Treninger 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Trening Onsdag

Var på trening i dag..
    Grodås (Landslaget) og Berg (?) var ikke tilstede, men Erland Johnsen var... Sammen med resten av gjengen ledet de troppen i dag.

Etter oppvarming med GK ble det mange forskjellige øvelser med ball.

Først ble troppen delt opp etter alder, hvor de skulle gjøre ulike pasningsøvelser med begge bein langs bakken, i lufta og div.
    Laget med de eldste vant alle (4 eller 5) bortsett fra en øvelse, som de nest eldste (var nr 2 på alle øvelser ellers) vant.. De eldste så rett og slett ut som om de tok dette mye mer alvorlig, de la litt prestisje i både denne og neste øvelse... mens resten av "ungvalpene", spesielt afrikanerne, jogget/lunka avgårde i rolig tempo så sto "gamlegutta" skikkelig på!!

Etter dette var det skudd og pasningsøvelser alle mot alle... Hvorpå Espen Søgård var desidert sist, selv keeperne kom seg forran!!!
    Ble mye latter og godt humør i dag, fleip og morro.. Spesielt på denne øvelsen!

Til slutt ble Occean og Sundgot drillet forran mål, innlegg fra GK og avslutning på mål. Begge keeperne fikk prøve seg her. Resten av laget trente på avslutninger på andre siden av banen mot den av keeperne som ikke sto på andre siden.
    Kiko øvde på frispark, direkte på mål fra +/- 20 meter.

Veldig mange tilstede, men så hverken LKE eller MJ..
    BukkenJR kom løpende etterhvert, så drev han med noen øvelser sammen med EJ. Edwin gikk tidlig...
    Søgård måtte ha ispose på baksiden av låret på vei "hjem"!!

Umulig å få noe inntrykk av hvem som utmerket seg, siden alle var i gang hele tiden og spredt utover hele banen....
    Last edited by Folke; 12.08.2009, 18:26.

Kommentar

• pitbull007
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Sep 2006
      • 129

Trening torsdag 13.08

Dagens trening i kjølig vær var på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00. Jeg var tilstede fra 10.45 til 11.45.

Tilstede på dagens trening var 26 spillere: Stefan Logi Magnusson, Lars Sutterud, Lars Kristian, Ruben, Karim, Mosis, Steinar, Frode, Vidar, Jimmy de Wulf, Husar, Marius, Bjørkøy, Tokstad, Søgård, Kiko, Nosa, Dosso, Felix, Bolly, Mykle, Edwin, Ollie, Arild, Gulbrandsen og Bjørn.

Fraværende: Otto(landskamp Finland), Pål Steffen, Ringstad og prøvespiller Reid som mest sannsynlig spilte kamp for Portmore mot HamKam i går.

Dosso, Eriksen, Mosis og til dels Gulbrandsen trenter alternativt med Kåsene.

Formasjonstrening:

Logi
      Karim, Pedersen, Kippe, Husar
      Tokstad, Kiko, Nosa, Bolly
      Edwin, Ollie

Mot:
      Lars
      Ruben, Vidar, de Wulf, Marius
      Felix, Espen, Jonna, Mykle
      Arild, Bjørn

På dagens formasjonstrening ble det fokusert på det defensive og en del på kontringer.

Etter en stund flytta de det ene målet og spilte 11 mot 11 på halve banen. Ble gjort en del endringer på lagene. Kiko på kant, Søgård i midt, Arild på topp sammen med Ollie blant annet.

Men hvis man skal tolke en første 11'er ut fra dagens trening så starter nok følgende 11 mot Enga:
      Otto
      Karim, Pedersen, Kippe, Husar
      Tokstad, Kiko, Nosa, Bolly
      Edwin og Ollie.

Hvis noe skal endre seg i løpet av uka tipper jeg det blir på midtbanen.

Prøvespillerne klarer seg bra, men har nok ikke det lille ekstra som vi burde forvente....

Ellers var Bjarmann innom sammen med Runar Kristinsson(er vel sportsdirektør for KR Reykjavik).

Legger ved noen bilder....på bilde 2 er det Jimmy de Wulf som har kula. I bakgrunn ser dere Bjarmann og Kristinsson

pit

Kommentar

• pitbull007
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Sep 2006
        • 129

Trening fredag 14.08

Svingte innom en tur i dag også, var der fra ca 10.45 til 12.00. Treninga som vanlig på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00 i strålende vær for en gang skyld....

Tilstede på dagens trening var 25 spillere: Logi, Otto, Lars Kristian, Ruben, Karim, Mosis, Steinar, Frode, Vidar, Adrian Reid, Husar, Marius, Bjørkøy, Tokstad, Søgård, Kiko, Nosa, Felix, Bolly, Mykle, Edwin, Ollie, Arild, Gulbrandsen og Bjørn.

Fraværende: Pål Steffen, Ringstad og Dosso. de Wulf var heller ikke tilstede.

Eriksen drev som vanlig sammen med Kåsene.

Ikke så mye nytt å berette egentlig. Ble trent en del på avslutninger og ble også kjørt en del pasningsøvelser. Ollie virka forresten sharp på avslutninger i dag.

Ut i fra dagens formasjonstrening så starter følgende 11 mot Enga.

Logi
        Karim - Steinar - Frode - Martin
        Kiko - Espen - Nosa - Mathis
        Edwin - Ollie

Ser ut som Henning satser på Stefan Logi i mål i stedet for Otto altså....noget overraskende kanskje eller..?.. Midtbanen har han prøvd en del forskjellig denne uka, kan ikke si jeg liker Kiko på kant men men.....Espen sentralt kan vel være greit mot Enga for å si det sånn
        Selv mener jeg kanskje Mykle burde få muligheten på kant, Kiko er ingen kantspiller!!! Ble forresten scora to mål under formasjonsdrillen, begge av Mykle.

pit

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3218

Trening lørdag 15. august

Dagens trening, med Kanarikafé, var på Åråsen fra 10.30 til 12.00.

21 utespillere, inklusive Lasse, deltok i oppvarminga, men Lasse nøyde seg etterpå med trening med Geir Kåsene og løpsøvelser for seg sjøl. Lasses hofteskade er fortsatt et lite medisinsk mysterium. Felix og Adrian Reid (midtstopper fra Portmore) var blant de 21, mens Jimmy De Wulff som kjent er sent avgårde uten tilbud (se nyhetstråden).

Otto og Stefan Logi trente med Grodås. Hvis jeg skal driste meg til en veldig foreløpig vurdering virker Logi veldig trygg på seg sjøl - hvis dette ikke bare er falsk selvtillit ser jeg ikke bort fra at han muligens kunne skape trygghet bakerst (som vi egentlig ikke har hatt siden Santa Claus) på en måte Otto ikke har greid i det siste.

Stian Ringstad trente inne, men tok også noen joggerunder, og Pål Steffen Andresen var tilskuer (sammen med Lars Ivar Moldskred). Dosso, Fredrik Gulbrandsen og Ruben var ikke å se. Både Marius, Espen, Vidar og Arild, som alle har slitt med småskader, deltok for fullt og virker kampklare.

Det var ingen formasjonstrening i dag, men diverse øvelser og småspill, samt trening på dødballer og avslutninger.

gilbert

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3218

I gledesrusen over tre livsviktige poeng og årets første smultring (og meget beleilige tap for Glimt, Lyn, Godset, FFK og AaFK) unner jeg meg en liten repetisjon av min raske (men tydeligvis klarsynte) forhåndsanmeldelse av søndagens helt, Stefan Logi Magnusson:

Opprinnelig skrevet av gilbert
            Hvis jeg skal driste meg til en veldig foreløpig vurdering virker Logi veldig trygg på seg sjøl - hvis dette ikke bare er falsk selvtillit ser jeg ikke bort fra at han muligens kunne skape trygghet bakerst (som vi egentlig ikke har hatt siden Santa Claus) på en måte Otto ikke har greid i det siste.
            gilbert

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6104

Var en tur innom treninga i dag. Mens jeg var der var det spill på nesten full bane(minus mellom 10 og 15 meter). LAgene som spilte var disse:

Ottolainen
              Tokstad - Riseth - Bjørkøy - Husar
              Dosso
              Bolly - - - - - - Bergmann
              Prøvespiller - - - - - - - - - - - - Gulbrandsen
              Edwin

Occean
              Sundgot
              Myklebust - Nosa - Søgård - Mouelhi
              Johnsen - Kippe - Pedersen - Essediri
              Logi

Det kan altså se ut som om Occean blir valgt til fordel for Edwin. HEr regner jeg med at en rekke forumbrukere kommer til å være i harnisk!
              Last edited by HSft; 19.08.2009, 11:32. Begrunnelse: Prøvespilleren var ikke Felix

Kommentar

• ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

felix? kunne ikke vært Colin N'kee?

hvordan var tokstad som back?
                merker jeg i flere uker har gått og drømt om at vi skriver livstidskontrakt og at han begynner å date søstra mi, tror det er en ny søgård som bor i den gutten, bare han har ballkontroll =p
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• pitbull007
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 129

Det var ikke Felix som spilte høyrekant på "b-laget". Tydligvis en ny prøvespiller, fikk ikke med meg navnet i farten.

