Treninger 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Treningstider i uke 40, fra lsk.no:

    Kommentar

    • Lars2
      Medlem
      Møteplager
      • Jul 2009
      • 89

      Opprinnelig skrevet av RSP
      Treningstider i uke 40, fra lsk.no:

      http://www.lsk.no/?aid=9094227
      Ser på siden at det står trening fotball hver dag. Selvsagt er det viktigst, i tillegg til at man skal bygge opp et overskudd før hver kamp.

      Men trenes det ikke styrke lenger? Greit nok at det er mye fokus på fysikk i vintetpausen, men det må alikevel trenes for vedlikehold, ettersom muskler er "ferksvare", og ikke holder seg like bra som f.eks. kondisjon.
      "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

      Kommentar

      • Sultanen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 257

        Det trenes styrke hele året igjennom. Dette foregår individuelt og stort sett etter fotballøkter eller restitusjon og er derfor ikke med i ukeplanen.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Opprinnelig skrevet av Lars2
          Ser på siden at det står trening fotball hver dag. Selvsagt er det viktigst, i tillegg til at man skal bygge opp et overskudd før hver kamp.

          Men trenes det ikke styrke lenger? Greit nok at det er mye fokus på fysikk i vintetpausen, men det må alikevel trenes for vedlikehold, ettersom muskler er "ferksvare", og ikke holder seg like bra som f.eks. kondisjon.
          De trener styrke også, men det blir ikke annonsert, ettersom styrkerommet ikke er åpent for tilskuere.

          Kommentar

          • Lars2
            Medlem
            Møteplager
            • Jul 2009
            • 89

            Opprinnelig skrevet av HSft
            De trener styrke også, men det blir ikke annonsert, ettersom styrkerommet ikke er åpent for tilskuere.
            Hvorfor ikke?
            "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

            Kommentar

            • Kopperud
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2006
              • 1697

              Har møtt hele laget på sats en haug av ganger, så helt stengt er det ikke..
              Ultras Felt C 2005x2015

              Lillestrøm & Bajen

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av Kopperud
                Har møtt hele laget på sats en haug av ganger, så helt stengt er det ikke..
                Sats er vel strengt tatt det stedet det er minst mulighet for å treffe på fansen?

                Spørsmål til dere som har sett mange treninger gjennom flere år: Det virker på meg som årets lag mangler intensitet og aggressivitet i defensivt press i forhold til tidligere årganger. under Uwe og særlig Arne var det ett sant helvete å angripe mot LSK da gutta i større grad enn i dag fremsto som rabiessyke var-elger på speed.

                - Er intensiteten på treningene lavere enn i tidligere år?
                - Er det PL-forsvareren Henning Berg som prøver å gjøre gutta smartere?
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Jeg har sett noen 100 treninger og aldrig sett så lite trøkk som nå og ikke minst så virker alle nesten litt for fornøyde.Ingen raseriutbrudd noe som jeg savner veldig, skal jo hvere kamp om plassene og spillerne skal bli sure og grinete om dem ikke får spille ikke gå rundt og smile som nå.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Jeg har sett noen 100 treninger og aldrig sett så lite trøkk som nå og ikke minst så virker alle nesten litt for fornøyde.Ingen raseriutbrudd noe som jeg savner veldig, skal jo hvere kamp om plassene og spillerne skal bli sure og grinete om dem ikke får spille ikke gå rundt og smile som nå.
                    Helt enig. Samtidig er det en balanse i dette. Jeg så noen få treninger under nordlie, og jeg har aldri sett så sur og dårlig stemning noengang - Jeg er 110% sikker på at overfokus på aggressivitet og overtenning var deler av årsaken. Nå tyder det på at pendelen har svingt for langt den andre veien.

                    Om det du skriver stemmer tullbukk er det ganske overraskende; Henning Berg var en spiller med stort engasjement og temperament og hadde 3 (4?) år i en klubb med gjentatte rapporter om episoder av overtenning på trening. Giggs var vel også ute for kort tid siden og skrøt av temperaturen og vinnerviljen på treningsfeltet til Utd. Jeg tviler på at det var mildere i Jackburn.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Jeg har sett noen 100 treninger og aldrig sett så lite trøkk som nå og ikke minst så virker alle nesten litt for fornøyde.Ingen raseriutbrudd noe som jeg savner veldig, skal jo hvere kamp om plassene og spillerne skal bli sure og grinete om dem ikke får spille ikke gå rundt og smile som nå.
                      Er jo mye av dette som har manglet i de to siste kampene. Først når vi ligger under så ser man de trøkker litt til, men da er det forsent. Du er vel ikke skyggeredd så du kan vel høre med trenerapparatet og høre hva de sier om dette.

                      De to siste kampene er med unntak av Start-kampen i vår de dårligste kampene vi har levert i serien i år. Mot Start kunne man bortforklare dette med skader og suspensjoner, men det kan man ikke mot glimt og FFK.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Er jo mye av dette som har manglet i de to siste kampene. Først når vi ligger under så ser man de trøkker litt til, men da er det forsent. Du er vel ikke skyggeredd så du kan vel høre med trenerapparatet og høre hva de sier om dette.

