Treninger 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • okb
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2377

Opprinnelig skrevet av KrisB
    Video fra LSK trening, fra LSK-TV http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=336768
    Her er riktig link:
    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

Artig video, likte synginga til Edwin & Nosa etter de vant.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Opprinnelig skrevet av Lars
        Når det gjelder spissen, gjetter jeg at navnet er Anthony Ujah (18 år). Han prøvespilte for Enga sammen med Fengor Ogude (offensiv midtbanespiller, 21 år) tidligere i sommer. Begge kommer fra Warri Wolves, Nosas tidligere klubb. Ifølge Nosa er begge to meget gode spillere. Den ene skal visstnok gå under tilnavnet "Drogba" i Nigeria, og da antar jeg at det er spissen det er snakk om.
        Har nå funnet ut at jeg hadde rett. Den ukjente spissen er Tony Ujah "Drogba".

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3218

Trening lørdag 12. september

På treninga på Åråsen 10.30-12.00 i dag (jeg var innom siste halvtimen) stilte alle mann alle så nær som Kiko, som i følge Frode Grodås var opptatt "med noe fødselsgreier". Fint at han, og aller mest kona, får ordna med sånt så det er unnagjort før selve kampdagen....

Ollie trente med Geir Kåsene, og også Pål Steffen rusla rundt i treningsdrakt og lekte så smått med ball. Ellers var det (endelig) gledelig få større eller alvorlige skader å spore, selv om mange er tilbake etter mindre skader som de fortsatt kanskje må ta noe hensyn til. Stian Ringstad er i full trening og ser ut til å være kampklar. Formasjonen var for det meste:

Stefan
          Lasse-Steinar-Frode-Marius
          Karim-Espen-Nosa-Magnus
          Arild-Edwin

Her kan selvsagt Kiko også være aktuell, så 11'ern veit vi neppe før i morra. Men hvis dette blir oppsettet, har Henning altså gjort som mange har foreslått når Lasse var tilbake, latt ham få backen og flytta Karim opp på sin tidligere plass på høyrekant. Som jeg tidligere har nevnt, kan det godt være at Karim er blitt bedre også i kantrollen etter erfaringa og den økte selvtilliten fra godt backspill i flere kamper i det siste.

gilbert

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7135

Ellers imponerte Edwin tidvis da han gikk mellom stengene og skulle stå i mål under spissenes innleggstrening. Godt humør i troppen, og en dypt konsentrert Arild virket revansjesugen og innbitt.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6104

Tokstad trente alternativt i dag. Resten av spillerne som var på hadde noen passningsøvelser som vi som har vært på trening har sett en del ganger før. Etter en stund spilte de to lag mot hverandre. Dette var lagene:

Otto
              Yabre - Reid - Mosis - Ringstad
              Bolly - Dosso - Bergdølmo - Husar
              Bergmann
              Occean

Edwin
              Sundgot
              Mykle - Nosa - Søgård - Mouelhi
              Eriksen - Johnsen - Pedersen - Essediri
              Logi

Kippe var småsyk i dag, og er klar til kamp på Søndag.

Tobasègnou François Yabre er spilleren som ble hentet til Mjøndalen, men som skal trene med Lillestrøm.

Kommentar

• Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2602

Opprinnelig skrevet av HSft
                Tobasègnou François Yabre er spilleren som ble hentet til Mjøndalen, men som skal trene med Lillestrøm.

http://dt.no/article/20090825/SPORT1...380/1063/NYHET
                Er det noen som har et inntrykk av Yabre? Er litt bekymret over at han ser ut til å slite benken i Mjøndalen.
                Ferdigskåra

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Er det noen som har et inntrykk av Yabre? Er litt bekymret over at han ser ut til å slite benken i Mjøndalen.
                  Attesten fra Twente er vel god nok i så måte, men det tar vel tid med denne afrikaneren som det gjør med de aller fleste andre. Synes forresten det begynner å bli nok afrikanere nå, kjøper vi denne spilleren i neste vindu bør det være sistemann fra det kontinentet.

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Attesten fra Twente er vel god nok i så måte, men det tar vel tid med denne afrikaneren som det gjør med de aller fleste andre. Synes forresten det begynner å bli nok afrikanere nå, kjøper vi denne spilleren i neste vindu bør det være sistemann fra det kontinentet.
                    Er ikke enig i det siste. Jeg kan se argumenter for å få inn norske og/eller lokale talenter, men innenfor kvoten av utlendinger kan gjerne alle være afrikanske sånn jeg ser det.

