Mer variasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #21
    I forkant an Ålesund kampen så skal vi ha sangmøte på åråsen. Da håper jeg de fleste som har meninger kommer å diskuterer dette. Vil også bli lagt ut mer info om dette.

    Gospelen er bedre å synge 1 gang pr kamp/omgang i de mindre matcha over en periode på +- 10 min, mens i storkampa så er det egentlig kun et knippe utvalgte sanger vi synger. Og de velger vi utifra hvordan vi vet stemningen blir på de sangene. I storkampa så er kvalitet bedre enn kvantitet.

    Grekern går bra den og, men har jo helt klart kommet i skyggen av Gospelen.

    Og stemninga på matcher i England blir jo dårligere og dårligere for hvert år utenom toppkampa og Liverpool i Europa!

    Kommentar

    • kissi_Fjellhamar
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2005
      • 69

      #22
      Tromme = enestående!

      Første gang jeg så hørte tromma, satt den ikke så bra. trøkket var ikke særlig bra og folk trengte tydeligvis litt mer tid til å venne seg til den nye sounden. Men mot drittenga var det helt fantastisk stemning, at den samme "hammarby" låta gikk og gikk var utrolig fett. Tror enga fans ble imponert over trykket og en fantastisk stå på vilje fra supporterne sin side. OBJJEKTIVT FORTJENTE VI SEIEREN FOR VI ER NORGES BESTE FANS!!
      De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #23
        Re: Tromme = enestående!

        [quote="kissi_Fjellhamar"]Tror enga fans ble imponert over trykket og en fantastisk stå på vilje fra supporterne sin side.[quote]

        Tror du virkelig det?? Så sjarmerende naivt! :wink:

        Jeg har ikke hørt så mye positivt fra vif fans. De hører ikke oss noe særlig, akkuratt som vi ikke hører dem. Men at KFL grisebanka Klanen på søndag kan ingen nekte på (bortsett fra vif aper). Dette har jeg hørt fra flere som satt på nøytrale deler av tribunene, og dessuten ser og hører man på tv at KFL synger mye mer!

        Og til du som sier at jeg sutrer, når har jeg gjort det da? Jeg satt bare fingeren på en ting, at vi kanskje synger Gospelen litt for mye, og du var jo selv enig i akkuratt det. Det andre er vi også enig i.
        Det er vel bare bra å diskutere ting, vi blir ikke bedre uten at vi snakker sammen.

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #24
          Re: Tromme = enestående!

          Opprinnelig skrevet av veiron

          Og til du som sier at jeg sutrer, når har jeg gjort det da? Jeg satt bare fingeren på en ting, at vi kanskje synger Gospelen litt for mye, og du var jo selv enig i akkuratt det. Det andre er vi også enig i.
          Det er vel bare bra å diskutere ting, vi blir ikke bedre uten at vi snakker sammen.
          Det var jeg som sa det. Vi har brukt 3 kamper på å dra igang sangen. 3 ganger din forbanna idiot.

          Hva en sittesupporter som deg mener er forresten TOTALT uinntressant.
          Hvis du er lei den så er det synd for deg.
          Alt du gjør er å sitte å fortelle andre hvordan TIFO de skulle ha lagd for deg, hva slags sanger de skulle ha lagd for deg, og alt mulig annet piss vi skulle gjordt for deg.

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #25
            Re: Tromme = enestående!

            Opprinnelig skrevet av CocaJerry
            Vi har brukt 3 kamper på å dra igang sangen. 3 ganger din forbanna idiot.

            Å? Er vi på det nivået igjen?
            Jeg trodde vi hadde snakka om dette.

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #26
              Re: Tromme = enestående!

              Opprinnelig skrevet av veiron
              Opprinnelig skrevet av CocaJerry
              Vi har brukt 3 kamper på å dra igang sangen. 3 ganger din forbanna idiot.

              Å? Er vi på det nivået igjen?
              Jeg trodde vi hadde snakka om dette.
              Jeg må jo få lov å ha en mening jeg også. (som du alltid sier)

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #27
                Re: Tromme = enestående!

                [quote="CocaJerry"]
                Opprinnelig skrevet av veiron
                Jeg må jo få lov å ha en mening jeg også. (som du alltid sier)

                Selvfølgelig har du lov til det, det er jo et diskusjonsforum. Men mener du seriøst at du har lov til å kalle de du er uenig med for idioter? Gjør du det til daglig også? Håper ikke det, for det provoserer fort til bråk.
                Håper du kan være uenig i fremtiden uten å bli personlig. Du kjenner meg ikke.

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #28
                  Re: Tromme = enestående!