                        De to siste kampene er med unntak av Start-kampen i vår de dårligste kampene vi har levert i serien i år. Mot Start kunne man bortforklare dette med skader og suspensjoner, men det kan man ikke mot glimt og FFK.
                        Skyggeredd nei men blir sikker kjeppjaga fra treningsfeltet neste gang jeg viser meg der.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av El Caco
                          Noen som skal en tur på treningen idag? Hadde vært godt å vite hvilken ellever som blir preppa.
                          Lite vits å kaste bort tid på å dra på trening, der er alt bare fryd og langt fra virkeligheten vi ser i kamp...
                          Jeg har selv sett mange treninger, i vinter ble jeg som de fleste andre "lurt" til å tro at det var gode treninger med høyt nivå... Men sannheten er jo at det er altfor lite trøkk (Spesielt etter BHR dro) på treningene, for mye glede og fleip... Ser nesten ikke ut som de er preget av stundens alvor i det hele tatt.
                          Send hockeylaget til Lørenskog ned på en ukes trening, ta gjerne med klubbens egne nye håndballgutter også, så kan de få kjenne på kroppen hva en skikkelig trening med trøkk er.......
                          Bedre trøkk på trening, litt mer alvor sammen med lek/morro, så tror jeg både spillet i kamp og oppmøtet på trening hadde blitt bedre!

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Treninga i morgen, lørdag, er flyttet til kl 11.30.

                            (Det vil være Kanari-kafé samtidig.)
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Treningstider uke 41:

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                Var innom en tur i dag. Men så ikke noe spennende å rapportere. Edwin var ikke tilstede, Gabrielsen, Occean og Husar trente alternativt. Nivået virket litt bedre enn forrige uke, da var det elendig.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Trening lørdag 17. oktober

                                  Treninga var på solfylte Åråsen, med en håndfull tilskuere, fra 10.30 til 12.00. Seksten utespillere deltok, samt Stefan og André (ikke spilleberettiga for oss, men trener med LSK siden sesongen på Island er slutt). Otto, Fredrik Mosis, Adrian, Stian, Martin, Mathis og Fredrik G antas å være opptatt med andrelagskampen borte mot KFUM kl 1300 og var ikke der. Det var heller ikke Ollie; om han spiller mot KFUM får vi snart vite.

                                  11'ern ser ut til være som i RB i dag:

                                  Stefan
                                  Karim-Steinar-Marius-Lasse
                                  Kristoffer-Espen-Nosa-Kiko
                                  Arild-Magnus

                                  (altså nok en formasjon med fire sentrale midtbanespillere og uten venstrebein på venstre side, som mange sikkert vil bemerke)

                                  Øvrige utespillere var Edwin, Dosso, Ruben og Bjørn (som jeg synes bør komme inn tidlig i andre, uansett om Mykle eller Edwin starter, forutsatt at Bjørn er helt klar, også i toppen, etter rystelsen i siste kamp). Frode deltok også på treninga, men er som kjent ute med fem gule, og Pål Steffen er i trening med Geir Kåsene, foreløpig med langpasninger og fotballtennis.

                                  gilbert
                                  Last edited by gilbert; 17.10.2009, 12:00.

                                  Kommentar

                                  • Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

                                    Siden mange av oss som følger Sportsklubben bor et stykke unna Romerike og ikke har mulighet for å se treninger, hadde det vært kjempefint med rapporter. Spesielt nå i oppkjøringsfasen til den viktigste kampen så langt i år! Er evig takknemlig til de som stiller på treninger og skriver noen ord om hva de ser og opplever som kan være av interesse for en stor del av forumsbrukerne!

                                    På forhånd, TAKK!!

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Tok meg en tur innom treninga i dag ettersom de egentlige planene mine for dagen gikk til helvete.

                                      Først titta jeg litt på keeperne som trente mens resten gjorde øvelser. Her var Hansen overlegen de to andre når det kom til bruk av bena.

                                      Såå kom alex rosén en tur innom og lagde noe show med Bjarmann på sidelinja.

                                      Deretter ble spillergrupp delt i 2, og Berg tok med seg 11 spillere som han drilla mot hverandre. 6 angrepsspillere angrep mot en forsvarsfirer med keeper. Spillerne som var med på øvelsen var:

                                      Logi
                                      Pedersen - Johnsen - Kippe - Eriksen
                                      mot

                                      Edwin - Omedjonga
                                      Husar - Dosso - Nosa - Tokstad

                                      Jocelyn Omena Omedjonga er en prøvespiller som var med i dag. Han kommer fra Mechelen som ligger som nummer tre i Belgia(trolig ikke a-stallen) og er Belgisk og Kongolesisk. Han har i følge faren hans som så på treninger landskamper for B laget til Kongo og er 20 år. Han så først og fremst ut som spiss, men faren mente han kunne spille på begge vinger (først og fremst høyre).

                                      Vanskelig å komme med en dom etter dagens trening, men han virka som en bra spiller uten at han viste noe ekstraordinært.

                                      Til slutt ble det delt inn i to lag som spilte på halve banen. Husker ikke helt hvordan lagene så ut(husker førsteelveren), men det var vel noe slikt:

                                      Logi
                                      Pedersen - Johnsen - Kippe - Eriksen
                                      Essediri - Søgård - Nosa - Mouelhi
                                      Sundgot
                                      Myklebust

                                      Edwin - Ujah
                                      Husar - Dosso -Tokstad? - Bolly?
                                      Ringstad - Reid - Mosis? - Gabrielsen
                                      Hansen?

                                      Ikke helt sikker på om hansen eller Otto stod for 2.laget, tenkte ikke over det når de spilte. Omedjonga fikks pille spiss for 2. laget en stund og putta.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        Førsteelveren som blir brukt kan tyde på at berg vil ha litt mer fart på venstrebacken enn det han får med Johnsen. Samtidig ønsker han kanskje å ha en høyreving som kan utfordre den manglende venstrebacken til Brann. Essediri er kanskje noe av det nærmeste vi kommer der.

                                        Ellers kan det nevnes at Mouelhi slo inn med venstrefoten en god del ganger på dagens trening.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Et kjapt googlesøk viste meg at han sto som forward et sted (football-talents.co.uk) og left winger (transfermarkt.co.uk) et annet sted så virker som at han kan bekle fler roller offensivt.

                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...