Treninger 2009
Collapse
X
-
-
Når det gjelder spissen, gjetter jeg at navnet er Anthony Ujah (18 år). Han prøvespilte for Enga sammen med Fengor Ogude (offensiv midtbanespiller, 21 år) tidligere i sommer. Begge kommer fra Warri Wolves, Nosas tidligere klubb. Ifølge Nosa er begge to meget gode spillere. Den ene skal visstnok gå under tilnavnet "Drogba" i Nigeria, og da antar jeg at det er spissen det er snakk om.Kommentar
-
Trening lørdag 12. september
På treninga på Åråsen 10.30-12.00 i dag (jeg var innom siste halvtimen) stilte alle mann alle så nær som Kiko, som i følge Frode Grodås var opptatt "med noe fødselsgreier". Fint at han, og aller mest kona, får ordna med sånt så det er unnagjort før selve kampdagen....
Ollie trente med Geir Kåsene, og også Pål Steffen rusla rundt i treningsdrakt og lekte så smått med ball. Ellers var det (endelig) gledelig få større eller alvorlige skader å spore, selv om mange er tilbake etter mindre skader som de fortsatt kanskje må ta noe hensyn til. Stian Ringstad er i full trening og ser ut til å være kampklar. Formasjonen var for det meste:
Stefan
Lasse-Steinar-Frode-Marius
Karim-Espen-Nosa-Magnus
Arild-Edwin
Her kan selvsagt Kiko også være aktuell, så 11'ern veit vi neppe før i morra. Men hvis dette blir oppsettet, har Henning altså gjort som mange har foreslått når Lasse var tilbake, latt ham få backen og flytta Karim opp på sin tidligere plass på høyrekant. Som jeg tidligere har nevnt, kan det godt være at Karim er blitt bedre også i kantrollen etter erfaringa og den økte selvtilliten fra godt backspill i flere kamper i det siste.
gilbertKommentar
-
Ellers imponerte Edwin tidvis da han gikk mellom stengene og skulle stå i mål under spissenes innleggstrening. Godt humør i troppen, og en dypt konsentrert Arild virket revansjesugen og innbitt.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Tokstad trente alternativt i dag. Resten av spillerne som var på hadde noen passningsøvelser som vi som har vært på trening har sett en del ganger før. Etter en stund spilte de to lag mot hverandre. Dette var lagene:
Otto
Yabre - Reid - Mosis - Ringstad
Bolly - Dosso - Bergdølmo - Husar
Bergmann
Occean
Edwin
Sundgot
Mykle - Nosa - Søgård - Mouelhi
Eriksen - Johnsen - Pedersen - Essediri
Logi
Kippe var småsyk i dag, og er klar til kamp på Søndag.
Tobasègnou François Yabre er spilleren som ble hentet til Mjøndalen, men som skal trene med Lillestrøm.
Kommentar
-
Tobasègnou François Yabre er spilleren som ble hentet til Mjøndalen, men som skal trene med Lillestrøm.
http://dt.no/article/20090825/SPORT1...380/1063/NYHETFerdigskåraKommentar
-
Attesten fra Twente er vel god nok i så måte, men det tar vel tid med denne afrikaneren som det gjør med de aller fleste andre. Synes forresten det begynner å bli nok afrikanere nå, kjøper vi denne spilleren i neste vindu bør det være sistemann fra det kontinentet.Kommentar
-
Vet ikke om jeg har lest attesten fra Twente, og det er godt mulig at det vil ta litt tid, selv om verken Nosa eller Edwin trengte all verden.FerdigskåraKommentar
-
Nosa og Eddie blir gull verdt for oss når han en dag blir solgt videre, og har styrket laget vårt kraftig allerede i år. Finner vi folk av samme kaliber som dem, er de selvsagt hjertelig velkomne.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
For ikke å snakke om hvilke sjarmtroll bl.a. Nosa og Edwin er. Masse latter og glede, ser ut som de koser seg med fotballen. Edwins intervju av Nosa er jo rene Senkveld. Kan ikke annet enn å skjønne at dette smitter over på de andre.Kommentar
-
Skjønner ikke poenget ditt her. Hvis de er gode nok, ønsker jeg enhver spiller velkommen til LSK uansett hvor vedkommende kommer fra.
Nosa og Eddie blir gull verdt for oss når han en dag blir solgt videre, og har styrket laget vårt kraftig allerede i år. Finner vi folk av samme kaliber som dem, er de selvsagt hjertelig velkomne.Kommentar
-
Mjøndalen er "tilfeldigvis" en klubb jeg følger litt. Jeg så Yabre spille sluttminuttene borte mot Skeid på Bislett, da på midtbanen. Han gjorde lite ut av seg den lille tiden han fikk.
På MIF-treningene skal han visst bare ha blitt bedre og bedre. Beskrives som god i lufta og bra med ball. Allikevel er han jo bare 18 år, og det blir jo ekstra ungt når det er snakk om en stopper.
Når det gjelder manglende spilletid, som en over her bekymret seg over: Slapp av. Det er ikke det minste rart at MIF velger å bruke mer rutinerte spillere når de kjemper for å unngå nedrykk. Det sier svært lite om Yabres kvaliteter at han ikke spiller fast for Mjøndalen, med tanke på den situasjonen klubben er i for tiden.Kommentar
-
Var en tur innom treninga i dag. Edwin og Johnsen var ikke tilstede mens Nosa, Bergmann og Pål Steffen trente alternativt.
Mens jeg var der var det først spill på halv bane uten mål. Da spilte disse lagene til å begynne med:
Otto
Ruben - Mosis - Reid - Ringstad
Yabre
Tokstad - - - Husar
Bolly - - - - - - Occean
Belsvik
Gulbrandsen
Sundgot
Myklebust - Dosso - Søgård - Mouelhi
Eriksen - Kippe - Pedersen - Essediri
Logi
Etter en stund bytta Pedersen og Reid plass og Tokstad tok over høyrevingen på A-laget mens Dosso tok plassen til Tokstad på b-laget.
Deretter spilte de litt på full bane. Under spillet på full bane hvilte Pedersen mens Bergdølmo tok passen hans på b-laget. Både midtbanen med Dosso og midtbanen med Tokstad ble brukt også i denne øvelsen.
Tror ikke det ble et eneste mål i dag. Det ble spilt mye unøyaktig på Gulbrandsen i bakrommet.Kommentar
-
Fant du ut status på Nosa? Blir han klar til FFK?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar