, Edwin, Nosa, Dosso, Ollie, en ivorianer og en nigerianer - de to siste ifølge Torgeir Bjarmann, som burde vite dette best av alle.

                      Skjedde det noe interessant etter at jeg dro, regner jeg med at Gammer'n supplerer meg - han sto trofast og lojalt igjen og så på i regnværet.

                      gilbert
                      Hvordan virka de nye????

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Skjedde det noe interessant etter at jeg dro, regner jeg med at Gammer'n supplerer meg - han sto trofast og lojalt igjen og så på i regnværet.
                        gilbert
                        Dosso og Kippe ga seg etter ca en time (ikke skadet), jeg ga meg etter 1.25...
                        Litt "kjedelig" trening å se på. Det meste handlet om defensive og offensive øvelser foran mål, innlegg fra kanten osv. Etter min mening kunne det gjerne vært litt mer trøkk og tempo i øvelsene, men så har jo ikke jeg greie på det, da...
                        Ingen formasjonstrening.
                        Og som Gilbert skrev, treningen preget av få utespillere.
                        "De nye" utmerket seg ikke.
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Trening onsdag 5. august

                          PÅ treninga på Vigernesjordet i dag 10.00-12.00 møtte tre keepere, Otto, Lars Sutterud og André - den siste på et kort besøk fra Island (i parentes bemerket bekrefter han at Stefan Logi er en solid keeper). Med stort og smått møtte 25 utespillere (!), når vi regner med Lasse, som kom, løp en tur og kom tilbake, og de to prøvespillerne, en nigeriansk (høyre) kantspiller ("Felix"), som skal ha vært innom Twentes fotballakademi. og en ivoriansk (fra Elfenbenskysten) midtstopper. Marius Johnsen var med på alle øvelsene og på formasjonstreninga. Det vil si at alle unntatt Pål Steffen og Stian var på treninga i dag, inkludert tre av fire hospitanter og de to Fredrik'ene, Gulbrandsen og Mosis.

                          Karim-Steinar-Frode-Martin
                          Jonna-Kiko-Nosa-Mathis
                          Ollie-Eddie

                          spilte mot

                          Arild-Felix
                          Magnus-Dosso-Espen-Kristoffer
                          Marius-Ivory-Vidar-Ruben

                          Jeg merker meg her med intereresse Martin på venstre back og Steinar som midtstopper.

                          Vidar Riseth, på "andrelaget", fikk seg en smell i høyrebeinet og en solid ispose på legg/akilles tidlig i formasjonstreninga og ble bytta ut med Fredrik Mosis.

                          Status for Stian Ringstads overtråkk kjenner jeg ikke.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Andre Hansen gikk på snørra et par ganger under treningen i dag. Den andre gangen, mens han holdt på på tomannshånd med Grodås, reiste han seg og liret av seg "i morgen har jeg Adidas. J**** f****sko".

                            Fikk ikke noe spesielt inntrykk av de to afrikanerne som er på prøvespill, men registrerte at ivorianeren slet noe mot Occean. Det alene sier vel sitt, i og med at Occean var usedvanlig klønete i dag, selv til han å være. Ellers var det en annen afrikaner (tipper jeg) tilstede i dag. Muligens en kommende prøvespiller. Mulig ryktebukk vet noe mer?

                            Bolly var strålende mot Gabrielsen under formasjonsdrillen. Jeg støtter Lars og hsfts tidligere innlegg om at Ruben slettes ikke er treg, men i dag ble han virkelig parkert av Bolly. Bolly er utvilsomt fantastisk når han tør. Han må bare tore (språktråden FTW).

                            Essediri viste samme takter som mot TIL. Knallharde innlegg med flott bue, med god presisjon. Lovende. Jeg liker høyresiden med Bjørkøy og Essediri, der Bjørkøy er god defensivt, og trekker mye innover offensivt, noe som gir masse plasse til den moderne backen Essediri. Nei til ståback. Ja til Karim. Venstresiden har jeg derimot noe større problemer med. Med Husar og Bolly på samme side sitter jeg med en følelse av at det fort blir himmel eller helvete.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              Bjørkøy muligens på høyrekanten i en kamp til altså? Det skjønner jeg ca like mye av som Kiko, Dosso og Søgård på kanten. Katastofe hver eneste gang.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3208

                                Trening fredag 7. august

                                Rolig trening på Vigernesjordet 10.00-11.30 i dag mønstra Otto og Lars Sutterud (193 cm) av keeperne, og 18-20 utespillere. Jeg så verken Stian, Bjørn, Ollie eller Arild. Lasse og Vidar var innom treninga, men drev ellers løping og lett jogging. Marius deltok i treninga, som de siste par dagene, men høyre ankel/akilles blir fortsatt teipa/bandasjert. Godt han slår innleggene med venstre fot.

                                Det vesle som var av spillprega trening (ingen formasjonstrening) besto i at en del av de som ikke har spilt så mye i det siste (mot TIL, Vindbjart, Portmore) øvde på innlegg fra kant etter oppspill bakfra eller crosspasning. Innlegg fra venstre kom fra Marius og Mathis, fra høyre fra Ruben og Kristoffer, mens Fredrik, Espen, Felix og Dosso møtte innlegga for å avslutte.

                                TV2 var til stede og gjorde intervju med Henning Berg.

                                Foruten høyde på Lars fikk jeg også høyde på Fredrik Mosis (179 cm) og Mathis Bolly, som sjøl sa han var 1.86 (til lett skepsis fra blant annet Fredrik). Dette er lagt inn i "Stallen i 2009" - og jeg minner atter en gang om at jeg prøver å ajourføre denne lista nærmest daglig, ikke minst for skadesituasjonen.