Kan vel også nevne at fraværende i dag var: Gabrielsen, Eriksen, Mosis, Ringstad og Pål Steffen.

Myklebust viser forøvrig gode takter om dagen syns jeg, god på trening forrige uke også.

pit

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6104

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                    felix? kunne ikke vært Colin N'kee?

hvordan var tokstad som back?
                    merker jeg i flere uker har gått og drømt om at vi skriver livstidskontrakt og at han begynner å date søstra mi, tror det er en ny søgård som bor i den gutten, bare han har ballkontroll =p

Var ikke N'kee nei. Vanskelig å vurdere Tokstad som back utfra en trening som detta. Men Tokstad er ikke ukjent med høyrebacken, har sett han spille der noen ganger før. HAn virker som en ok høyreback, men er bedre på midtbanen(helst sentralt.)

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Moderatormelding:
                      Har flyttet mange innlegg med diskusjon om lagoppstillingen mot Godset til kamptråden. Her holder vi oss til treningene.

Kommentar

• pitbull007
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2006
                        • 129

Trening 20.08

Dagens trening var på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00. Jeg var tilstede fra 10.30 til 12.00.

Tilstede på dagens trening: Stefan Logi, Otto, Lars Kristian, Ruben, Karim, Mosis, Steinar, Frode, Vidar, Husar, Marius, Bjørkøy, Tokstad, Søgård, Nosa, Dosso, Bolly, Mykle, Edwin, Ollie, Arild, Gulbrandsen. + 2 prøvespillere(en kantspiller og en unggutt som Erland Johnsen har hatt på trening et par uker nå).

Stian og Pål Steffen var også tilstede. Pål Steffen tok livet med ro, mens Stian løp en del. Mosis og Eriksen drev med alternativ trening.

Fraværende: Kiko(fikk seg en trøkk på treninga i går, noe mer vet jeg ikke), Bergmann var heller ikke å se.

Oppvarming: Diverse øvelser, ble også kjørt en del pasningsøvelser med innlagte konkurranser

Formasjonstrening:

Her ble det prøvd litt forskjellig i dag, starta med følgende:

Logi
                        Karim, Pedersen, Kippe, Marius
                        Tokstad, Espen, Nosa, Mykle
                        Edwin, Arild

Mot:
                        Otto
                        Ruben, Vidar, prøvespiller, Husar
                        prøvespiller, Dosso, Jonna, Gulbrandsen
                        Bolly, Ollie

Etter en stund ble det gjort noen endringer:

Logi
                        Tokstad, Espen, Nosa, Bolly
                        Ollie, Arild

Mot:
                        Otto
                        Ruben, Vidar, prøvespiller, Husar
                        prøvespiller, Dosso, Jonna, Gulbrandsen
                        Edwin, Mykle

Synes vel den første oppstillingen bør brukes....litt usikker på hva som feiler Kiko. Får vel noe mer svar i morra.

pit

Kommentar

• pitbull007
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Sep 2006
                          • 129

Trening 21.08

Dagens trening var på Åråsen fra 10.00 til ca 11.15. Jeg var tilstede fra 10.40 til 11.15.

Ikke så mye å melde om, formasjonsdrillen tyder på følgende lag i morra:

Logi
                          Kiko, Espen, Nosa, Mykle
                          Edwin, Arild

Ble trent på dødballer og avslutninger også, legenden var den siste som ga seg!

pit

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6104

Tok meg en tur på treningen i dag, og denne tråden bør vel trekkes opp igjen.

Sundgot forsvant fra treninga med en gang jeg kom. Han sa han hadde en stiv akilles og ikek ville ta noen sjanse. Litt senere forsvant Kiko med en stor ispose på kneet, han så dog ut til å gå helt normalt. Ringstad og Gabrielsen trente i joggesko med PSA.