                  Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                  Hva en sittesupporter som deg mener er forresten TOTALT uinntressant.
                  Hvis du er lei den så er det synd for deg.
                  Alt du gjør er å sitte å fortelle andre hvordan TIFO de skulle ha lagd for deg, hva slags sanger de skulle ha lagd for deg, og alt mulig annet piss vi skulle gjordt for deg.
                  OK, jeg ser du har redigert innlegget ditt, uten at det ble noe mindre usakelig. Jeg skal gå igjennom noen av punktene her. For det første kan jeg opplyse om at jeg har stått med KFL (Bøffelberget) siden 1990. Jeg var på min første langtur i 91. Og jeg står fortsatt på feltet. Og med mindre du har kortidshukommelse så husker du kanksje at vi prata sammen på turen til Krisitiansand i år? Høres dette ut som en "sittasupporter"? Og hva slags skjellsord er egentlig det? Er man mindre supporter om man sitter?
                  Det er greit at det er uinteressant at jeg er lei, som du sier. Det har jeg forresten aldri sagt at jeg er. Men poenget er at det er flere som har ytret frempå at vi ikke burde overdrive Gospelsangen.
                  Og når det gjelder tifo, så har det NADA med denne tråden å gjøre. Men siden du nevner det kan jeg fortelle at jeg støtter KFL tifo med penger hver måned pga. at jeg abbonnerer på SMS tjenesten. Da har jeg lov til å mene noe. Og dessuten har jeg ikke ment en dritt om årets tifo. Hvis du finner bevis for det motsatte så er det bare å si fra. Lykke til med leitinga.

                  Jeg foreslår at du roer deg ned og ikke tar kritikk så jævlig personlig.

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #29
                    Re: Tromme = enestående!

                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                    Opprinnelig skrevet av veiron

                    Og til du som sier at jeg sutrer, når har jeg gjort det da? Jeg satt bare fingeren på en ting, at vi kanskje synger Gospelen litt for mye, og du var jo selv enig i akkuratt det. Det andre er vi også enig i.
                    Det er vel bare bra å diskutere ting, vi blir ikke bedre uten at vi snakker sammen.
                    Det var jeg som sa det. Vi har brukt 3 kamper på å dra igang sangen. 3 ganger din forbanna idiot.

                    Hva en sittesupporter som deg mener er forresten TOTALT uinntressant.
                    Hvis du er lei den så er det synd for deg.
                    Alt du gjør er å sitte å fortelle andre hvordan TIFO de skulle ha lagd for deg, hva slags sanger de skulle ha lagd for deg, og alt mulig annet piss vi skulle gjordt for deg.
                    Når du kommer med slike uttalelser får man ikke akkurat lyst til å ta deg seriøst. Dette her er rett og slett barnehage-nivå! Du må kunne akseptere at noen har en annen mening enn deg. Noen ganger så virker det som du er 12-13 år, nå veit jeg ikke hvor gammel du faktisk er, men jeg regner med at du er litt eldre enn det. Jeg sier ikke at det ikke skal diskuteres, for det er jo liksom halve vitsen, men vær i det minste saklig... Det blir så utrolig dumt når tråder slik som denne blir fullstendig ødelagt av usaklig dritt-slenging. Skjønner i grunnen godt at mange av LSK-liste folket ikke gidder være aktive her med det nivået som er på enkelte tråder!

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #30
                      Re: Tromme = enestående!

                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                      Hva en sittesupporter som deg mener er forresten TOTALT uinntressant.
                      Hvis du er lei den så er det synd for deg.
                      Alt du gjør er å sitte å fortelle andre hvordan TIFO de skulle ha lagd for deg, hva slags sanger de skulle ha lagd for deg, og alt mulig annet piss vi skulle gjordt for deg.
                      OK, jeg ser du har redigert innlegget ditt, uten at det ble noe mindre usakelig. Jeg skal gå igjennom noen av punktene her. For det første kan jeg opplyse om at jeg har stått med KFL (Bøffelberget) siden 1990. Jeg var på min første langtur i 91. Og jeg står fortsatt på feltet. Og med mindre du har kortidshukommelse så husker du kanksje at vi prata sammen på turen til Krisitiansand i år? Høres dette ut som en "sittasupporter"? Og hva slags skjellsord er egentlig det? Er man mindre supporter om man sitter?
                      Det er greit at det er uinteressant at jeg er lei, som du sier. Det har jeg forresten aldri sagt at jeg er. Men poenget er at det er flere som har ytret frempå at vi ikke burde overdrive Gospelsangen.
                      Og når det gjelder tifo, så har det NADA med denne tråden å gjøre. Men siden du nevner det kan jeg fortelle at jeg støtter KFL tifo med penger hver måned pga. at jeg abbonnerer på SMS tjenesten. Da har jeg lov til å mene noe. Og dessuten har jeg ikke ment en dritt om årets tifo. Hvis du finner bevis for det motsatte så er det bare å si fra. Lykke til med leitinga.