                                Med dette takker jeg for meg for i sommer - iallfall når det gjelder referat fra formiddagstreninger. Ferien er over, og andre får overta stafettpinnen.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • rono
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Dec 2006
                                  • 36

                                  Noen som var tilstede på dagens trening og så Stefan L. Magnusson og de andre nye spillerne som var på prøvespill, noen med potensiale?

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    Selvom alle kampene har vært viktige i det siste for oss, så håper jeg alle spillerene forstår at tap på søndag er uaktuelt. Siden vi ligger dårlig ann på tabellen og ikke minst for at det er søple laget av alle søple-lagene,
                                    Søpla IF vi spiller mot.

                                    Håper faen meg at det er innsats på treningene.:twisted:

                                    Kommentar

                                    • pitbull007
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Sep 2006
                                      • 128

                                      Dagens trening i skiftende vær var på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00.

                                      Tilstede på dagens trening var 26 spillere: Stefan Logi Magnusson, Lars Sutterud, Lars Kristian, Ruben, Karim, Mosis, Steinar, Frode, Vidar, Jimmy de Wulf, Adrian Reid, Husar, Marius, Bjørkøy, Tokstad, Søgård, Kiko, Nosa, Dosso, Felix, Bolly, Mykle, Edwin, Ollie, Arild og Bjørn.

                                      Fraværende: Otto(landskamp Finland), Pål Steffen, Ringstad og Gulbrandsen. Noen glemt??

                                      Lasse kom ca 40 min ut i treninga, kun lett jogg og litt ballføring for seg selv. Dosso løp runde på runde rundt banen, tok det rolig siste timen. Arild trente litt avslutninger sammen med Kåsene, ga seg ganske tidlig.


                                      Oppvarming ledet av Kåsene: Lett jogg, diverse øvelser, push-ups og sit-ups. Så delt inn i puljer hvor de spilte ball i firkanter, 4-5 stk spilte pasninger og 2 stk som jaget ball.

                                      Formasjonstrening:
                                      Henning samla troppene for en liten prat før lagene ble valgt ut. Dette var lagene som startet den 3*12(ca ?) min lange økta.

                                      Logi
                                      Karim, De Wulf, Kippe, Husar
                                      Jonna, Kiko, Nosa, Bolly
                                      Edwin, Ollie

                                      Mot:
                                      Lars
                                      Ruben, Steinar, Reid, Marius
                                      Tokstad, Espen, Visar, Felix
                                      Mykle, Bjørn

                                      Ikke plass til Mosis.
                                      Etter første 12 min bytta Henning De Wulf med Steinar og Jonna med Tokstad.

                                      Dagens formasjonstrening bar stort preg av høyt press og rask gjenvinning av ball. Så fort den antatte første 11'ern mista ballen skrek Henning press, press, press helt til kula var gjenvunnet Ellers er det mye lovende takter synes jeg med Karim og Martin på hver sin back. Spennende venstreside hvor Martin, Nosa(sentralt) og Bolly kombinerer fint. Bolly er fantastisk når han tørr. Ellers er Edwin helt klart førstevalget på topp.
                                      Spillet endte forresten 1-1 etter selvmål av Reid og utlikning av Søgård på en dødball hvor markeringa som vanlig var slett.....

                                      Treninga ble avsluttet med en slags cup hvor det ble delt inn i 4 lag. Spilte på bane som var mindre enn en halv fotballbane men med såkalte "vegger". Det vil si at det står spillere ved siden av målene som kan brukes i spillet, da kun med ett touch.


                                      Når det gjelder de 3 prøvespillerne så vet jeg ikke helt....vanskelig å bedømme de etter en trening. Men jeg ble ikke spesielt imponert over noen av dem.

                                      De Wulf(midtstopper): Hengslete, ikke spesielt rask, teknikken var vel ikke mye å skryte av heller. Matcher vel de fleste i luftrommet muligens og har jo en del erfaring. Kan ikke se at han kan styrke laget våres nevneverdig. Da er det like greit med Steinar eller Vidar.
                                      Reid(midtstopper): Noe mer tempo i kroppen enn De Wulf, virka en del tryggere med kula i beina. Litt usikker på duellstyrken hans.
                                      Felix(kant): Liten...enda mindre enn Mykle Ikke spesielt mye involvert i spillet i dag, så vanskelig å bedømme. Hurtig og teknikken virker habil.


                                      pit - tar mest sannsynlig turen på torsdag igjen
                                      Last edited by pitbull007; 11.08.2009, 21:46.

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Opprinnelig skrevet av pitbull007
                                        Når det gjelder de 3 prøvespillerne så vet jeg ikke helt....vanskelig å bedømme de etter en trening. Men jeg ble ikke spesielt imponert over noen av dem.
                                        Hvordan var Logi ???
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • pitbull007
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Sep 2006
                                          • 128

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Hvordan var Logi ???
                                          Logi er nok en bra keeper, ble satt på så få prøver under formasjonstreninga at det er vanskelig å si hvor komplett han er. Fikk kjørt seg mere under den avsluttende cupen, en del bra redninger da. Feltarbeid er umulig å si noe om etter dagens trening. Temperament har han i hvert fall, rasende til tider på slutten Var forresten Erland Johnsen som varma opp keeperne i dag da Frode er på landslagssamling.

                                          Kommentar

                                          Working...