Jeg kom som vanlig ca. en halv time etter treninga var starta. Oppvarming er ikke så morsomt å se på.

Grodås trente med Stefan og en keeper som het Magnus. Etternavnet hans vet jeg ikke og hvor han kommer fra vet jeg ikke. Tipper det var en lokal keeper som var med litt og ikke en fremtidig Lillestrøm-keeper. Otto Fredrikson var ikke med i dag.

Resten av laget trente på veggspill rundt to markører før de hadde en øvelse der de ble delt i to lag og måtte slå flest mulig passninger uten å miste ballen, inne i en stor firkant.

Til slutt var det en ganske lang spilldel.

Lagene som startet så slik ut:

Stefan
                            Essediri - Pedersen - Kippe - Johnsen
                            Tokstad - Søgård - Nosa - Myklebust
                            Bergmann
                            Edwin

Gulbrandsen - Prøvespiller 2
                            Bolly - Dosso - Riseth - Eriksen
                            Husar - A. Reid - Mosis - Prøvespiller 1
                            Magnus

Eriksen stilte seg opp som back, mens prøvespiller 1 stilte seg opp som ving, men de fikk beskjed av Berg om å bytte før de starta. Etter noen få min fikk Eriksen og Tokstad beskjed om å bytte og Eriksen spilte mesteparten av formasjonstreninga som høyreving på førstelaget.

Occean la jeg ikke merke til at mangla før jeg tenkte over formasjonene i etterkant, så derfor ikek så nøye etter han.

Reid mangla tydelig erfaring med soneforsvar og Mosis fikk klar beskjed om å prate mye og gi han beskjeder slik at han fulgte linja.

Riseth måtte gi seg halvveis i treninga og Bergdølmo tok over.

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

Feil tråd tullebukk.

Vet ikek noe om prøvespillerne. Spissen var han som var med tidligere, bruker orange sko. Vingen/backen tror jeg også har vært med tidligere. Muligens fra elfenbenkysten siden han snakka fransk med Dosso.

Kommentar

• McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5102

Opprinnelig skrevet av HSft
                                .

Grodås trente med Stefan og en keeper som het Magnus. Etternavnet hans vet jeg ikke og hvor han kommer fra vet jeg ikke. Tipper det var en lokal keeper som var med litt og ikke en fremtidig Lillestrøm-keeper. Otto Fredrikson var ikke med i dag.
                                Lørenskogs Magnus Hjulstad kanskje?

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6104

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Lørenskogs Magnus Hjulstad kanskje?
                                  ja, han ligna veldig. Var nok han.

Kommentar

• gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3218

Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Feil tråd tullebukk.

Vet ikek noe om prøvespillerne. Spissen var han som var med tidligere, bruker orange sko. Vingen/backen tror jeg også har vært med tidligere. Muligens fra elfenbenkysten siden han snakka fransk med Dosso.
                                    Høres ut som Felix Ajala (spissen) ? Og kanskje Tobasegnou Francois Yabre, 18-åringen fra Elfenbenskysten som skal spille for Mjøndalen, men trene et par ganger i uka med LSK ?

Ellers meget oppløftende å få bekreftelse på Fuglegutts tidligere melding om at Lasse faktisk deltar i formasjonstrening, for første gang på et par måneder.

gilbert

PS. Treningsrapporter er som alltid gull verdt for å kunne oppdatere skadestatus i "Stallen i 2009". Fortsett med det, alle som har anledning til å se formiddagstreningene. DS
                                    Last edited by gilbert; 27.08.2009, 16:50.

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Følgende spillere trente ikke i dag, Vidar,Kiko,Otto,Oliver,Legenden,Mj......Huff håper noen av disse er klare til mandag.

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Takk for rapport.

Håper tre-fire av disse er klare til mandag: Kiko, Arild, Marius og Otto (som reserve for Stefan). Vidar og Ollie (lyskestrekk) vil jeg ikke savne like mye.

Betyr dette at Lasse (mirakuløst helbreda ?) også i dag var med på treninga og kan være på vei tilbake, iallfall for benken ?

gilbert

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Følgende spillere trente ikke i dag, Vidar,Kiko,Otto,Oliver,Legenden,Mj......Huff håper noen av disse er klare til mandag.
                                          Var alle skadet eller kan det ha vært andre grunner til at de ikke var tilstede?
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...