                      Jeg foreslår at du roer deg ned og ikke tar kritikk så jævlig personlig.


                      Vi har brukt 3 hjemmekamper på å få den igang, så det er helt latterlig av deg å komme med dette gnålet ditt dagen etter at vi har grisebanka klanen live på TV. Er du lei den allerede så det deg det er noe gæli med.
                      Forsangere og de andre som styrer med sanger har kontroll å skal nok klare å sørge for at vi ikke dreper den sangen.

                      Du bør vite at vi også har nye sanger på gang, noen av de du fikk på ark på kristiansand turen+ noen til som er lagd etter). Tror du vi skal få igang disse ved å synge hammarbysangen i 90 minutter hver kamp eller?
                      Dessuten florer det av nye forslag på forumet som du aldri gidder å kommentere engang. I og med at du alltid er på kamp og er så supersupporter som du prøver å få virke som så synes jeg du skulle tatt mer del i sanggreiene, annet enn å sutre i ettertid som du gjør på alt annet.

                      Du har sagt dette "Vi snakka sammen på toget" før også. Mener du at du på noen måte snakka til meg eller?

                      Du er jo som ei kjerring som aldri holder kjeft, ingen hørte på deg, vi drakk og sang , du hørte jo heller ikke på noen der du satt å plapra. Jeg syntes du sa at du satt på kamper da vi var på toget, derfor sa jeg det (men jeg hørte jo ikke så veldig mye på deg da)

                      Jeg har ikke sagt at du har ment noe om årets TIFO, jeg snakket bare generelt om klaginga di. Som de fleste som holder med LSK så betaler også jeg en god del kr til LSK og KFL, så slutt å beskriv deg selv som en helgen.

                      Du har alltid veldig god tid til å krangle og sutre, men aldri til noe annet, pussig :roll:

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #31
                        Re: Tromme = enestående!

                        Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                        Opprinnelig skrevet av veiron

                        Og til du som sier at jeg sutrer, når har jeg gjort det da? Jeg satt bare fingeren på en ting, at vi kanskje synger Gospelen litt for mye, og du var jo selv enig i akkuratt det. Det andre er vi også enig i.
                        Det er vel bare bra å diskutere ting, vi blir ikke bedre uten at vi snakker sammen.
                        Det var jeg som sa det. Vi har brukt 3 kamper på å dra igang sangen. 3 ganger din forbanna idiot.

                        Hva en sittesupporter som deg mener er forresten TOTALT uinntressant.
                        Hvis du er lei den så er det synd for deg.
                        Alt du gjør er å sitte å fortelle andre hvordan TIFO de skulle ha lagd for deg, hva slags sanger de skulle ha lagd for deg, og alt mulig annet piss vi skulle gjordt for deg.
                        Når du kommer med slike uttalelser får man ikke akkurat lyst til å ta deg seriøst. Dette her er rett og slett barnehage-nivå! Du må kunne akseptere at noen har en annen mening enn deg. Noen ganger så virker det som du er 12-13 år, nå veit jeg ikke hvor gammel du faktisk er, men jeg regner med at du er litt eldre enn det. Jeg sier ikke at det ikke skal diskuteres, for det er jo liksom halve vitsen, men vær i det minste saklig... Det blir så utrolig dumt når tråder slik som denne blir fullstendig ødelagt av usaklig dritt-slenging. Skjønner i grunnen godt at mange av LSK-liste folket ikke gidder være aktive her med det nivået som er på enkelte tråder!
                        Jeg ble bare så møkk irritert over at det ALLRID skal finnes noe som er gæli. At alle hans påstander er bygd på hans egen dumhet eller uvitenet pga at han ALDRI gjør noe annet enn å klage er også en grunn til at jeg ble drittforbanna.

                        Ja jeg skulle kanskje ikke kallt han det jeg gjorde, men noen ganger så fortjener man å høre at man er en forbanna idiot også.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Bare for å få poengtert det, jeg er 100% uenig med folk som etterlyser mer variasjon og som stønner over at Fugla-Gospel kjøres i et sett.

                          Jeg mistenker at en del av de folkas meninger er påvirket av omgang med klanskaller og annet pakk som i ren misunnelse selvfølgelig ikke har et godord å si om KFL og synginga.

                          La folk som har peiling styre det her.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Vegar Hjermundrud
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 423

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Bare for å få poengtert det, jeg er 100% uenig med folk som etterlyser mer variasjon og som stønner over at Fugla-Gospel kjøres i et sett...