Vet ikke om jeg har lest attesten fra Twente, og det er godt mulig at det vil ta litt tid, selv om verken Nosa eller Edwin trengte all verden.
                    Ferdigskåra

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7135

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Synes forresten det begynner å bli nok afrikanere nå, kjøper vi denne spilleren i neste vindu bør det være sistemann fra det kontinentet.
                      Skjønner ikke poenget ditt her. Hvis de er gode nok, ønsker jeg enhver spiller velkommen til LSK uansett hvor vedkommende kommer fra.

Nosa og Eddie blir gull verdt for oss når han en dag blir solgt videre, og har styrket laget vårt kraftig allerede i år. Finner vi folk av samme kaliber som dem, er de selvsagt hjertelig velkomne.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

For ikke å snakke om hvilke sjarmtroll bl.a. Nosa og Edwin er. Masse latter og glede, ser ut som de koser seg med fotballen. Edwins intervju av Nosa er jo rene Senkveld. Kan ikke annet enn å skjønne at dette smitter over på de andre.

Kommentar

• heg
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Oct 2007
                          • 112

Fantastisk formulering av Edwin på det siste spørsmålet når han beskriver de stoooore spillerne

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

Savna kanskje tekst på den videoen?

Kommentar

• Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5918

Opprinnelig skrevet av KrisB
                              Savna kanskje tekst på den videoen?
                              Jeg savna bilde. Bare lyd der når jeg prøvde.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Opprinnelig skrevet av trigz
                                Skjønner ikke poenget ditt her. Hvis de er gode nok, ønsker jeg enhver spiller velkommen til LSK uansett hvor vedkommende kommer fra.

Nosa og Eddie blir gull verdt for oss når han en dag blir solgt videre, og har styrket laget vårt kraftig allerede i år. Finner vi folk av samme kaliber som dem, er de selvsagt hjertelig velkomne.
                                OK, jeg var nok litt for kategorisk på antallet afrikanere, men poenget er at de heller ikke må overskygge stammen av nordmenn i laget. Dette må ikke gå for fort heller. For det er en vanskelig balansegang i en Tippeliga der det etterhvert ikke er mange norske spillere som virkelig hever et TL-lag med ambisjoner om topplassering.

Kommentar

• Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

Mjøndalen er "tilfeldigvis" en klubb jeg følger litt. Jeg så Yabre spille sluttminuttene borte mot Skeid på Bislett, da på midtbanen. Han gjorde lite ut av seg den lille tiden han fikk.

På MIF-treningene skal han visst bare ha blitt bedre og bedre. Beskrives som god i lufta og bra med ball. Allikevel er han jo bare 18 år, og det blir jo ekstra ungt når det er snakk om en stopper.

Når det gjelder manglende spilletid, som en over her bekymret seg over: Slapp av. Det er ikke det minste rart at MIF velger å bruke mer rutinerte spillere når de kjemper for å unngå nedrykk. Det sier svært lite om Yabres kvaliteter at han ikke spiller fast for Mjøndalen, med tanke på den situasjonen klubben er i for tiden.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6104

Var en tur innom treninga i dag. Edwin og Johnsen var ikke tilstede mens Nosa, Bergmann og Pål Steffen trente alternativt.

Mens jeg var der var det først spill på halv bane uten mål. Da spilte disse lagene til å begynne med:

Otto
                                    Ruben - Mosis - Reid - Ringstad
                                    Yabre
                                    Tokstad - - - Husar
                                    Bolly - - - - - - Occean
                                    Belsvik

Gulbrandsen
                                    Sundgot
                                    Myklebust - Dosso - Søgård - Mouelhi
                                    Eriksen - Kippe - Pedersen - Essediri
                                    Logi

Etter en stund bytta Pedersen og Reid plass og Tokstad tok over høyrevingen på A-laget mens Dosso tok plassen til Tokstad på b-laget.

Deretter spilte de litt på full bane. Under spillet på full bane hvilte Pedersen mens Bergdølmo tok passen hans på b-laget. Både midtbanen med Dosso og midtbanen med Tokstad ble brukt også i denne øvelsen.

Tror ikke det ble et eneste mål i dag. Det ble spilt mye unøyaktig på Gulbrandsen i bakrommet.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Fant du ut status på Nosa? Blir han klar til FFK?
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6104

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Fant du ut status på Nosa? Blir han klar til FFK?
                                        Fant ikke ut noe nytt nei.

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Han blir klar, trener for fult i morgen.

Kommentar

Working...