                            ...La folk som har peiling styre det her.
                            I en kamp som den på søndag er det vel opplest og vedtatt at de store eksperimentene ikke skal forsøkes - enkle sanger som får flest mulig til å synge med høyst mulig volum er greia. I en kamp som mot Ålesund 12. juni kan vi tillate oss å variere mer.
                            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                            Kommentar

                            • blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

                              #34
                              De som styrer showet med synginga på Åråsen må være rimelig arrogante. Jeg står som regel høyt oppe på Feltet, og der er det ganske mange som har lyst til å "ta livet av tromma og de døve sangene". Likevel blir alle som er uenige med "majoriteten" kalt for idioter eller andre barnslige kallenavn...

                              Heldigvis tror jeg ikke dette italienske regimet vi har fått på Åråsen er evigvarende...
                              Fugla 4 Life!

                              Kommentar

                              • Gjest

                                #35
                                Personlige diskusjoner taes heretter på PM eller mail.

                                takk.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Likevel blir alle som er uenige med "majoriteten" kalt for idioter eller andre barnslige kallenavn...
                                  Hvorfor majoriteten i anførselstegn? Det er et mikroskopisk mindretall som uffer seg over tromma og Fugla-Gospel.

                                  Jeg vil ikke kalle de få som er i mot tromma for idioter, men at de kan la folk som har peiling styre showet, burde være innlysende.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Hvorfor majoriteten i anførselstegn? Det er et mikroskopisk mindretall som uffer seg over tromma og Fugla-Gospel.

                                    Jeg vil ikke kalle de få som er i mot tromma for idioter, men at de kan la folk som har peiling styre showet, burde være innlysende.
                                    For å snakke for meg selv så startet jeg tråden med å si at tromma skaper bra trøkk, det er jævlig bra stemning og jeg liker de nye sangene. Men det eneste jeg hadde på hjertet var at vi ikke måtte overdrive bruken. Det kan da ikke være noe galt i å ta opp temaet og høre hva folk synes? Nå har jeg hørt noen av argumentene her, og det er bra. Jeg setter pris på at du ikke vil kalle oss "sutrerne" for idioter, for det føler jeg ikke at vi har fortjent. I en perfekt verden er alle enig om alt, men så lever vi ikke i en perfekt verden (men så kan man jo spørre seg om hvor spennende en slik verden hadde vært da...)

                                    Og jeg vil ha meg frabedt å bli mistenkt for å bli "inspirert" av Klansaper, da jeg har fint lite med den arten å gjøre. :wink:

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Opprinnelig skrevet av blue
                                      Likevel blir alle som er uenige med "majoriteten" kalt for idioter eller andre barnslige kallenavn...
                                      Hvorfor majoriteten i anførselstegn? Det er et mikroskopisk mindretall som uffer seg over tromma og Fugla-Gospel.

                                      Jeg vil ikke kalle de få som er i mot tromma for idioter, men at de kan la folk som har peiling styre showet, burde være innlysende.
                                      Greit, jeg kunne helt sikkert skrevet majoriteten uten anførselstegn.

                                      Men, jeg er så vanvittig uenig når du bruker ordet 'peiling'.
                                      - Betyr det at ingen har hatt peiling de siste 50 åra når vi ikke har hatt tromme?
                                      - Betyr det at det er den italienske stilen som er 'korrekt', og at alle med peiling velger denne stilen?

                                      Dette er en sak som handler om smak og behag!
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • Vegar Hjermundrud
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 423

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av blue
                                        - Betyr det at det er den italienske stilen som er 'korrekt', og at alle med peiling velger denne stilen?!
                                        Vel, det er muligens latinsk, men med sterke islett av svensk supporterkultur da Søderstadion fortsatt er adskillig hyppigere besøkt av folk og fe som "har peiling" i KFL enn fotballarenaer i Roma.
                                        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av blue
                                          - Betyr det at ingen har hatt peiling de siste 50 åra når vi ikke har hatt tromme?
                                          - Betyr det at det er den italienske stilen som er 'korrekt', og at alle med peiling velger denne stilen?
                                          Jeg refererer til peiling på det å skape trøkk i et lokaloppgjør. Rekk opp hånda alle de som trodde vi skulle regelrett pisse på apeberget i en kamp på Åråsen der stillingen er uavgjort. Det er selvfølgelig på grunn av sangutvalget, vi trøkka ikke på langt nær like mye da f.eks. "Hva var vel livet...." eller "Bli med i gjengen...." ble kjørt

                                          I sånne kamper gjelder de enkle sangene som alle kan og der alle trøkker til. Det har blitt kjørt konsekvent på storkampene på Åråsen og Ullevaal de siste åra og ingen skal si at vi ikke har klart oss meget bra på tross av litt sportslig motgang.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...